{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan går det? :)
  • #1   28. okt 2012 Her går det sådan lidt op og ned...

    Cindy døjer med noget kløe og vi kan ikke helt finde ud af hvorfor.. Vi kører nu på kløestillende medicin og Stronghold..

    Jeg har desværre bare fået den mistanke om at hun er allergisk over for selv loppemidlet..


  • #2   28. okt 2012 Ja, Det er jo ikke så godt smiley
    -Godbedring:)


  • #3   28. okt 2012 Øv hvor træls med mavesår, kan det behandles eller hvordan?

    Her går det fint, men vi har også været uheldige. Maggie er lidt over et år nu, og vi har været så mange gange ved dyrlæge, at de begyndte at give os rabat smiley hun har haft et par dårlige ben, og har været til røntgen én gang, flere gange øjenbetændelse, dårlig mave, spist noget dårligt, osv.... Men nu går det da ok smiley


  • #4   28. okt 2012 Nej, det gør at der er nogle hensyn man bliver nødt til at tage højde for, men det finder jeg ud af i løbet af de næste 9 uger, hvor hun skal have Stronghold og der kan jeg holde øje med hendes kløe når hun får det...

    Hvad gør man ved sådan et mavesår hos hunde? Det lyder absolut ikke rart smiley


  • #5   28. okt 2012 Ja, han får medicin smiley så nu må vi se...:)
    -Ja det var heldigt! smiley Godbedring! smiley


  • #6   28. okt 2012 Jamen har fået noget medicin så smiley

  • #8   28. okt 2012 I sådan en lille hyggelig "problem"-tråd smiley Har I så nogle gode idéer til sure tæer/poter på hunde? smiley

  • #9   28. okt 2012 Ja den stakkel smiley
    - Tak, ja han fik og antibiotika for det! smiley


  • #10   28. okt 2012 Nej det har jeg godt nok ikke! ;:)

  • #11   28. okt 2012 Tror snart jeg er blevet immun over for lugten, men nogle gange kommer den altså lige snigende.. Og damen får nusset trædepuder HVER dag, da hun ELSKER det...

  • #12   28. okt 2012 Haha:)

  • #13   28. okt 2012 Det er bare ikke så lækkert når man glemmer det og lige får kløet sig under næsen eller sådan noget.. FØJ smiley

    Men jeg forstår bare ikke hvor det kommer fra...


  • #14   28. okt 2012 Nej, det er nok ikke så lækkert...
    Jeg har aldrig prøvet det så smiley


  • #15   28. okt 2012 Vær du glad for det smiley

    Kan hilse og sige det er en sur lugt, som ikke er synderlig behagelig smiley


  • #16   28. okt 2012 Haha! smiley

  • #17   28. okt 2012 Min bette hund blev opereret for en knude der sad ved øjet, i fredags. Nu render han rundt og ligner en der har stukket hovedet gennem et bildæk.
    Ved du hvorfor din hund har fået mavesår, Louise? Har ikke hørt om det før ifm. hunde, men delfiner.


    profilbillede
  • #18   28. okt 2012 Her går det nogenlunde, af hvad jeg ved så løber Kato enten rundt med hans søskende og ødelægger alt eller også ligger han i sofaen som de har overtaget hjemme ved min mor. smiley

  • #19   28. okt 2012 Det er jo ikke min hund, men min søsters...:)
    Men nej vi ved ikke hvorfor han har fået det?;)
    -Godbedring til den bette! smiley


  • #20   28. okt 2012 Okay, det havde jeg ikke lige fanget smiley
    Tak, han burde være frisk igen snart, så han kan få den rædselsfulde badering af smiley


  • #21   28. okt 2012 Ja, det er også lige noget at give den stakkel på, Hva? smiley

  • #22   28. okt 2012 Det er faktisk ret sjovt. Han er ikke rigtig generet af den, og den er ret blød, men min lille hund bliver konstant skubbet væk pga. den, hihi smiley

  • #23   28. okt 2012 Hihi smiley

  • #24   29. okt 2012 Synes lige, jeg vil dele et lidt mindre seriøst problem smiley

    Vi har fundet ud af at Pelle ikke kan klø sin bag, fordi han simpelthen ikke kan nå med sin kort snude, så det er vi begyndt at gøre for ham: han går helt bananas, når han får en kløtur omkring halen og på lårene, så han niver/pudser os med tænderne og klørefleksen i bagbenene går igang smiley Det er lidt synd for ham at han ikke kan nå selv, men så er det jo godt at vi kan gøre det for ham smiley


  • #25   29. okt 2012 Ved at nogle køer i nogle stalde har sådan en klø-søjle ting smiley Skal i ikke have sådan en i hjemmet til staklen? smiley

  • #26   29. okt 2012 Haha, det kunne sagtens være en mulighed krøll, men jeg er bare ikke sikker på, at han ville forstå dens formål, ikke engang med målrettet træning:p

    Han er dog på ingen måde i tvivl om, hvilken tid på dagen det er, når vi finder kløpinden frem smiley


  • #27   29. okt 2012 Det var nu også mest ment i sjov smiley Men det kunne have set sjovt ud.. Jeg forestiller mig en hund der står og gnider numse op af en søjle lavet lige som de der små orange bolde med knopper på smiley haha

    VIDEO!!!


  • #28   29. okt 2012 Den fangede jeg godt, men ville ikke stå i vejen for muligheden for en installeret kløpind, da han godt kan nive lidt hårdt engang imellem, og man skal jo altid være åben overfor alternative løsninger smiley
    Det kunne have set mega sjovt ud, lidt ligesom når hunde klør bagen på græsset og nærmest trækker sig rundt med et sjovt ansigt smiley

    Jeg vil prøve at fange ham på video til næste kløsession smiley


  • #29   29. okt 2012 Det var nu mest som i video af den nye installerede kløpind smiley Men vil bestemt også gerne se ham ellers i en video smiley

  • #30   29. okt 2012 god bedring med alle dårligdommene

    mine hunde elsker også at blive kløet ved halen, selvom de sagtens selv kan nå derom.
    jeg har også tænkt på hvordan man lære en ko at gå under sådan en kløpind?
    hvis en ko kan lære det kan en hund vel også smiley

    vi har det alle ok
    Fanny er halvnøgen, for hun har haft hvalpe, men det kommer jo igen.
    Bianca er halvbims, for hun skal snart i løbetid
    og de to gamle er vist bare lige så skøre som det plejer at være smiley

    både de 2 og 4-benede synes vejret i weekenden var perfekt med frost og klar himmel...især hende her den 2 benede er ikke meget for blæst, regn og mørke hele dagen


  • #31   29. okt 2012 Man sætter den bare op midt i det hele (inde i stalden) og så kommer en ko til at gå forbi den og finder den behagelig.. Så går den forbi igen og på et tidspunkt finder den ud af at gnide sig op af den.. Det vil så smitte af på de andre køer smiley

    Ikke den store træning der smiley


  • #32   29. okt 2012 så en kløpind bundet fast til stuebordet eller under en stol kunne give hunden ideen smiley


  • #33   29. okt 2012 Ja, måske smiley

    Hvis du vil bruge en rigtig kløpind, ville jeg vænne hunden til pinden inden jeg bandt den fast et sted smiley


  • #34   29. okt 2012 hvor meget rigtig kløpind der skal bruges, afhænger jo nok lidt af pelstykkelse.

    men mine hunde kan godt selv klø sig, så tror ikke det er så aktuelt her smiley
    det er kun for hyggens skyld at de skal kløes på halen af os


  • #35   29. okt 2012 Ja.. Min får også en ordenlig kløtur til tider, men hun kan sagtens klare den selv smiley

  • #36   29. okt 2012 Pelle ønsker sikkert brændende at han havde en længere snude, især når bagen klør, men hvis jeg får indstalleret en kløpind og han finder ud af at bruge den, så lover jeg at jeg lægger en video op smiley

  • #37   29. okt 2012 Det vil jeg nyde at se smiley

  • #38   29. okt 2012 Kan konstatere efter en tur med FURminatoren, at manden og jeg herhjemme ikke er de eneste to, der har opdaget, at Pelle ikke kan nå sin mås, det har lopperne også, fik en af dem på linsen, og fem andre af pelsen.. Åh nej dog, aner ikke hvordan han har fået dem på sig, men nu skal de da i hvert fald væk...

    Her er vidunderet så ca 2 sek inden det blev brændt op


    profilbillede
  • #39   29. okt 2012 Argh... Lopper er bare noget fanden har skabt.... Skod-dyr...

    Men som min dyrlæge siger.. Hun har aldrig i sine 32 år som dyrlæge set så mange lopper som lige i øjeblikket...


  • #40   29. okt 2012 nej jeg synes godt nok også jeg høre om lopper hele tiden.


  • #41   29. okt 2012 Men så har dyrlægen jo nok ret smiley

    Vi er heldigvis fri, men døjer stadig med kløe smiley


  • #42   29. okt 2012 De er godt nok bare forfærdelige, men nu har han fået en omgang bayvantic combo, og lejligheden får sig en ordentlig tur med støvsuger og vaskning de næste uger, og så håber jeg, at vi aldrig får det problem igen... puuu de er så ulækre!

  • #43   29. okt 2012 Ja.. De er super klamme..

    Håber virkelig ikke at min idé om at Cindy ikke kan tåle loppemiddel er rigtig.. Så bliver det et helved at komme af med i fremtiden..


  • #44   29. okt 2012 du skal regne med at næste "kuld" lopper også bliver klækket, så være præsis med at give næste omgang bayvantic også - det sagde min dyrlæge, da jeg brokkede mig over at loppekuren ikke virkede.

    7 - 9 - 13 er det ved at være længe siden vi sidst har haft det


  • #45   29. okt 2012 Pyy Krøll det håber jeg da heller ikke for dig :s

    Al right, jeg skriver det i kalenderen! smiley Vil ikke risikere at skulle døje med dem længere tid end højst nødvendigt...

    hjælper det, at børste ham meget i den her tid, så jeg får så meget høm høm mv væk fra hans pels, eller er det en dårlig idé?

    Pelle har fået sin putte Bulldog tilbage, så han har lidt blødt at putte på, nu hvor tæpperne er til vask, og så har jeg også en rigtig god grund til at smide den ud smiley




    profilbillede
  • #46   29. okt 2012 Hold da op, hvor er de tydelige i sådan noget hvid pels.. Om ikke andet, så er det da en fordel, de er til at få øje på smiley

    Hundens dårligdomme - heldigvis er det nogenlunde under kontrol. Han er schæfer og har schæferhud.
    Lige pt. har han en smule med poterne og med haleroden på indersiden. Sidstnævnte smøres med fucidin og zinksalve, så skal det nok blive godt igen.

    Ellers er han sgu i topform - han er ved at blive voksen, det er dejligt smiley


  • #47   29. okt 2012 Du skal lade pelsen være de første 8 timer eller til pelsen er tør.. Efter 48 timer skulle loppekuren virke fuldt ud og være på HELE kroppen.. Derefter vil jeg ikke mene at der er noget i vejen for at du børster jævnligt smiley

  • #48   29. okt 2012 Okay, det er godt at vide Krøll smiley

  • #49   29. okt 2012 Vi har døjet en del med lopper herhjemme, også derfor jeg er bange for at hun er blevet allergisk over for midlet..

    Hun har normalt kun fået en tur eller to når hun har haft lopper.. Jeg har så haft hende i 3-4 mdr og har døjet med lopper næsten lige siden..

    (Havde en eks der ikke tog hensyn og slæbte hans loppebefængte hund ind i min lejlighed, med væg-til-væg gulvtæppe, det skal nok lige nævnes (da folk herinde holder øje med mig) at han ikke har holdt øje og taget sig af sin hunds kløe og derfor har han uvident taget hende med ind i min lejlighed fyldt med lopper)


  • #50   29. okt 2012 Åh nej dog smiley Det lyder godt nok træls!

    Jeg mener, at du med fordel kan putte lidt hvidløg i hendes mad, det giver en lillesmule lugt til huden, som lopper ikke så godt kan lide. Det er dog på ingen måde lige så effektivt som loppemidler i håndkøb, men det er fint nok til at forebygge smiley Min gamle hund fik lidt hvidløg i sin mad, og han havde aldrig lopper smiley


  • #51   29. okt 2012 Nu er hun på medicin i øjeblikket, hvor jeg skal holde øje med hendes reaktioner når hun får loppekuren (over 9 uger)..

    Derefter kan jeg se om hun reagere og om hun kan tåle det.. Hvis hun ikke kan, vil jeg da overveje lidt hvidløg i hendes mad smiley


  • #52   29. okt 2012 ja heldigvis har jeg også hvide hunde og plejer at spotte en loppe med det samme - de få gange vi selv har haft lopper og når vi har haft besøgende med lopper.

    jeg giver hvidløg i maden og når de får det, har de ikke fået lopper . Det virker dog kun forebyggende og man skal passe på med ikke at give for meget hvidløg, da løg er giftig for hunden


  • #53   29. okt 2012 Vidste ikke det var giftigt.. Hvor meget giver I ca?

  • #54   29. okt 2012 jeg koger grøntsager med hvidløg til mine og så får de både væsken og grøntsagerne ovenpå deres fuldfoder.

    i en portion til 4 hunde til ca 3 dage (hunde 8-9 kg) giver jeg sådan et af de hele hvidløg, så det er ganske lidt.

    mener Olivers skriver at 5 g hvidløg er max det man må give.
    men man kan jo købe granulat og noget der er flydende hvor der er dosering


    profilbillede
  • #55   29. okt 2012 ups 5 g hvidløg pr kg hund

  • #56   29. okt 2012 Det lyder rigtigt i mine ører, det du siger Connie smiley
    Jeg plejer at give det råt, men så tror jeg måske det er mindre mængder, man skal give, pga. nogle giftige stoffer der er aktive i det rå (hvid)løg, som er af den slags, som hober sig op i kroppen, og "dræber" over længere periode... Men der skal alligevel en del til for at tage livet af sådan et hundekræ, men alt med måde som man siger smiley

    Pelle har allerede fået sig nogle nye kælenavne, heriblandt: the fleamaster, fleamonster (af cuddlemonster), mr. fleas m.fl. smiley


  • #57   30. okt 2012 mine vil ikke spise dem rå

    min dyrlæge siger når jeg giver så lidt, så er det helt ligemeget med giftstoffet


  • #58   30. okt 2012 Men en ulykke kommer sjældent alene og nu har damen kastet op 2 dage i træk på grund af for meget mavesyre... ARGH!!!! Er ved at blive sindsyg af at ringe til dyrlægen hver og hveranden dag...

Kommentér på:
Hvordan går det? :)

Annonce