{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Stadig kløe.... :( {{forumTopicSubject}}

Ja, så er den gal igen.. Så snart jeg stoppede de kløestillende piller, begyndte kløen igen...

Både på næsen og på kroppen... ARGH!!!

Jeg venter nu på at dyrlægen ringer til mig, så jeg kan finde ud af hvad vi skal..

Hun både slikker sig, klør OG bider sig i benene.. Det er bestemt ikke rart at se på smiley

Jeg går med tanken om at du ikke kan tåle loppemiddel, men har I nogle idéer inden dyrlægen ringer til mig i løbet af dagen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stadig kløe.... :(
  • #1   5. nov 2012 Har de testet for ræveskab?

  • #2   5. nov 2012 Det er hun behandlet for med Stronghold...

  • #3   5. nov 2012 Bruger man også det mod ræveskab? Jeg bruger Advocate mod skab.

  • #4   5. nov 2012 Jep.. Man bruger også Stronghold.. Det står der også i indlægsedlen på det smiley

  • #5   5. nov 2012 Ja, jeg var lige inde og søge. Det er korrekt smiley Jeg troede at man kun brugte det mod lopper. Uha, hvor bvliver jeg klog smiley

  • #6   5. nov 2012 Bare det ved mig der blev klog, især på Cindys kløe smiley Ihh, hvor det irritere mig at jeg ikke kan finde ud af hvad det er....

  • #7   5. nov 2012 Nu skal jeg ikke gøre mig klog på kløe...... men...
    Jeg har nogen venner , hvis hund reagerede kraftigt med kløe , hvis de havde været i en granskov....... de fandt først rigtigt ud af at det var gran den ikke kunne tåle , da den 2 år i træk , var særlig angrebet....
    De fandt så ud af , at den var overfølsom over for deres JULE - træ....

    Efter de ikke havde JULE- træ mere , og holdt sig fra granskove i efterårs/ vintermånederne, kløede den ikke mere.

    Måske ... hvis du har et eller andet i stuen der er i familie med gran,,, kan det måske være det...................evt kogler

    Bare et førsøg på at hjælpe.... smiley


  • #8   5. nov 2012 Jeg har selv givet hende Advantage loppekur.. Så har hun fået binyrebarakmon til at tage toppen af kløen til at starte med indtil hun kunne få Stronghold.. Samtidig med det har hun fået kløestillende Prednisolon i pilleform.. Men som nedtrapning kom begyndte hun at klø mere og mere smiley

    Hun skal ikke nu på onsdag, men næste onsdag have en pipette Stronghold mere smiley


  • #9   5. nov 2012 Tak NIBBIT, men har KUN kunstige planter i hele hytten.. Jeg kan ikke holde andet smiley Har lidt mos i en kunstig plante, men det er også det smiley

  • #10   5. nov 2012 Kan det være støv? Ikke fordi jeg lever støvet, men har da gulvtæppe og sådan.. Der er jo altid støvet..

  • #11   5. nov 2012 Det kunne jo også være gran udendørs...... hvis i kommer de steder....
    Prøv at Google....


  • #12   5. nov 2012 Der er gran, der hvor vi bor.. Hun går i grennåle der er faldet af træet hver dag smiley

  • #13   5. nov 2012 Er hun tjekket for foderallergi??
    Og hvad for noget foder får hun??

    Tænker også lidt på det, da du selv nævner støv, og det kan godt hænge sammen..


  • #14   5. nov 2012 Jeg har bare før hørt om hunde med støvallergi, det var derfor jeg tænkte lidt på det.. Der var trægulv der hvor hun boede før jeg fik hende.. Og jeg har gulvtæppe.. Der vil naturligt være mere støv..

    Hun får Lupo Sensitiv som er et hyper allergi venligt produkt uden korn.. Det burde ikke være det ? smiley


  • #15   5. nov 2012 Så burde det ikke være støvallergi, eller noget i den retning.

    Nu kender jeg ikke lige foderet, men en mulighed kan også være proteinkilden i foderet hun ikke kan tåle, og reagerer på. Det kan også være tør hud, så hun skæller meget?? Men så syntes jeg bare det lyder som en voldsom reaktion, hvis det skulle være det sidste.

    Og igen, noget helt andet.


  • #16   5. nov 2012 Hun får olie i sin mad hver dag, fordi hun svømmer rigtig meget, så for at undgå tør ud får hun olien smiley

    Proteinkilden? Som i hvilket slags kød foderet er baseret på?


  • #18   5. nov 2012 Ja, det er rigtigt forstået. Nogle hunde kan reagere på forskelligt kød. Og det er meget individuelt, så vil ikke kunne give noget konkret eksempel på hvad det mest sandsynlige er.

    Hvad for noget olie får hun?? Bare nysgerrig smiley


  • #19   5. nov 2012 Hun har holdt pause med at svømme i en længere periode.. Der var ingen forskel på kløen... Så tror ikke at det er det og ville være ked af at skulle stoppe svømningen, da hun virkelig ELSKER det...

    Foderet er baseret på kylling, kan det være kyllingen hun ikke kan tåle?

    Håber snart dyrlægen ringer...


  • #20   5. nov 2012 Hun får bare en lille bitte ske almindeligt olie smiley Hørte at det var ligemeget om det var laks eller almindeligt olie fra supermarkedet, da det bare var for fugtighedens skyld.. (Så længe det ikke var olivenolie, da den ikke var super sund for hende)

    Men kan det være at det er forkert? Selvom hun stadig klør sig, hvis hun ikke får olie? Det har ikke rigtig givet nogen forskel...


  • #22   5. nov 2012 Nej, det har jeg ikke.. Men det er det jeg vil snakke med dyrlægen om når hun ringer smiley

  • #24   5. nov 2012 Tak Inge smiley Den vil jeg lige have med i baghovedet, når jeg taler med dyrlægen smiley

  • #25   5. nov 2012 Fodrer du med samme foder som opdrætter?

  • #26   5. nov 2012 Det kan godt være kyllingen - dog er det faktisk sjældent det er kylling der er synderen. Men når der ikke er korn i foderet, kan jeg godt tro det kan være det.

    Mange tror fejlagtigt at det er kylling deres hund ikke kan tåle, når de har en allergi hund, og der er primært fordi det meste foder er produceret på kylling, men det er en længere forklaring. Den kan stadig være den.

    Jeg har brugt hørfrø olie, den er lidt dyr, men har haft en god effekt på min hund, og så får min foder med meget fisk i, fordi hun ellers nemt får skæl, og så tror jeg også hun er allergisk overfor korn.
    Hørfrø olien en god til både pels, hud og led, mens alm. madlavningsolie primært er god til hud/pels, og lakseolie er bedst mod led.

    Jo, og når der nu ikke er korn i foderet, hvad er der så i i stedet for?? Altså kulhydrater/stivelse.

    Men håber da også at dyrlægen snart får ringet til dig, så i kan komme til bunds i det, især fordi det kan være så mange forskellige ting.


  • #27   5. nov 2012 Sarah, nej.. Jeg fodre ikke med det samme som opdrætter, det er ikke helt nemt at få fat i her hvor jeg bor og så var hun ikke synderlig glad for at spise det og levnede tit, så der stadig var foder i skålen ved næste måltid...

    Fodersammensætning oversat fra tysk med google translate:

    Tørret kyllingekød jord 33%, kartoffel roll mel tørret 32%, pastinak og jorden roeaffald, marietidsel frø 5%, koldpresset vegetabilsk olie blanding 5% (bestående af linolie, rapsolie, borage frø olie), tang, laks olie 2%, tør sump tørret 1,5%, cikorie 1 , 5%, 1% healing jorden, tørret brændenælde 1%, 1% tørrede mælkebøtteblade, Yucca schidigera


  • #28   5. nov 2012 Hvad fodrer opdrætter med?

    Måske kan du finde noget, der minder om det og se om det hjælper.

    Det er da et forsøg værd, du har haft en del småting med Cindy. Diarre og kløe, ikke?


  • #29   5. nov 2012 Hun fodre med VAKS...

    Ingen diarre, men opkast.. Men heldigvis kun i det små smiley

    Har lige googlet det hun blev fodret med tidligere og det var baseret på fisk, jeg vil gerne finde noget på fisk i stedet for og se om det kunne hjælpe på hende.. Det er så surt at se at hun bliver ved med at klø smiley


  • #30   5. nov 2012 smiley Var lige inde og google foderet selv, så har lige læst det på dansk smiley

    Så hvis det skulle være foderet der er synderen, vil jeg sige at det højst sandsynligt er kyllingen der gør det. Med den sammensætning.

    Har også glemt at spørge om godbidder, hvad hun får der, kan også være dem.
    Men jeg kan ikke sige det.

    Tror måske det er noget udefra kommende, der gør det.. Og det er der også nogle der har været inde på længere oppe i tråden..


  • #31   5. nov 2012 Jeg googlede Vaks, det er lavet af Hennes Petfood.

    Du kan købe Kronch, der også er lavet af Hennes, i Maxizoo.

    Det minder umiddelbart meget om Vaks...

    www.kronch.dk

    men det kan selvfølgelig være noget udefrakommende, men altså jeg ville selv synes, det var rart at udelukke foderet som synderen smiley


  • #32   5. nov 2012 Hun får ren tørret kød som godbidder.. For det meste and aller kylling, men har også kanin og lam smiley

    Ja, jeg er lidt bange for at det kan være loppemidlet, for efter jeg havde haft hende i et par uger fik hun lopper og har været i behandling lige siden for lopper, da de bliver ved med at komme..

    Vi er 120% loppefri nu, men hun skal nu have stronghold, fordi der var mulighed for skab, men det har ikke taget kløen smiley


  • #33   5. nov 2012 Ja, kan godt huske noget om Hennes Petfood nu hvor du nævner det, men hun var bare ikke synderlig glad for at spise det.. Hun er blevet rigtig madglad efter jeg har skiftet hende over på et kornfrit produkt.. Hvis nogen giver hende en godbid med korn i er det sjældent at hun tager den...

    Hun er dog blevet glad for min mors laksebidder, men ellers ikke...


  • #34   5. nov 2012 Hmm, andre fodermidler, hvor det enten er baseret på fisk, eller har et højt indhold, kan jeg nævne:
    Orijen, Acana, Kingsmoore, Wolfblut (syntes jeg også har læst mange herinde på HG er glade for at bruge).
    Det er alle produkter der er kornfrie, eller har kornfrie varianter. Så det er da en mulighed for dig et se på dem, om de skulle være noget for jer at bruge.

    Der er også andre mærker, kan bare ikke lige huske dem.
    Jeg er dog glad for Orijen, da det er det min hund får, og det ser ud til at virke godt på hendes hud og pels.


  • #35   5. nov 2012 Ja, vil lige nævne foderskift for dyrlægen også... Tak for alle de gode bud.. Det er meget rart at være forberedt når hun ringer smiley

  • #36   7. nov 2012 Så blev der lagt en plan for Cindy...

    15 dage med kløestillende mere
    Stronghold igen på lørdag

    Om 14 dage skal jeg ringe til dyrlægen om fortælle om hendes klør, hvis det ikke er blevet bedre skal der testes for allergi..

    I tankerne for allergi ligger kylling og husstøvmider, som de fleste hunde er allergiske overfor i mere eller mindre grad smiley

    Det giver lidt ro i sjælen at der er lagt en plan smiley


Kommentér på:
Stadig kløe.... :(

Annonce