3.716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden

Jeg undres gang på gang,over div.salgannoncer,som altid starter med:

Vi,må desværre af med vores hundehvalp/voksenhund,fordi vi har fået allergi.Så,tænker jeg bare,det er dog lige godt pokkers.Man anskaffer sig en hvalp,og ca.1/2 år efter får "hundens bedste ven",mennesket" allergi Kan man ikke testes for div.allergier,FØR man anskaffer sig en hvalp ;;;
Eller for mig,endnu værre:
Vi,må desværre af med vores "dejlige" hund på 6.år,fordi vi har fået allergi.Jamen,allergi efter 6 år.sammen med en hund.Hvorfor har allergien først vist sig efter ca.6 år ;;

Det forstår jeg ikke,men jeg er jo heller ikke læge udi div.allergier

Men så er der salgsannoncer:

Vi,må desværre af med vores dejlige hvalp xxxx,på 12 uger,ja,12 uger.Fordi vi har fundet ud af vi ikke har nok tid til hvalpen.Dem der købte hvalpen,må sgu,da vide om de havde den fornødne tid,til en hvalp
Altså,DET HARMER mig,Hvordan fanden (nej jeg undskylder ikke bandeordet),kan man købe en hvalp,og efter 12 uger sætte den til salg,p.g.a. tidsnød ;;;

Måske er det fordi den er en bullterie,af en eller anden art.Og "hunden bedste ven",ikke magter opgaven at,opdrage en så speciel race. ;;

Denne annonce om 12 ugers hvalpen,fandt jeg her på h.g.,for kort tid siden

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rive udendørs væg ned 205 kr.
  • Genopsætning af hylder 1.000 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Nem flytterengøring (ikke slemt) 2.550 kr.
  • Sætte en dør i 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden
  • #2   8. dec 2012 Med hensyn til allergi så TROR jeg at den bliver brugt i flæng.

Dog kan det godt lade sig gøre pludselig at få allergi. Både min mand og jeg er vokset op med hunde (og jeg med en masse andre dyr). Nu som voksne er vi begge allergiske overfor hunde og katte. Det VIDSTE vi da vi købte vores nuværende hunde men er enige om at det må klares med piller, øjendråber og næsespray, for vi kan og vil ikke undvære hunde!! Det er VORES valg.

• #4   8. dec 2012 Man kan godt udvikle allergi som voksen..

• #5   8. dec 2012 Nu er det jo altså sådan at man godt kan udvikle allergi :-)) så det kan man altså ikke rigtig bebrejde folk. Udover dette kan man vel også senere hen have fået nyt barn, som så viser sig at hav allergi for familiens hund..
    Men ellers giver jeg dig ret i dit indlæg smiley

• #6   8. dec 2012 nå nu svarede jeg i den anden tråd

• Cabacanis
    Cabacanis Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #7   8. dec 2012 Som de fleste siger, så kan man ikke forudse allergi, og det kan komme meget pludseligt... Er sket i min familie, og det kan ingen styre

• #9   8. dec 2012 Jeg har været meget hjemme idag, hvor jeg normalt er på arbejde om dagen.

Lige nu løber mine øjne i vand og de klør som en sindsyg. Men det er stadig mit valg. Min livskvalitet ville være lig 0, hvis jeg ikke kunne have mine tøser, så det må jeg leve med smiley

• #10   8. dec 2012 Man kan udvikle allergi når som helst og man kan ikke være allergisk over for noget FØR man har været udsat for det

• #11   8. dec 2012 Jeg ville forøvrigt ikke skaffe mig af med hundene hvis jeg selv fik allergi
    Men var det mine børn var det noget andet, dem ville jeg ikke proppe med medicin for at holde husdyr

• #12   8. dec 2012 Jeg tror de fleste der sælger af allergigrunde, der er det bare en dårlig undskyldning.

Men ja, nogle er selvf. uheldige.

Forrige ejer solgte Laika fordi hendes søn havde SLEM allergi og slet ikke kunne klare at leve med en hund. En måned efter var hun på udkig efter ny hund ;o) Idiot...

• #14   8. dec 2012 Mht. allergi kan man sagtens være længe tid om at udvikle allergien - og evt. finde ud af den. De fleste allergier udvikler sig(bliver værre) ved konstant kontakt med allergenet - så det kan godt ske at det først efter 1 år er et stort problem..

Det sidste er SÅ tragisk - har også af ren harme kommet til at kommentere selve annoncen - hov smiley
    Synes det er SÅ synd at man kan gøre sådan noget mod en baby/hvalp. Den har jo intet at sige, kan hverken gøre fra eller til. Tror sådanne mennesker er totalt uovervejede i deres handlinger. Kunne forstå det hvis fx det var et par der fik hvalpen, hvorefter den ene bliver langvarigt alvorligt syg - så er det måske bedre at hvalpen får et godt hjem..

• #15   9. dec 2012 karin med pels på

Jeg,tror jeg i går,hvor jeg skrev indlægget,vedr.hundeallergi,promte undskyldte.
    ,mit "angreb"vedr.hundeejere,og allergi.

Mit indlæg havde kun til hensigt at undres,og jeg havde lyst at dele min undren videre,UDEN at,fordømme "sen" allergi.

hilsen
    vibeke,

• #16   9. dec 2012 calule

Jeg har ikke selv "turde" kommenterer annoncen.Jeg havde lyst,men du er modigere end mig.

Og,så igen,jeg undskylder,alt det der med allergi.
    Og,nu gider jeg ikke undskylde mere.

mange hilsner
    vibeke

• #18   9. dec 2012 karin med pels

Min undskyldning er ikke bare en dårlig undskyldning,men en ærlig undskyldning.

Iøvrig lider jeg selv,af en irreierende hudsygdom,som jeg har haft de sidste mange mange år.Den er arvelig,og et af mine børn/barnebarn har desværre arvet den.

Men,okey det er ikke allergi.Men kan udvikle sig til gigt.

Nu,må må "allergisnakken",være slut for mit vedkommende.

mange hilsner
    vibeke

• #20   9. dec 2012 Jeg er også helt 100% sikker på at rigtig mange bruger allergi som "undskyldning" for at komme af med hunden smiley

• #21   9. dec 2012 karin med pels og mette nu som...

tak,tak for jeres indlæg.

mange hilsner
    vibeke

• #22   9. dec 2012 Nej, synes altså det er frækt! De må da have tænkt sig lidt om inden de anskaffede den hvalp smiley Nu er den lige faldet til i sit nye hjem og så skal den kastes videre.. *Ryster på hovedet*

• #23   14. sep 2014 Jeg fandt dette indlæg da vi desværre er kommet i den meget kedelige situation at vi desværre må skille os af med vores 16 uger gamle hvalp. Både min kone og jer er allergisk over for katte og nogle hunde. For 13 år siden hørte vi om Coton de tuelear (allergivenlig hund) Vi tog ud og kikkede og da der ingen allergisk reaktion var, købte vi vores første hund. 5 år senere ville vi gerne have en hund mere og havde hørt at Lhasa Apso også skulle være allergivenlig, vi besøgte opdrætter mange gange med positive resultater og har nu på 8 år vores Lhasa Aspo. Siden vores Coton døde sidste år, har vi kikke på hund og for 6 uger siden købte vi en Coton de tulear / Shih Tzu, vi kontakte folk vi kendte som havde Shih Tzu og fik fortalt at deres søn havde allergi men kunne godt tåle Shih Tzu. Vi var ude og besøge opdrætter uden allergiske reaktioner, stak snuden godt ned til hundene for at se om vi kunne "fremprovokere" en reatktion. Fik den skønne hvalp med hjem og der var ingen tegn på allergi, hen over de sidste 3 uger har min kone måtte tage mere og mere astma medicin og idag resulterede det i at hun måtte på hospitalet pga. hendes astmaa. Vi står nu i den meget kedelige situation af vi må skaffe os af med vores skønne hvalp efter kun 6 uger - Vi har haft hund i 13 år, men der er åbenbart noget ved den nye hvalp som går lige i min kones luftveje???? Havde det bare være øjnkløe eller udslæt. Vi har slet ikke lyst til at komme af med ham og gode råd modtages, men samtidig har vi skrevet i annoncen af det er pga. allergi at han sælges, for hvorfor skulle man da eller skaffe sig af med et dyr man elsker meget meget højt især nu hvor de hunde er blevet rigtig gode venner, man har fået den lille hvalp renlig og man er ovre natteroderiet. Tror ikke det er en situation man kan sætte sig ind i, det er næste ligeså hjerteskærende som at miste sin hund smiley

Glen

Kommentér på:
lige pludselig hundeallergi eller ikke tid hunden

Annonce