{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Lære ´´ny´´ hund at omgås katte? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået cockerspaniel nr 2 i hjemmet, han er 1 år gammel, har før været vant til en ældre kat, kunne finde på at jagte den lidt af og til indtil ejer tog fat i ham.
Vi har nu haft ham i få dage men han er helt vild når han ser vores 2 katte, han hyler/gøer og okser afsted for at komme helt op i hovedet på dem, de advarer ham elles meget tydeligt men det får ham ikke til at stoppe lidt op.
Pt er kattene (pga. vores nye hund) mest ude og i vores udestue, når jeg tager dem ind sidder de på min arm eller oppe i en vindueskarm, men i guder en ballade det giver...
Hvordan lærer jeg bedst hunden at omgås kattene og især ikke at løbe efter dem?, skal jeg fortsætte som nu hvor de ser hinanden i små doser hver dag, eller skal jeg tage balladen en gang for alle ved lukke kattene ind og lade dem blive inde i en periode? eller noget helt tredje?
Problemet kompliceres af jeg er lidt i tvivl om vores nye cocker har lidt nedsat syn, han kan helt sikkert se det meste, men det virker måske lidt som om han har nogle ´´blinde vinkler´´, det gør jeg er ekstra obs på han kan nemmere kunne få en rift i øjet, hvis han trænger kattene op i en krog.
Erfaringer/råd om at lære sådan en vildbasse at lade vores katte være i fred modtages med taknemmelighed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære ´´ny´´ hund at omgås katte?
  • #1   24. okt 2012 min cocker jagter os katten.. han synes det er det fedeste legetøj ever.. og desværre siger min kat ik fra.. har haft i min træner dyrlæge samt adfærdsterapeut og de aner ikk hvad jeg kan gøre.. så følger li med her..

  • #2   24. okt 2012 http://www.swiflet.com/dyrefondet/magasin/9/1/
    Side 20-23. Det kan også være en god ide at få dem der er omtalt i artiklen til at hjælpe - de laver et individuelt program til netop dig smiley
    (link fjernet) Det er Betina Sabinsky og Michelle Garnier der står for at lave adfærdsbehandlingen. Det er en god idé at gøre inden problemet bliver for stort, da det kan blive sværere at komme til livs efter lang tid. Det koster, men er det værd smiley


  • #3   24. okt 2012 Petra, tak for et super link, jeg har læst det med stor interesse, vi har en kæmpe udestue hvor der er fuld glas dør både ind til stue og ind til køkken, nu har jeg lukket vinduet ud til haven, så hund og katte bliver mere nød til at se på hinanden, for når kattene kun er derinde for at spise, tror jeg der går alt for lang tid med at vænne dem til hinanden - skal lige huske at have kattebakken der ud.

  • #4   25. okt 2012 Det var dejligt du kunne bruge det. Held og lykke med projektet smiley

Kommentér på:
Lære ´´ny´´ hund at omgås katte?

Annonce