{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

At være en velopdragen ejer {{forumTopicSubject}}

Mine hunde har altså opdraget mig godt, og nogle gange lidt for godt smiley

En daglig situation er, at hundene altid får hver en haps af min aftensmad. Bagefter får Dorit lov at slikke tallerknen (praktisk at få skyllet effektivt af, når man ikke har opvaskemaskine), og Bella får et stykke tørret kød imens.

Det var den pæne version af historien. Det der i virkeligheden foregår er, at Dorit ligger under bordet og "hepper" imens jeg spiser. Hvis jeg er for langsom eller holder pauser undervejs, gør hun mig opmærksom på at hun er der, enten ved at knurre eller ved at puffe til mig med snude eller poter.

Når de så har fået deres haps til sidst, skal jeg straks rejse mig og gå ud i køkkenet med tallerknen. Hvis jeg ikke rejser mig straks, står Dorit og hopper og gør af mig. Når vi går i køkkenet, hopper hun lige ved siden af mig i en meget begejstret fri ved fod.

Jeg sætter tallerknen og hun slikker den ren. Så hen til Bella og skuffen med godbidder. Som regel tager hun sig til takke med et stykke tørret kylling, men af og til snuser hun langs kyllingen og vender hovedet væk - "duer ikke, væk!" smiley Så skal vi de andre ting igennem: hestelever, presset hestekød, kænguru, tørret kylling med kyllingelever. Som regel vælger hun en af de andre, men nogle gange ender vi tilbage på almindelig tørret kylling smiley

Er I også velopdragne ejere? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være en velopdragen ejer
  • #2   23. okt 2017 Ja, men jeg er faktisk ved at trappe ud;) det blev simpelthen for meget med Happy som på ingen måde kan styre sin mave når hun bliver stresset, at vente på noget godt stresser hende enormt smiley så nu er alle mine hunde på afvænning og får ikke noget på faste tidspunkter eller bestemte situationer mere smiley

  • #3   23. okt 2017 Ja, jeg er opdraget ret godt.
    Spisningen foregår næsten som hos dig.
    Jeg spiser for det meste i stuen foran fjernsynet og så sidder Taliban ved siden af og suger al næringen ud af mit mad.
    Får hun ikke noget, så begynder hun at knurre af mig. Hvis hellere ikke det hjælper, så begynder hun at puffe til mig.

    Når jeg kommer fra arbejde, så bliver jeg sat i gang med at smide guffer ud i haven, der skal jo søges foder.
    Fodersøget kan godt erstattes med en gåtur, men ikke med en lille tur.
    Har turen været for kort, så insisterer hun på at der skal laves fodersøg efter turen.
    Og selvfølgelig er det også Taliban, som bestemmer hvornår jeg skal stå op når jeg har fri.


  • #4   23. okt 2017 Jeg troede at efter sheltereturen at vi skulle sove længe i dag. Jeg tog fejl. Til gengæld var jeg en uopdragen ejer, der bare rakte hende en arm kl 6 i morges der ville nusse indtil jeg faldt i søvn igen. Det tog mange piv, skub, træde i hovedet og på brystkasse og ligge sig på mine luftveje så jeg effektivt vågnede - før hun fik mig op af sengen så vi kunne komme afsted på vores morgentur.

    Til gengæld var jeg godt nok opdraget til ikke bare at gå fra huset af, men at starte bilen så vi kom igennem parken med den gode legeplads, og ind i skoven og finde en lille vandpyt ved stien. (se billede) Der var mudder over det hele - på os begge to. Ziva har et lækkert trick med at snuse så jeg kommer forrest, og vente på jeg passerer en vandpyt - og først der sætte spurt på og løbe igennem så vi begge bliver sprøjtet til. Efter hun er blevet større og tungere - er hun blevet ret effektiv.

    Bagefter brugte hun nogle timer på at fortælle at hun var sulten, jeg havde dog fået af vide af manden, at hun havde fået morgenmad. Dette har den lille prinsesse dog glemt, men det tæller ikke.

    Ziva har til gengæld også kun haft 6 måneder til ejeropdragelse


    profilbillede
  • #5   23. okt 2017 Altså den der med at flade ud inden bordet ryddes af, den er udelukket her, hvis man da ikke elsker Coffeys skønsang...

  • #7   23. okt 2017 Jo jo Saiga har også opdraget os godt.
    Saiga er i haven. Terressedøren er lukket, det er jo for koldt at have den åbent.
    Saiga: piv jeg vil ind.
    Vi åbner døren
    Os: så kom da
    Saiga: neeeej ik alligevel
    Prøver at lukke døren....hmmm snude imellem dør og karm.
    Os: ej kom så
    Saiga: neeej det er lidt hyggeligt det her.
    Hentet hundekiks
    Os: se her Saiga, kom nu ind
    Saiga: tør kiks??? Nej tak
    Går nu ud og åbner køleskabet, finder et stykke pålæg, hen til terressedøren igen.
    Os: se her basse dreng
    Saiga: ihhh det var du længe om...kommer ind nu smiley


  • #8   23. okt 2017 Jep.
    Hver aften, når vi kommer hjem fra nat-turen, skal maden serveres oppe i vores seng. Glemmer vi det, så bliver der gøet, indtil vi får stillet skålen op i sengen. Når der så er serveret, spiser dyret ikke før både min kæreste og jeg er til stede i soveværelset. Vi må gerne børste tænder, imens vi kigger på ham spise. Men det skal nok snart udvikle sig til, at det ikke er tilladt....


  • #10   23. okt 2017 Ja naturligvis. Jeg bor nemlig sammen med Skinkemøjungen aka. Hera. smiley

    Hun sidder med ved bordet når der spises. Enten på en stol ved spisebordet, eller i sofaen hvis maden indtages ved sofabordet.

    Hun bestemmer når det er tid til en gåtur. Hun gør opmærksom på at det er tid, ved at hoppe på mig og/eller gnaske i mine hænder.

    Hun gør opmærksom på at hun keder sig ved at gø eller stjæle et eller andet, som hun så destruere til atomer, hvis jeg ikke er hurtig nok.

    Når hun synes vi skal i seng (typisk ved 22 tiden) går hun ind i sengen og gør højt og inderligt, til jeg gør klar til at gå i seng. Nogen gange kan hun godt nøjes med at putte i sofaen til jeg går i seng.

    Heldigvis har hun et godt sovehjerte, så hun står helst ikke op før kl. 10 om formiddagen. smiley


  • #11   23. okt 2017 Coco har også snooze-funktion smiley

  • #13   23. okt 2017 Vi har fast morgentissetur og næsten samme sted hver dag stopper Tucker op og vil ikke videre. Jeg kan lokke, kalde, beordre - alt hvad jeg har lyst til, han flytter sig IK smiley Først når jeg spørger "skal vi hjem og finde en guf?" - wupti, afsted er hunden smiley

  • #14   23. okt 2017 smiley

    Jeg har slet ikke skyggen af velopdragen ejer hér. smiley smiley

    Jeg står slet ikke op meget tidligt for at lufte hundene, for gjorde jeg det ikke, så starter en hylekoncert.

    Maden falder heller aldrig på fast tidspunkt - kl 16.30 sharp. Hvis den falder senere, så startes hylekoncerten. Fodres der før, så startes koncerten tidligere næste dag.
    De får heller ikke morgenmad, når de har tisset af, for de begynder at hyle, hvis den ikke kommer....

    Nu jeg går hjemme og er jobsøgende, så går jeg heller ikke tur med dem på et fast tidspunkt. Hvis jeg tager selerne senere end dagen før, så har de stået og kigget på dem i den mellemliggende tid....

    Ak..mine hunde har det hårdt.. smiley smiley smiley


  • #15   23. okt 2017 14# Stakkels vovser smiley Sådan at måtte stå at hyle. smiley Mens jeg læste dit indslag, begyndte Ziva at hyle foran døren fordi hun vil ud fordi der er varmt i stuen. Ud igen, for gud ved nummer hvad gang.. Nu ligger hun sig ned op af terassedøren - den er gammel og uisoleret, så tror udover at den er kold, at der er lidt træk. Er vist blevet den nye yndlings plads efter gulvvarmen blev tændt.

  • #16   23. okt 2017 Kors i rø×××, hvis jeg lige tænker døgnet igennem, så har vores hunde gjort et stykke formidabelt opdragelsesarbejde...

    Ovenikøbet også de ni små tyranner. Ikke ueffen overhovedet...


  • #17   23. okt 2017 Ch: billeder!! Jeg trænger til at se tyranner!

  • #18   23. okt 2017 Du skulle mærke dem, Julie, de er syge med deres tænder smiley :D

    Ser sååååå søde ud...meen...


  • #20   23. okt 2017 Jeg ville gladelig blive gennemtygget lidt imod at klemme lidt på bæsterne

  • #21   23. okt 2017 Det siger du nok, Julie smiley

    Vores gæster flygter op på halmballen i hvalpegården og står der som en museforskrækket elefant smiley :D
    Det værste er, at de efterhånden kan nå derop bare de hopper lidt smiley

    Men hvis man lister sig ind til dem når de sover kan man slippe afsted med lidt nus smiley


  • #22   23. okt 2017 Pelsede mini hajer. Det lyder som om, de har en fest med gæsterne smiley

  • #23   23. okt 2017 Jep! Og med os smiley

  • #24   23. okt 2017 Hundene har trænet mig til altid at smide godbider i hele huset, inden jeg går, og ALTID at kigge efter billigt dato-kød i Netto. De er helt klart i gang med at overtage verdensherredømmet smiley smiley

  • #25   24. okt 2017 Åh ja... Mine har bla. opdraget mig til, at de skal søge efter Lankas foder i forhaven, når vi kommer hjem fra den lange tur. Det betyder fx., at Zeven ikke hopper ud af bilen, medmindre der bliver smidt en håndfuld. smiley


  • #26   24. okt 2017 Når Minion vågner...så er det enten tur, nus eller klynkekoncert til hele bebyggelsen...

    Han siger til når vi bør gå tur....når han er sulten og hvornår vi bør gå i seng...på en højst insisterende måde. Man kan kun købe tid ved nus. Måske...

    Jeg ligger pt og slapper af inden en lang vagt til midnat så vi ser Netflix og spiser flæskesvær i sengen....jeg finder det muligvis en smule sigende at kræet der ligger fladt på siden ikke så meget som løfter hovedet eller tigger ..men blot åbner munden når hans ration grisebolche håndfodres....


  • #27   24. okt 2017 smiley smiley smiley smiley
    Obsternasig...jeg kan se det for mig smiley smiley


  • #28   24. okt 2017 Obster,
    Perfekt metode til at undgå at hunden tigger smiley


  • #29   24. okt 2017 CH

    Bellens piranha kuld smiley


  • #30   24. okt 2017 Hold da op, hvor jeg elsker denne tråd!!

    Og jeg stemmer med, schæfer kuld bider forfærdeligt meget, jeg har sgu aldrig prøvet noget lignende smiley Av for satan nogle piratfisk!

    Sam kuld på 13 stk hvalpe (ridgeback) besøgte jeg fra han var 3 uger frem til 8 uger, hver uge, og de bed stort set ikke, det var meget meget lidt bideri.
    Til gengæld begyndte Sam for alvor at bruge tænderne da han var 10 uger gammel, og så gjorde det sgu nuller naller smiley smiley

    Det er altså sjovt der kan være så stor forskel smiley


  • #31   25. okt 2017 DKK og A-S ja han klarer lige tilværelsen smiley :P han KAN dog godt tigge smiley eller...ligge en insisterende pote på en hvis man lige glemmer at han faktisk også godt kan lide mad... (noget mad...nogle gange..)

Kommentér på:
At være en velopdragen ejer

Annonce