{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

At være en Hunde plejefamilie? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Vi sad netop lige og snakkede om hvordan man bedst mulig kan gøre en forskel for de hunde/dyr der er rundt i Danmark som ikke har det godt. Vi tænker ikke økonomisk på den måde at man donerer penge til bestemt organitasioner, men hvordan man rent praktisk kan gøre en forskel.?

er der noget hvor det eksempel er muligt at man tager en hund hjem til sig selv?

Hvad synes i om at man redder en hund, gør den "rask" og derefter finder en god anden familie til hunden?

Hvad kan man gøre hvis man har noget ekstra at give af, og gerne vil hjælpe nogle stakels hunde/dyr?

-Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være en Hunde plejefamilie?
  • #1   6. jan 2013 Uh den er lidt svær egentlig synes jeg

    For der er sikkert hunde, der har en god og robust psyke der godt kan tåle at skifte hjem, og fx er "bare" er understimulerede, men der er sikkert også rigtig mange problemhunde, der har mere komplekse adfærdsproblemer og en skrøbeligere psyke

    Så tanken er egentlig god, men tror den er svær i praksis, da langt fra alle problemhunde vil være egnede, og man skal være meget kompetent for at påtage sig sådanne opgaver smiley


  • #2   6. jan 2013 Den lille franske jeg hentede i går - Kalle - han bor hos mig og jeg skal finde en ny familie til ham.. Jeg har lavet en kontrakt med ejer om at det ikke koster mig nogle penge at have ham her, men hun sørger for dyrlæge, forsikring og den slags..

    Jeg ved godt det ikke redder alle verdens hunde, men det redder ham smiley Så nu bor han her, falder lidt til, ser verden, bliver trænet og når jeg så ved hvem han er, så skal jeg finde ham en familie smiley

    Det er noget jeg har gjort privat og ikke igennem et internat eller sådan noget smiley Ved også at der er nogle kenneler der ar sendt en hvalp ud i pleje, hvis de har fået mange eller bare ikke kan have dem der længere..


  • #3   6. jan 2013 Men samtidig med at hunden skal være stærk, så skal du også.. Der er mange der falder for hunden og så kommer den ikke længere smiley

  • #4   6. jan 2013 Det er lige præcis sådan jeg tænker som du har gjort med den bette vaps Krøll ! smiley
    - Jaa , og det er lige præcis derfor min kæreste tænker hmm smiley

    Karina, er helt enig. og har tænkt tanken " Jamen så kommer hunden jo til at flytte endnu engang!" Men hvis hunden er et sted hvor ejerne ikke vil have den, eller den har det skidt så er det vel trods alt bedre?



  • #5   6. jan 2013 michelle

    Vil mene det kommer meget an på hunden og hvad denne har med i bagagen. For det er for nogle ilde hørt, men til tider er en aflivning det bedste, hvis hunden har så massive problemer mv. Så det er ikke ligetil, og man skal have en stor viden, hvis man påtager sig de "svære" hunde


  • #6   6. jan 2013 Karina: Jeg er helt enig (:

  • #7   6. jan 2013 Man kan melde dig som plejefamilie ved et internat for eksempel.
    Eller man kan være plejefamilie for en udenlandsorganisation, for eksempel DFA. (dfas.dk)
    Jeg synes det er en god måde at hjælpe på.
    Ellers kan man være frivillig på et internat i Danmark, så man kan tage hånd om de hunde der har brug for lidt ekstra.


  • #8   6. jan 2013 Nu er han ikke en svær hun med problemer jeg har smiley

    Nu skal vi ikke tage diskussionen her, men det er en pige der har fået ham i julegave som ikke selv mener hun er klar til ansvaret for en hund.. Kalle er 10 uger gammel og en ret robust og tillidsfuld lille hvalp..

    Og her bliver han ikke sendt videre fra, før jeg mener han er klar smiley


  • #9   6. jan 2013 petra: ej hvor interessant!

    Krøll: Er ret sikker på i mellem dig og mig den diskution vil blive rimelig kort, for synes jeg kan fornemme at vi er heelt enige ;). Synes det er fantastisk at der mennesker i den her verden som dig, at der tænker og ikke mindst praktikserer at hjælpe de bette små vapser smiley


  • #10   6. jan 2013 Det er jo hverken pigens eller hvalpens skyld.. Og hun er MEGET fornuftig selvom hun kun er 20 år gammel.. Hun sagde til mig at hvis hun skulle finde et hjem, så blev det et her og nu hjem og så blev han sikkert bare en kastebold og det ville hun ikke være med til.. Derfor synes hun det var en god idé at han kom herhjem, for selvom han får et hjem mere, så bliver der taget godt hånd om ham og han kommer ikke videre før jeg mener han er klar smiley

  • #11   6. jan 2013 Hvis du spørger mig så er det da den der GIVER en hund i julegave der er galt på den, hvis ikke der er de helt rigtig aftaler osv. imellem... selvf. pigen kan jeg ikke gøre for hvad hun får i gave.

  • #12   6. jan 2013 Jeg overvejede selv at blive plejefamilie for DFA som jeg også har været i Portugal og Grækenland for, men på grund af lange dage, lidt plads og en meget ufleksibelt skema kunne det desværre ikke lade sig gøre.

  • #13   6. jan 2013 Vi er helt enige Michelle..

    Så nu bor han her.. Hold op han er dejlig.. Han skal nok blive nem at komme af med til rette tid smiley


    Vil gerne indrømme at hvis han havde talve var han blevet her.. Men er sgu ikke sikker på at jeg tør med en fransk uden tavle.. De har så mange sygdomme, selv med tavle.. man aner jo ikke hvilke gener han kommer fra..


Kommentér på:
At være en Hunde plejefamilie?

Annonce