{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

En "6" sans. {{forumTopicSubject}}

Er nødt til at spørge de kloge herinde.

Har hunde en slags 6 sans, så de evt kan fornemme om folk har det godt eller skidt.
Begge vores hunde har de seneste par måneder efterhånden været meget kontaktsøgende mod mig, hvilket de ellers ikke plejer at være.
Jo, de kommer da for at blive klappet osv af og til, men holder sig som regel til deres far.
Men de seneste par måneder er de begyndt at ligge ved min sofa, min lænestol osv. I det hele taget hvor jeg sidder. I særdeleshed den lille, der ellers plejer at være fars "hæmoride", som jeg kalder det. Hun følger sin far overalt normalt, men nu bliver hun liggende ved mine fødder eller ved siden af min stol osv.
Så jeg spørger, kan hunde fornemme om man er ok eller ej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En "6" sans.
  • #1   15. okt 2012 Det kan de sagtens smiley

• #2   15. okt 2012 Men om det er en sjette sans, nej, de er bare så meget mere obs på kropssprog og har jo en lugtesans der siger spar 2. De kan opdage bitte bitte små forandringer smiley

• #3   15. okt 2012 Ja, mine hunde er også ekstrem følsomme overfor mit humør. De søger tæt på mig, hvis jeg er ked af det. Og væk fra mig, hvis jeg er vred. Selv hvis jeg sidder helt stille i sofaen og fx. bliver vred over en sms (dvs. uden at sige noget som helst) Så går de smiley

• #4   15. okt 2012 ok, så er det jo nok det, der gør sig gældende her i huset.

• #5   15. okt 2012 jo hunde kan "mærke" mere end vi forstår, vi kommer let til at kalde det en 6. sans, fordi vi ikke har samme lugtesans.

det er så forskel på hvor meget de reagere på det.
    Rina (som nu ikke er her mere) kunne mærke når der var en insulinføling på vej, jeg har lidt Fanny mistænkt for det samme, hun har vækket mig nogle gange om natten "uden grund", men det viser sig så at jeg har lidt lavt blodsukker, hun gør det ikke om dagen.
    Bianca er ekstrem til at opfange sindstemninger og bliver påtrængende til det anmasende hvis man er deprimeret eller ked.
    de to gamle mærker det nok også, men de bryder sig ikke om den slags svagheder, så de går et andet sted hen, man er vel spidshund smiley

• #6   15. okt 2012 jeg ror det er ders lugtesans de bruger her. vi udskiller jo hormoner hele tiden, og afhængig af vores tilstand. stress mm. og det kan hunden sanse.

• #7   15. okt 2012 Min hund er også meget følsom overfor sindsstemninger, men jeg tror, hun i høj grad bruger sine øjne. Hvis jeg er ked af det, så observerer hun mig meget nøje, så hviler der sådan et par sorte øjne på mig hele tiden. Hun kan også - som Connies Bianca - bliver meget anmasende, som i helt-op-i-hovedet-på-mig. Skulle jeg græde, så kan jeg slet ikke blive fri for hende smiley

• #8   15. okt 2012 uden tvivl smiley

og mange af dem kan læse hvornår der er xtra brug for dem smiley
    manden er lige blevet op i hånden.. den dag hvor han kom hjem, lå Hunden i læne stolen sammen med ham.. gør hun ellers aldrig.. men hun skulle passe på ham smiley

profilbillede
  • #10   15. okt 2012 Jeg havde en goldenhan, som jeg trænede meget med. Jeg gik, i mange år, til træning sammen med et ægtepar, som havde labber. Vi havde det super hyggeligt sammen og med hinandens hunde og hundene imellem. En dag sidder manden og jeg i græsset og venter på at det bliver vores tur til at komme hen til en post. Han rækker armen ud for at nusse min hanhund, som han havde gjort 100vis af gange før. Men hunden knurrer af ham? Vi studser begge. Han prøver en gang til. Hunden knurrer. Hans kone kommer til og prøver. Hunden knurrer. Jeg prøver. Ingenting. Vi undrede os såre, men slog det hen med at hunden nok havde en dårlig dag.

1 måned senere får manden konstateret kræft.

Så kan man tænke hvad man vil. Men min hund var meget sensitiv og lidt "autist" så jeg har en klar ide om at han kunne lugte at manden ikke var rask.

• #11   15. okt 2012 Disen fornemmer det i hvert fald, hun klæber til den, der er syg eller ked af det. Så sent som i nat, havde jeg mavesmerter og gik ned på sofaen. Normalt hvis jeg står tidligt op, bliver hun liggende i sengen hos kæresten, men i nat kom hun ned til mig med det samme.

Sidst kæresten lå med forkølelse og var døden nær, som kun mænd kan være det, fik hun dog nok af hans ynk og klynk og flygtede fra soveværelset, så de kan åbenbart også mærke forskel på ægte sygdom og simpelt piveri smiley

Polly er ikke på den måde. Hun indstiller sine behov for underholdning og vil også gerne putte, nu man alligevel ligger der, men hun følger ikke én på samme måde som Disen

• #12   15. okt 2012 Mette: Tankevækkende..

Marianne: Sidder og skraldgriner af den her: "Sidst kæresten lå med forkølelse og var døden nær, som kun mænd kan være det, fik hun dog nok af hans ynk og klynk og flygtede fra soveværelset, så de kan åbenbart også mærke forskel på ægte sygdom og simpelt piveri:D"

• #13   15. okt 2012 Bente
    Jeg grinede også lidt i mit stille sind, for normalt ville hun helt klart blive liggende med mindre man ligefrem stod og viftede med et kødben, men der kom hun lige så stille tussende ned ad trappen og lagde sig til at putte ved mig med et lille suk smiley

• #14   15. okt 2012 Herhjemme har vi en lille teori om at vores Zoe vidste at jeg var gravid, før vi selv vidste det.. Ugen op til at jeg tog en positiv test, opførte hun sig mere og mere underligt omkring mig.. Førhen var hendes yndlings puttested midt på min mave, men den uge nægtede hun konsekvent at ligge sig på min mave, og lagde sig på mine lår istedet.. og hun puffede hele tiden til min mave med snuden og prøvede ligesom hele tiden at gøre mig opmærksom på min mave.. og hun var generelt meget mere rolig omkring mig end hun plejede.. så jeg tror bestemt at hunde har en 6 sans smiley

• #15   15. okt 2012 Min hund kunne meget tydeligt mærke min venindes graviditet. Han ville kun ligge ved hende, lå konstant med hovedet på hendes mave og lyttede (kiggede i ny og næ på hende med meget forelskede øjne).
    Hvis hendes kæreste ville kysse hende eller kramme hende, blev han stiv i kroppen og stirrede stift på ham og viste tydeligt, at han skulle passe på.

• #16   15. okt 2012 hov ja det med at være gravid.
    min Fanny der for det meste er meget tilbageholdene overfor andre end lige os i husstanden, var hel fjantet med vores døtre der begge har gået gravide her i sommer, i øvrigt på samme tid som Fanny var drægtig, så det grinede vi lidt af.

Kommentér på:
En "6" sans.

Annonce