{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.204 visninger | Oprettet:

Hund fundet :( {{forumTopicSubject}}

I dag blev der ringet på min dør ca. 16.30. Det var hjemmeplejen, der havde fundet en lille puddelhund, og den stakkels kvinde skulle jo videre på sin rute, men hun kunne ikke bare lade hunden være. Jeg tog den ind og lovede mig at tage mig af det. Min hund er heldigvis en venlig én, så hun tog pænt imod den lille hanhund.

Der fik kun få minutter, så ringede det på igen, nu var det lykkedes hende fra hjemmeplejen at få fat i ejeren, og hun ville hente den hos mig.

Der gik en time - intet skete. Så ringede jeg til det nummer, der stod på hundetegnet.
Jeg fik efter flere forgæves forsøg fat på en kvinde, der sukkede sig igennem samtalen, - det passede hende tydeligvis ikke at hente sin hund smiley Men hun lovede dog, at de ville komme efter den.

Efter lang tids ventetid ringede jeg dem op igen: "Jamen, hendes søn var gået hjemmefra". (De bor måske 500 m fra mig).
Jeg gav udtryk for min undren over deres ligegyldighed med deres hund, så smækkede kællingen sørme røret på!

Kl. ca 19 ringede jeg til politiet for at høre, hvad pokker jeg skal gøre. De var utrolig søde og forstående og ville give "damen" et venligt opkald. Østjyllands Politi ringede så tilbage til mig, at de ikke kunne få fat i hende. (Både jeg og hjemmeplejen ringede også forgæves adskillige gange). Så nu er aftalen, at jeg skal ringe igen kl. 20, hvis hunden ikke er afhentet. Det er jeg helt sikker på, at den ikke er, for de er skide ligeglade med den hund.

Hvad der så skal ske, det aner jeg ikke, for politiet sagde, at det var et problem at få Falck til at hente den, når der rent faktisk er en kendt ejer.

Hunden mangler noget af sin forpote, og er noget handicappet, den stupide ejer sagde, at den var blevet påkørt engang og ikke var normal. Den lille hund stresser helt vildt og kan slet ikke falde til ro her, selv om han er blevet nusset, har fået mad og vand og er her været ude i haven sammen med Luna. Urenlig er han også, så han vandede lige en stor potteplante.

For f*nden, hvor er jeg frustreret over situationen, og jeg mit hjerte bløder for den lille fyr, der har en ejer, der er så fløjtende ligeglad med ham. Han trænger også voldsomt til at få klippet kløer, så pleje er vist ikke noget, man gør i hjemme hos dem smiley

Hvad ville I gøre, hvis I stod i min situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund fundet :(
  • #1   22. nov 2012 AAARGH !!!!

    Møg-mennesker smiley :O !!!!! smiley :( æv !

    jamen øhm...hvad jeg ville gøre... mmm internat ?


  • #2   22. nov 2012 Jeg føler fuldt ud med dig og den lille fyr.
    Hun burde f...... ikke få den tilbage smiley


  • #4   22. nov 2012 Det er åbenbart et problem med internat, når der er hundetegn med telefonnummer på, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Åh, der er langt til det nærmeste internat smiley

    Jeg er SÅ vred på de ejere!!!


  • #5   22. nov 2012 Jeg tror mit hjerte var gået så meget itu at jeg havde beholdt hunden..

  • #6   22. nov 2012 Åh nej, tilbage skal han hvertfald ikke, kender du ikke nogen han måske kunne være hos og så sige du lukkede ham fri igen?
    Eller hvad med den dyrerednings tjenste?


  • #7   22. nov 2012 Nej, jeg får virkelig også ondt i maven ved tanken om at sende hunden tilbage til ejer smiley

    Jeg synes, den lille fyr er så handicappet, at jeg ville aflive ham, havde han været min smiley Udover sit dårlige ben/manglende pote, så virker han ikke rigtig bevidst.


  • #8   22. nov 2012 Sig til hende at du afliver den?
    Så må du jo se hvad hun svare, er hun ligeglad.
    Kan du bortgive den til et ordentligt hjem.
    - Du skal nok regne med hende damen, lader den løbe igen, siden den er blevet påkørt af en bil, før d:


  • #9   22. nov 2012 Nej, de henter ham i hvert fald ikke på internat, når de ikke kan flytte måsen de 400-500 meter for at hente ham (gratis).

    Ja, DB kunne måske være en mulighed?


  • #10   22. nov 2012 Ring og spørg igen om de overhovedet er intreserret i at få hunden igen? ( hvis du kan få fat på ejer igen )

  • #11   22. nov 2012 team: Ja, det er jo da i hvert fald ikke første gang, han har været ude på egen hånd smiley

    Stod det udelukkende til mig, så beholdt jeg ham til i morgen, og så kørte jeg ham til dyrlæge i morgen og gav ham fred.


  • #12   22. nov 2012 "hov nej den havde intet halsbånd på" - HER smiley

  • #13   22. nov 2012 Bente, så gør det! Sig du slap ham fri igen

  • #14   22. nov 2012 Jeg kan ikke få fat i hende, politiet kan heller ikke. Hun vil jo heller ikke tale med mig, hun smækkede jo røret på den klaphat. Og jeg var endda pæn i min tale, selv om jeg havde lyst til at give hende sådan et møgfald, at hun aldrig ville glemme det.

  • #15   22. nov 2012 Amen det forfærdeligt, at sådan et lille hjælpeløs dyr, bare får sådan et liv!

  • #16   22. nov 2012 Var det et mobil nr du ringede til? For så kan du smide en sms. Og sige hvis de ikke vil have den tilbage vil du gerne beholde hunden.. Også køre til dr. dyr og få ham aflivet hvis han har det rigtig skidt smiley

  • #17   22. nov 2012 årh det lille pus smiley
    Se, det er lige nøjagtigt sådanne hunde"ejere" der ikke burde have anskaffet sig hunden til at starte med.......
    Når det er sagt, så kan der være andre ting der spiller ind i forhold til hund/ejer (personlige problemer??? eller andet fremmede ikke kender til)

    Men Jeg synes det er SYND for hunden at den ikke har det for godt. Og ville ønske man lige kunne trylle et godt og trygt hjem frem til den lille fyr.

    Jeg mødte en kvinde i byen for nogle uger siden, hun gik med en gravhund og denne hvalp. Hun fortalte at den voksne hund havde hun købt af naboen fordi de ikke gad passe den ordentligt og hun flere gange havde hentet den midt ude på vejen mellem biler. Hunden havde kostet hende 100 kr.


  • #18   22. nov 2012 Jeg er godt nok ved at være derude, må jeg indrømme. Men jeg må jo hellere lige tale med politiet igen.

    Jeg betaler såmænd også gerne for en aflivning, bare han ikke skal retur til ejer igen.


  • #19   22. nov 2012 Jeg kaster gerne nogle penge efter dig Bente hvis du betaler for den aflivning der smiley
    Det er stort af dig for nej, den ejer fortjener ikke den hund - og den hund fortjener et godt liv ELLER en værdig død - ikke den der mellemting smiley


  • #20   22. nov 2012 Jeg vil med glæde også kaste et par kroner til dig bente!

  • #21   22. nov 2012 Bente, hvis det var en ''personlig'' oversag. Så ville jeg mene, at den kunne hun pænt fortælle dig, da det er dig der lige nu har 'ansvaret' for HENDES hund!

  • #22   22. nov 2012 GAGnam style: Det var i grunden ikke nogen dårlig idé. Men jeg har lovet at ringe til policen igen, det må jeg jo hellere gøre først.

    Kathrine: Ja, det er nemlig også min tanke. Det er simpelthen så synd for den hund smiley

    Katja: Jeg er helt sikker på, at der er nogle udfordringer i det hjem, hun lød enten påvirket eller også var hun retarderet. Hun påstod også, at hun ikke kunne finde vej over til min vej, og vores by er ved gud ikke ret stor.


  • #23   22. nov 2012 Åh, hvor er I søde - sidder og hyler nu.....

  • #24   22. nov 2012 Ej hvor er det dog synd for hunden.

    Jeg ville nok have gjort det samme som dig Bente. Håber politiet giver ok til dig


  • #25   22. nov 2012 Nej nej ingen grund til det smiley - synes bare det er skide sejt af dig ! og vil gerne støtte det både på den ene og den anden måde smiley
    Du ved smiley - dejlige du smiley


  • #26   22. nov 2012 De udbrød også spontant hos politiet: Der er virkelig nogle mennesker, der aldrig skulle have lov til at have hund!

  • #27   22. nov 2012 kan jeg godt forstå ! må også være irriterende for dem at "opleve" !

  • #28   22. nov 2012 Bente: Hvis du undersøger om det er muligt at give hunden fred og hvad det koster. Så betaler jeg gerne for en aflivning i morgen...

  • #29   22. nov 2012 Puha, håber ikke den hund kommer tilbage til ejer da, hvis du tager til dylæge og får givet den stakkels hund fred, så støtter jeg også gerne med nogle kroner

  • #30   22. nov 2012 Se og igen står Hg sammen og hjælper hvor der hjælpes kan...
    Bente håber du får OK fra Policen... smiley


  • #31   22. nov 2012 Hold da op Trine! Det var et flot tilbud:)

    Også alle jer andre:) gad også godt selv kunne hjælpe!


  • #32   22. nov 2012 Det er Hg når det er bedst! Så fedt at folk tilbyder deres hjælp i sådanne situationer! Helt utrolig at der er så fantastiske mennesker herinde! Jeg vil også gerne hjælpe med penge til aflivning hvis det bliver aktuelt. Har ikke det store, men vil gerne hjælpe det jeg kan :o)

  • #33   22. nov 2012 Jeg håber faktisk, at det ikke lykkes dig at få fat i hundens ejer. Hun fortjener simpelthen ikke at få sin hund tilbage, når hun er så ligeglad smiley
    Er det ikke muligt at finde et godt og kærligt hjem til ham? Hm.....Og må man så det, når man kender ejeren? Kan du ikke prøve at spørge politiet?
    Håber på en god fremtid for hunden smiley


  • #34   22. nov 2012 ja det lyder ikke til den hund har været heldig med sin ejer,, men helt ærligt så ville jeg godt nok ikke kunne drømme om at kører en hund til aflivning hvor man kender til ejeren og kun ganske ganske lidt til dens forhold, er godt klar over at der er mange følelser inde over her, men mener ikke det er op til os som privat personer på det grundlag der er fremlagt her, at aflive en hund, det har vi vel nu en gang politiet eller de andre Dyreforeninger til at vurdere efter de har set hvilke forhold den faktisk går under.
    jeg var dæl dulme blevet rasene hvis min fx. genbo fik min hund aflivet på grund af hund ikke mente jeg var en god hunde ejer


  • #35   22. nov 2012 Nicolaisen - tvivler også på at Bente ville gøre det uden at få "go" fra ejeren, det er ikke min opfattelse i hvert fald.

  • #36   22. nov 2012 Nicolaisen: Det er naturligvis en forudsætning, at alle formalia er på plads...

  • #37   22. nov 2012 det var nu også ment mere genrealt, da jeg synes næsten alle var hurtig til at hoppe på at hunden bare skulle væk, og det synes jeg så var på et meget tyndt grundlag, der kunne jo være en god grund til damen og hendes søn ikke har kunnet hente den,men det kan også være de bare sidder hjemme og drikker sig fulde, men før man har en gyldig grund så synes jeg det er voldsomt at tænke på at fjerne en hund fra sin ejer

  • #38   22. nov 2012 Tusind, tusind tak for alle de flotte tilbud - det rører mig dybt.

    Jeg har lige talt med politiet igen, de gav udtryk for, at det umiddelbart virkede som det bedste, om hunden fik fred, men var i tvivl om det juridiske i det. Så jeg skal ringe i morgen tidlig og tale med en bestemt person, der er inde i hundesager og få råd til, hvad jeg skal gøre. Så jeg beholder hunden natten over. Faktisk talte de om, der måske kunne blive tale om sigtelse for vanrøgt. Naturligvis ud fra en dyrlæges vurdering.

    Jeg skal IKKE kontakte ejer igen, de har mit nummer, de har min adresse, de har haft masser af muligheder for at hente hunden eller kontakte mig.

    Jeg siger foreløbig tusind tak for hjælpen og støtten, jeg skal nok opdatere i morgen.


  • #39   22. nov 2012 Nicolaisen: Hvis de ikke var i standt til at bevæge sig de få meter for at hente den, så burde hun jo have sagt det til hjemmeplejeren eller til mig de to gange, jeg har talt med hende.

  • #40   22. nov 2012 Du er en helt Bente !

    God aften til dig, Luna og Den lille strejfer der smiley


  • #41   22. nov 2012 Bente: Skriv lige til mig i PB, hvis du skal bruge penge...

  • #42   22. nov 2012 Åh nej, Bente smiley

    Jeg er også "på", det ved du smiley


  • #43   22. nov 2012 Trine:

    Du er en skat!!!!


  • #45   22. nov 2012 Tak Freja - Krølle hedder den lille strejfer, men han ved det vist ikke...

    Tak Trine, jeg skal nok skrive til dig i morgen, hvis det er - du er en sand hundeven smiley

    Tak Mette - du er så skøn smiley


  • #46   22. nov 2012 orh et kært navn...... !!!

  • #49   22. nov 2012 Det kunne hun jo have givet udtryk for - De kunne jo have hentet hunden 500 m nede af vejen.

    Synes at hunden fortjener at have det godt, Men hvis ejer virkelig er så ligeglad for samtalerne giver udtryk for , så virker det ikke godt - også synes jeg hunden fortjener en værdig død istedet for at være "ligegyldig" for dets ejer.
    ved ikke om man kan videreformidle den ...


  • #50   22. nov 2012 Hvis ejeren var i krise, kunne vedkommende vel have oplyst det?
    Og hvis ejer er så ligeglad med hunden, er chancen for, at ejer vil betale for at få hunden udleveret fra et internat nok minimal.



  • #51   22. nov 2012 Håber det bedste for det lille pus, super at du tager dig af ham Bente

  • #53   22. nov 2012 Ejer vil med garanti ikke betale for at hente sin hund på internat. Men jeg lader myndighederne om at vurdere, hvad der videre skal ske.

    Det er svært at tage billeder af ham, her er et rigtigt dårligt et:


    profilbillede
  • #56   22. nov 2012 Bente:

    Hvis du ikke kan have den og internatet ikke vil have den, så er jeg sikker på at Annette G. er villig til at tage den smiley


  • #57   22. nov 2012 Annette: Har du observeret den? Og jeg beslutter ikke noget som helst på egen hånd!

  • #59   22. nov 2012 Ja, Mette, det lyder da ærlig talt sådan.

  • #60   22. nov 2012 synes nu også hunden skal på et internat, hvis dens ben eller manglende pote ikke gør ondt eller irritere og kan "fixes" på internatet, så burde det jo være bedst for den at komme i nyt hjem med nogen der faktisk vil den.. Kan der ikke gøres noget ved det med poten og den har ondt osv. ja så skal den selvfølgelig aflives så er det ikke noget værdigt hundeliv smiley håber det hele går iorden i morgen

  • #61   22. nov 2012 Lille pus dog, det er så stor hjertet af dig Bente!! Du er en sand helt smiley

  • #62   22. nov 2012 Hold da op en møghistorie! Hvor er det dog dejligt, at der er mennesker som dig, Bente. Andre ville nok have været lige så ligeglade som ejeren. smiley Jeg kan se du bor i Østjylland (det gør jeg også). Hvis det ender med, at den skal køres til et internat i morgen, melder jeg mig gerne frivilligt.

  • #63   22. nov 2012 Send bare en PB hvis det er. smiley

  • #64   22. nov 2012 Lige tid at starte med vil jeg sige, super der findes nogen som dig Bente smiley
    Nu har jeg selv været udsat for det samme med en hun som var meget undervægtig og det så ud som om den var hjemløs.. jeg ringede til den nærmeste dyrlæge og spurgte hvad jeg skulle, de skal at jeg skulle komme med den så kunne du se hvem der ejede den og kontakte dem.. det kunne godt se at hun var vildt tynd og ikke blev passet godt nok.. vi fik så fat i ejeren ( som ikke viste deres hund var væk, efter næsten 7 timer ) men jeg kørte den så hjem til ejeren for at være sød og se hvad de var for nogen og fortælle at du skulle passe bedre på deres dyr.. det jeg vil frem til er at dyrlægen sagde at de kunne tage den og melde dem til politiet (ingen hunde tegn) og at den ikke var passet godt nok.. og så vil de ikke få lov at se den igen kun regningen på hvor langtig den skulle være ved dyr lægen..



  • #65   22. nov 2012 stine: Faktisk virker den mere psykisk skadet end fysisk skadet smiley

    Tak tavle smiley

    Tusind tak, Trine, hvor er det sødt af dig. Jeg må afvente, hvad politiet siger i morgen.


  • #67   22. nov 2012 Tak for den historie, Christina, den vil jeg da bestemt have i baghovedet smiley Hvor er det dog sørgeligt, at der findes den slags ejere smiley

  • #68   22. nov 2012 CP: Jeg har ikke skrevet, at jeg har besluttet, at jeg vil aflive den - tværtimod skriver jeg, at jeg lader myndighederne bestemme, hvad der skal ske.

    Søvn bliver der næppe, han kan slet, slet ikke falde til ro. Men ellers tak.


  • #69   22. nov 2012 Åh nej nej nej..

    Tror sgu da jeg kender den hund smiley

    Ved du noget om hvor de har ham fra? Og om de har haft den længe? Ved du hvor gammel den er, bare ca.? Bare et gæt f.eks.


  • #70   22. nov 2012 CP:

    Jeg reagerer sådan fordi Annette lyder som om hun mener at Bente (som dog har en vis fostand på hunde) kunne finde på bare at drøne ned og aflive hunden uanset ejer/politi/dyrlæge.

    Det VED jeg at Bente aldrig ville gøre.


  • #71   22. nov 2012 Jeg kender ikke Bente som en der overdriver - eller pynter på noget, til gengæld stoler jeg på hendes evner til at observere en hunds og dets væremåde !
    De fysiske skader kunne man nok nemt behandle, Men de psykiske - som ingen ved hvor kommer fra (hvad den har oplevet) er er noget værre.
    Så at sende den på internat, hvor det muligvis vil stå i noget tid og ikke få den psykiske behandling den har brug for ? er det mere værdigt end at aflive den ?

    hvis nogen kan tage den privat, "genopbygge" den og pleje den - så er det da dejligt - Men det er da de færreste der lige har tid / kræfter / penge / erfaring til at tage en skadet hund ind og som kan gøre de rigtige ting for den uden at ende med at skade den mere.


  • #72   22. nov 2012 Okay Bente. Håber virkelig det går iorden, og er ikke i tvivl om, at du er en garvet hundeejer der kan bedømme hvad der er bedst for hunden. Så kan den ikke "reddes" eller gives videre til andre så er det nok bedst at lade den sove ind... Held og lykke med det hele.

  • #73   22. nov 2012 Cecilie: Nej, det aner jeg ikke noget om. Jeg kender heller ikke hans alder, og da hans adfærd er noget aparte, er det svært at vide, om det er på grund af skader eller om han er en gammel hund. Men jeg tror ikke, han er en unghund.

    Tak, Freja og Mette - jeres ord varmer smiley Og nej, jeg ville aldrig, aldrig gøre noget, der var til skade for hunden. Jeg vil kun den hund det bedste, det må ingen være i tvivl om.

    stine: Jeg håber også, der kan findes en løsning for den stakkels hund i morgen, men nu vil jeg prøve, om han kan holde til at gå en lille tur med det stakkels ben, for han er meget, meget urolig og kan slet ikke finde ro. Det er simpelthen så synd for ham. Tak!


  • #75   22. nov 2012 Luna har budt op til leg flere gange, det forstår han ikke. Han forstår ikke, når han går hen til hende, når hun spiser, og hun knurrer. Han kan heller ikke lege med legetøj, han virker på en underlig måde meget lidt bevidst.

  • #77   22. nov 2012 Åh nej - han er nok mellem 5-6, vil du måske tro? smiley Det er ikke just bedre.

    Kan se han er sort, hedder han Krølle?

    Kan du tage nogle flere billeder, for tror næsten det er den hund jeg tænker på smiley


  • #78   22. nov 2012 CP: Jeg er fuldt bevidst om, at han er et fremmed sted, og jeg har gjort alt, hvad der står i min magt for at berolige ham.

  • #79   22. nov 2012 Cecilie: Ja, han hedder Krølle - kan du fortælle noget om ham?

  • #82   22. nov 2012 Hvis det er den hund jeg tænker på - en sort puddelblanding (mener nok det er blanding) på 5-6 år, der hedder Krølle - så kommer han fra et internat, hvor han for intet mindre end 2-4 uger siden mener jeg nok, fik et nyt hjem smiley

    Kan lige skrive til en der arbejder der, og kender den Krølle jeg taler om.

    Har du mulighed for at få taget flere billeder?


  • #83   22. nov 2012 En ting er at hun ikke vil hente den. Hun vil tilsyneladende heller ikke spørge om Bente vil komme med det lille pus.

    Ejer har jo tydeligvis ikke givet udtryk for at hun savner sin hund, og foreslag med at sætte hunden på internat er en umulighed, da hunden har en ejer. Vi har ikke noget her i DK (så vidt jeg ved), hvor man kan aflevere misrøgtede dyr som man som privatperson får en gisning om. Så skal man ringe til DB, og håbe de vil handle i sagen.

    Synes det er super godt det du gør Bente!


  • #86   22. nov 2012 Nå phew ha da da... det lader ikke til, at det er den Krølle jeg tænker på, selvom der godtnok er meget der peger mod det - men har lige haft kontakt til en, der kender de Krølle jeg tænkte på.

  • #87   22. nov 2012 Sikke dog en historie!
    Stakkels Krølle og et klap på skulderen til Bente smiley


  • #88   22. nov 2012 Cecilie: Jeg tror ikke, det er den samme Krølle så, for ejer virkede ikke som én, der ville kunne få noget som helst udleveret fra et internat.

    CP: Nej, jeg er helt klar over, at det kræver eller kan kræve længere tid for en hund at falde til ro et nyt sted. Det er bare som om, han er i en helt anden verden, det er svært at forklare, det skal ses og opleves. Hvis det var et menneske, ville man sige, at der var tale om kognitive vanskeligheder.
    Jeg kunne høre en anden hund i baggrunden, da jeg talte med ejeren, så han er ikke uvant med andre hunde.

    Annette: Jeg er IKKE ude på at straffe ejeren, jeg er ude på at gøre det bedst mulige for en stakkels hund.

    Mange, mange tusind tak for alle jeres ord, det er virkelig frustrerende ikke at kunne gøre det bedre smiley

    Vi gik lige en lille tur, nu er han heldigvis faldet lidt i søvn her i sofaen, tæt op af mig.


  • #90   22. nov 2012 CP: Jeg har forstået din pointe, jeg håber så, at du har forstået min, at jeg ikke beslutter noget egenhændigt. Nu taler jeg med en hundekyndig hos politiet i mogen, og så tager jeg den derfra. Andet kan jeg ikke gøre lige nu.

  • #92   22. nov 2012 ej hvor er det bare langt væk fra min verden: hvordan kan man vide hvor ens hund er og så bare lade den være hos en fremmed?? Ikke hente den??
    Det er da ligegyldighed når det er værst!!
    Hold da op! De jere fortjener bestemt ikke hund!!!

    Om det bedste for hunden er internat og herefter eventuelt videreformidling, aflivning eller noget tredje, det aner jeg ikke, har ikke set hunden...
    Men det er bestemt IKKE at komme hjem til ejere der kan være så ligeglad!!

    Jeg nægter at tro at man kan kombinere en sådan ligegyldighed og så samtidig have kærlighed og omsorg... det passer jo ikke sammen.

    Håber virkelig ikke at hunden ender hos ejer.
    Men noget andet og bedre byder sig for den puddel.

    Godt gået Bente!!!!


  • #93   22. nov 2012 Hva nu hvis hunden er så skrup forvirret, at den vil få det værre på et internat?
    - Og hvis den ikke bliver solgt der, bliver den jo alligevel aflivet?
    Jeg syntes Bente har god grund til det.. Hun gør det for at hjælpe hunden?


  • #94   22. nov 2012 BATDOG: Og nu vræler jeg så endnu engang, dine ord betyder meget mere end du aner - at føle sig forstået er dælme rart. Og det har været en hård eftermiddag og aften for mig følelsesmæssigt, jeg er så fuld af undren over, at en ejer kan være så kold og så ligeglad. Så ked af at opleve, at en lille hund med udfordringer er så uønsket, det gør ondt langt ind i sjælen. Og jeg kigger på min egen lille forkælede, harmoniske hund og undres endnu mere. Så at få de her ting i hovedet fik mig faktisk til at fortryde, at jeg overhovedet oprettede nogen tråd. Og ærligt, jeg blev skide ked af det. Men jeg VED, at jeg har gjort, hvad jeg kunne, og jeg kan se mig selv i spejlet, og det er trods alt vigtigere for mig end hvad folk, der ikke har set hunden, skriver på et hundeforum.

    Og nej, den kan netop ikke afleveres på et internat, medmindre jeg vil bryde loven og tage halsbåndet af den og lyve, og selv om det måske kunne være fristende, så gør jeg ikke den slags. Jeg vil gøre det hele regelret og i samarbejde med de myndigheder, der har hjemmel til at tage beslutninger. Havde dette ikke været et problem, så havde Falck hentet den allerede, da jeg ringede første gang til politiet.

    Endnu engang tak, BATDOG.

    CP: Jeg vil i hvert fald gøre, hvad jeg kan for at finde en løsning i morgen. Hvad den så end bliver.


  • #97   22. nov 2012 Tak Karina, jeg forstår det virkelig heller ikke, og jeg tror heller ikke på, at man give en hund omsorg og kærlighed, når man er så ligeglad.

    team: Jeg tror i hvert fald ikke forvirringen ville blive mindre på et internat, her er der trods alt stille og roligt, og jeg er lige ved siden af ham.


  • #98   22. nov 2012 Selfølgelig Christian, helt klart! Men hvad nu hvis det ender galt?
    Nu kender jeg til det med min nabo, gamle hund d:


  • #99   22. nov 2012 CP: Jamen, sådan føler jeg det bestemt, det skal der ikke herske tvivl om. Og det gør mig ked af det, fordi jeg virkelig har gjort og gør alt, hvad jeg kan for en fremmed hund. Men jeg er da glad for, at det ikke er din hensigt.
    Jeg vil kun hunden det bedste og vil simpelthen ikke tillægges alle mulige mærkelige motiver som "at straffe ejeren" eller "aflive uden grund".

    Tak BATDOG - vi må prøve smiley KRAM til dig smiley


  • #100   22. nov 2012 Natasja: Jeg fik at vide, at de var på vej, så jeg turde ikke gå hjemmefra, og de så kom til en låst dør. Desuden var hendes søster også til stede hos hende, og hendes søn på 12 år var der også (politiet fortalte mig, at hendes søn var 12). Efterhånden som timerne gik var og efter de par samtaler med ejeren, var lysten til at aflevere hunden dér altså ikke til stede.

  • #102   22. nov 2012 Det er også helt ok, CP, og jeg er meget påvirket af den her situation.

    Natasja: Det her er ikke selvtægt, jeg har fået besked på af politiet, at jeg IKKE skal kontakte ejerne.


  • #103   22. nov 2012 Det handler da ikke om turde - altså for hulan da....

  • #105   22. nov 2012 *Jeg har lige talt med politiet igen, de gav udtryk for, at det umiddelbart virkede som det bedste, om hunden fik fred, men var i tvivl om det juridiske i det. Så jeg skal ringe i morgen tidlig og tale med en bestemt person, der er inde i hundesager og få råd til, hvad jeg skal gøre. Så jeg beholder hunden natten over. Faktisk talte de om, der måske kunne blive tale om sigtelse for vanrøgt. Naturligvis ud fra en dyrlæges vurdering.*


  • #106   22. nov 2012 bente

    Hvis nu,du måske beholder hunden et par dag,for at afvente situationen
    Så,skal den vil til dyrlæge,jeg tænker på poten.

    Det koster jo hos dyrlægen,så hvis du mangler lidt kontanter,til et besøg,så må du skrive til mig,om et "par håndøre".
    Og,jeg taler ikke p.t.,om aflivning.Men kommer det på tale om at "put too sleep,så giver jeg også gerne et "par håndøre".

    Jeg,går på h.g.,i morgen tidlig/formiddag,.

    mange mange hilsner
    vibeke/verners "slave"


  • #107   22. nov 2012 *hvis den 12 årige dreng savner sin hund så meget mon ikek han havde hentet den *

    Også min tanke.


  • #108   22. nov 2012 Nej, det var, hvad politiet sagde til mig i dag.Og jeg spurgte endda, om jeg skulle forsøge at kontakte dem igen. Det fik jeg et stort klart NEJ til, jeg skulle IKKE kontakte dem. Om den person jeg skal tale med i morgen forholder sig anderledes, kan jeg jo af gode grunde ikke vide.

    Ulla: Præcis, og hun sagde jo endda i telefonen, at han var på vej, jeg talte også med sønnen og forklarede ham vejen hertil. Det er SÅ enkelt at finde, og byen er lille. Han kom bare aldrig, og en 12-årig kan da fint selv gå det stykke.


  • #109   22. nov 2012 Rikke: Den mangler det yderste af den ene pote - der er slet ingen kløer, det stykke, hvor de sidder er væk, så det lyder underligt, når han går og ser underligt ud.

    Tak Vibeke, det er rigtig sødt af dig smiley



  • #110   22. nov 2012 Jeg må lige kommentere, har fuldt med på sidelinjen, og vil meget gerne læse update i morgen.

    Synes du gør det rigtige og et flot stykke arbejde, trods besværet smiley


  • #111   22. nov 2012 Tak Ginnie smiley

  • #112   22. nov 2012 Havde jeg været i din situation, så havde jeg taget halsbåndet af, taget ned til dyrlægen og få denne tjekket for chip.

    Er der ikke en chip i, så ville jeg beholde hunden selv. I dit tilfælde ville jeg forære hunden til en som har lyst til at passe og pjele den bette om det gjaldt ens eget liv. Sådanne mennesker Findes !
    Har selv en handicappet hund som på ingen måde skal aflives fordi han er lidt skrøbelig. Han er livsglad !

    Hvis du vælger at give vovsen væk, så skriv til mig. Det burde ikke være umuligt at finde nogen som vil elske sådan en.


  • #113   22. nov 2012 Nu skal i jo ogs tænke, at hendes sitereation ikke er så nem igen. Ejeren bor tæt på, og kan melde hende for at stjæle hendes hund, og alt muligt. Og jeg ved ikke hvad..

  • #115   22. nov 2012 jeg synes at det siger alt at man ikke kommer og henter ens hund.
    Der har været telefonisk kontakt. De har sagt de ville komme men dukker så aldrig op??
    Der er ca. 500 meter og der er både en søster og en søn hvis moren ikke selv kan komme.
    Vi snakker heller ikke om at det tog nogle timer før de kom... de er slet ikke dukket op!!

    DET er bare ikke i orden.

    Man kan da ikke bare lade være at hente sin hund? Ignorere den?
    DET siger for mig rigtig meget om en tilgang til det at have hund, og den er bestemt ikke positiv. smiley


  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #116   22. nov 2012 Bente - Hvor er det flot af dig, at tage dig af hunden. Den stakkels hund, kunne ikke være i bedre hænder. Kram.



  • #117   22. nov 2012 Du får lige et klap på skulderen af mig Bente. Godt at Krølle dumpede ind hos dig, når nu den skulle finde husly et andet sted.

    Godnat til jer alle tre, og held og lykke til lille Krølle.


  • #118   22. nov 2012 Hold op hvor er det synd for den lille hund.
    Jeg håber du sammen med politiet finder den bedste løsning imorgen, har fulgt lidt med på sidelinjen, og håber alt løser sig.
    Puha det er ikke sjovt, men respekt til dig for at du tager dig af lille Krølle, og respekt for at du har kontakt til politiet og ikke tyer til selvtægt.


  • #119   23. nov 2012 Drenge på 12 år må vist gerne færdes ude kl. 16.30 om eftermiddagen.. Og desuden var der - som Karina skriver - en voksen søster til ejeren til stede i huset, så der var hele to andre ud over ejeren til at hente, så det er ikke rigtig nogen undskyldning. Og det blev jo lovet gentagne gange, at der ville blive hentet - startende med et løfte til hjemmeplejeren. Jeg har INTET hørt fra dem, de har min adresse, de har mit fastnetnummer, de har mit mobilnummer.

    Karina, jeg er fuldstændig enig med dig, det siger temmelig meget. Og jeg er dybt rystet over sådan en ligegyldighed.

    Tak Beanmor og Moster i svøb for jeres flotte ord - de varmer mig rigtig meget.

    Petra: Det er simpelthen så synd, jeg håber også, at politiet har en løsning til mig i morgen.
    Det har været en helt igennem rædselsfuld eftermiddag og aften, samtidig med at jeg havde og har en frygtelig masse, jeg skulle have nået i dag og skal nå i morgen, det stresser mig, må jeg indrømme.
    Selvtægt er ikke noget, jeg tyer til, jeg tror på myndighederne og må acceptere de beslutninger, de træffer.

    Tak til alle.


  • #120   23. nov 2012 Hm.....
    Først må jeg tage hatten af for TS! Det har krævet overskud at tage hunden ind i trygge rammer.

    Og så kom jeg til at tænke på...........
    I morgen, hvis myndighederne beslutter at hunden skal tilbage til ejer, hvordan skal hunden fysisk komme tilbage, når ikke ejer vil hente.... kommer politiet så ud og bringer hunden 500 meter?kom bare til at tænke på Det.........

    Nu vil jeg selv se om jeg kan sove, har ligget vågen og tænkt på den lille fyr.

    God nat til jer alle 3


  • #121   23. nov 2012 He he Katja, ja, det er faktisk et godt spørgsmål. Og tusind tak skal du have - kan du også sove godt - vi vil også se, om vi kan få sovet lidt.

    Godnat smiley


  • #122   23. nov 2012 godmorgen

    håber du har kunnet få lidt søvn Bente.
    jeg sender dig et kæmpeknus og håber i finder den bedste løsning for den lille hund


  • #123   23. nov 2012 Godmorgen Connie smiley

    Jo, vi har fået lidt søvn, det er faktisk ikke engang den lille fyrs skyld, at det ikke er blevet til mere, men jeg har sovet så skidt, sikkert fordi jeg er påvirket af hele situationen. Jeg har SÅ ondt af den hund.

    Jeg er lige blevet ringet op af politiet, de er meget indstillede på, at den her sag skal afsluttes og er yderst hjælpsomme. Nu forsøger de at kontakte ejer igen, og ellers sætter de gang i noget med Falck, så den kan blive afhentet til internat.

    Og tak for knus smiley Du får lige et retur smiley


  • #124   23. nov 2012 mange tak

    det lyder godt at politiet er så villig til at hjælpe


  • #125   23. nov 2012 Politiet har været intet mindre end enestående i den her sag. Jeg kan ikke rose dem nok.

    Jeg er blevet ringet op igen af politiet, de har fået fat i ejer, som så har valgt at tage til Grenå til fest, så hunden har ikke stået særlig højt på prioriteringslisten. Men hun har lovet at hente hunden kl. 10, gør hun ikke det, så har jeg en aftale med politimanden om at ringe, så iværksætter de Falck og internat - for hendes regning.


  • #126   23. nov 2012 Tak minion - lidt har vi sovet, men det har været en urolig søvn, fordi jeg er så bekymret for den lille fyr..

  • #128   23. nov 2012 Bente, du er en af de mennesker som gør verden til et bedre sted. Der er så mange nemme løsninger på din situation, men du har virkelig handlet med bravour - Hvilket jeg er sikker på at politiet også vil sige.
    Du fortjener sq et kram og en masse varme tanker.

    Jeg håber I fik sovet i nat, og ser frem til at høre hvad den hundekyndige har at sige om sagen smiley


  • #130   23. nov 2012 Musen: Nej, jeg har også tænkt over det, og han kunne nok godt få et udmærket liv hos nogle, der har oceaner af tid og tålmodighed og ingen andre hunde. Jeg har jordens mest tålmodige hund, og hun reagerer altså en lille smule på ham, så sammen med mere frembrusende hunde, ville det være voldsomt synd. Han er ikke helt velfungerende. Og tak for dine ord smiley

    Silly: Politiet har fået fat i ejer, som siger, at hun henter ham kl. 10, hvis ikke så sørger politiet for, at han bliver afhentet af Falck og bragt på internat. For hundens skyld håber jeg det sidste. Tak for kram og flotte ord - det er dejligt smiley


  • #131   23. nov 2012 Musen: Nej, jeg håber helt ærligt, at hun ikke kommer.

    minion: Ja, en lille smule, men han er stadig noget urolig, det værste er den "fjernhed", han er præget af.


  • #133   23. nov 2012 Nej, han virker til at kunne se udmærket, han har heller ikke grå stær el.lign. Og jeg tror, hans alder snyder, fordi han er så "sløv" i det, hans tænder ligner ikke noget, der indikerer en gammel hund.

  • #134   23. nov 2012 Hej Bente H smiley jeg har også fulgt med på sidelinjen, og vil bare gerne lige give et dig et skulderklap smiley Du har simpelthen håndteret det så flot, stor respekt fra mig smiley

    jeg håber også ejeren bliver væk...


  • #135   23. nov 2012 Bente - jeg vil også lige give mit besyv med, - og vil ikke andet end bukke mig i støvet for dig, - heldige Krølle at han "fandt" dig smiley
    Desuden synes jeg det er dejligt at høre at politiet er behjælpelige - du kunne lige så godt ha fået af vide at du skulle lukke den ud og lade den selv finde hjem, - den holdning er heldigvis efterhånden ændret, ihvertfald i østjylland:)

    Musen - man kan jo håbe at ejeren ikke kommer efter hunden, så Falck kommer efter den.... Sandsynligheden for at ejer betaler for at hente sin hund er minimal - og så er det internatet der afgør, hvad der er bedst for Krølle. - Nyt hjem eller at krydse regnbuebroen.



  • #136   23. nov 2012 puha hold da op en historie er ryster over at der findet folk som ejerne. Bente hold da op hvor er det et godt stykke arbejde og tid du har lagt i for den lille hund og håber også at de ikke kommer så den hund kan komme væk fra dem store tanker her fra

  • #137   23. nov 2012 Nej hvor jeg håber hun ikke kommer. Stakkels lille vaps altså. Jeg har meget svært ved at begribe at man kan få sig selv til at behandle dyr sådan.
    Jeg spytter altså også gerne i kassen hvis det skulle ende med at du selv får udgifter på det her Bente. Jeg synes det er så dejligt der er mennesker som dig og jeg kan sagtens forstå hvis du er dybt påvirket af det her, for det er da en hård omgang for en hundeelsker.
    Jeg tænker om den lille fyr kan have pådraget sig en lille hjerneskade ved påkørslen.
    Jeg håber han kommer på internat og de finder et godt hjem til ham, hvor man vil tage sig af hans behov og pleje.

    Så får du lige ti tomler opad for at være så sej Bente.


  • #138   23. nov 2012 Bente jeg har fulgt din tråd fra sidelinjen..og jeg tager hatten af for dig! Det er et flot at du har taget den lille fyr ind. Så ja han er heldig for han havnede ved en sand hundeven!

    Jeg venter spændt på at høre om denne ejer har tænkt sig at hente sin hund.

    Og internatet er alt i alt en go løsning, for ja de ved hvad der er fagligt bedst for ham..ikke at du og vi andre ikke har samme tanker..
    - Men i denne sag er en faglig person nok bedst


  • #139   23. nov 2012 Håber og beder til at den ender på et internat der virkelig kan deres kram... Stakkels lille hunni... smiley

  • #140   23. nov 2012 Så har klokken passeret 10.....

    Jeg ved du sikkeret er travlt optaget nu Bente.. Men hvad sker der ? smiley


  • #141   23. nov 2012 Åh, for pokker, desværre hentede ejer og dennes søster hunden, de turde åbenbart ikke andet, når politiet var ind over smiley Men jeg har givet dem jordens største skideballe, og de virkede faktisk flove. Men hvor var det svært at udlevere ham smiley Slutreplikken til dem var, at nu skulle de altså passe godt på den hund.

    Mette: Jeg er ret sikker på, at han har en lille hjerneskade, som han sikkert har pådraget sig under påkørslen.

    Jeg vil holde øje med, om jeg ser den lille hund på fri pote igen, hvis jeg gør, så kører jeg den på internat med det samme - uanset hvad.

    Jeg er godt nok ked af det, virkelig ked af at skulle udlevere hunden til sådan et par partygimper - de var stadig majet ud. Og de fyldte mig med lige så meget løgn, som de gjorde med politiet, de glemte bare lige, at jeg jo var involveret hele vejen, så jeg kunne tilbagevise alle deres dumme undskyldninger.

    Tak for al opbakningen, al støtten, løfter om økonomisk hjælp, flotte ord - det varmer virkelig midt i alt det her.


  • #142   23. nov 2012 Bente så var hun nok ikke psykisk syg men bare halv fuld eller hel fuld... smiley

  • #143   23. nov 2012 Øv, hvor er det træls. De takkede dig forhåbentlig MANGE gange for at have taget sig af deres hund (og ja, jeg kender godt selv svaret på det spørgsmål). Men du har gjort hvad du kunne. Forhåbentlig har det her været et "wake-up call", så de finder ud af at man er nødt til at tage ansvar for sine dyr. Og hvis ikke, så håber jeg Krølle tager sagen i egen hånd og stikker af igen. Nu ved han jo hvor han kan løbe hen. smiley

  • #145   23. nov 2012 Øv.. Det var ikke lige det jeg havde håbet på.

    Kæmpe kram til dig Bente. Du gjorde ihvertfald hvad du kunne


  • #146   23. nov 2012 nu er den over 10... Håber virkelig for hunden at den ikke er hentet, forstår ikke politiet giver hende endnu en chance for at hente hunden... Den hund skal da ikke hjem igen.. Men det er selvfølgelig loven der er i strid med moralen her.
    Håber den kommer på et internat også kan de tage den derfra... Kæmpe kram til dig Bente, at du bare smider hvad du har i hænderne for en fremmed hund. Er helt enig du skal ikke vade derover med hunden.. Du tilbageholder slet ikke den hund overhovedet.. Tværtimod.


  • #147   23. nov 2012 Øv smiley

  • #148   23. nov 2012 Thumbs up til dig Bente.

    Jeg fatter slet ikke, at de ikke hentede hunden da de først blev kontakt om, at den var fundet. En dreng på 12 år er så rigeligt gammel nok til at gå de 5-600 meter for at hente sin hund, hvis det var aftalt.
    Som jeg læser det der er skrevet, så må de være fuldstændig ligeglade med den hund.
    Jeg håber virkelig at politiet følger op på den sag og som en anden siger, synes jeg godt du kan ringe 1812 og sætte dem ind i sagen og høre om de ikke vil følge op på hundens ve og vel.

    Var det min hund der var blevet væk og nogen ringede og havde fundet den, så kunne jeg ikke komme hurtigt nok ud af døren for at få den hentet. Det ville ikke tage et døgn - FNYS!


  • #149   23. nov 2012 minion: Det er meget, meget blandede følelser smiley Tak smiley

    Anika: Nej, det handlede ikke om psykisk sygdom eller social angst, men åbenbart en stor lyst til at drikke og feste, og så glemmer man bare alt om sin hund. Hun har åbenbart været så fuld eller skæv, at hun heller ikke kunne huske noget. Hun påstod, at de aldrig havde fået min adresse, og den fik de 3 TRE gange, jeg hørte endda, at den blev dikteret til søsteren, der skrev den ned. De fik mit fastnetnummer og mit mobilnummer, så der er sgu ingen undskyldning.

    Trine: Jeg håber også, det var et wake-up-call, men jeg tvivler. Og nej, ingen tak. Jeg forstyrrede jo deres partyplaner...

    Musen: Nej, der var ikke den store gensynsglæde, han virkede egentlig lidt ligeglad. Jeg vil holde nøje udkig her i byen, om jeg ser den igen, eller hører noget. Jeg har svært ved at slippe det, må jeg indrømme.

    Ib: Nej, heller ikke, hvad jeg havde håbet på smiley Og tak, jeg er frustreret over ikke at kunne gøre mere. Kram til dig smiley


  • #150   23. nov 2012 Ja, øv, stine smiley

    Anne: Jeg forstår det ganske enkelt ikke den ligegyldighed, og det fik de også at vide. Var det min hund, ville stå der hurtigere end man kunne tælle til 10, og jeg ville svømme over af taknemmelighed.

    Jeg vil lige overveje det med 1812, men kan de gøre noget, når den får mad?


  • #151   23. nov 2012 Bente de burde have et par på kassen med en våd sammenrullet avis...

    Sjovt at hunden IKKE havde gensyns glæde..??? STAKKELS HUND...


  • #152   23. nov 2012 Øv en trist familie at være hund smiley

    Jeg håber næsten, at den smutter igen, og får en anden familie, det har interesse i den.


  • #153   23. nov 2012 Giv mig lige adressen så skal jeg gerne stå udenfor og lokke den lille hund ud, smide halsbåndet af helvede til smiley

  • #154   23. nov 2012 Ja, det er så trist, så trist smiley

    stine: Ja, det får man virkelig lyst til.
    Ligeså den sammenrullede avis.

    minion: Nej, sådan tænker jeg nemlig også smiley


  • #157   23. nov 2012 Musen: Jeg vil tænke over det. Jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på, hvordan han har det i den familie.

    CP: Det er mega ØV !


  • #158   23. nov 2012 Æv.... smiley
    Desværre fik vi jo vores fordomme omkring dem og deres syn på hunden bekræftet smiley

    Hvor er det trist !

    Bente - Du gjorde alt hvad du kunne ! Det var mere end mange andre havde gjort og du er en engel !!!!
    Mange kram til dig ! - Måske du skulle snuppe dig en middagslur nu hvor der er faldet bare en lille smule ro på ? smiley


  • #161   23. nov 2012 Ja, F & Z, det gjorde vi desværre smiley Og det er mere end trist, men ja, jeg synes, jeg gjorde, hvad jeg kunne.
    En lur? Oh, det ville være dejligt, vågnede møgtidligt med alt, alt for lavt blodsukker, men det positive er, at jeg vågnede og ikke bare gik i chok smiley Men jeg har fødselsdag i morgen og har planlagt en ambitiøs 3-retters menu, og der skal vist også fjernes et hundehår eller to fra hjemmet smiley Og svigersønnike kan ikke komme med i morgen, da hans nevø holder 18-års-fest, så han har meldt sin ankomst allerede om eftermiddagen i morgen, for han ville lige nå forbi, inden han skulle til Give. Så jeg er nødt til at være nogenlunde færdig i dag med de ting, der kan forberedes på forhånd. Så søvn må vente til i nat smiley Det skal også nok gå smiley

    CP: Tak - og ja, jeg forstår præcis, hvad du mener smiley

    Musen: Ja, jeg giver dig ret og kan sagtens se din pointe.

    Endnu engang tusind tak til alle smiley


  • #162   23. nov 2012 bente

    Undskyld jeg ikke åbnede for h.g. i morges,som jeg skrev jeg ville.Har haft lidt travlt i dag.

    Nå-jeg ville tilbagemelde,at mit tilbud,ville stå ved magt,hvis du stadig havde " ansvaret,for den lille vovse.

    Har hastigt læst div.indslag igennem,og forstår,de "pragtfulde og MEGET ansvarsfulde ejere",har hentet vovsen .
    Og,forstår det er med blandede føelser,du gav det lille kræ videre.Skal ud og spise "fint" om lidt.Men måtte blot have en opfølgning af historien.

    Kan,det mon ikke tænkes,at der på en eller anden måde,måske via politet,eller en eller anden hundeorganisation,et "efterspil" ???,for de totalt uansvarlige hundeejere.

    Men,Bente du har gjort et godt,og som Dr.Margrethe siger:Et hjertevarmt stk.arbejde.

    kærlig hilsen
    vibeke,som også hedder Bente til mellemnavn
    Det vil jeg virkelig håbe.


  • #163   23. nov 2012 Tænker, det er synd for den dreng, der skal vokse op hos sådan nogle forældre :c

    Bente - Thumps up til dig. Du gjorde, hvad du kunne og mere til smiley


  • #164   23. nov 2012 Bente: Du har gjort alt hvad du kunne, for at hjælpe Krølle... Kommer du i situationen igen, står mit tilbud naturligvis også ved magt.

    Håber det bedste for den lille fyr...

    Og tillykke med fødselsdagen...;0)


  • #165   23. nov 2012 hold da op ja så er der lidt du skal nå !

    måske du skulle hyre en rengøring og en "marie" til at hjælpe dig *GGG* hihi


  • #166   23. nov 2012 Vibeke: Tusind tak smiley Jeg ved faktisk ikke, om politiet kigger nærmere på hende, politimanden i dag spurgte meget ind til hunden, men i så fald er det jo ikke noget, de informerer mig om. Men jeg går også og vender den med 1812 i hovedet. Rigtig god fornøjelse med middagen smiley

    Helle: Jeg lå faktisk i nat og spekulerede ikke bare på hunden, men også på drengen, for det nager mig også rigtig meget. Jeg tror, jeg vil spørge mig lidt for, om nogle kender familien, dog er de tilflyttere, så måske giver det ikke rigtig noget.

    Trine L: Det vil jeg aldrig nogensinde glemme, det var så stort af dig. Og tak smiley

    F & Z: Ja, der er lidt at nå, men jeg har været rigtig effektiv i dag, (jeg kan godt, når jeg har kniven for struben *G*), så jeg er rigtig langt i "programmet" - nu står den vist på tur med min egen lille vaps smiley


  • #167   24. nov 2012 bente,nu er klokken langt over midnat.

    Så vil jeg ikke forstyrre dig mere.

    Vender tilbag,ja-så i morgen,søndag,
    bare for at høre nyt.

    OBS,du skal ikke føle dig forpligtiget,til at svare på det sidste indlæg fra mig.
    Du,har rigeligt at evt.svare på,og jeg tror du trænger til lidt fred og ro.
    Så,prøv at have en god lørdag idag.

    mange mange hilsner
    vibeke


  • #168   25. nov 2012 STORT skulderklap til dig Bente............du har et stort og kærligt hjerte.....

    håber det bedste for hunden.........bare den ikke kommer til at lide mere


  • #169   25. nov 2012 Vibeke: Jeg har ikke rigtig noget nyt at fortælle. Tak for dine gode ønsker smiley

    Tusind tak, Skønhederne smiley Jeg håber også det bedste for hunden, tænker rigtig meget på den lille..


  • #170   23. dec 2012 Forstår egentlig ikke hvorfor politiet ikke giver dem en bøde for at lade hunden strejfe?Den mildhed de der viser kan så senere være skyld i at hunden bliver skudt hvis den bliver ved med at strejfe. Rammes folk på pengepungen, så kan det være de begynder at tage ansvar, enten passer deres hund eller sørger for den kommer videre..

  • #171   23. dec 2012 Nej hvor blev jeg bare ked af at læse dit emne!
    Nu har jeg ikke læst resten af kommentarene...
    Men hvordan gik det med det stakkels kræ ? smiley


  • #172   23. dec 2012 Winther - regningen/bøden kommer med garanti med posten:)

  • #173   23. dec 2012 Det må man da håbe, det er da oplagt at bruge i den situation..

  • #174   25. dec 2012 Jeg har ikke hørt mere.. men politiet orienterer jo heller ikke mig, hvis de har foretaget sig yderligere i sagen - som fx at sende en bøde. De har trods alt brugt noget tid på sagen, og de lød ikke særlig venligt stemt overfor ejeren..

  • #175   26. dec 2012 Hvor er det dejligt at du passer den, respekt til dig.

    Nå, men for at svare på dit spørgsmål; så ville jeg beholde den. Ikke tale om at jeg ville sende en hund tilbage til et hjem hvor den ikke bliver passet og jeg ville heller ikke dumpe den hen på et internat. Jeg ville finde en eller anden måde at få lov til at få den/købe den på, (ejeren ville sikkert med glæde gå af med hunden..) også ellers ordne dens kløer og give den et godt hjem. Hvis jeg ikke selv kunne beholde den, ville jeg finde nogle som ville have den.


  • #176   26. dec 2012 Emma: Nu er hunden jo tilbage til ejer igen for lang tid siden, så Bente passer den ikke længere.

  • #177   26. dec 2012 Cecilie: Ja, har lige læst det hele igennem.. Hvor er det ærgerligt at den skulle tilbage til de ejere som hellere ville feste og hvad ved jeg end at hente deres hund..

  • Gitte K
    Gitte K Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #178   1. jan 2013 ring til et indleverings sted for hunde og katte tal med dem om din situation og bed dem om at hente den til et nyt hjem,den vil så blive kastereret,efterset og behandlet,den vil have godt af at blive psykisk undersøgt om den er blevet ødelagt af den behandling den har været udsat for, så bliver den aflivet. det er mig ubegribeligt at være så afstumpet som vedkommende kvinde der er ejer af hunden er. det er godt at der er sådan et fint menneske som dig,tak for det.er selv ejer af 2 hunde og 6 katte og de er det bedste jeg har,m.v.h. gitte kofoed-larsen.

  • #179   15. jan 2013 Gitte - Hunden blev desværre afhentet af ejer tilbage i november...


  • #180   19. jan 2013 Hej Alle

    Når i ringer 114 eller 1812 så skal i ikke lade jeres hjerte løbe af med jer...
    Hviss i siger nej til at kunne have hunde så SKAL politiet sende falck eller en fra det internat der i politi kredsen er aftale med.
    Det er fuldstendig ligegyldig om der er halsbånd eller ej.

    Prisforskellen er 500kr ved afhentning på intrernatet om der er halsbånd på eller ej. Dertil kommer en bøde for løsgående hunde, afhetning af hunden af falck eller internat, overnatning på internatet samt foder og eventuelle dyrlæge regninger.



Kommentér på:
Hund fundet :(

Annonce