Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hun hund letter ben
  • #1   5. jan 2013 Det gør min gamle tæve også.

At lette ben handler om at markere højest muligt. Den der markere højt er høj i rang.
    (har jeg lært-ved ikke om dette er outdatet viden da det ikke lige er noget jeg dyrker)men alle mine mentalt stærke tæver har lettet ben, de knapt så stærke har aldrig gjort det.

• #2   5. jan 2013 nå jamen det er da ikke værst så ... men den har altid gjort det ... selv da den var hvalp

• #5   5. jan 2013 trine ---- wow, vandvittigt, må ha set sjovt ud?

• #7   5. jan 2013 Trine: ja med mindre det er fordi hun helt automatisk vil være mere "in" når hun er i løb og derfor spiller smart.
    Med Nova er det ihvertfald ikke hormonproduktion fordi hun er sterriliseret. smiley

• #8   5. jan 2013 det må være det næste trick vi øver smiley

• #9   5. jan 2013 altsBella gør det også altid .... og har altid gjort det ... åske hun bare ikke ved hvordan man gør? ved det er langt ude... men fik hende som meget lille, meget lang historie , men de første 3 månneder af hendes liv gik hun stort set kun med en han hund

• #10   5. jan 2013 Jeg har set rigtig mange tæver der gør det.
    De gør det vidst for at vise er de er øverst på ranglisten!

• #11   5. jan 2013 Det gør vores gamle Nala også ind imellem.

Det er som regel hvis hun skal tisse der hvor en han hund har tisset, på en gren, højt græs eller en lygtepæl..

• #13   5. jan 2013 nova skal også altid tisse efter på de andre..:O)

• #14   5. jan 2013 Ja - både gamle jana (eller det var før hun blev ramt af gigt) og Mynte tisser med løftet ben. Nogle gange får at ramme genstande - nogen gange bare fordi man kan..

• #15   5. jan 2013 Jeg har også haft en lille sød blandingstæve, der stod på forbenene, når hun tissede.

Ikke hver gang, men en gang imellem.

Rang - nej, det tror jeg ikke på, territorialadfærd, det tror jeg på. HVAD den siger med sin duft ved kun hundene.

• #17   5. jan 2013 Begge mine tæver løfter ben når de tisser.

• #18   5. jan 2013 Luna letter også ben ind imellem - og konsekvent når hun var i løb og gerne meget, meget højt oppe. Luna er lige blevet steriliseret, men letter stadig ben, men jeg ved så også godt, at hormonerne ikke er ude af kroppen på hende endnu. Alba gør det hele tiden - hun kan også præstere nærmest at stå på forbenene, når hun er i løb og tisse.

• #21   5. jan 2013 Hos os er det de stærke tæver, der letter ben - ingen andre.

• #22   5. jan 2013 Jeg håber ikke, det konkluderes, at fordi det er de stærke tæver, der markerer, at det har noget med verdensherredømme at gøre.

Jeg synes egentlig det er meget logisk, at en ikke så stærk hund vil være mindre tilbøjelig til at råbe sin tilstedeværelse ud i verden.

Hvorimod en stærkt tæve - og måske en løbsk tæve - har al mulig grund til at gøre det.

Men igen. Ingen kan vide det, det eneste vi ved er, at de gør det og at de på den måde kommunikerer. Hvad de siger til hinanden, det ved vi ikke.

• #23   5. jan 2013 Ch nu burde du i hvertfald kende mig herinde fra, godt nok til at vide at jeg ikke arbejder ud fra teorier om at hunden pludselig vil overtage verden og dominere alt og alle. Med høj i rang mener jeg , og nu går jeg ud fra mit hundehold at nova tydeligt er den af pigerne der er chef, hun tisser altid efter og kan godt finde på at bagbens skrabe hvis de andre har tisset først. Men min teori ligger på at novas attitude er den der " se mig , jeg er for lækker og alt for fed på den fede måde" ikke jeg vil overtage verden... gav det mening?

• #24   5. jan 2013 Uh, jeg kigger alt for lidt på profiler, når jeg svarer smiley

Men - den der med chef er faktisk præcis det, jeg mener. Jeg er af den overbevisning at territorialadfærd intet som helst har at gøre med, hvem der vil bestemme. Det vil jo være at anerkende teorien om, at hunde har motiver om at bestige magtens tinde og den deler jeg ikke.

Jeg tror bestemt på et familiehieraki i hundeflokken, men sørme ikke et, hvor nogen skal kæmpe om at være størst og stærkest - heller ikke med urinmarkeringer.

Dog er jeg helt sikker på, at hunde med masser af overskud og selvtillid er dem, der gerne vil kommunikere med verden og derfor tænker jeg, at det er dem, der udviser territorialadfærd.

• #25   5. jan 2013 Jeg mener også, at det er selvsikkerheden, der gør at tæver tisser højt og letter ben. Når hunde tisser samme sted som andre hunde, er det for at blive mere synlige i kvarteret. Altså fællestisning for at sige "vi er her."

• #26   5. jan 2013 Helt enig, Malene.

• #27   5. jan 2013 eller også er det bare fordi de ikke vil have tis på poterne. Det kan jo sprøjte lidt. smiley ved lige at lette benet, så tisser de lidt væk fra sig selv... Min tæve er ihvertfald meget sart, med sin og andres hundes afføring... Men ellers er jeg med Malene og CH. Min tæve gør det også og hun er meget territorial i sin opførsel.

• #28   5. jan 2013 Enig med malene og ch.

Kommentér på:
min hun hund letter ben

Annonce