808 visninger
|
Oprettet:
Hund gør meget, hvilken metode? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Vi er lige flyttet til en ny lejlighed her i weekenden, før boede vi øverst oppe, men nu bor vi på 1. etage.
Problemet er at der er mange flere, der går op og ned i opgangen, og Aya er begyndt at gø ekstremt meget, hver gang der er den mindste lyd faktisk. Også om natten.
I den gamle lejlighed var det kun, når der blev banket på døren eller hvis vi fik gæster.
Det er klart, at hun lige skal falde til og sådan, men generelt gør hun mere end da hun var yngre.
Kan i søde mennesker ikke hjælpe mig med, hvordan jeg bedst træner den gøen væk?
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 470
lyder måske dumt.
men vores radio køre faktisk altid.
vi har en afspiller kørende når vi ikke er hjemme.
og de falder hurtigt til ro, som om de ik hører alt andet.
Før sad de og hylede, og da de er 3 køre de hurtigt hinanden op.
vores gør nemlig hvis der er en anden hund der gør udenfor.
og da vi bor i hus har de fleste omkring os hunde.
måske lidt en alternaiv metode.. men hey det virker og vi elsker at høre musik.
så passer perfekt her ^^
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 508
Ellers kan du låne en bog på biblio
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
og indtil videre fungere det bedst hvis jeg ignorere når hun larmer , eller dvs jeg faktisk knipser og peger hende væk fra døren og stiller mig i vejen - men jeg gør ikke mere ud af det, jeg siger ikke noget - også går hun. Men til gengæld OVER roser jeg hende når hun tydeligt har hørt noget men ikke gør af det - Så får hun godbidder og klik med klikkeren !!
den positive vej frem er klart det der fungere bedst på Pølsen
aug 2007
men det gør vi self.
vi knipser og peger også.
virker faktisk meget fint
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
så kan det være hun lære ENTEN at man skal gø en helt masse for så komemr der godbidder
aaai ... nok ikke *G*
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 938
Men om natten er det altså RET irriterenede.. Hvad laver folk også i opgangen om natten altså ? -_-
Men ja godbidder er nok vejen frem, når man har en madglad hund
Måske ikke gennem brevsprækken haha. Jeg kunne lige se hende spurte ud til døren hver gang, der kommer en forbi lol
aug 2007
for det er samme problem vi har
maj 2012
Men om dagen fungerer det fint, det skal bare være lidt højt.
Lige nu kører jeg på "nej" når hun gør også godbid, når hun stopper.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
maj 2012
Hun sover i sengen
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Det vilde er, at det er virkelig svært at lade være med at skælde hunden ud, men i stedet rose den for at "give lyd". Men når først man har set hvor godt det virker, og at hunden straks slapper af, når man tropper op og giver den tryghed, så giver det enorm god mening. Og - jeg tror faktisk, at der går 2-3 uger mellem at vi hører Alfreds stemme her. Det er især imponerende, når naboens DSG gør ekstremt højlydt dagen lang - både inden for og i haven (Det skal tilføjes, at de desværre råber og skriger af den stakkels hund, når den gør). Men - vi har fået kodet ind i Alfred, at han ikke behøver deltage i nabohundens alarmering. Man må så leve med, at naboerne vist synes vi må være ret tumpede, når vi roser ham for at gø i haven.... men - det tager vi med, når det virker ;o)
Prøv det!
maj 2012
Hun er næsten altid sammen med os, også når hun gør, så ved ikke lige hvordan man så skal udføre det?
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Hund gør meget, hvilken metode?