3.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Dækken - hvornår og til hvilke racer? Dækken - hvornår og til hvilke racer?

Hvornår bruger I dækken til jeres hunde og hvilke racer bruger i det til?

Har en hvid schæfer/ lab blanding vil han skulle bruge det på regnvejrsdage til træning? Han ser ikke ud til at fryse, men har en times transport bagefter i tog.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken - hvornår og til hvilke racer?
  • #1   21. okt 2012 Hvis ikke han ser ud til at fryse vil jeg ikke mene det er nødvendigt at give ham dækken på.

Han har sandsynligvis en pels der gør at han ikke bliver våd helt ind til huden smiley

• #2   21. okt 2012 Jeg bruger til min chi når det er koldt og når det regner, men min samojede/lab har aldrig haft et dækken på, end ikke når vi har været til træning, så er hun blevet froteret med et håndklæde inden transport hjem (:

• #3   21. okt 2012 Jeg har regndækken til min, som er blevet noget af en Diva og ikke mener at hun skal ud i regnvejr smiley

Derudover har hun lige været syg og har haft svært ved at holde varmen, så jeg har købt et brugt dækken til hende, da jeg på ingen måde tror hun vil være 100% rask resten af sit liv hen over vinteren smiley Jeg tager også på skiferie i campingvognen og der ville de være surt ikke at være forberedt, hvis hun nu ikke kunne klare en uge i -19 grader smiley

PS. Jeg har en lille Corgi tæve..

• #4   21. okt 2012 Jeg har været så heldig at få sponsoreret et dækken fra hunde-huset.dk . Og jeg har jo schæfer med den tykkeste underuld, man kan tænke sig.

Men det skal bruges til træning - eller rettere efter træning på de helt kolde dage, hvor det kan være svært for hunden at køle langsomt ned.
    Så det er formålet. Han kan fint holde varmen selv, men det er for at forebygge skader.

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #5   21. okt 2012 Hele året, sommar kør vi bare på BOT-netdækkenet, Höst og vinter blir det regndækken/vinterdækken. Har en hund der absolut ikke må blive kold om røven smiley

• #6   21. okt 2012 Jeg bruger dækken når hunden nægter at gå udenfor døren, står med rejst pels i gangen smiley

• #7   21. okt 2012 Jeg bruger det til min hund, da han ingen underuld har, og har dermed allerede nu på de kolde dage, lidt svært ved at holde varmen selv.

• #8   21. okt 2012 Har et BOT-dækken som bruges efter træning og svømning når hun ska ligge i bilen - som CH, for at undgå skader..

Er ik begyndt at bruge det endnu..

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #9   21. okt 2012 Hun har det ikke på konstant men ca 8h om dagen, BOT dækkenet altså.

• #10   21. okt 2012 Min Lab har regndækken på når vi træner i regnvejr og hans vinterdækken på i bilen, efter træning om vinteren smiley Og jeg bruger Hurtta

• #11   21. okt 2012 Mine hunde har dækken på når de fryser eller når de sidder i en kold bil.

Den lille har det på på gåture en stor del af vinteren, da hun har gigt i benene. Så når hun begynder at trække på turene, så er det tid til dækken.

• #12   21. okt 2012 Brugte dækken til Emmi (boxer) sidste vinter, da hun var hvalp.
    Hun nægtede at gå uden for en dør, og var svær at renligheds træne. Måtte derfor bide i det sure æble og købe et dækken..

Ved ikke om det bliver nødvendigt i år.

• #13   21. okt 2012 Vores whippet vil nærmest ikke udenfor når vi rammer efterår/vinter uden at have dækken på, hun fryser. Der er nu heller ikke meget pels, så det er logisk nok. smiley

Jeg kan ikke huske mærket men vi købte først et semi-dyrt dækken, kvaliteten var ok men pasformen var ikke helt optimal. Det gik så i stykker efter en uge og så gav vi lidt ekstra og købte et Chilly Dogs dækken istedet. Tror jeg ikke vi kommer til at fortryde, hun er ihvertfald glad for det, det sidder perfekt og så kan hun løbe med det.

• #14   21. okt 2012 Jeg mener man skal bruge dækken til en hund, når denne har en kort pels, der ikke giver beskyttelse mod kulde og regn.
    Vi har vores hunde inde i varme rum, så de kan naturligvis også fryse når de kommer ud i kulde.

• #15   21. okt 2012 Ralf - Det er jeg sikker på i ikke kommer til at fortryde, jeg købte det første for 6 år siden og det er stadig som nyt smiley

Jeg har prøvet mange dækkener til mine whipper, men Chilly er det, der sidder bedst.

De to whipper jeg har nu er dog ikke begejstrede for at have dækken på, så er de i bevægelse slipper de uanset vejr, men i en kold bil, eller ved mere stille aktiviteter får de det på.

Ghini har også en strikket trøje af lammeuld som hun bruger i ventetiden, når vi er på udstilling og vejret er koldt og fugtigt.

Ellers er jeg helt på linie med CH, jeg bruger overvejende dækken for at undgå hurtig nedkøling også på vores gravhund og de spaniels jeg tidligere har haft.

• #16   21. okt 2012 Tak for svar alke sammen:)

Min har den tykke schæfer underuld, men som CH og Michelle skriver tænkte jeg, om det ville være en god ide på hjemturen, som er en lang tur.

Og hvor varme skal det så være? Kan i anbefale nogle til min type hund? Går ikke ud fra den skal være lige så varm som hos en Chi ex.

• #17   21. okt 2012 Min 8 uger gamle SBT går altid med et dækken på når han er ude, ellers ryster han som en gal smiley

• #18   21. okt 2012 Jeg bruger et regndækken til min tyske pinscher, når vi skal ud og gå langt eller træne i regnvejr. Det er regndækkenet fra hurtta Pro.
    Sidste år klarede hun vinteren uden problemer, men synes heller ikke den var så kold. Hvis hun viser tegn på at fryse, vil vi købe et hurtta Pro vinterdækken.

• #19   21. okt 2012 Min DSG Cody bruger jeg et regndækkenmed fleecefoer på, når det regner, og her til vinter. Han ryster simpelthen så det er helt forfærdeligt, når han bliver våd eller kold. Har før måttet gå fra hundetræning, fordi den bette hund ikke ville noget, da han var så kold og våd.

Har denne: (link fjernet)

• #20   21. okt 2012 Der er få Hurtta vinterdækkener tilbage på tilbud her:

http://www.hunde-huset.dk/

• #21   21. okt 2012 Mette: tak det vil jeg lige kigge på:)

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #22   22. okt 2012 Vi har Hurtta vinterdækken til vores bull terrier Bailey. Vi bruger det når Bailey selv fortæller der er brug for det - og det er når det er koldt og/eller for vådt for ham. smiley

Kommentér på:
Dækken - hvornår og til hvilke racer?

Annonce