lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden
Jeg undres gang på gang,over div.salgannoncer,som altid starter med:
Vi,må desværre af med vores hundehvalp/voksenhund,fordi vi har fået allergi.Så,tænker jeg bare,det er dog lige godt pokkers.Man anskaffer sig en hvalp,og ca.1/2 år efter får "hundens bedste ven",mennesket" allergi Kan man ikke testes for div.allergier,FØR man anskaffer sig en hvalp ;;;
Eller for mig,endnu værre:
Vi,må desværre af med vores "dejlige" hund på 6.år,fordi vi har fået allergi.Jamen,allergi efter 6 år.sammen med en hund.Hvorfor har allergien først vist sig efter ca.6 år ;;
Det forstår jeg ikke,men jeg er jo heller ikke læge udi div.allergier
Men så er der salgsannoncer:
Vi,må desværre af med vores dejlige hvalp xxxx,på 12 uger,ja,12 uger.Fordi vi har fundet ud af vi ikke har nok tid til hvalpen.Dem der købte hvalpen,må sgu,da vide om de havde den fornødne tid,til en hvalp
Altså,DET HARMER mig,Hvordan fanden (nej jeg undskylder ikke bandeordet),kan man købe en hvalp,og efter 12 uger sætte den til salg,p.g.a. tidsnød ;;;
Måske er det fordi den er en bullterie,af en eller anden art.Og "hunden bedste ven",ikke magter opgaven at,opdrage en så speciel race. ;;
Denne annonce om 12 ugers hvalpen,fandt jeg her på h.g.,for kort tid siden
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
men allergi i en sen alder, det kender jeg en meget god veninde der fik.
hun var udstiller om en hals, havde haft japansk spids i rigtig mange år og levede og åndede for racen, men så begyndte hun at få allergi, de blev så slem at neglebåndene fik betændelse og neglene løsnede sig.
hun endte med at få hendes to ældre hunde aflivet og den sidste lille nylig indkøbt hvalp solgt. ja det kan altså forekomme
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
Under alle omstændigheder er det bedre at hunden kommer videre, frem for at være hos nogen der ikke vil den eller har tide.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Jeg ville dog virkelig ønske, at folk ville tænke sig bare lidt bedre om inden de anskaffer sig et dyr. Rigtig mange laver et stort stykke forarbejde, og sætter sig ind i hvordan det er at have hund (så meget man nu kan, teori er jo ikke lig praksis).
Men jeg tror, at de fleste ikke gør det. De køber bare, og så ender hunden til salg. Og mit hundehjerte kan næsten ikke have det!! Det er levende væsen og ikke legetøj. De kræver tid, fordi det ikke er en færdigprogrammeret vare man får ind af døren. Men det gider mange åbenbart ikke.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Ja,jeg beklager jeg skrev det der med allergi.Har selv en hudsygdom,men det har intet med allergi at gøre.
Men det var bare den annonce,der fik mig til flyve til tangenterne.Men det gør mig ondt at,læse alle de omplacerings annoncer ,og alle de annoncer med hvalpe,der lige pludselig ikke er tid til.
Når det nemmeste og billigste,og ikke at være afhængig af,er at lade være med at anskaffe sig en hund
hilsen
vibeke.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Tror den hedder : minhundersnothamrendedumteenagerallergi
Heldigvis har jeg hørt allergien forsvinder samtidig med hund bliver ældre
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
så,er det vel nok godt at,hunden bliver ældre.
god jul
vibeke
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden