{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i bil - Hele dagen
  • #1   13. nov 2012 Synes nu godt nok det er et underligt sted at "opbevare" sin hund

• #2   13. nov 2012 Ja hvorfor ikke? Det er vel ikke anderledes, end at den er derhjemme. Så længe der ikke er for koldt eller for varmt og den er vænnet til det, så er det da en fin løsning, så den kan luftes midt på dagen

• #3   13. nov 2012 Så længe temperaturen i bilen er ok, så ser jeg absolut intet galt i det.

• #4   13. nov 2012 Det havde jeg et par måneder sidste år da jeg flyttede... Jeg flyttede i oktober, og kunne ikke tage ferie for at lære hende at være alene det nye sted.
    Hun pev og hylede når hun var alene, så jeg tog hende med i bilen når jeg var på arbejde, og startede så alene-hjemme-træning igen i juleferien smiley

• #5   13. nov 2012 Bevogtningen hvor jeg arbejder, har deres hunde liggende i deres biler det meste af dagen (de har 12 timers vagter)

De er dog også ude at tisse, og gå spor osv. så de ligger ikke ned i 12 timer, men de er 80 % af tiden i bilen. De sover bare.

• #6   13. nov 2012 Det er noget vi benytter os af en gang imellem... Også når vi er afsted til forskellige arrangementer.

Fungerer fint.

• #7   13. nov 2012 Jeg skal gå nu - Kigger ind senere

• #8   13. nov 2012 Præcis Marianne. Det er her i huset en del af hundens hverdagsliv.

• #9   13. nov 2012 min er i bilen hele dagen, med på job. intet galt i det.
    når vejret er til det, forstås.

• #10   13. nov 2012 Ja, bilen er hjemmet uden for hjemmet - og ofte et sted, der fører til noget sjovt.
    Vores hund tigger nogle gange om at komme derind *GG*

• #12   13. nov 2012 Forudsat hunden er tryg ved at være der, og der tages hensyn til varme/kulde, så ser jeg ikke problemet.

Gaia elsker bilen og slapper fint af der, så det sker da hun tilbringer dagen der når vi f.eks. er til stævner med hesten, til hundearrangementer o.l.
    Reiki er ikke god til at være i bilen så længe, så han kan ikke "opbevares" på dem måde -han er glad for at være der, men stresser nemt hvis der sker noget udenfor bilen.

• #13   13. nov 2012 Jeg har altid haft mine hvalpe og unghunde med på job...Enten i bilen eller med inde...Det var for dem mener jeg meget bedre end at være hjemme uden mennesker 9-10 timer om dagen.

• #14   13. nov 2012 Ikke noget jeg ville bruge.

• #15   13. nov 2012 Ingen problemer i det. Mine bor i over en uge i bilen når vi er afsted til VM. Det ser jeg ikke noget forkert i ..

• #16   13. nov 2012 Men det er nok os fordi mine hunde ingen problemer har med at være herhjemme når jeg er på job.

Jeg har dog for første gang i baghovedet at det ville kunne ske jeg en dag må tage dem med, hvis jeg skal på job og de lover kraftig sne, for jeg risikere at sne ude fra dem så.

• #17   13. nov 2012 Michelle, ja der er bare noget med ham Reiki - jeg kan godt huske, hvordan han og et par schæfere kunne få det hele til at gå op i en højere enhed *GG*

KÆÆÆFT en larm *GG*

• #18   13. nov 2012 NEJ

• #19   13. nov 2012 Er der mon en begrundelse for det nej med store bogstaver, Hanne?

• #20   13. nov 2012 Hi, nej. De store bogstaver var fordi caps var nede. Men svaret , er rigtig nok. Dette er min mening, og det var jo andres mening der blev spurgt til. Jeg har dog også haft min hund med til udstilling og andet, hvor den har været i bilen ind imellem. Og han er da også tryg ved bilen. Men at have ham i bilen, når jeg er på arbejde, syntes jeg ikke om. Kan heller ikke se hvorfor. Hvis den ikke kan li at være alene hjemme, mener jeg at man skal arbejde på at løse det, ved at lære den at være alene hjemme.

• #21   13. nov 2012 det kommer an på hunden osse... min veninde har sådan en terrier der langt hellere vil ligge i bilen end vente på mor hjemme (hvor hun laaaaaaaaaaaaarmer)

• #22   13. nov 2012 CH -Ja min helt egen lille schæfervaps... eller nowet smiley

vil så sige at det er markant bedre nu hvor han er i bur istedet for sele. Han har fundet meget mere ro på den måde. Meeee hvis der er meget aktivitet udenfor, så larmer han stadig... MEGET *G*

• #23   13. nov 2012 Øh .. mine hunde har ingen problemer med at være alene hjemme. Det er ikke derfor, at de ind imellem sidder i bilen i en hel dag. Bare lige for at slå det helt fast.

Og hvorfor ? Fordi jeg nogle gange ikke kan nå hjem og hente dem inden jeg skal være til træning - eller også fordi jeg kan spare en køretur på 50+ km ved at tage dem med i bilen.

Derfor smiley

• #25   13. nov 2012 Nu spørger jeg måske dumt: men hvordan kan man kontrollere at varmen/kulden ikke er for meget i løbet af dagen når de ligger i bilen?

Umiddelbart ser jeg ikke et problem i det. hvis hunden kan lide at være i bilen, man er sikker på bilen står et sikkert sted og temperaturen er i orden smiley

• #26   13. nov 2012 Christina -

Man kigger til dem smiley

• #27   13. nov 2012 haha, ok det kunne godt være der var et smart ´device´ man kunne indstille i bilen eller hvad ved jeg smiley

• #28   13. nov 2012 Hvis man parkerer relativt tæt på der der hvor man skal være, kan man bruge babyalarmer til at overvåge temperaturen og om hunden i øvrigt lyder til at have det ok.

men somregl ved man jo godt om der er 30 grader og om man holder hvor der er skygge eller ej

• #29   13. nov 2012 smiley

Det er der nok - et eller andet smart. Jeg parkerer altid bilen så jeg kan se den - og i min frokostpause smutter jeg lige ned og kigger til hundene.

• #31   13. nov 2012 Tak for alle jeres indlæg -
    rart at se alle jeres gode argumenter

• #32   13. nov 2012 Tja, ang temperatur er det jo bare at tjekke vovsen indimellem, og så tror jeg da ikke der er mange der ikke ved om det er 30 grader ude, så bilen kan blive varm.

Man kan i øvrigt købe diverse ventilations-anordninger til hundebure og den slags. Det hjælper self ikke hvis der er 30 grader i skyggen, men på en lun dag, kan det da give lidt luft.

Her om vinteren får hundene bare lidt tæpper i buret. Mine har jo pels nok, så de klarer sig fint, osse selvom der er meget koldt.
    Min fars hund er osse med på den måde, og den får bare et dækken på når det er koldt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #33   13. nov 2012 Tror at mange hunde har det fint med det.De er med og klar til at det sker noget.Med det mener jeg at man vil lufter hunden før og efter en lang dag.Min ville klart vælge bilen i forhold til at være alene hjemme.

• #34   14. nov 2012 Hanne J: "Kan heller ikke se hvorfor. Hvis den ikke kan li at være alene hjemme, mener jeg at man skal arbejde på at løse det, ved at lære den at være alene hjemme."

Nu er det ikke alle mennesker der midt i det hele kan tage 3-4 ugers fri for at lære hunden at være alene hjemme.... Jeg kunne ihvertfald ikke.
    Så hellere have hende med i bilen et par måneder ind til jeg havde ferie, frem for at hun var ulykkelig hver dag jeg kørte på arbejde.

• #35   14. nov 2012 Dybest set er årsagen til, at hunden er i bilen vel ligegyldig så længe den trives med det?

• #36   14. nov 2012 CH >> naturligvis -
    Det virker bare som om det bliver brugt som en nødløsning.
    Den er 5 mdr. gammel - Hun har ikke en bil, der er specielt egnet.
    Hun tager f.eks. i sommerhus fredag, så derfor er det praktisk.

Jeg kan godt se, at det ikke er decideret synd, men det er bare
    ikke en måde, jeg havde lyst til at ha' hund på - Men tak for alle
    jeres gode input

• #37   14. nov 2012 En staff -skal jeg være ærlig, tror jeg Gaia ville foretrække at ligge i bilen hvor jeg kunne se til hende nogen gange i løbet af dagen, end at være alene hjemme. Hun er god til at være alene hjemme så det er ikke det der er problemet. Men hun foretrække at være med, og når hun efterlades nogen timer i bilen, sover hun bare til jeg kommer igen.

Alt andet lige er der mindre alenetid i bilen end hjemme smiley

• #38   14. nov 2012 Min gamle hund elskede bilen, lå tit i bilen hele dagen når jeg var på arbejde, bagklappen stod åben så hun kunne bare hoppe ud hvis hun havde lyst, det var helt frivilligt.
    I øvrigt lignede hun en der havde tabt i brigde hvis jeg tillod mig at køre uden at tage hende med, så som regel kom hun med, kunne ikke stå for det fjæs.
    Benny ligner bare en der er helt klar, i samme øjeblik jeg tager tøj på, så han kommer som regel også altid med.
    Jeg bliver styret med hård hånd af de der bæster, har lige fået ny bil, indkøbt så der er plads til kræets kæmpebur smiley Ligesom den gamle, ville ellers gerne have haft en Porche smiley

• #39   14. nov 2012 En nødløsning. Det ved jeg da ikke. Det er et ud af flere alternativer, som man jo som hundeejer kan vælge imellem.
    Nogle putter deres hund i bur hjemme. Andre lukker den i bryggerset. Nogle hunde har hele huset, nogle har en hundegård. Nogle kommer med på arbejde, nogle venter i bilen.

Jeg må indrømme, at af de løsninger jeg har skrevet her, er bilen bestemt ikke det værste for mig.

Kommentér på:
Hund i bil - Hele dagen

Annonce