{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

måske en smule pyller {{forumTopicSubject}}

kom til at tænke på om der er nogen tegn man kan holde øje med, omkring ens hunds led, ?

Jeg spøger fordi jeg er SÅ bange for at skulle miste endnu en god ven på grund af HD, sidst var det min mor's rottweiler der blev knap 2 år gammel, og blev aflivet på grund af HD...

Så er der noget bestemt man kan kigge efter ved sin hund, jeg ville så gerne have taget billeder af Balder's lad bare for en sikkerheds skyld...

Men min mor samt et par andre siger at han ikke viser nogen tegn på at have ondt så jeg skal ikke være bekymret, og så syntes hun jeg skulle vente til jeg får arbejde igen, så pengene er til det, og kan sagtens se logikken i det hun siger, men de kunne jo heller ikke se på Buller (mors gamle hund) at han havde HD han blev tjekket fordi det var en aftale de havde med opdrætter..

men måske er jeg bare lidt pyller...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måske en smule pyller
  • #1   14. okt 2012 Næ man kan ikke se det andet end på røngtenbilleder, kan godt forstå du gerne vil have taget billeder. Mine forældres OEB har HD D og det var også tilfældigt at det blev opdaget.

  • #2   14. okt 2012 Man kan tage billede hos dyrlægen efter hunden er et år og for de store racer 1,5 år.
    Man kan selvfølgelig altid tage billeder ved mistanke.


  • #3   14. okt 2012 så har jeg stadig godt et halvt år til at spare sammen på, så der ikke er tale om at jeg er i penge nød den ene måned smiley

    vil altså helst være på den sikre side, må jeg indrømme, og tak for jeres svar smiley


  • #4   15. okt 2012 Har det sådan lidt, bob bob med at tage billeder uden grund .. Hvis din hund har det godt, ikke lider, kan gøre det den skal og deltage i de aktiviteter du byder den, hvorfor så tjekke ... Hvad vil du gøre hvis du får at vide at den har en dårlig status ? ?
    Min ene opdrætter havde det som " krav " at hvalpene skulle pen hipp´s som 4- 6 mdr. dette gav bare en masse bekymret hvalpekøbere, når de fik at vide at deres hvalp havde løse hofter, så hun holdt simpelthen op. Hunden blev jo ikke pludselig syg pga en løs hofte eller pga en status C-D eller E som flere newfoundlændere har.. Noget andet er, hvis du vil bruge hunden til f.eks agility o.lign


  • #6   15. okt 2012 Palle; Dvs. jeg vil ikke min newfoundlænder det godt, da han er 2 år og ikke tjekket for hverken HD eller AD ?

  • #7   15. okt 2012 Jeg er sådan lidt bob bob.

    Laika blev først sendt i røngten da jeg kunne se hun havde ondt. Hun fik tjekket hofter, albuer og ryggen. Ganske rigtigt, gigt i ryggen og AD i begge albuer.

    Zenta har jeg aldrig haft mistanke til skulle have dårlige hofter, albuer eller ryg. Så hun blev først tjekket da hun var 4 år og hun alligevel lå på bordet og blev steriliseret. Bare så jeg vidste besked jo ældre hun bliver. Som ventet havde hun 0 på albuer og A, max B på hofter og intet galt i ryggen.

    Tøsen er ikke blevet tjekket. Igen er der intet der signalere noget galt med hendes ryg, albuer, eller hofter.

    Sherwood er tjekket hos tidligere ejer, 0 på Albuer og A på hofter. Og intet der signalere noget galt, selvom han er 12 år gammel nu.

    Så jeg er både for og imod at tjekke uden noget galt.


  • #8   15. okt 2012 alle mine er fotograferet. Nova 2 gange.

    Nova startede som A og 0 - da hun blev sterriliseret i 6 års alderen sagde hofterne AB og 0 i albuer. (hun var alligevel i bedøvelse.)

    Walle har B og 0

    Funky og Juice har A og 0


  • #9   15. okt 2012 Asger skal også tjekkes på et tidspunkt. Vi havde selv hans far, som desværre døde sidste år. Jeg er nysgerrig om Asger også er fri, ligesom alle andre af Alberts hvalpe som er tjekket, men det kan ligeså godt ske som 4 årig som nu eller hvis han på et tidspunkt skal bruges i avl...

  • #11   15. okt 2012 Palle: En hund som bliver aflivet som 8 mdr. har vel også vist tegn på " at der var noget galt " ? Det er jo også det jeg skriver, hvis man " skal vide status" pga aktiviteter, avl o.lign gjorde jeg det også, men ellers ikke.. tror man vil tage nogle hensyn som slet ikke er gode for hunden , hvis man viste at der var noget galt

  • #13   16. okt 2012 jamen hvad kan tegnene være ?
    Hvad skal jeg holde øje med ? smiley


Kommentér på:
måske en smule pyller

Annonce