lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden
Jeg undres gang på gang,over div.salgannoncer,som altid starter med:
Vi,må desværre af med vores hundehvalp/voksenhund,fordi vi har fået allergi.Så,tænker jeg bare,det er dog lige godt pokkers.Man anskaffer sig en hvalp,og ca.1/2 år efter får "hundens bedste ven",mennesket" allergi Kan man ikke testes for div.allergier,FØR man anskaffer sig en hvalp ;;;
Eller for mig,endnu værre:
Vi,må desværre af med vores "dejlige" hund på 6.år,fordi vi har fået allergi.Jamen,allergi efter 6 år.sammen med en hund.Hvorfor har allergien først vist sig efter ca.6 år ;;
Det forstår jeg ikke,men jeg er jo heller ikke læge udi div.allergier
Men så er der salgsannoncer:
Vi,må desværre af med vores dejlige hvalp xxxx,på 12 uger,ja,12 uger.Fordi vi har fundet ud af vi ikke har nok tid til hvalpen.Dem der købte hvalpen,må sgu,da vide om de havde den fornødne tid,til en hvalp
Altså,DET HARMER mig,Hvordan fanden (nej jeg undskylder ikke bandeordet),kan man købe en hvalp,og efter 12 uger sætte den til salg,p.g.a. tidsnød ;;;
Måske er det fordi den er en bullterie,af en eller anden art.Og "hunden bedste ven",ikke magter opgaven at,opdrage en så speciel race. ;;
Denne annonce om 12 ugers hvalpen,fandt jeg her på h.g.,for kort tid siden
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Dog kan det godt lade sig gøre pludselig at få allergi. Både min mand og jeg er vokset op med hunde (og jeg med en masse andre dyr). Nu som voksne er vi begge allergiske overfor hunde og katte. Det VIDSTE vi da vi købte vores nuværende hunde men er enige om at det må klares med piller, øjendråber og næsespray, for vi kan og vil ikke undvære hunde!! Det er VORES valg.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.390
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 53
Men ellers giver jeg dig ret i dit indlæg
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
maj 2007
Lige nu løber mine øjne i vand og de klør som en sindsyg. Men det er stadig mit valg. Min livskvalitet ville være lig 0, hvis jeg ikke kunne have mine tøser, så det må jeg leve med
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Men var det mine børn var det noget andet, dem ville jeg ikke proppe med medicin for at holde husdyr
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Men ja, nogle er selvf. uheldige.
Forrige ejer solgte Laika fordi hendes søn havde SLEM allergi og slet ikke kunne klare at leve med en hund. En måned efter var hun på udkig efter ny hund ;o) Idiot...
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
Det sidste er SÅ tragisk - har også af ren harme kommet til at kommentere selve annoncen - hov
Synes det er SÅ synd at man kan gøre sådan noget mod en baby/hvalp. Den har jo intet at sige, kan hverken gøre fra eller til. Tror sådanne mennesker er totalt uovervejede i deres handlinger. Kunne forstå det hvis fx det var et par der fik hvalpen, hvorefter den ene bliver langvarigt alvorligt syg - så er det måske bedre at hvalpen får et godt hjem..
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Jeg,tror jeg i går,hvor jeg skrev indlægget,vedr.hundeallergi,promte undskyldte.
,mit "angreb"vedr.hundeejere,og allergi.
Mit indlæg havde kun til hensigt at undres,og jeg havde lyst at dele min undren videre,UDEN at,fordømme "sen" allergi.
hilsen
vibeke,
jan 2008
Jeg har ikke selv "turde" kommenterer annoncen.Jeg havde lyst,men du er modigere end mig.
Og,så igen,jeg undskylder,alt det der med allergi.
Og,nu gider jeg ikke undskylde mere.
mange hilsner
vibeke
jan 2008
Min undskyldning er ikke bare en dårlig undskyldning,men en ærlig undskyldning.
Iøvrig lider jeg selv,af en irreierende hudsygdom,som jeg har haft de sidste mange mange år.Den er arvelig,og et af mine børn/barnebarn har desværre arvet den.
Men,okey det er ikke allergi.Men kan udvikle sig til gigt.
Nu,må må "allergisnakken",være slut for mit vedkommende.
mange hilsner
vibeke
maj 2007
jan 2008
tak,tak for jeres indlæg.
mange hilsner
vibeke
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
sep 2005