{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.366 visninger | Oprettet:

Min hun hund Humper op mig! {{forumTopicSubject}}

Jeg blir nød til at hører mig ad, jeg er helt i chok, det er første gang dette er sket.

Min tæve Rikke har indenfor de sidste 10 minutter humpet op ad min arm adskillige gange! Jeg har aldrig oplevet det før i det år vi nu har haft hende i..

nogle der kender noget til det?


Kommentarer på:  Min hun hund Humper op mig!
  • #1   17. dec 2009 Jeg vil nok sige dominans

  • #2   17. dec 2009 Ja, det skyldes stresse og/ eller hormoner. Har hun lige været i løbetid eller skal hun til det?

    Så bare rolig din hund er ikke ude på at overtage verdens herredømmet. smiley


  • #3   17. dec 2009 Glemte at nævne at hun er steriliseret..

  • #4   17. dec 2009 Frittemor: Hvad er det der gør at du mener det er dominans?

  • #5   17. dec 2009 Mange hunde dominere hinanden ved og humpe også tæver

  • #6   17. dec 2009 Anne Julie F
    hvad er det der gør at du mener det er stress/hormoner
    M


  • #7   17. dec 2009 det er bare mærkeligt, hun har aldrig ville dominere før.- smiley

  • #8   17. dec 2009 jeg har nu også lært at det KAN skyldes dominans.... at det er noget de gør i flokken når de viser dominans over for en anden

  • #9   17. dec 2009 Er der sket noget i hendes liv på det seneste der har kunne stresse hende? Hvis ikke kan hunde jo også få deres spøjse ideer, så bare sig nej når hun gør det. Eller stik hende en bamse eller anden hun kan afreagere på.

  • #10   17. dec 2009 Grunden til at jeg mener det skyldes stesse / hormoner er dels at mine hunde og de hunde jeg ellers kender kun gør det i forbindelse med stesse eller løbetider og det stemme overens med det jeg har læst mig til om emnet.

    Hvis hunde ønsker at dominere hinanden så er der da mere effektive måder at gøre det på. Dog mener jeg ikke at hunde bruger en hel masse tid på at overtage lederskabet eller andet, men det er en helt anden snak.


  • #11   17. dec 2009 **Fritte mor** En bullterrier er IKKE EN KAMPHUND: Jeg ville selv havde sagt det samme for få dage siden, men jeg har fået øjnene op for at det kan være andre ting. Der er en artikel i margasinet "vi med hund" som omhandler dette emne.
    Jeg citere hvad der står omkring enten i bladet:
    Artiklen er en del af vi med hund skolen og hedder afliv så de myter!

    Min hun parrer ben, puder og andre hunde under leg:
    Myte: Hunden er dominant og ønsker at overtage styringen.

    Fakta: Hunden er enten stresset eller opkørt pga. nogle ydre påvirkninger.Denne sindstilstand fører til det, man kalder overspringshandlinger (i dette tilfælde denne parringsadfærd.) Parringsadfærden ses allerede fra 3-ugers alderen, hvor man næppe kan tale om dominans..

    Håber du kan bruge det til noget



  • #12   17. dec 2009 der er ikke sket nogle forandringer i vores hverdag som hun kunne blive stresset af., derfor det virker meget mærkeligt smiley

    kan jeg ihvertfald, mange tak:)



  • #13   17. dec 2009 Bliver hun aktiveret nok? Nogle hunde bliver fantastisk stressede af at kede sig.

    Men igen, så kan det bare være en fiks ide.


  • #14   17. dec 2009 Dominans og underkastelse
    Overlegenhed er ikke det samme som dominans, selvom overlegenhed og dominans ofte følges ad. Overlegenhed er udtryk for selvsikkerhed i en given situation, mens dominans er udtryk forrang i forhold til et andet individ - for eksempel forrang til mad, bestemte pladser eller parringsvillige hunner.
    Hvis en overlegen hund udfordres, kan den forsøge at demonstrere sin dominans - for eksempel ved at bestige udfordreren (og eventuelt udføre parringsbevægelser) eller trykke denne ned med forpoten. Den overlegne hund kan også forsøge demonstrere dens dominans ved placere hagen på udfordrerens ryg. Denne kan enten reagere ved lægge sig på ryggen som tegn på underkastelse eller, hvis den ikke accepterer forsøget på dominans, ved at optræde aggressivt. Når en hund i denne situation lægger sig på ryggen som tegn underkastelse, vil den have halen mellem benene. Hunden vil normalt ikke logre, men hvis der gør, vil det være i form af uregelmæssige bevægelser med det yderste af halen.
    Underlegenhed er ikke det samme som villighed til underkastelse, selvom også underlegenhed og underkastelse ofte følges ad. Selvom en hund accepterer en underordnet position i den flok, som den tilhører, kan den have svært ved at acceptere forsøg på dominans. Hunden kan derfor reagere ved at vise frygtsomhed eller angst - eller ved at optræde aggressivt. Det er blandt andet derfor, at det er vigtigt, at du lærer din hund, at den kan have ubetinget tillid til dig, så den ved, at lige meget, hvad du gør ved den, så sker der ikke noget.
    FRA DYRLÆGEVAGTEN


  • #15   17. dec 2009 Så humsen kan godt være dominans
    M


  • #16   17. dec 2009 Hvem har skevet den tekst og hvor gammel er den? for det lyder godt nok noget forældet.

  • #17   17. dec 2009 AHHH jeg opgiver
    god jul til jer alle


  • #18   17. dec 2009 Ja det synes jeg egentlig hun gøre. Men det lyder til der må være et eller andet der nager hende..

  • #19   17. dec 2009 Det er vel fair nok at sprøge ind til kilden, oder was?

  • #20   17. dec 2009 Jeg har længe været i tvivl om sådan noget er dominans eller stress. har fået begge dele at vide.
    Albert er også begyndt med det, men ikke særlig tit. Jeg kan se i hans øjne og adfærd når han vil til det. MEN.... Hvis det skulle være stress eller hormoner, hvorfor gør han det så på andre og ikke mig ?
    Så tænker jeg jo, at det må være dominans, og han ser mig som den øverste i hierakiet ?


  • #21   17. dec 2009
    Ifølge Barry Eaton er lederskab mellem hunde og mennesker en gang værre vrøvl, hunde ser os ikke som hunde, ergo er vi ikke indlemmet i deres hieraki - vi er bare en hyggelig samlevsparner, der har nogle sjove påfund Citat: "Flokregler sigter på kommunikation mellem hunde, og siden flokke er artsspecifikke, vil hunde ikke se sig selv som medlemmer af vores menneskeflok."

    Jeg er ret enig med ham der Barry.


  • #22   17. dec 2009 Anne Julie F
    Jamen jeg er ikke uenig med dig, for jeg er også blevet overbevist om at det ikke er dominans, men hvis Albert er i en stresset situation når han gør det, hvorfor har han så ALRDIG gjort det ved mig?


  • #23   17. dec 2009 Hvorfor han vælger at gøre det op af dig kan vel skyldes mange ting.. Måske er du ikke tydelig nok i din kommunikation med ham så han derved bliver udsikker på dig. Det er kun et gæt /forslag....

  • #24   17. dec 2009 Undskyld jeg fejllæste. Måske ved han at du ikke gider have det.....

  • #25   17. dec 2009 Hehe, jamen ingen gider have det. Han har gjort det på min datter, der er 12 år, og på min kusine da han så hende første gang. Han så vildt forelsket ud i hende, og prøvede virkelig at gøre sig til overfor hende. Man kunne læse i hele hans kropssprog at han ville humpe hende

  • #26   17. dec 2009 Det kan være at din datter ikke er tydelig nok i sit kropssprog over for hunden. Jeg ville nok aflede hunden når man kan se at den vil gøre det, hjælper det ikke ville jeg nok sige fast nej og tage hunde væk.

    Uanset hvad det skyldes kan det være jævnt belastende.


  • #27   18. dec 2009 det er dominans hvis en hund humper sin ejer, min veninde har været ved adfærdsbehandler netop pga det , hendes gjorde det hver gang hun talte med andre hunde eller mennesker og begyndte osse at blive aggressiv til sidst , i det her tilfælde bestemte hunden over sin ejer,

  • #28   18. dec 2009 elsker mine hunde: Jeg ser det nu stadig som en stress faktor istedet for dominans.. men håber at trådstarteren får noget ud af de kilder vi kommer med.

  • #29   18. dec 2009 Jeg elsker..... : Har du læst hvad der er blevet skrevet?

  • #30   19. dec 2009 anne julie,,, ja har du? jeg siger bare min mening og hvad adfærdsbehandler havde sagt, og du siger din menind det vel ok vi har forskellige meninger, men hælder da mest til hvad en adf, diger de har trods alt forstand på det...

Kommentér på:
Min hun hund Humper op mig!

Annonce