En "6" sans. {{forumTopicSubject}}
Er nødt til at spørge de kloge herinde.
Har hunde en slags 6 sans, så de evt kan fornemme om folk har det godt eller skidt.
Begge vores hunde har de seneste par måneder efterhånden været meget kontaktsøgende mod mig, hvilket de ellers ikke plejer at være.
Jo, de kommer da for at blive klappet osv af og til, men holder sig som regel til deres far.
Men de seneste par måneder er de begyndt at ligge ved min sofa, min lænestol osv. I det hele taget hvor jeg sidder. I særdeleshed den lille, der ellers plejer at være fars "hæmoride", som jeg kalder det. Hun følger sin far overalt normalt, men nu bliver hun liggende ved mine fødder eller ved siden af min stol osv.
Så jeg spørger, kan hunde fornemme om man er ok eller ej?
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.741
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
det er så forskel på hvor meget de reagere på det.
Rina (som nu ikke er her mere) kunne mærke når der var en insulinføling på vej, jeg har lidt Fanny mistænkt for det samme, hun har vækket mig nogle gange om natten "uden grund", men det viser sig så at jeg har lidt lavt blodsukker, hun gør det ikke om dagen.
Bianca er ekstrem til at opfange sindstemninger og bliver påtrængende til det anmasende hvis man er deprimeret eller ked.
de to gamle mærker det nok også, men de bryder sig ikke om den slags svagheder, så de går et andet sted hen, man er vel spidshund
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 497
og mange af dem kan læse hvornår der er xtra brug for dem
manden er lige blevet op i hånden.. den dag hvor han kom hjem, lå Hunden i læne stolen sammen med ham.. gør hun ellers aldrig.. men hun skulle passe på ham
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
1 måned senere får manden konstateret kræft.
Så kan man tænke hvad man vil. Men min hund var meget sensitiv og lidt "autist" så jeg har en klar ide om at han kunne lugte at manden ikke var rask.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Sidst kæresten lå med forkølelse og var døden nær, som kun mænd kan være det, fik hun dog nok af hans ynk og klynk og flygtede fra soveværelset, så de kan åbenbart også mærke forskel på ægte sygdom og simpelt piveri
Polly er ikke på den måde. Hun indstiller sine behov for underholdning og vil også gerne putte, nu man alligevel ligger der, men hun følger ikke én på samme måde som Disen
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Marianne: Sidder og skraldgriner af den her: "Sidst kæresten lå med forkølelse og var døden nær, som kun mænd kan være det, fik hun dog nok af hans ynk og klynk og flygtede fra soveværelset, så de kan åbenbart også mærke forskel på ægte sygdom og simpelt piveri:D"
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Jeg grinede også lidt i mit stille sind, for normalt ville hun helt klart blive liggende med mindre man ligefrem stod og viftede med et kødben, men der kom hun lige så stille tussende ned ad trappen og lagde sig til at putte ved mig med et lille suk
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 528
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.127
Hvis hendes kæreste ville kysse hende eller kramme hende, blev han stiv i kroppen og stirrede stift på ham og viste tydeligt, at han skulle passe på.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
min Fanny der for det meste er meget tilbageholdene overfor andre end lige os i husstanden, var hel fjantet med vores døtre der begge har gået gravide her i sommer, i øvrigt på samme tid som Fanny var drægtig, så det grinede vi lidt af.
En "6" sans.