1.533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Karna W
Karna W
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Pension eller privat pasning nytårs aften Pension eller privat pasning nytårs aften

Jeg vil gerne vide om der er nogen der kender en rigtig god pension i nærhenden af Amager Kbh eller en de kan anbefale der kan passe mine 2 dansk / svensk gård hunde nytårsaften. De er 1 og 6 år. Rasmus på 6 år er ikke god med børn.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pension eller privat pasning nytårs aften
  • #1   29. okt 2012 Hvis du skal have dem i pension redet ved at være sidste udkald. Folk plejer at sige det et år før..

Min altid ved mine forældre eller hos mig, da hun skal have beroligende.

• #2   29. okt 2012 Uden tvivl privat - søg evt. i forummet for at se folk meninger.

• #4   29. okt 2012 Altid privat. Kunne ALDRIG finde på at bruge en pension, jeg kender så mange som har haft rigtig grimme oplevelser med pensioner. Hundene er kommet hjem med sår og skader, sygdomme eller et knæk psykisk.
    Mine hunde skal aldrig i "fængsel" mens jeg har det sjovt, jeg ville simplethen ikke kunne nyde det jeg var i.

• #5   29. okt 2012 Du finder ikke en pension nu, det er for sent. Og ja, jeg ville også sige privat pasning, hvis du ikke selv kan være hjemme.

Jeg personligt, er hjemme med Luna hvert år. Kunne aldrig finde på, at få hende passet. Hun er tryggest sammen med mig.

• #6   29. okt 2012 Mine har tit været i pension og de elsker det. De er det ofe også nytårsaften - Tazz er så panisk og vi har en fast pension på landet hvor de er ude ved hundene om aftenen og tjekker de alle har det godt. Der er så også et stykke op til byen så der er ingen støj smiley

• #7   29. okt 2012 Jeg er hjemme ved mine hunde år efter år. Aldrig i livet om de skal passes sådan en dag.

Men ja du er for sent ude hvis de skal i pension.

• #8   29. okt 2012 Jeg er hjemme ved hundene hvert år og har været det de sidste 4 år (er nu 23 år) - Ville aldrig sende dem i pension eller ud til andre.
    Man har selv ansvaret for dem, og det kræver også en nytårsaften derhjemme.. smiley

Men sådan er man jo så forskellig?
    Er de helt ligeglade med fyrværkeri (hvilket I nok ikke ved om den 1 årige er?), så ville jeg ihvertfald vælge privat pasning. Aldrig pension!

• #9   29. okt 2012 Jeg ville overveje mine nytårsplaner og se om det ikke kan arrangeres så jeg var hos min hund en sådan aften.

Vi bor i Kbh men tager ud på landet i sommerhus med hunden, for at undgå alt larmen og krudt.

• Karna W
    Karna W Tilmeldt:
    aug 2010

#10   29. okt 2012 Jeg er i Thailand i 3 uger og ham der bor i vores lejlighed skla naturligvis have lov til at feste og derfor søger jeg pasning til mine basser.... De skal nemlig på ingen måde være alene denne aften....
    Mine forældre bor på Bornholm så det duer ikke....

• Karna W
    Karna W Tilmeldt:
    aug 2010

#12   29. okt 2012 Synes bestemt ikke at du er ond.... smiley

• #13   29. okt 2012 Jeg sidder alene hjemme med min hund hele nytårsaften, og det synes jeg er rigtig hyggeligt smiley absolut ingen jeg kender forstår mig, men det behøver de heller ikke smiley
    Pensioner har jeg aldrig været fan af men har selv heller ingen erfaringer. Følg din mavefornemmelse og hvad du har samvittighed til..

• #14   30. okt 2012 Kan du ikke sende dem et sted hen de har været før og hos folk de er trygge ved?
    Pension finder du ikke nu, og hvis du skille være så "heldig" så lad være alligevel.

Nu bor jeg tilfældigvis selv på Amager - men kan ikke tage hunde ind - og jeg er jo også fremmed smiley

• #16   30. okt 2012 Altså jeg har siddet alene de sidste 2-3 år på grund af hundene. De skal ikke hverken være alene eller passes.
    I år har mine forældre dog fået ondt af mig og sagt de kommer ud i mit nye hus og holder nytår. Har dog sagt at de ikke skal gøre det for min skyld, jeg kan sagtens sidde alene smiley

• #17   30. okt 2012 Nogen af mine venner har en pension laaaangt ude på landet, hvor der INGEN larm eller lys er fra fyrværkeri.

Havde jeg en hund, der var bange for fyrværkeri ville jeg hellere sende den derud, end at have den hjemme ved mig - hvor der er en del larm, som ville påvirke den og gøre den utryg.

Men ja, sådan er vi så forskellige ...

• #20   1. nov 2012 Jamen hvorfor kan man ikke sige det skråsikkert? For det kan jeg altså.

Mine hunde skal ikke passes eller være alene hjemme. Nytårsaften er jo bare en dag som alle andre og der går ikke noget af mig af at sige alene hjemme.

• #22   1. nov 2012 Der bliver skrevet at man ikke kan sige det skråsikkert. Men det kan jeg altså.

• #24   1. nov 2012 Nu har jeg selv en hund der er total skudt i hovedet nytårsaften. Men hun skal sku ikke i pension af den grund. Hun skal være hjemme hos mig som hun kender og i hendes hjem hvor hun er tryg.

Nu bor jeg heldigvis på landet og det nye hus vi skal flytte i er os langt ude på landet.

• #25   1. nov 2012 Nu som -

Se, det forstår jeg ikke ? Hvis hun er "totalt skudt i hovedet" nytårsaften, så er hun jo netop ikke tryg, eller hvad ?

• #26   1. nov 2012 Hun bryder sig ikke om de høje brag. Hun gemmer sig ikke, hun bliver nærmere sur på det der er udenfor. Hun lytter, løber lidt frem og tilbage, halser, piver og er helt væk oppe i hovedet.
    Men sidste år var det bedste år indtil nu, hun fik Thundershirten på og et kæmpe stort råt ben, tvét kørte, der var rullet ned udtil og jeg slappede bare af med god mad. Jeg ignorerede hendes "Anfald" og da kl. var 23.30 lå hun flad som en pandekage under sofabordet og sov.
    Hun begyndte at rører på sig kl. 00 og en times tid frem, men intet af betydning. Så det bliver vejen frem igen i år.

Skal igen sidde alene med hundene hvis ikke mine forældre kommer og fejre nytår hos mig.

• #27   1. nov 2012 Altså jeg er heller ikke til nytår .. det er OK og kæresten og jeg laver noget god mad og hygger, men det bliver ikke til det helt store.

Vi har bare en hund, som er meget lidt glad for nytår og hvis jeg bestemte røg hun i den pension ude på landet .. synes det ville være bedre for hende, istedet for at hun skal være så bange som hun er.

Men det er da fint, at det fungerer bedre med din hund nu.

• #28   1. nov 2012 Det fungere helt klart bedre år efter år med hende. Med skudt i hovedet mener jeg at jeg ikke plejer at kunne "råbe" hende op. Hun ser lige igennem mig og fokusere kun på det der sker udenfor.

Jeg havde mine tvivl omkring Thundershirten og troede ikke på sådan noget hokus pokus, men status er jo at den faktisk havde en positiv effekt på hende.

Det er heldigvis kun 1 dag hun opfører sig sådan, så det går lige.

Jeg ved ikke helt om det er gået op for hende at hun faktisk overlever nytårsaften år efter år smiley

Jeg bor som skrevet heldigvis på landet og flytter nu igen ud på landet. Havde jeg boet i byen havde jeg valgt at tage væk med min hunde den aften.

• #30   1. nov 2012 Jeg har kun prøvet den en nytårsaften. Det var sidste år. Der er MEGET delte meninger om den. Jeg var selv skeptisk og troede ikke på det.

Du kan se hvordan min hund opførere sig nytårsaften beskrevet ovenover.

Sidste år sørgede jeg for at lufte dem godt af. De var ude kl. 16 og sidste gang kl. 20 og så først igen kl. 3 om natten da der igen var nogenlunde ro.

De fik deres rå ben efter sidste luftetur der kl. 20 og kl. 21 begyndte hun at røre på sig, så der fik hun den på. Strammet godt til omkring hendes krop. Hun spiste sit ben færdig og så lagde hun sig til at sove. Som sagt rejste hun sig og begyndte at røre på sig til midnat, men ikke noget af betydning. Omkring kl. 1 fik hun den af igen.

Hun var stadig opmærkson på tingene udenfor, men slet slet ikke på samme måde. Hun var mere rolig og jeg kunne få kontakt til hende når jeg snakkede til hende. Hun pev da lidt og halsede lidt, og lyttede, men igen, intet af betydning i forhold til de andre år. Hun er 5 år så har jo set hende en del nytårsaftner nu.

Den skal klart i brug igen i år smiley

• #32   2. nov 2012 Det er en fantastisk opfindelse! Og jeg var jo en af dem der ikke troede på det smiley

Ja her passer størrelsen, men den kan jo som skrevet spændes MEGET ind og ud.

Spring endelig ud i det smiley Jeg har Thundershirten klar til min hund nytårsaften og håber på at gentage sidste år i fred og ro smiley

• #35   2. nov 2012 Altså jeg kan kun tale for mine egne hunde og for dem er det det bedste at være herhjemme hos mig den aften smiley

• #37   2. nov 2012 Jamen det er det jo os i mine øjne fordi jeg krummer tæer over dem der bare SKAL fejre nytår og så kan Fido sidde i pension den dag.

• #40   2. nov 2012 Hvad kan du ikk forstå min skal?

• #42   2. nov 2012 Du har godt læst jeg bor langt ude på landet ikk?

• #43   2. nov 2012 Havde jeg boet i byen havde jeg pakket mine hunde i bilen og lejet et sommerhus ude på landet den ene aften. Men nu er jeg så heldig at bo langt ude på landet og når jeg flytter nu her flytter vi igen langt ude på landet.

• #45   2. nov 2012 Tror ikke man kan komme meget længere ud på landet end her. Og flytter faktisk endnu længere ud på landet nu her. Med kun 1 nabo.

• #48   2. nov 2012 Det sker altså at det er fordi folk vil ud og feste. Det ser man altså i trådende herinde hvert år smiley SÅ det er altså ikke bare noget jeg gætter på.

Ja jeg gør hvad jeg finder rigtigt. Mine hunde har ALDRIG været i pension så det i sig selv ville være stressende sådan en aften når ikke de har prøvet det før. Sådan en som Zenta har det svært med fremmede hunde, så hvordan tror du hun ville have det i en pension med fremmede hunde?
    Mange skriver de sender deres hunde i pension ude på landet, men jeg bor jo selv på landet, så det ville ikke give nogen mening.

Jeg har det fint med selv at have dem hjemme den aften, ligsom resten af året. Lader heldigvis til at jeg er ved at have styr på hende den aften så hun kan slappe nogenlunde af.

Husk på hun gemmer sig ikke og jeg kan sagtens få hende ud og tisse osv. SÅ slemt er det jo heller ikke.

• #49   2. nov 2012 I år skal jeg højst sandsynligt holde nytår i det nye hus og der er kun 1 nabo. Og det hus står tomt da det er til salg. Så i år regner jeg faktisk med et totalt roligt nytår.

• #51   2. nov 2012 Ja jeg skriver jo os at havde jeg boet i byen så havde jeg pakket hundene i bilen og lejet et sommerhus, uden tvivl!

Men nu er jeg så heldig at bo på landet og her er faktisk meget ro, men man kan stadig høre nogle brag, for her er en del naboer og de skal selvfølgelig have lov at fejre nytår. Plejer at kunne overdøve det lidt ved at have tv tændt hele aftenen og så trækker jeg ned ved alle vinduerne da hun os kan se lysglimtene.

Nu glæder jeg mig til det nye hus for der må da være endnu mere ro når jeg nærmest bor der alene.

• #53   2. nov 2012 Ja det siger heller ikke mig ret meget smiley Jeg troede jeg skulle dø første år jeg måtte sidde alene hjemme, men det var faktisk rart nok. Med god mad og hygge foran tvét sammen med hundene smiley

• #55   2. nov 2012 Når man ALTID har været sammen med familien til jul og nytår, jo så glor man lidt første år man sidder alene hjemme helt alene. Tro mig smiley

• #57   2. nov 2012 Julen betyder os meget mere for mig end nytårsaften. Og det har den altid gjort. Men derfor var det stadig meget underligt at sidde alene, helt alene første gang nytårsaften når man altid har fejret det med sin familie. Men det er 3 år jeg evt. skal sidde alene i år.

Kommentér på:
Pension eller privat pasning nytårs aften

Annonce