{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Hund der markerer på børnenes legetøj {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en fransk bulldog for ca 6 mdr siden. Han er en omplacering hund på 2 1/2 år
I starten gik alt godt, han er glad for børnene og virkelig en drømme hund
Men de sidste par mdr er han begyndt at tisse på børnenes legetøj, når han er alene hjemme
Han bliver altid luftet inden vi tager afsted om morgene og får tisset godt af - hvis børnenes legetøj er flyttet og dørene lukket til soveværelset og børnenes værelser sker der ingenting.
Igår var en af bamserne faldet på gulvet i stuen uden jeg havde set det og resultatet var en bamse der var strintet på da vi kom hjem.
Er der nogle der har en ide om hvorfor han er begyndt at gøre dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der markerer på børnenes legetøj
  • #1   11. nov 2012 Vasker i tingene af i rodalon? Hvis ikke kan han nok lugte han har tisset der før.

• #2   11. nov 2012 Ja alt vasket i rodalon for at sikre at det ikke lugter af tis og "fremmer lysten" til at tisse der igen

• #3   11. nov 2012 Det er kun de bløde legesager og puder/dyner der har børnenes duft - ikke det vi har gået i af tøj eller dufter af os voksene

• #4   11. nov 2012 Måske han bare synes det er rart at tisse der. Jeg ville fjerne alle de ting han tisser på.

I øvrigt har det intet med dominans eller andet halløj at gøre, bare lige for at tage den i opløbet.

• #5   11. nov 2012 Jeg synes så ikke at kastration er noget man gør før absolut alt andet er prøvet. Det kan jo have nogle rimelig ringe konsekvenser for hunden.

• #6   11. nov 2012 Vi fjerner og lukker selvfølgelig dørene så han ikke har adgang til det, men ligesom igår var der faldet en bamse på gulvet - vi tænkte han måske var lidt jaloux på børnene uden at det gik udover børnene men deres ting i stedet for
    Vi har overvejet kastrering men var ikke sikker på at det ville afhjælpe med problemet, men må hellere få bestilt tid hos dyrlægen imorgen, om ikke andet så få en snak med ham omkring det

• #7   11. nov 2012 Jeg har haft en pude til min tøs på 10 måneder, og når hun tissede indenfor gjorde hun det 90% af tiden i den selvom den er blevet vasket med rodalon osv. Så den er simpelthen røget ud nu. Der må bare være et eller andet over den, siden hun konstant skulle bruge den.

• #9   11. nov 2012 Det jeg kan komme på er at han måske markere at det er hans fammilie og hjem ved at tisse på det

• #10   11. nov 2012 Hunde kan ikke tænke så abstrakt at de kan "tage hævn" eller hvad man kalder det.

Det er fint at tale med dyrlægen hvis man mistænker at noget er fysisk galt, men dyrlæger ved nærmest intet om adfærd for de bliver ikke uddannet i det. Og desværre er kastration gået hen og blevet et rutineindgreb

• #11   11. nov 2012 Jeg kan ikke forestille mig at der er noget fysisk galt, men må hellere starte med at få det undersøgt først, så er det udelukket
    Han har jo hellere ikke gjort det hele tiden, så tænker det måske er noget psysisk - noget vi gør anderledes end den forrige famile

• #12   11. nov 2012 Jeg ville nok få fat i en adfærdsbehandler. Men altså det kan også være at hunden er utryg ved at være alene. Hvordan og hvor længe har i alenehjemmetrænet ham?

• #13   11. nov 2012 Hov forresten, er han tjekket for blærebetændelse?

• #14   11. nov 2012 Startede i det små med at lade ham være alene hjemme, ligesom en hvalp - jeg gik ud og vente max 5 min med vinduerne åbne for at høre om han reagerede, men ingen reaktion - langsomt gjorde jeg det længere og længere over en mdr, for at sikre mig at det gik fint
    Han var ved dyrlæge for 1 mdr siden og der fejlede han ikke noget, men derfor kan han sikkert godt have fået noget i mellem tiden, så vi må afsted igen
    Det er ikke kun ske mens han var alene, to gange har han gjordt det mens vi var i huset, så nu er dørene lukket til børne værelserne når børnene ikke leger der og ellers holder jeg øje med at han ikke går derind
    Nu får jeg tjekket ham ved dyrlægen og er der intet i vejen må jeg have fat i en adfærdsbehandler

• #15   11. nov 2012 Det lyder som en god ide. Held og lykke med det. smiley

• #16   11. nov 2012 Mange tak smiley

Kommentér på:
Hund der markerer på børnenes legetøj

Annonce