{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.513 visninger | Oprettet:

At være en stor pige... {{forumTopicSubject}}

Jeg er gennem det seneste år blevet en stor pige.
Der er sket nogen ting i mit liv, som har medvirket til dette.

Dog har jeg det egentlig meget godt og har accepteret at sådan er det lige nu.

Men, men, men.... Synes godt nok at man skal hører det meget fra omgivelserne - der kigges, kommenteres og lignende.
Sågar min familie er kommet med meget grove kommentar, til trods for at de selv er store mennesker.
Der blev fundet et billede i dag "Ja, det var dengang du var slank og pæn"... AVS!

Jeg ved egentlig ikke helt hvor jeg vil hen med dette indlæg, måske bare ud med det og sige højt "Jeg er en stor pige, men jeg har det sgu godt og er glad!"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være en stor pige...
  • #1   14. jul 2013 Jeg tænker at du skal til at markere dine grænser med stor fed neon. Når din familie kommer med nederen kommentarer, så siger du "Jeg bliver faktisk ked af det/vred/hvad du nu føler når du siger den slags, så gider du godt stoppe?!"



  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #2   14. jul 2013 Jeg kender det udemærket godt.

    Min mor har lånt mig en bil, da jeg så skulle op og hente den, fik hendes kæreste lige vrisset til mig, Selvfølelig så andre ikke hørte det, nå tror du overhoved der er plads i den til dig tyksak... Av!

    Det er som om at når man vejer for meget tror folk de har frikort til at kommentere det som det passer dem.


  • #3   14. jul 2013 Kender det alt for godt, og det gør virkelig ondt når folk er så lede - helt uden de altid tænker over det.

    For nogle år siden tabte jeg mig ret meget, men da jeg lider af en spiseforstyrrelse tog jeg hurtigt det hele på igen. Før var folk rigtig træls omkring min vægt, men efter vægttabet og det hele kom tilbage er folk virkelig begyndt at jokke godt og grundigt i det.

    Tror bare nogle har svært ved at acceptere at nogen mennesker er anderledes end dem og det er super træls når de mennesker er i ens familie.
    Kan desværre ikke komme med nogen råd, da jeg selv står i situationen - men kan bare sige at jeg ved hvordan du har det.


  • #4   14. jul 2013 bare sig til dem at projicering er en grim ting smiley

  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #5   14. jul 2013 Og den bemærkning omkring at være slank og pæn, den kom min svigermor med til mig for et par år siden, jeg fik bare stammet et tak, det var da pænt sagt ud..

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #7   14. jul 2013 Spørg dem hvorfor de har brug for st komme med sådan nogle kommentarer. Det er jo ikke for din skyld at de siger det? Det må være fordi de har ondt et eller andet sted.. Det lyder som om du har accepteret hvordan ser ud, og det kan være de har svært ved at accepteret det, fordi de ikke har med dem selv?

  • #8   14. jul 2013 Bare sig........" Ja.... jeg er stor.. men jeg kan tabe mig........... Men DU vil altid være grim "..............:)

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #9   14. jul 2013 Haha, der er gang i dig her til aften nittib, og det er endda søndag?

  • #10   14. jul 2013 NITTIB hahahahaha åh du er sgu herlig!

  • #11   14. jul 2013 Hehe Bitten eller bare "Findes der sådan billeder af dig, eller har du altid været stor" ;o)

  • #12   14. jul 2013 *Krammer* til dig TS, husk på det er det indre der tæller :oD

  • #14   14. jul 2013 Jeg var ude og gå med veninden og hunden i dag (hun er også en stor pige) vi var helt alene på vejen, så kom der en varevogn kørende, en ung mand stikker hovedet ud af vinduet og råber:'fede svin'. Selvom min veninde ikke vil indrømme det ved jeg det gjorde ondt på hende, blev så vred på hendes vegne. Jeg kan slet ikke se hvad det skal til for. smiley

  • #16   14. jul 2013 Christian Poulsen, jow det tænker jeg også, derfor jeg skrev hvad jeg skrev man kunne sige, for rammer den, så kan man tage en snak om at det gjorde den første kommentar altså også.

  • #17   14. jul 2013 Camilla, sikke et grimt menneske :o(

  • #18   14. jul 2013 Aino K - det synes jeg sørme også, kan ikke se hvordan det gør hans dag bedre ved at sige sådan. Hun ved jo godt hun vejer for meget, men hun har kæmpet med sin vægt hele livet og er ked af at hun ikke ligner kvinderne i bladene, så hjælper det ikke lige frem at sådan en idiot råber noget så meningsløst til hende. smiley

  • #19   15. jul 2013 Nope det gør det ikke, men måske det hjalp hans dårlige selvtillid ;o) synes ikke om sådan menneske, heller ikke om han havde et smukt ydre, så ville han være grim i mine øjne når han opføre sig sådanne....

  • #20   15. jul 2013 Sådan har jeg det også, han kan være nok så pæn osv men hvis hans personlighed er grim er han det også. smiley

  • #21   15. jul 2013 Øv, hvor er det trist, at nogle mennesker har sådan et behov for at såre andre. Jeg har selv prøvet, at min "elskede svigermor" sagde til mig, at jeg er fed - sjovt nok er jeg væsentligt slankere end hende og har i modsætning til hende normalt BMI smiley Hun fik også lige vrippet af, at hendes anden svigerdatter er så fed, at hun vel dårligt kan nå sine fødder. Hun sad i fuldt alvor og funderede over, om hun mon selv kunne tage strømper på! Jeg sagde til hende, at jeg blev såret over at høre både det om mig og den anden svigerdatter - hun fortsatte uanfægtet... Ærgerligt, at jeg ikke lige havde Bittens bemærkning dengang, for så ville jeg have sagt, at jeg i det mindste ikke er grim indeni smiley Det værste var, at mine børn overhørte det og blev rasende på hende. Og jeg, ja, jeg græd hele vejen hjem i bilen (over 2 timers kørsel).

  • #22   15. jul 2013 Øv Bente :o( *Krammer*

  • #23   15. jul 2013 Tak Aino - jeg er heldigvis blevet væsentligt mere hårdfør siden da smiley

  • #24   15. jul 2013 Det lyder godt ;o)

  • #25   15. jul 2013 Jeg tror at din familie er bekymret for dig, og ville være ked af at du skulle blive syg. Hvis de er dårlige til at udtrykke sig, kan det nemt blive opfattet som et angreb.

  • #26   15. jul 2013 Der er nogle statistiker der taler imod din påstand Alifisten. Fedme er forbundet med større sundhedsrisiko end rygning. Det afhænger selvfølgelig af graden. Det er egentlig også lige meget.

    Ang. deres "budskab":Det vil jeg også mene at man bør snakke under 4 øjne, men ikke alle mennesker har den sociale intelligens til at kunne tage denne samtale, og kommer så med disse hints, som ikke er pæne.


  • #27   15. jul 2013 Min far kalder mig tyk konstant, så kender det godt.


  • #28   15. jul 2013 Er sikker på at de fleste store mennesker kender sundhedsrisikoen. Det gør det ikke bedre at folk man elsker og holder af rakker en ned. Det får sjældent folk til at tabe sig.

  • #29   15. jul 2013 Åh jeg kender det alt for godt smiley og jeg syntes ikke engang at jeg er særlig stor..
    Jeg er 168 høj og vejer 75kg så javist.. Der er da gode depoter her og der, men det hjælper bestemt ikke på det når folk kommer hen og niver en lidt på maven og siger "du har vidst været lidt glad for chokoladen hva? " -.-


  • Muffin
    Muffin Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #30   15. jul 2013 Det er heller ikke nemt når man så taber sig smiley Så synes folk også det er ok at kommentere på ens vægt: "Nu skal du godt nok heller ikke tabe dig mere, nu ser du syg ud osv". Det er sgu også trælst. Jeg har tabt 10 kg, Gik fra at være "normal" til slank, vil jeg tro.

    Forstår ikke hvorfor folk blander sig i andres vægt, medmindre at man beder om det direkte.


  • #32   15. jul 2013 Mange overvægtige spiser med "sjælen".
    Når verden vælter er følelserne hudløse og der er behov for at plastre sjælen til.

    Vi er alle forskellige og tackler problemer som vi bedst kan. For hvert et gram vi vejer for meget sidder der et lille "barn" og græder og aldrig har fået forløst sin sorg.

    "Sjovt" nok svarer store mennesker sjældent tilbage og hvis, bliver det tit overhørt. Måske kodeordet er: Hold din kæft, du såre mig!


  • #33   15. jul 2013 Jeg tror ikke folk ved, hvor meget det kan såre, at påpege fejl og mangler hos andre. Især hvis man ikke har overskud til, at gøre noget ved dem.

    Jeg havde et par år, hvor jeg blev opereret flere gange, og ikke kunne røre mig ret meget, i forhold til hvad jeg normalt gjorde. Jeg trøstespiste og var inde i en ond cirkel, og tog en del på, og vejede næsten 90 kg. Hvilket var alt for meget til mine 176 cm i højden.

    En gang var der en bekendt som sagde til mig, da hun mødte mig på gaden - Gud hvor har du taget meget på. Jeg ville godt nok blive panisk og føle at jeg var klam, hvis jeg selv blev så tyk.

    Jeg svarede - Jeg føler mig faktisk heldig, for vægten kan jeg da gøre noget ved. Det er straks sværere at gøre noget ved manglende intelligens.

    Et år efter vejede jeg 25 kg mindre pga kostomlægning (og er helt normalvægtig).
    Min bekendte er stadig lige så uintelligent, som hun plejer at være.


  • #34   15. jul 2013 Jeg har en veninde der er overvægtig - hun er glad for sig selv og hviler i sig selv. Hun er super flot og det ville se virkelig mærkeligt ud til hende hvis hun gik hen og blev tynd.
    Det er så mange ting der er farligt, men der er altså også mennesker som hviler i sig selv på trods af for mange kilo på bagen.

    Dernæst: Man skal ikke finde sig i at folk snakker sådan til én. Hvis man ikke siger fra, så bliver de jo ved. Sig til dem hvordan det såre jer - man behøver jo ikke at sparke til en der allerede ligger ned. Desværre er der en del mennesker der har et behov for at skulle kritisere andre smiley


  • #35   15. jul 2013 Nice svar Hanne :o) og rigtig godt gået :oD vil dog høre dig ad om du ikke fik det lidt skidt over at skulle sige sådanne, det gør jeg nemlig selv, altså hvis jeg bliver nød til at give igen på sådan måde, for det ligger ikke normalt til mig ikke at behandle folk ordentligt, men der er skisme grænser.

  • #36   15. jul 2013 Store mennesker , der passer på sig selv....----> ( der gør noget ud af sit udseende....dufter dejligt....og plejer sin krop )...... kan være utroligt smukke....:D

    " Vandrende pinde " .....der tror de er Guds gave til menneskeheden , fordi de er slanke ....og tror de kan tillade sig at genere andre........... ( de kan ikke se , hvor " grimme " de selv er )......... og det er bare synd for dem selv....:(


  • #37   15. jul 2013 Nittib - ventede bare på en kommentar i den retning der....
    Jeg har i en del år været MEGET slank (det meste af mit liv faktisk) Og af en eller anden årsag, synes folk bare det er helt okay at kommentere det negativt...
    Ord som fx "vandrende pinde" er fandme ikke mindre sårende end "fede svin"...

    Det er aaaaaltid så synd for overvægtige mennesker, hvis folk så meget som kommenterer deres vægt...men er man undervægtig, er der bare frit spil..
    BAH!


  • #38   15. jul 2013 For det første vil jeg sige, at det på ingen måde er OK at ens familie/venner fyrer sådan nogle bemærkninger af. Jeg tror dog, som Poulsen, at det tit(men ikke altid!) bunder i at folk mener det godt, men ikke har evnen til at udtrykke sig korrekt.

    Men jeg undre mig i den grad over folk sidder her og siger "Ej det kan man bare ikke tillade sig" og blive opfordret til at kalde folk uintelligent og grim? Tror i ikke det sårer, mindst ligeså meget? I min optik er det meget bedre at sige "Hey, jeg synes faktisk ikke det er sjovt det dér og det gør mig ked af det, selvom jeg ellers er godt tilpas med min krop, så vil du ikke droppe det?"
    Ja, altså medmindre det sådan en nar der råber uopforderet af folk på gaden fra bilen, kan jeg altså ikke se grunden til at synke ned på det niveau.

    Min kæreste, (K) lille søster har en del kilo ekstra. Og han vil så gerne at hun taber sig, fordi han selv går meget op i sundhed, løb osv, og det kunne være så godt for hende. Det kunne det også, og hun vil egentlig også gerne, men er aldrig kommet igang.. Vi bor langt fra K's familie, så der er desværre ikke mulighed for at han kan støtte hende i sund mad og tage hende med på løbetur som han gerne vil, hvilket resultere i at han ALTID er efter hende. Jeg blev så stik tosset da jeg opdagede det, selvom han gør det i bedste mening.

    For et par uger siden var vi til bryllup ved familie og da der bliver serveret kaffe og slik, går jeg op med lillesøsteren for at tage noget, hvor hun siger "Arj, jeg må heller nøjes med det her (3 småkager) når nu K er her - ellers brokker han sige bare!" Jeg blev så... årh, indebrændt på hendes vegne! Så jeg hældte mit slik på hendes tallerken og gik ind og tog min kæreste i ørene og slæbte ham udenfor "DU siger ikke ét ord til M om hendes vægt, forstået?!"

    Som i selv forslår er det jo bedre at tage en snak under fire øjne, og det tror jeg min kæreste efterhånden har indset.. Han troede nok bare at lidt stikpiller hist og her, ville provokere hende til at gøre noget, fordi sådan er han selv. Men han kan ikke få hende i gang, hvis hun ikke selv har lyst til at tabe sig/dyrke motion, og det skal han indse, ikke er hans ansvar.


  • #39   15. jul 2013 - T - Årh hvor godt du siger det.. Jeg har også altid været meget undervægtig, jeg spiser hvad jeg vil, når jeg vil og hvor meget jeg vil. Jeg træner kun periodevis så det absolut ikke derfor.. Jeg er bare tynd. Og jeg har bandet det langt væk. Er man tynd, må folk sige ALT til en. Øv det kan altså også smadre ens selvtillid... Hvor sjovt er det at få en sviner, for noget man ikke selv er skyld i ? Hvor sjovt er det at få afvide, man ligner et sygt skelet?

  • #42   15. jul 2013 Du er en pæn slank sød kvinde Tine, lad det andet sådan mennesker siger fise ind og ud igen, men du har ret, sådan noget bliver også kommenteret uden de tænker over hvordan deres ord bliver modtaget.....

  • #43   15. jul 2013 Katrine - jeg har gudskelov taget nogle kilo på efterhånden, men har det som dig... spiser hvad jeg vil, hvornår jeg vil....
    I dag har jeg en elendig selvtillid... mest pga kommentarer om min vægt... selvom jeg ser forholdsvis normal ud i dag, får jeg stadig kommentarer som "ja ja du er jo ikke ligefrem fed, så tag dog lidt mere at spise"
    hvad de ikke kan se, er at jeg spiser det dobbelte af min mand, som er en del større end mig...

    Det er ikke okay, at kommentere overvægtiges vægt, men jeg er ved at brække mig over, at det er HELT okay den anden vej....!


  • #44   15. jul 2013 T: Det er faktisk et lige så stort problem - måske i virkeligheden større, for det er min opfattelse, at mange føler, at de har totalt carte blanche til at fortælle meget slanke mennesker, hvor magre de er. Gerne med et forfærdet udtryk i ansigtet: "GUUUUUD, hvor er du dog mager". Og er man til den meget slanke side, kan det faktisk være endnu sværere at gøre noget ved end overvægt.

  • #45   15. jul 2013 Bente - jeg har brugt en DEL år på at afprøve alle mulige og umulige fedekure uden held.... og jeg ved at der sidder en del som mig derude....
    Gennem årene har jeg så udviklet en MEGET usund levevej..... men det holder da en smule sul på kroppen....
    Ændrede jeg min kost og spiste sundt, ville jeg hurtigt tabe 10 kg, og være tilbage i samme rille....

    Det var egentlig ikke det tråden handlede om.... kunne bare ikke lade være at kommentere det smiley


  • #47   15. jul 2013 Jeg har det meste af mit liv været sådan godt i stand, er 159 høj og vejede da jeg var 18 år 65kg. Jeg synes det var SÅ hårdt.. jeg var ikke glad. Jeg græd mig selv i søvn og kæmpede med den skide vægt hverdag.

    Jeg kunne ikke shoppe med veninderne, jeg fik ikke kæreste osv osv.. jeg synes det var skide hårdt!

    Jeg blev mobbet i skolen, dermod havde jeg en mor som altid var SÅ sød.. en dag da jeg stod på vægten og begyndte at græde kom hun og sagde hvad er der i vejen? jeg sagde SE NU! nu vejer jeg 66kg!?!? så kiggede hun på vægten.. ej lille skat altså.. den siger da kun 65 og et halvt.. omg!

    For et par år siden fik jeg mavesyre i spiserøret og blev så syg at jeg tabte mig rigtig meget på 3 uger.. vejede 48,1kg til sidst..

    Og der kan jeg love for at jeg pludselig kunne nikke genkendede til det T beskriver.. det var HELE tiden.. guuuud hvor er du blevet tynd.. er du ok?!?!? neeeeej hvor er det bare flot.. hvad har du gjort!?
    På det tidspunkt var jeg rigtig syg.. og rigtig bange og ville allermest ønske at jeg ikke tabte mig.. troede jo for fanden jeg var ved at kradse af. Jeg var SÅ misundelig på mennesker der var godt i stand... de kunne jo spise? og havde det GODT!

    Jeg sad noglegange på cafe og kiggede på overvægtige mennesker og tænkte... hvorfor var jeg ikke bare glad dengang? se hvor godt de har det?

    Efter den omgang lærte jeg at fordi man er stor, behøver det ikke betyde at man er ulykkelig ligesom jeg var, og også at tynde mennesker ikke altid har det godt.

    Der kan man 1000 grunde til at man ser ud som man gør... det behøver ikke være fordi man er ligeglad med sig selv.


  • #48   15. jul 2013 T: Ja, jeg ved det - jeg har selv en datter med samme problematik.

  • #49   15. jul 2013 Bente - gudskelov er jeg ikke kørt træt i junkfood, cola, chokolade,chips,smør,FED sovs,fløde,bacon,kage,is osv endnu smiley

    (og det er så grundpillerne i min kost)


  • #50   15. jul 2013 -T-..........Jeg skriver jo samtidig... at det er dem ( "de vandrende pinde" )....der tror de kan tillade sig at genere " de store " , fordi de selv er slanke..... ikke ?

    Jeg skriver IKKE om ALLE slanke......... men KUN om dem der generer andre.

    Der er en væsentlig forskel.........


  • #51   15. jul 2013 he he... nu bliver jeg nød til at lave lidt flueknepperi...

    Det gør det altså ikke mere okay, at jeg kalder Gurli-Magrethe en fed so, bare fordi hun lige har kommenteret min vægt.... smiley


  • #52   15. jul 2013 For at gøre det helt klart......IGEN har ret til at genere andre......tykke eller tynde...

    Og -T-....... du KUNNE jo også bare lige stryge SO....... *GG*


  • #53   15. jul 2013 Jeg har 2 ord:

    Tara Lynn..
    That is all




    profilbillede
  • #56   15. jul 2013 Isabelle.... nu har jeg jo set dig IRL...... og du trænger BESTEMT ikke til at tabe dig 8-10 kg...... er du tosset...... så vil du skvatte ned mellem rillerne på de riste der ligger på vejene....... ha ha ha ....... Du ser sgu' godt ud.... smiley

  • #58   15. jul 2013 Kan godt forstå dig, jeg er ikke stor men har taget på så det kan ses på det sidste, det ved jeg godt og det går mig på! Så jeg har skam heller ikke brug for at folk kommentere og/eller laver sjove bemærkninger.
    Og der fik jeg så nok af min egen mor i torsdag hun er bestemt ikke lille og har svært ved at lade være med at spise slik og chip og stadig tror hun hun er så god fordi hun spiser salat ved hvert måltid!
    Ja det hjælper jo så ikke meget når der så også er både sovs og pomfritter osv også!
    Men jeg blander mig pænt udenom, hun kan dog godt drille mig lidt og kalde mig bredrøvet men det er også okay for mig!

    Men da jeg i torsdags stod og sku hulahoppe med min datter (lige efter vi har spist) kigger hun (godt nok for sjovt, men jeg ved jo det er sandt) på min mave og udbryder men hun pænt henvender mig til min kæreste "årrrh har du lige ser! Hvad hvornår skal det være hun ligner en i 9 månede"

    Det blev jeg sku lidt træt af det, og såret og vendte jeg hurtigt mod hende og sagde
    "Tak hvad med dig selv sys du ikke snart du har været gravid længe nok selv!!!"

    Måske ikke fair men det sys jeg nu heller ikke hun var!


  • #59   15. jul 2013 Synes det er så ærgerligt at vægt overhovedet er et issue for andre mennesker en dem, der bærer på den. Om det så er en lille eller stor vægt, de har med sig.

    Om man er undervægtig eller overvægtig - problematikken er præcis den samme, men har et kropsbillede, der ikke lever op til den socialt accepterede og mange finder det ok at kommentere på det. Nogle gange mens man er der.

    Jeg selv er vist lidt heldig hvad det angår, tror jeg. Folk ved godt at jeg har det ad helvede til med min overvægt og jeg har aldrig hørt nogle kommentere på den mens jeg har hørt det (er dog ikke det mindste i tvivl om, at der nok skal være folk med en mening jeg bare ikke hører).
    Jeg sørger selv for at have en relativ humoristisk og åben tilgang til at jeg er overvægtig, også årsagen dertil og mine frustrationer over det. Det tager meget af brodden.
    Jeg sørger for at blive på egen banehalvdel. Synes ikke at jeg er berettiget til at kommentere på andres vægt overhovedet.

    Hvad der nogle gange kan undre mig er, når folk jeg er sammen med kommenterer på andres vægt - det kan både være over- eller undervægt. Jeg KAN bare ikke lade være med at føle mig truffet - det har ganske givet noget at gøre med hvor elendigt jeg føler mig tilpas omkring min egen vægt.

    Så - tynd eller tyk. Lad os være. Ligesåvel som en meget tynd ikke bare kan æde sig normal, så kan en tyk heller ikke nødvendigvis sulte sig normal...
    Same-same.
    Jeg tror de fleste slår sig selv rigeligt oven i hovedet med vægten - behøver ikke at andre også gør det.
    Og nej, det hjælper ikke nogen til at tage sig sammen...


  • #61   15. jul 2013 Jeg er også overvægtig og har været det størstedelen af mit liv. Jeg ef bleven mobbet det meste af min skolegang og har faktisk tæt på ingen selvværd mere.

    Jeg er midt i mellem, på den ene side genere det mig at være overvægtig, men mest pga alle andres latterlige kommentarer osv. På den anden side har jeg det fint med at være som jeg er. Ville ønske jeg havde noget selvtillid og selvværd men jeg aner ikke hvordan jeg nogensinde skulle få det smiley

    Jeg fatter virkelig ikke hvordan folk kan være bekendt at komme med så nederen kommentarer overfor andre. Jeg sidder tit og tænker at i det mindste er jeg ikke pisse overfladisk.


  • #63   15. jul 2013 Jeg har altid været normal vægtig. Men har over de sidste 2-3 år stille og roligt taget 10-12 kg på og det irritere mig grænseløst!
    Jeg får ikke rigtig nogen kommentar på det, men hvis jeg gjorde ville folk få ren besked! Det er mere mig selv det irritere.



  • #67   15. jul 2013 *HOST*
    Må holde med Christian Poulsen i en enkelt ting her....
    Det er da almen viden, at overvægt og usund livsstil er med til at øge risikoen for bla. sukkersyge....

    hjertekarsygdomme, blodpropper og hvad vi ellers har af andre gode sager, der følger med....


  • #68   15. jul 2013 Selvom det er almen viden, giver det jo stadig ikke folk ret til, at kommentere på andres vægt:)

    Hvad end deres motiv er for at komme med en bemærkning, er slutresultatet det samme - det sårer personen.


  • #69   15. jul 2013 Lizette - enig... det var heller ikke det jeg mente... smiley det var en kommentar til dette : "Det er da ikke dig, der bøvler med skavanker, der desuden også kan komme selvom man er åleslank."

    Ja man kan også få diabetes når man er slank... men risikoen ER bare større når man er overvægtig....


  • #70   15. jul 2013 True;)

  • #73   15. jul 2013 Det er muligvis fordi at den største grund til at andre kommenterer ens vægt, er når det handler om skønhedsidealer;)

    Der er selvfølgelig de tilfælde du nævner, men folk burde stadig have så meget pli, at de ikke nedgør andre for at komme frem til deres pointe.


  • #75   15. jul 2013 Haha, ja det er selvfølgelig et problem:P

    Problemet er bare at det nok i de færreste tilfælde løser problemet, når man bare slynger et eller andet spydigt ud, det gør det bare værre:)
    Og størstedelen af de bemærkninger jeg har fået, har absolut været grundet skønhedsidealer - men det er selvfølgelig kun mine egen erfaringer.


  • #76   15. jul 2013 Tror ikke man kan komme uden om, at det bare generelt mere er socialt acceptabelt at være undervægtig frem for overvægtig, og det er måske netop derfor at du ikke føler at de bemærkninger du har fået, Kathrine, har været grundet bekymringer.

    Det er måske også derfor, at folk tror de har ret til at kommenterer undervægtiges vægt, desværre:)


  • #77   15. jul 2013 hov.. omvendt.. ikke grundet bekymringer;)

  • #78   15. jul 2013 Jeg er temmelig striks hvad angår overvægt hos hunde - og jeg er selv overvægtig.

    Betragter man virkelig det som et dilemma?

    Gør man det, så er det fordi man ikke har anerkendt at det der med vægt ikke bare handler om simple formler - om man så er over- eller undervægtig.
    Man ved så udmærket godt, at det ikke er sundt (dog mindre usundt en tidligere antaget) at være overvægtig, derfor ønsker man ikke at ens hund skal være det - og TRO mig - som mennesker ønsker man bestemt heller ikke at man skal være overvægtig når man er det!

    Der er intet i verden jeg personligt ikke ville gøre for at forandre på det.

    Og - den allerførste der opdager når vægten sniger sig på er den, der bærer på dem. Det er faktisk ikke nødvendigt at blive mindet om det.
    Kærlige remindere gør desværre ingen forskel what so over - ud over at rive lidt i selvværdet...



  • #80   15. jul 2013 Er totalt og fuldstændig enig med CH..

  • #81   15. jul 2013 Bortset fra at min hund nok også godt kun klare at tabe et halvt kg:P

  • #83   15. jul 2013 Kathrine - det var det jeg prøvede at rette med min kommentar nedenunder - nemlig at du hovedsagligt har fået bekymrende bemærkninger pga. din undervægt, imens jeg hovedsagligt har fået bemærkninger grundet min overvægt pga. udseendet:)

    Men er enig i det du skriver:)


  • #84   15. jul 2013 Christian Poulsen - mest af alt handler det om skønhedsidealer.

    Det usunde i let og moderat overvægt er stærkt overdrevet i folks bevidsthed - man har jo faktisk netop for nyligt justeret på BMI-idealet af samme grund.

    Stærk overvægt er usundt. Stærk undervægt er usundt. Men der er en enorm gruppe derimellem hvor mange vil blive betragtet som overvægtige ud fra et skønhedsideal, der i den grad er sunde.


  • #88   15. jul 2013 Om der er frastødelse over udseenet eller frastødelse over manglende selvkontrol er vel et fedt:)

  • #90   15. jul 2013 Alfisten - nej, jeg mener at dem i mellemgruppen ikke er usunde, men i nogles øjne er fede...

    Christian Poulsen det er helt sikkert ikke så enkelt som pæn og grim - der ligger så meget mere i det.
    Der er nogle værdier tillagt folk efter deres vægt - eksempelvis bedømmes vi overvægtige ofte som nogen, der har mangel på rygrad og selvkontrol. Noget, der rent faktisk har indflydelse på arbejdssituationen.

    Ekstremt slanke vurderes ofte til at have voldsom selvkontrol - og begge dele kan være fuldstændig forkerte....


  • #91   15. jul 2013 Skønhedsidealer har alt med det at gøre....

  • #93   15. jul 2013 Må erklære mig enig med Alfisten..

    Havde en virkelig svær periode, husker tydeligt at en bekendt jeg mødte på en tankstation påpegede eller rettere sagt direkte sagde: Du har gode nok taget på hva'?

    Der blev jeg edderdælme ked af det og havde bare lyst til at krybe ned i et hul.

    Men modsat da jeg havde tabt mig hvor folk påpegede at jeg så godt ud, gav mig mere mod på at holde det..

    Christian Som du selv skriver ''den holder ikke fordi alle ikke er lige så gode som dig og kan finde ud af at tage den alvorlige snak.''

    Skal man så bare ikke lade være hvis man ikke kan sige det ''rigtigt''.
    Et venligt vink kan jo blive taget meget tungt, man ved jo aldrig hvordan en person kommer til at modtage det.


  • #95   15. jul 2013 Jeg ved godt hvad du mener med at det rager andre.
    Det er jo også andres tab, hvis man mister livet før tid eller man bliver begrænset socialt.

    Men men - det betyder ikke at man for det første ikke har ret til selv at træffe sine valg og at det måske i sidste instans ikke handler om valg, der kan træffes.
    Og så er det dælme en byrde på skuldrene at bære, at man influerer negativt på andres liv.


  • #98   15. jul 2013 Christian.

    Selvom det ikke mens ondt, kan det virkelig opleves sådan. Så man gør jo sådan set det modsatte af at hjælpe.
    For igen, så er man afsenderen og ikke modtageren.


  • #100   15. jul 2013 Jeg kommenterede engang min mors rygning.
    Det var grænseoverskridende for os begge, det er helt sikkert.

    På det tidspunkt var det kort tid siden hun havde mistet sin mand til lungekræft og i tiden før det var både hendes far, min morfar, og hendes svigerfar død af lungekræft. Derudover var min mands faster også lige død af lungekræft.

    Hun havde selv bekymring angående sin rygning (hun røg rigtig mange smøger, flere pakker om dagen) og jeg fortalte hende at jeg delte den. Og jeg inde i sjælen ønskede både for hende og for mig selv, at hun en dag kunne stoppe med at ryge.
    Jeg sagde direkte til hende, at jeg og mine søskende gerne ville beholde hende så længe som muligt.

    Hun holdt op - supersejt endda, total cool rygestop lavede hun smiley

    MEN - der er en væsentlig forskel her - for røg er ikke det samme som vægt. Det handler ikke alene om misbrug som det gør med røg.
    Ikke at det berettiger til at kommentere på andres livstil af den grund...

    Jeg ved at min nabos værdier byder hende at ryste på hovedet af at jeg tager immunhæmmende medicin for i hendes verden gør man andre ting, når man er syg.
    Hun siger det ikke direkte, men det kan mærkes.
    Og sådan har de fleste jo en holdning til det, man vælger i sit liv.

    Men ingen burde have så stærk en holdning at de ikke kan lade være med at overføre dårlig samvittighed. Den har de fleste af os så rigeligt af i forvejen smiley


  • #101   16. jul 2013 Det kommer også meget an på, hvilken relation man har til vedkommende... altså om man har "ret" til at kommentere div. følsomme emner....

    Jeg mener, at jeg er i min fulde ret til at kommentere min partners vægt, rygning, alkohol/pilleforbrug osv osv osv.....

    Men det kunne jeg så heller aldrig drømme om at sige "hold nu kæft hvor er du blevet fed!" eller "slap nu lige af med alle de piller der!"


  • #103   16. jul 2013 er nu ret sikker på at min far også gerne ville kommentere min vægt, hvis jeg tog voldsomt på.... men jeg ville ikke blive stødt... jeg ville vide, at det var af ren og skær bekymring....

    Han har i en årerække også kommenteret min undervægt, men accepterede til sidst, at det altså ikke var noget, jeg kunne kontrollere....

    Jeg tog 20 kg på, da jeg mødte min nuværende kæreste... og der støttede min familie mig da også i, at jeg ikke brød mig om det.... det var en voldsom øgning i mine øjne...
    (selvom jeg stadig ifølge BMI og hvad har vi lå under min ideal vægt)


  • #105   16. jul 2013 Jeg har næsten altid haft 10-15 kg for meget på sidebenene. To gange har jeg tabt de kilo og to gange taget dem på igen.

    En af de gange, hvor det lykkedes mig at tabe mig, var vi på et tidspunkt på havearbejde hos min (på det tidspunkt relativt nye) svigermor. Jeg havde vel tabt en 7-8 kg på det tidspunkt.
    Vi havde knoklet i svigermors have i 4 timer og klokken var blevet henad 16.00, så svigermor var inde for at stille en bid brød frem. Da vi kommer ind, er der kun kager på bordet - jeg var sulten, men kendte ikke damen godt nok, til at spørge om jeg måtte kigge i køleskabet efter noget andet. Så jeg tager et stykke kage, og når knap nok at tage den første bid, før min svigermors stemme gjalder hen over bordet: "Nåååå, har du svært ved at holde din kur?"

    Jeg blev SÅ forfjamsket over, at nogen overhovedet kunne finde på at være sådan!


  • #106   16. jul 2013 Nu er jeg selv trind smiley
    Personligt synes jeg det er folks eget problem hvis de er lidt til den runde side - eller meget. Jeg har det nok sværest når vi kommer op i den kategori hvor vi virkelig taler fed - altså hvor der bliver pustet og stønnet af at gå 5 minutter i mormortempo, eller af at flytte en plastikstol 3 meter hen af et gulv. Her er vi hvor JEG ikke vil være, hvor man ikke behøver at være specielt kvik for at se at nu er det ihvertfald ikke sundt.

    Ellers synes jeg nok mest at trinde mennesker gerne må tænke lidt på påklædningen, nu hvor man faktisk godt kan få rigtigt smart tøj til store piger.
    Jeg bliver nemlig lidt trist af at se store piger have outfit på, som er beregnet til halvdelen af deres størrelse. Det er bare ikke pænt, og fremhæver med store bogstaver at man er overvægtig.


  • #107   16. jul 2013 Se, så taler vi virkelig om skønhedsidealer. Hvis man som overvægtig skal klæde sig på en måde, der behager andres øjne..

    Det gør de fleste - men ærligt talt, hvem tilkommer det at blande sig i det overhovedet?
    Personligt synes jeg det må være SÅ fantastisk at være overvægtig og give en fuck-finger til de udefrakommende krav til ens udseende. Jeg her virkelig stor respekt for dem, der klæder sig som de lyster og ikke som andre lyster.


  • #108   16. jul 2013 Den Guddommeligt Ophøjede MegaPixel,hvorfor skulle man blive trist over andre har stramt tøj på? det er jeg næsten helt sikker på du ikke behøver blive trist over, for de har det jo nok på fordi de finder det pænt og synes det er behageligt ;oP

    Jeg er 164, burde veje 68 (har et tungt skellet), jeg ligger imellem 73 - 74 (har smidt et kg, de er skisme ikke til at løbe af i haven i år ;oP) jeg går i det der passer mig, følger ikke moden, men jeg føler mig tilpas i det jeg vælger at have på og er ret ligeglad med hvad folk mener om mit tøj, lige så vel som jeg er ligeglad med andres tøj stil, for mig har det altid været det indre der tæller og ikke det ydre.


  • #110   16. jul 2013 Halls store kærlighed smiley



  • #112   16. jul 2013 F & Z

    Årh den film er så sød ! smiley Elsker Jack Black smiley


  • #113   16. jul 2013 Mike, yep ;o) en ting er at tænke det, eller du nævner det for f.eks. gemalen derhjemme, men ja man siger ikke noget til kollegaen, netop fordi det kan såre... plus man kender jo heller ikke årsagen til at personen har for mange kg på sig osv....

    Jeg har dog udtrykt bekymring engang overfor en bror der lignede skelet med hud på til sidst, jeg var så bekymret men sagde ikke noget til ham lige ind til en dag jeg så ham hos en anden bror han overnattede hos, han stod og skulle til og i bad da jeg trådte ind ad døren så han var kun iført trusser, han smilede og sagde hey søs, derefter hev han ud i sin hud på siden af den ene balle og sagde noget ala "se fedt", det blev for meget for mig, så jeg røg ham om halsen med tåre i øjnene og krammede ham også fik jeg sagt noget ala "for dælen, det ender sgu med du dør hvis det her fortsætter" jeg havde meget svært ved ikke at tudbrøle, kunne slet slet ikke tage det.... snakkede en del med de gamle om det dengang, de var også meget bekymret, men de kunne ikke stille noget op da han var over 18.... jeg tænker selv at min brormand endte i sådan situation pga. andre jævnaldrendes kommentar om hans udseende (plus evt. også det at han sikker selv kunne se han var en smule større end de andre på hans alder) da han var teenager, ja han havde et par kg mere på sig end andre og de berømte børnekinder ;o) men ellers pæn ung dreng dengang, og det er skisme frygteligt at det kunne havde kostet ham indre skader og i værst tilfælde hans liv pga. hvordan "man skal se ud"....


  • #115   16. jul 2013 Mike, meget, er så glad for bøtten vente dengang, godt nok gik han meget op i hvor mange kalorier han fik i løbet af en dag osv. i noget tid, men det at se han tog på, gik i gang med at træne og fik det så godt med sig selv, er smuk og veltrænet den dag i dag, så dejligt :o)

    Stærkt du sagde noget, også selvom det måske ikke hjalp, men det hjælper jo slet ikke hvis man ikke spørger sådan et menneske om de er klar over hvad de har gang i.... stakkels pige :o/

    Jamen du har ret, det er meget nemmere at splitte noget ad end at samle det igen...




  • #118   16. jul 2013 Hvis man kan lide at gå i leggins så er det da det, man skal gå i.

    At man tør skide på hvad andre tænker er ikke synd, det er sejt.

    Og så er det også værd at huske på at tøj til overvægtige ikke ligefrem vælter med fra hylderne i de billige forretninger...


  • #120   16. jul 2013 Hvad er der i vejen med leggins? Jeg går aldrig i andet.. smiley

  • #121   16. jul 2013 Hvis de ikke har et problem med det, så er der ingen grund til at have ondt af. Tværtimod...

    Jeg ville virkelig gerne have det sådan i stedet for fyldt med komplekser, der netop handler om, hvad andre kan se.


  • #123   16. jul 2013 Helt Enig CH, jeg har lige købt leggings til billige penge og dem er jeg skisme glad for, man går vel i det man føler sig tilpas i?
    Synes folk skal lade være med at blive "ked" af det når de ser nogen med tøj på som de Ikke selv bryder sig om, de kan så bare prise sig lykkelig for ingen fortæller dem hvad de skal gå i.


  • #124   16. jul 2013 Maria, jeg har også gamacher hehe der er mere stof, mon det går? ;oP

  • #125   16. jul 2013 Håber dælme ikke at nogen synes det er synd for mig fordi man kan se appelsinhud gennem cowboybukserne.

    Synes det er nedvurderende.


  • #126   16. jul 2013 Jeg fortrækker en der ser sig selv i spejlet uanset størelse der er da ikke noget værre end:



    profilbillede
  • #127   16. jul 2013 Okay... Har aldrig tænkt over det var grimt.

    Min ex sagde faktisk
    "Hvorfor går du altid kun i de der strømpebukser"

    Måske det var derfor han slog op.. LOL

    Og jeg har altid måsen dækket, men elsker dem!! Har 1000 par og tror aldrig jeg kommer til at gå i andet.. smiley


  • #128   16. jul 2013 Altså Ryan, jeg kan ikke helt hitte ud af hvad jeg mener om det billede, for synes det kan forstås på flere måder, f.eks.:

    1: At hun ikke er tilfreds med hvordan hun ser ud, så hun "drømmer" sig til et andet spejlbillede....
    2: Men kunne også være man ser det sådan for at billedet skal fortælle hun ser sig selv som lækker....

    Jeg ender med at tro på punkt 2, fordi hun også står som hun står og mit ønske er at alle ville kunne elske dem selv som de er :o)


  • #130   16. jul 2013 Enig alfisten

    Og i bund og grund handler det ikke om hvad andre syntes, det handler om hvad man selv føler sig godt tilpas i, og give et negativt udtryk over for en kan gå den forkerte vej i forhold til hvad der er ønskeligt for både personen selv og for omgivelserne.

    Jeg kan ikke se hvorfor nogen skal sidde og syntes det er synd for nogen som måske KUN har det godt i noget en slags tøj bare fordi de ikke lige selv kan lide det, og hvorfor pådutte nogen nogle idealer og tvinge dem i noget tøj der vil få dem til at føle sig dårligt tilpas ?

    Er det fordi så bliver de hjemme?
    Er det for at skjule det "grimme"? altså ikke bare i nogle baggy bukser men bag gardinerne?

    Jeg sidder og får ondt af dem der må udleve sig selv gennem andres mindre værd end en selv i stedet for at styrke sit eget selvværd...... smiley


  • #132   16. jul 2013 Jeg ville dælme også blive ked af det , hvis nogen tvang mig til at gå i flæsebluser og nederdel med wienerlæg.... ha ha ....

    Næææ ... giv mig mine leggins og en T-shirt.......... og jeg er endda 67 år...... ( men holder mig godt) .... *LOOOOL*.... smiley :D smiley

    Ikke fordi der er noget i vejen med flæsebluser og nederdel med wienerlæg.... bare det ikke sidder på mig... *GG*


  • #133   16. jul 2013 Rikke tihi er du sikker? mener da stadigvæk dem der går helt ned til anklen er gamacher, leggings er dem der går til halvt på læggen eller ;o)

    Aj hehe nu blev jeg skisme for nysgerrig, fandt denne side her: http://www.thissocks.dk/blog/gamacher-til-enhver-smag <-- der står gamacher, trykker man på den grønne knap, så hedder de alle sammen leggings, så måske det er tilladt at bruge det ord man synes skal bruges også menes det sammen, kunne det da godt ligne ;o)

    Hov jeg er vist ved at være træt ;o) så det som du skrev de hed leggings men du skrev jo de også blev kaldt leggings, troede de havde skiftet navn ;o)

    *Klik* til både dig og Bitten :o)


  • #134   16. jul 2013 Nittib - weeeeee!! 20-30 eller 67 leggins for the win! smiley

  • #135   16. jul 2013 Pieces har verdens bedste leggins.. De sidde perfekt uden at der kommer "knæ" i.. smiley

  • #137   16. jul 2013 Intet er bedre end leggins og en kjole/top smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #138   16. jul 2013 Selvfølgelig skal man sige noget hvis nogle man holde af ikke er god ved sig selv.Det enten de sulter sig,ryger for meget,spiser for meget osv.Man kan ikke være så ligeglad med folk man holder af,at man ikke siger noget af frygt for at såre personen.

    Jeg røg rigtig meget på et tidspunkt.Her fik jeg flere gange at hører at jeg vil ryge mig selv ihjel.Jeg fortalte at jeg snart ville holde.Til svar fik jeg at det var der ingen der troede på.Når folk siger at jeg ikke kan,vil jeg vise at de er forkert på den.Har ikke røget siden.

    Have folk tæt på mig holdt mund af frygt for at såre mig er jeg sikker på jeg have røget den dag i dag.Nogen gange har man brug for et spark i røven for at vågne op til virkeligheden.


  • #139   16. jul 2013 Rikke må indrømme sidst (for et par år siden) at jeg købte "gamacher" ;o) lagde jeg ikke mærke til hvad der stod på skiltet, men mener de "korte" der går til halvt på læggen blev kaldt for leggings, men pyt du ved hvad jeg mener, og nu ved jeg også hvad du ved, spørgsmålet er bare.... er de lange eller korte ;o)

  • #140   16. jul 2013 Leggins er både lange... og går til midt på læggen..... smiley

  • #141   16. jul 2013 Gamacher ...er Gamacher..... og Leggins ...er Leggins..... hvor svært kan der være ?
    *GG*... smiley :D....... .... øhhh eller ?


  • #142   16. jul 2013 Rikke, jeg er bare "gammel" hehehe tager Bitten i hånden for hun kalder dem det samme ;o)

  • #144   16. jul 2013 -T-: (hvis du da stadig læser tråden ;))

    Kan læse mig frem til, at du har haft et problem med at have været en af de tynde, en af dem andre folk nogle gange kalder "vandrende pinde" og hvad man nu ikke skulle finde sig i.

    Har det selv sådan, og har haft det sådan hele mit liv, og det er ellers kun 16 år, så man skulle jo tro at det var småting det jeg havde hørt. Men desværre nej, jeg har været et mobbeoffer siden faktisk før jeg startede i skole, netop fordi jeg var tynd (og også af en anden grund, men det er en anden historie ;)).

    Jeg er SÅ vanvittigt mange gange blevet "beskyldt" for at have anoreksi og jeg ved ikke hvad, og at jeg da sikkert bare var tynd-fed, og uha, hvor er jeg bare blevet kaldt stankelben, vandrende pind (ja sjovt nok skulle det holde sig lidt i dyreriget ;)), og alt det der. Må sige en af dem der rent faktisk har slået hårdest har været "luft", ja fik faktisk at vide at man ikke rigtigt ville se om jeg manglede, for jeg var jo alligevel næsten bare luft. (Men så må jeg sige at jeg bare lige prøvede at vende den om til at: luft = liv, liv = vigtigt, vigtigt = luft, luft = mig, mig = vigtig ;))

    Min selvtillid er totalt i bund, er bundulykkelig konstant, hvis jeg ikke havde min hund, min kat og mine ponyer, ja så ved jeg dælme ikke hvordan jeg var endt.

    Havde lige en periode hvor jeg havde taget fem kilo på (vejede 40 kg som 15 årig, er 174 cm høj, var endeligt kommet op på bare 45, så var jo skidestolt), og så fik jeg bare lidt smidt i hovedet at jeg var fed -.-'

    Hvorfor skal det være så svært at omgås andre mennesker nogle gange -.-'?

    Hvordan dælen har du kunnet udholde det? Kan jo se, at du lige har levet nogle år mere end mig, og derfor må have haft "belastningen" i flere år smiley


  • #145   16. jul 2013 Hm mine er fra A-Z (Bilka), de er sorte, ikke tynde, tror det er noget ala velour i tynde fine striber der er lodrette på buksen, lå på en ca 100,- pr par..... de hedder Stinna Comfort hvis det siger nogen noget?

  • #146   16. jul 2013 Gemacher er da de tynde, som man kan se igennem , og leggins de tykke ,man ikke kan se igennem .:D ik?

  • #147   16. jul 2013 Ok..... jeg har nu aldrig tænkt så meget over min krop........ den er som den nu er.... og jeg lever med den.....he he ....

    Men hvorfor pokker er mit hår ikke sån' noget lækker blankt noget.... der bare falder smukt ned over mine skuldre....... og selv om det stormer så falder der smukt på plads igen , når vinden lægger sig........hvorfor ligner mit hår en høstak, når der blæser ?

    Og hvorfor ligner jeg ikke de filmskuespillere i TV, man ser vågne op om morgenen .... og håret sidder , som da de gik i seng....

    Hvorfor har jeg ALTID " morgen-strit- hår "........ wrææææl....


  • #149   16. jul 2013 Christian........ ligner man så ikke en fedtemad i håret ?...... ha ha ha

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #150   16. jul 2013 Så du kan ikke se hvis folk som holder af dig tænker på dit heldbred? er det helt utænkeligt for dig at folk kan være bekymret.


  • #152   16. jul 2013 Jeg syntes INGEN har carte blanche til overhovedet at kommentere andre menneskers udseende. Take it or leave it.

  • #155   16. jul 2013 Jeg synes du sætter et = mellem overvægt og sygdom. Og det er altså ikke det samme.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #156   16. jul 2013 Tænker lidt om folk vil have det på samme måde hvis det var en de holder af der pludselig taber sig x antal kg for til sidst kun at være skind og ben.Hvordan vil man kunne holde sig selv ud når man går væk der fra uden at have taget problemet op.

    Jeg syntes der stor forskel på om man påpeger det fordi man er bekymret som pårørende/ven,eller om det bare er en som man dårlig kender der ikke har lært god takt og tone


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #159   16. jul 2013 20 kg er rigtig meget.Du kan jo prøve at købe 20 kg sukker og binde på din krop.Nu er det jo ikke en og samme sag om du vejer 60 kg og tager 20 på eller om du vejer 120 inden vægt forøgelsen.Der ud over er det jo også et ? om fordelingen af hvor meget der er fedt og muskler.20 kg fedt er rigtig,rigtig meget.

    Når nu man ikke må tale med folk om deres vægt gælder det så også den anden vej.En person har tabt sig og ville kunne blive mere motiveret ved at man syntes det ser godt ud.Det nævner man ikke for andres vægt er ikke noget man snakker om.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #160   17. jul 2013 Alfisten.Du kan ikke bruge et BMI til noget som helst.Der er alt for meget der ikke bliver taget højde for.

    Du kan jo prøve at få målt din fedt % og så regne 20kg fedt oven i.Ellers kan du tage de 20kg fedt på og kigge dig i et spejl.Det lyver aldrig.

    Dem jeg kender er ikke så følsomme og kan udmærket snakke om at være både tyk og tynd.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #161   17. jul 2013 Du kan ikke bruge BMI til noget som helst.Folk med en stor muskel masse vil meget hurtig blive overvægtige hvis de skulle regne efter den.Selv med en lav %.Mennesker er ikke ens så den er ubrugelig.Skal man have et godt bud kan man få målt sin %(ikke på en vægt)

    Det er kun godt at være i god form.Det må man nok ikke skrive af frygt for at såre de overvægtige men det er sådan det er.Hvis man ikke selv kan se i et spejl om man er 20kg for tyk så er det fordi at man er ligeglad med sig selv.Kan man have det godt med 20 kg for meget er det fint men det er der ikke mange der har


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #162   17. jul 2013 Rikke.Så jeg må ikke fortælle hvis jeg syntes at et par bukser er grimme/pæne.Det er dårlig opførelse? Jeg blander mig i alt hvad mine bekendte laver og omvendt.Hvorfor skulle jeg ikke det.

    Det er mennesker jeg holde af så selvfølgelig påpeger jeg hvis de ser syge ud,har tabt sig,taget på osv.


  • #163   17. jul 2013 Min kæreste som går meget op i sådan noget siger også man ikke kan bruge BMI til noget..
    Min kæreste er 190 og vejer ca 95 kg.. Han er slank og veltrænet, men bmi siger han er overvægtig..


  • #164   17. jul 2013 Jeg er fed. Indrømmer det blankt. Jeg har fået mange kommentarer i årenes løb. Jeg får det sjældent mere, men jeg ser da blikkene ind imellem.

    Jeg VED at der er usundt, men der er mange faktorer der spiller ind.

    Men jeg VED også at jeg er en kærlig og hjertevarm person og det er jeg stolt af!! Så folk kan bare snakke alt hvad de har lyst til!!!

    PS: Og jeg går også i leggins......... Ikke voldsomt kønt, men jeg har det godt i dem. Og så vil jeg s***** på hvad folk mener!!

    Min mand derimod er meget slank. Han får bemærkninger: "Spis noget mere, du kan tåle det"..... Osv. Han bliver SÅ såret!! Jeg har sagt at han skal blæse på det og se det som misundelse. Jeg ville nyde at kunne spise det samme som ham og lige så meget. Men det kan jeg ikke og sådan er det bare.


  • #165   17. jul 2013 Cecilie - Jeg læser skam stadig med på sidelinen... smiley

    Ja det er dælme ikke sjovt.... det giver nogle mindreværdskomplekser så det basker....
    Jeg er ked af, at du går igennem det samme..... Man ender ud med et helt forskruet syn på vægt....
    Som du kan se, tog jeg pludselig 20 kg på... (og JO gu fanden er 20 kg MEGET) Har smidt ca halvdelen igen... vægten går stille nedad igen, selvom jeg mildest talt æder som et svin *GG*
    Du vænner dig til det smiley
    Da jeg mødte min mand vejede jeg 58 kg (er 183 høj) og havde det faktisk godt med mig selv i en alder af 24..... At manden så kommenterede, at han syntes jeg var for tynd...tjah så skulle han ikke have valgt mig smiley
    Da jeg så kom op og vejede 78 syntes jeg at jeg var rumlefed, og han syntes jeg var smuk....
    ååh det er en svær balancegang *GG*

    Fat mod Cecilie.... det bliver lettere når du bliver ældre... det er ikke sikkert, at du får lettere ved at tage på, men du kommer til at acceptere eller elske din krop som den er... smiley
    nyd det nu... at der ALTID er tøj tilbage i din str (S/XS) *GG*

    Du sender bare en PB hvis du har behov for at snakke om det på et andet plan, end hvad et åbent forum giver mulighed for smiley


  • #166   17. jul 2013 Og som jeg skrev i en tråd for 100 år og en dag siden, synes jeg ikke at modellen der er sat ind længere oppe er smuk....
    Jeg gad bare ikke kommentere det tidligere.... for så er jeg et undt og modbydeligt menneske...
    Nej det er jeg såmænd ikke... jeg er et menneske, der har et ødelagt syn på vægt/volume whatever....

    Netop fordi.... ja... "guuuuud hvor er du mager... spis noget mere!"


  • #167   17. jul 2013 Jeg synes egentlig ikke det er så provokerende igen T, at du ikke finder hende smuk. Smag og behag er forskellig og jeg giver dig helt ret - det er ikke en smuk krop hun har, for den er ikke i balance. Den er tippet over.

    En smuk krop for mig er en der lander midt i mellem...

    MEN - i forhold til hvad vi taler om i denne tråd, så kan vi ikke bruge egne skønhedsidealer når vi vurderer andre. Og da slet ikke når vi vurderer andres sundhed.
    Spændet der går fra usund undervægt til usund overvægt er ENORMT. Og nej, der betyder 20 kilo ingenting overhovedet.

    Man kan sagtens gå fra at være normalvægtig, tage 20 kilo på og stadig være supersund.
    Det ved vi rent videnskabelig nu, men desværre er det netop her at skønhedsidealerne bliver mikset med forestilling om sund/usund.

    Sund og usund handler ikke en disse om vægt før vægten bliver ekstrem enten til den ene eller den anden side.
    Og er den ikke det, så synes jeg man bør holde sin mund lukket....
    Og nej, det har altså INGEN indflydelse på andre før overvægt/undervægt er helt ude på overdrevet.


  • #168   17. jul 2013 Hold da op, der var sket meget med min tråd på et par dage.

    Jeg takker for kommentarerne og historier.

    Vægten er tit et ømt punkt, synes jeg.


  • #169   17. jul 2013 Jeg bed mærke i, at der længere oppe står, at "20 kg overvægt er ingenting" det er det da.... er man normalvægtig og tager 20 kg på, så ER 20 kg sq da meget..... smiley

  • #170   17. jul 2013 20 kilo er 20 kilo, og skal jeg løfte det er det sgu meget, det er jeg enig i smiley

    Men ud fra et sundhedsmæssigt synspunkt er det ikke. Det er ikke så farligt med normalvægt i den høje ende eller moderat overvægt som det tidligere har været antaget.
    Og slet ikke så usundt som det er antaget i den almindelige befolkning - der er virkelig en vægtforskrækkelse.... med sundhed som fortegn.


  • #171   17. jul 2013 Præcis, M smiley

    Hvis jeg tabte 20 kilo ville det også være klædeligt *GGG*
    OG sundt, i øvrigt.

    Men de sidste 20 jeg rigtig gerne ville smide ud over det, det handler ikke om sundhed men om almen trivsel og forfængelighed smiley


  • #172   17. jul 2013 JEG skal dælme ikke tage 20 kg på smiley

    Som skrevet længere oppe M... vil du have lidt ekstra på sidebenene, skulle du ikke have valgt mig smiley

    Mit selvbillede er allerede forskruet, og jeg ville have det bedst med 5-8 kg mindre end nu smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #173   17. jul 2013 Ch.Selvfølgelig er det for de fleste mennesker usundt at smide 20kg ren fedt på kroppen.Tror man andet lyver man for sig selv.Vejer man 65kg med en fedt % på 15 og smider 20kg fedt på har man fordoblet sin %.Hvis du ikke tror det er usundt tror du forkert.

  • #174   17. jul 2013 Max, der er nu altså forskning, der viser noget andet.

    Men jeg er godt klar over at det dogme der lever i bedste velgående...

    Var der ikke noget med at BMI var ubrugeligt?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #175   17. jul 2013 Så forskning viser noget andet? fedme er snart en større dræber i forhold til rygning.Der dør over fire om dagen (lav sat) + de dødsfald af følgesygdomme.Et er at være overvægtig men at bilde sig selv og andre ind at det ikke er farligt er noget af det værste jeg længe har læst.

    Du tager fejl igen.Jeg taler om fedt % og ikke BMI.I BMI bliver der ikke taget højde for hvor meget af vægten der er knogler,Muskler og fedt.Hvordan skulle den kunne det når de aldrig har set personen fysisk.BMI kan være vejledende men er faktisk ikke til nogen gavn.

    Sidst men ikke mindst koster det samfundet 14,4 milliarder om året,så det går ud over andre.Nu kommer alle undskyldningerne selvfølgelig om at det har man betalt over skatten og hvad med rygerne osv.Ansvar er en svært størrelse.


  • #176   17. jul 2013 Det debatniveau gider jeg så ikke at være på...
    Så den slutter der..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #177   17. jul 2013 Det undre mig nu ikke at du ikke gider modbevise for det er ikke muligt.Jeg skriver intet der ikke passer.

  • #178   17. jul 2013 Fuldstændig enig, Michael - nøgleordet må være respekt.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #179   17. jul 2013 Michael.Helt enig.Jeg har det lidt ligesom dig at skal det være, så hellere 60 gode år i forhold til 70 magre.Jeg kunne aldrig drømme om at snakke om folks vægt hvis jeg ikke kender dem.

    Når det er sagt syntes jeg at det er bekymrende hvis vi er så bange for at såre folks følelser,at vi ikke tør tage de her problemer op med folk som er tæt på os og som kan have brug for hjælp.


  • #181   17. jul 2013 Max: Jeg ville godt turde tage emnet op med en meget nærtstående person - som der også skrives, så afhænger det meget af relationer. Havde min søn, min mor, min kæreste et problem, så vil jeg gerne snakke med dem - i omsorg. Men min svigerindes overvægt blander jeg mig på ingen måde i. Bad hun mig om hjælp, ville hun få den lige på stedet.

  • #182   17. jul 2013 Og jeg må så tilstå, at jeg tilhører en gruppe, der koster samfundet i omegnen af 9,1 milliarder om året - føj, hvor skulle jeg skamme mig!

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #183   17. jul 2013 Isabelle.Ja så kom det.Jeg har ikke skrevet noget om at være efter men at det går ud over andre.Der er flere der skriver at det kun er dem selv det går ud over,men det passer jo ikke.

    At der er andre der også koster samfundet ændre ikke på at over vægt er et kæmpe problem der ikke bliver mindre i fremtiden.


  • #184   17. jul 2013 jeg er da osse selv overvægtig.. nu ikke så meget som jeg har været... men jeg er så ikke en af dem der lever i benægtelse af hvad den kommer af - chokolade og chips!
    Jeg har så en personlig grænse for hvor JEG ikke vil ende, og mine næreste veninder har fået carte blanche til at losse mig gevaldigt i rumpetten, hvis jeg nærmer mig den tilstand. Jeg ved jo nemlig godt at de ikke vil mene noget ondt med det, men at det er reel omsorg for mit ve og vel.


  • #186   17. jul 2013 Morten Zacho har via opsummering af undersøgelser indeholdene data fra over 100.000 mennesker at det ikke er vægten (når vi altså ikke taler om svær overvægt), der er det altafgørende for sundheden, men hvad kroppen bruges til.

    Der er beviser for, at dem, som man før kaldte let overvægtige (indtil man lavede om på BMI-anbefalingerne) lever længere end dem, der er slanke.

    Der er stadig livstilssygdomme tilknyttet overvægt - men overall, taget alle sygdomme med, så er der stadig en længere livslængde for let overvægtige i forhold til slanke.

    Det ER altså ikke det rene fantasi og det er ved gud ikke ansvarsfraskrivelse og hvad man ellers kan putte på af motiver for at udtrykke en anden holdning.

    Jeg fraskriver mig INTET. Jeg er fed på den usunde måde. Der er intet at fraskrive. Men jeg er ikke døv og blind og jeg tør godt begive mig ud på nye vidensfelter og her er der altså noget nyt.
    Offentliggjort i det første halvår af 2013.


  • #187   17. jul 2013 Han påviser i øvrigt også, at det er sundere for en med et bmi på 30 at lade være med at benytte sig af slankekure.
    En livstilsændring kan være relevant.

    Først ved et bmi på over 35 anbefales et decideret vægttab.


  • #189   17. jul 2013 Nå ja, Michael............ Jeg er ikke fed. Jeg er bare en meter eller to for lav.......*GGGGG*

    Gu vil jeg da gerne tabe mig. Men for mig har det været en pine, når jeg har levet af grøntsager. Og jeg NÆGTER at bruge mit liv på at pine mig selv, når jeg kan holde ud at slå græs i 6-8 timer, gøre rent, sørge for mand, hunde, hus, job og gamle forældre. Så ja, jeg er fed. Men jeg er ikke lad!! Og TÆNK hvis jeg blev kørt ned imorgen? Så var min sidste tid gået med at pine mig selv? Sur tanke smiley


  • #190   17. jul 2013 Jeg ville lige udregne min BMI.... byttede så rundt på højde og vægt... så jeg har en BMI på 433 smiley måske jeg skulle på skrump ? LOL

    Efter en korrekt udregning, ligger jeg liiiige i kategorien normalvægtig... Og jeg kan faktisk tage 20 kg på uden at komme ud af den kategori.....

    Men tog jeg 20 kg på, ville jeg dælme ikke være pæn da smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #192   17. jul 2013 Michael.Nej det kan du ikke.En med lidt muskler vil meget hurtig komme til at være overvægtig i forhold til BMI.Så længe der ikke bliver taget forbehold for knogler,muskler mm er det intet værd.To med samme højde og vægt vil få samme resultat og i virkeligheden kan der være rigtig stor forskel på de to.Man kan med en BMI på 30 have alt for meget fedt imens den anden står knivskarp

    Har set et indslag med den undersøgelse CH henviser til.Her oplyser man netop at såfremt der kommer en ny grænse for BMI og man skal tage mere på skal det ikke være i fedt men muskler.De fraråder altså at folk begynder at tage 2-3
    kg på i fedt.Hvordan man kan vende det til at det ikke er usundt at skulle tage 20 kg fedt på begriber jeg ikke.


  • #193   17. jul 2013 M hahaha
    Du spiser ikke deres grøntsager men dem, gu ve hvornår de så lader være med at spise dit kød men dig ?

    pssst M giv slip på T og du har tabt de kilo smiley


  • #194   17. jul 2013 OHH, skræk OHHH ve!!!

    (link fjernet)


  • #195   17. jul 2013 *CH*....??

  • #196   17. jul 2013 Synes altid prislejet er skruet i vejret når vi taler de størrelser der...

    Men nej, det det var det der skrækscenarie der blev omtalt tidligere. En stakkels overvægtig kvinde, der bruger leggins som bukser...


  • #197   17. jul 2013 den moster griner da hysterisk hele vejen til banken.....

    Prøv med cellbes istedet, der er prislejet et helt andet.


  • #198   17. jul 2013 Er det også en fysisk butik?

    Jeg kan slet slet ikke købe tøj uden at prøve det, det ville blive et helvede i forsendelser frem og tilbage...


  • #199   17. jul 2013 Nu har jeg læst hele denne lange tråd igennem.

    Jeg er normal vægtig, med et BMI på 18,9, jeg er 172 cm og 56 kg. Men jeg giver nu ikke så meget for BMI, da den ikke fortæller mig, hvor stor fedt % jeg har, ej heller min muskelmasse.

    Jeg går meget op i min sundhed, i min mands og mine børns. Jeg ville omtale det, og tvinge dem til, at gøre noget ved, så snart problemet opstod!

    20 kg for meget, kan være rigtig farligt! Det kan godt være, det på nogen, ikke vil se ud af meget - men hvis ens indre organer, er dækket af 20 kg fedt, så er det en farlig situation, at sætte sig selv i.

    Jeg ser ikke mig selv som tynd, men derimod slank. Jeg har en flad mave, pæne ben, og numse. Jeg kunne ikke drømme om, at have leggings på, uden noget til at dække min numse. - Jeg synes ikke det er pænt, ej heller til overvægtige.

    Hvis og såfremt det er af ægte bekymring, ser jeg intet galt i, at man af omsorg omtaler over- og undervægt, rygning, medicinforbrug m.m. med personen der har problemet.


  • #200   17. jul 2013 Natasja, det er jeg ikke sikker på! Ifølge min BMI måske - men nej, den har jeg lige prøvet, og den siger 25,7 altså overvægtig.

    Hvis nu fedtet fordeler sig over hele kroppen, så er 20 kg måske ikke meget. Men hvis det nu sætter sig på min mave, og kun på maven. Så er min organer dækket af 20 kg fedt, og det er altså ikke sundt!


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #201   17. jul 2013 Sund/usund handler på ingen måde om vægt.

    Hvis du vejer 76 kg vil du stadig være sund?

    Når nu at vægten ikke har noget at gøre med om man er sund/usund hvordan kan du så vurdere hvad hun er såfremt hun tager 20 kg på.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #202   17. jul 2013 Du svarer ikke på mit ? en usandhed bliver ikke sand af at blive fortalt mange gange.20 kg fedt er rigtig,rigtig meget at tage på som normal person og kan aldrig forsvares.

    Når nu lægerne i CH undersøgelse fraråder at tage så lidt som 2-3 kg fedt på såfremt at man vejer for lidt,hvad tror du så de ville tænke om dit udsagn om at 20 kg er ingenting.


  • #203   17. jul 2013 Vi er enige om, at vi debatterer overvægt ikke?

    Jeg kan godt veje 76 uden at være usund, men så er det fordi de 20 kg ekstra er muskelmasse og ikke overflødige kg som jeg gerne vil af med!

    Jeg vejer 56 kg. Jeg dyrker dagligt motion, cykler 15 km om dagen, går ca 45 min dagligt samt løber 5 km 3-4 gange om ugen. Lever/spiser sundt - i min verden - magert kød, masser af grønt, ikke unødvendigt fedt osv.

    Hvis jeg tager 20 kg på (ikke muskel-masse) men 20 overflødige kg, grundet usund levevis (fed mad, ingen motion m.m.) Så vil det i den grad være usundt (for mig) og hvis det hele så var samlet på min mave, så ville jeg være meget bekymret!

    Men jeg vil give dig ret i, at slanke mennesker kan også være ekstremt usunde, selv om de måske ikke ser sådan ud.


  • #204   17. jul 2013 Hvor kom den der forudsætning fra, at alt der er taget på er ren fedt?

  • #205   17. jul 2013 Nej - ved I hvad, glem det.

    Vi diskuterer ud fra helt forskellige forudsætninger her.

    Heldigvis sker der ting i forskningen som gør os klogere undervejs. Det tager lang tid at brede sig til befolkningen og det må jo accepteres.

    Slut herfra.


  • #206   17. jul 2013 CH - jeg går ud fra, at når folk siger, at de gerne vil smide 12-15 kg, fordi de vejer for meget, så er det fedt de vil smide og ikke muskelmasse??

    Nej - ved I hvad, glem det.

    Vi diskuterer ud fra helt forskellige forudsætninger her.

    Heldigvis sker der ting i forskningen som gør os klogere undervejs. Det tager lang tid at brede sig til befolkningen og det må jo accepteres.

    Slut herfra.

    Hvilke forudsætninger diskuterer du ud fra - siden du kan kontaterer de er forskellige fra min?



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #208   17. jul 2013 Mig. selvfølgelig er det usundt for de fleste at smide 20 kg rent fedt på kroppen.

    CH.Nu er der forskning der viser noget andet.

    Her fremgår det meget tydeligt at vi snakker ren fedt.Den forskning du henviser til fraråder normale folk at tage 2-3 kg fedt på,såfremt de vil stige lidt i vægt.Såfremt man ønsker 2-3 skal det meste være i muskelvækst.

    Varkhond.Kan være hun er rigtig sund for vægten har jo intet at gøre med sundhed.


  • #209   17. jul 2013 Max - ja, jeg tænker også mit. Flere skriver, at det ikke er kg/vægten der afgør om man er sund/usund i deres øjne. Hvad mon damen på billedet er i deres øjne?

    Jeg synes hun er decideret ulækker!!


  • #210   17. jul 2013 Hun smiler da... så hun er sikkert både sund og glad for sin krop............eller ?

  • #211   17. jul 2013 CH - nej det er kun online og postordre, men de har nogen ret pæne ting til større trunter, og til et fornuftigt prisleje hvor alle kan være med.

  • #212   17. jul 2013 At påstå at 20 kg vægt er ingenting... Det er simpelthen... Ja jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det? Dumt?
    En vægtøgning på 20 kg var for mig helt enorm... Og det var "sund" vægt....
    Og ved 99% af de mennesker jeg kender ville det også være enormt... Den sidste 1% er så de mennesker der i forvejen er så overvægtige at det ville være svært at se...
    Min mand fx... Det der gør ham overvægtig er præcis 20 kg.. Fra normal til dunk = 20 kg.. Det er og bliver meget....
    Og det samme den anden vej... 20 kg er meget at tabe...


  • #213   17. jul 2013 Natasja, jeg ved ikke, hvor du henter dine oplysninger... Men en mager, fedtfattig kost og daglig motion- er altså at foretrække.

    Ja, den rigtige type fedt (enkeltumættede fedt) i rigtige mængder er sundt. - Hvilket jeg også får.

    Men jeg forsøger så vidt muligt, at undgå unødvendigt fedt. Jeg har ikke behov for kage, slik, sodavand eller ligende, når jeg hygger. - Kommer det på bordet, jamen så spiser jeg det også. Jeg er ikke fanatisk smiley

    Hvis du synes du ser godt ud, med 20 kg ekstra fordelt på kroppen - jamen, så er det da det du skal gøre. Hvis du så får det bedre af, at tro det er sundt, så fred være det det. Men du får ikke mig til, at hoppe med på den.

    "Det lyder i mine øre som den forkvaklede tilgang til vægt, overvægt, mad, spisevaner mm, som vi netop er mange der opponerer imod!" - Nu er det dig der synes jeg har en forkvaklet til min vægt, overvægt, mad, spisevaner m.m. Her er jeg så uenig, jeg har et sundt forhold til min vægt, min mad, min krop - faktisk hele mit selvværd, kontra nogle andre!

    "Men det er tilgengæld hamrende usundt at have så stramt et forhold til vægt, skønhedsidealer og andre mennesker. Se dog det smukke i alle eller kig væk!" - Jeg læser det faktisk som, at det er dig der har et stramt forhold til ovennævnte. Bla. har du da ikke meget tilovers for min forholdsvise sunde levestil smiley



  • #214   17. jul 2013 Gu er det ej sundt at veje alt for meget. Men det er farligt at leve......... Man dør af det smiley

  • #215   17. jul 2013 Nemlig Mette ;o) *Klik*

  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #216   17. jul 2013 Jeg har læst den her tråd flere gange og har siddet på mine hænder for ikke at blande mig, men ja nu kan jeg ikke holde længere.

    Jeg vejer for meget, alt for meget, jeg kan ikke tabe mig, af grunde der ikke behøver ligge på hg.

    Alle mine prøver, blodprøver, blodtryk, blod procent, hjerte, kolostorol osv osv, er helt i top, de ligger som de gjorde dengang jeg var undervægtig.

    Så at sige at fordi man er tyk = usund er ret forkert.
    Selvfølelig er det ikke sundt at være overvægtig, men der er faktisk undersøgelser der viser at det er sundere at være overvægtig og stabil i stedet for at have en yoyo vægt i mange år, og det er der jo mange mennesker som der har.

    Mange overvægtige mennesker er ganske udemærket klar over betydningen af sund kost og motion og med den holdning som mange udtrykker her, så er der sku mange der holder sig væk, fra fx træning, fordi man bliver utilpas over sin krop når man ved hvad alle andre står og tænker.

    Det kan sagtens være at man er bekymret over sine nærmeste pga deres vægt, men så sig det i stedet for at nive en i dellen eller at sige man var pænere som slank osv osv..



  • #217   17. jul 2013 Man kan altså ikke sige at 20 kg er ingenting.

    Hvis nu alle 20 kg sætter sig på maven så ER det fandme meget.


  • #218   17. jul 2013 Hey... Bare lige så jeg ikke blir misforstået.... Jeg kritiserer ikke folk der har ekstra på sidebenene.... Jeg opponerer imod, at en vægtøgning/vægttab på 20 kg ikke er meget....
    +/- 5 kg er i min verden ikke meget, men det er 20!


  • #219   17. jul 2013 Jeg synes det er en ret så god tråd og ikke med tilsvining af hinanden, men med forståelse for hinanden :o)

  • #220   17. jul 2013 Kathrine, Førhen sagde man altid at f.eks. du med dine 160cm kunne veje 60kg? men noget sådanne passer ikke mere eller?

  • #221   17. jul 2013 Kathrine, så iflg. det link du satte ind, så mig med mine 164 må jeg komme op og veje ca 81?

  • #222   17. jul 2013 Kathrine, uha da, jeg ligger lige nu imellem 73-74kg og kan mærke det er ca 5-6kg for meget for mig, kunne jeg igen komme ned på de 66-68kg vil det være fint :o) (har et tungt skelet) kan slet ikke forestille mig hvor galt det ville være for mine led hvis jeg skulle bære rundt på 7-8kg mere o.O

  • #223   17. jul 2013 hehe øhm Natasja, jeg render rundt med flere smerte pt pga. vægten, kom jeg igen ned på 66-68 ville mine smerter være mindre, så skønhed og idealer, no way ikke for mit vedkommende ;oP

  • #224   17. jul 2013 Det ville nok heller ikke gøre noget jeg kom ned på 64, men mindre bør det ikke være da jeg ellers vil begynde at se tynd ud....

  • #225   17. jul 2013 For mig ville 20 kg være helt vildt meget.. jeg vejer 54 kg og er 159 høj.. jeg ville jo blive virkelig tyk?

    Så altså... jeg forstår faktisk ikke helt debatten..*G* hvordan ville jeg kunne tage de 20 kg på og stadig være sund? eller gælder det kun for nogle?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #226   17. jul 2013 Alfisten.Du bliver ved med at sammenligne. Der er ingen jeg har set der skriver at man ikke kan være tynd og usund.Har man ikke let ved at tage på er muligheden for mange at spise ting som kager,slik,sodavand osv.Det er ganske rigtig ikke sundt.

    Det ændre ikke ved at det er farligt at have for meget fedt på kroppen.Det er så farligt at man regner med at det i fremtiden vil dræbe flere en i forhold til rygning.Selvfølelig kan det ses om folk går op i sundhed.Kroppen lyver ikke.


  • #227   17. jul 2013 Natasja, jow jow men man skal også kunne holde vægten ud, altså bære den.... de gange jeg har været gravid og været i slutningen af graviditeten, så endte jeg altid med at få meget vand i benene, det samme nu, har det ikke for godt når jeg kommer over 68kg.

    Kathrine *Klik*


  • #228   18. jul 2013 Nu spørger jeg nok rigtig dumt, men hvordan ved man, om man har et tungt eller let skelet?

  • #229   18. jul 2013 Bente - Jeg tror der menes at ens skelet er kraftigt bygget smiley (Dvs man er lidt bredere end mange af de tynde tøser)

  • #230   18. jul 2013 Jeg læste et sted ( så ærgerlig over jeg ikke kan huske hvor ) at det faktisk ikke gør det store hvis man vejer lidt for meget, så længe man er aktiv og spiser sundt ( og jooo, man kan godt veje for meget selvom man er aktiv og spiser sundt - for der er langt mere i overvægt end det ! )

    Min mor f.eks. cykler en 15-17 km hver dag, spiser sundt , aldrig slik og sodavand osv osv - hun er lidt større end hun "burde" være - men pga hendes livsstil er der ikke fedtlagring omkring de indre organer hvilket klart er det farligste.

    Jeg må sige jeg er komplet ligegld med hvad folk vejer så længe de selv er glade så at sige a jeg vejer nok selv en 10 kg for meget - og jeg ville blve ekstremt ked hvis nogen sagde noget om det - det er ingens sted at sige noget jeg godt ved.
    Og alle overvægtige ved at det er usundt, ligesom alle rygere ved de burde stoppe og alle der farver hår godt er klar over at de forgifter kroppen.

    Med mindre folk selv beder om mening eller hjælp, så klap kaje - det er KUN med til at nedbryde selvværd( i de fleste tilfælde )


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #231   18. jul 2013 Helt enig F & Z. Det er langt sundere at veje for meget og være aktiv end at være slank og inaktiv.
    Kroppen har godt af at røre sig uanset hvad man putter i den og uanset hvor god en forbrænding man har.


  • #232   18. jul 2013 Nu lægger vi allesammen et billede ind af os selv her på HG......( højst 1 år gammelt ).......og så stemmer vi allesammen om hvem der er tykke ...tynde.....sunde.....osv.

    Så kan vi rigtigt diskutere hvorfor vi synes den ene eller den anden , skal tabe sig ...eller tage på....... eller om vægten passer.

    Jeg vil vædde med , at der ikke er EEN eneste der vil være bekendt at sige andet , end........ " Du ser da fantastisk godt ud "......

    For sådan er vi ..... der er ingen af os , der der vil sidde og sige til andre , at de er for fede...tykke...tynde....osv.............ikke her på HG.

    Men jeg vil samtidig tro...... at hvis vi går inde på strøget og møder en person , der måske vejer 150 kg... og er 160cm høj...... med en KÆMPE soft-ice i den ene hånd.... og en pose chips i den anden hånd................. så tænker vi.......... " Smid dog den is ned i nærmeste skraldebøtte............
    For sådan er vi nemlig også.........

    Men så længe vi holder vores mund , og IKKE generer andre med vores udbrud om ,,,,at,,....." er du ikke blevet lidt stor...tyk....fed....tynd....( og ikke blander os i hvordan andre ser ud )........... så er tanker toldfrie..........og vi ville allesammen have det bedre....... Kilo...eller ikke Kilo.....


  • #233   18. jul 2013 Det der undre mig mest er hvordan sådan nogen folk kan tro vi ikke selv er klar over vi har noget ekstra ?

    Altså der findes da folk der lever lidt i benægtelse , men de fleste kigger sig da i spejlet dagligt. Ved da jeg selv kan rende i pendulfart imellem spejlet og tøjskabet for at finde det sæt tøj der skjuler dellerne mest .


  • #234   18. jul 2013 Netha - også mig !!!

    jeg har aldrig korte ærmer på fordi jeg har vinkedeller osv osv

    glæder mig til at Troldrn starter i vuggestue, så skal jeg nemlig ud og træne for nøjs man bliver løs af at få et barn !


  • #235   18. jul 2013 F&Z , hehe er i hvertfald ikke i tvivl om der ikke er nogen der er mere obs på hvordan jeg ser ud end mig selv - så det undre mig folk kan få følsen af de nød til at oplyse en om hvordan man ser ud smiley

    Puha her glæder jeg mig allerede til at graviditeten er overstået sådan jeg kan komme igang med at tabe de sidste kg igen smiley Mega angstprovokerende at tage på


  • #236   18. jul 2013 Jeg vil gerne lige pointere, at jeg aldrig kunne drømme om, at omtale/nævne andres overvægt/undervægt, levemåder m.m, - medmindre det er personer tæt på mig, såsom mine børn, min mand eller min mor. Og jeg ved, at de ved, at hvis jeg omtaler dette for dem (hvilket heldigvis ikke har været nødvendigt) så er det af ren omsorg og bekymring.

  • #237   18. jul 2013 Jeg har OGSÅ vinkedeller. Og jeg går glad og fro i kortærmede bluser. Så må folk sq tænke hvad de vil!!

  • #238   18. jul 2013 Anne Julie - Eh.. Det var da en lidt sær vægt for et menneske skelet..

    Menneskets skelet består af mere end 200 knogler og udgør ca. 18% af legemsvægten. Den længste og tungeste knogle er lårbensknoglen, der hos en mand på 70 kg. vejer ca. 1 kg.

    http://da.wikipedia.org/wiki/Skelet


  • #239   18. jul 2013 Haha Mette - det er nu også helt migselv der er obs på det smiley

    Netha - kan jeg god forstå, har du tænkt dig at amme ? smiley


  • #240   18. jul 2013 Høh ja, det er vist et barns skellet smiley

  • #241   18. jul 2013 Hold da magle det er noget der vækker følelser!
    Man kan vel efterhånden ikke komme uden om at overvægt regnes for at være en sundhedsrisiko. På trods af at statistik er meget taknemmeligt og kan bringes til at vise stort set lige det man ønsker (tag det fra en der arbejder med statistik til dagligt smiley ). Men om man så 'vælger' (noget forskning peger i retning af at det ikke er noget vi helt selv kan styre) at være overvægtig, hvad man klæder sig i osv. Det må dælme være op til individet selv.
    Både min mand og jeg er lidt til den trinde side. Min mand fik for 1½ år siden et 'wake-up-call'. Det fik os til at vælge at ændre livsstil og have lidt mere fokus på bl.a. at undgå stress, vægt, kost og motion. Jeg kan dælme godt mærke på min krop at jeg har tabt 10 kg på det år og jeg vil da gerne tabe 10 mere. Jeg har altid bevæget mig meget og har dyrket en del sport (løb, gymnastik, roning) på rimelig intents plan indtil en skade satte en stopper for det meste af det der foregik i hurtigere tempo end rask gang. Kilo'ene kom så lige så stille snigende. Mit vægttab har gjort at jeg fx kan løbe ordentligt igen og aat jeg føler jeg har mere overskud.


  • #242   18. jul 2013 F&Z Hvis jeg kan smiley Håber det vil tage en del af de første par kg smiley

  • #243   18. jul 2013 Bente, en veninde og jeg vejede engang det sammen, hun var en pæn ung kvinde, jeg var meget tynd, så vi formode det måtte hænge sådan sammen, siden jeg skulle op og veje noget mere end hende for at få ca. samme fylde.

    Anne Julie, men det virker da noget underligt med den veninde og jeg dengang hvis det ikke var det der skulle være tilfælde eller? :o)


  • #244   18. jul 2013 Jeg har tabt 25 nu smiley

    Men men men, du må ikke direkte gå på slankekur smiley sund mad og motion + amning er vejen frem, så kan du altid tabe resten bagefter smiley


  • #245   18. jul 2013 Ups. By bad.

  • #246   18. jul 2013 haha Rikke ;o)

  • #247   18. jul 2013 Rikke...... ha ha ha ..du skriver....

    Overvejer at prøve at klemme mig ned i den spiderman dragt i str. 8 år jeg har liggende, bare for at slå fast med syvtømmer søm, at jeg gør i lige det tøj jeg har lyst til *Gg*

    Jeg tror bestemt også at du kommer til at " gøre " i det tøj....... hvis du klemmer dig ned i en Spiderman dragt str. 8 år............... = ... alt bliver klemt ud af dig.

    Ha ha ha ha ha ha ha


  • #248   18. jul 2013 LOL Bitten ;oP tror heller ikke det vil være videre behageligt, men forstår godt Rikkes pointe ;o)

  • #249   18. jul 2013 haha du forsøger at rette, også GÅR det igen i ged ;oP

    Rikkes rettelse = gør skulle have været går, se bort fra hendes andet indlæg hehe


  • #250   18. jul 2013 Jeg levede i 14 år hvor vægten styrrede hver eneste af mine dage, hver eneste time, jeg kunne være død. I dag en jeg en smugle overvægtig, men jeg lever, og jeg elsker livet.
    Jeg tror det handler om at elske sig selv og være tilfreds med den man er, fordi man vil altid blive bedømt af andre, men andres mening er så lige gyldigt, vi har værd vores hylster "krop" og vi bestemmer selv over den.
    Det sgu ikke lige altid den er designet som man kunne kunne ønske sig, man kan selvfølgelig så prøver at designe den efter sine ønsker, men man kan også arbejder med det som sjælen indeholder, så man slipper for at kommentere på hvad alle andre burde gøre eller hvordan eller andre burde se ud. Så kan man jo vælge hvad der er vigtigst at fokusere på, eller hvad der gør en mest lykkelig. For mig betyder det alle mest hvad personen inde holder, og at personen har det godt inden i og nyder livet.


  • #251   18. jul 2013 Rikke *Krammer* ;o)

  • #252   18. jul 2013 Ååh, jeg skal flashe mine vinkearme til en vis barnedåb snart....*G*

  • #253   18. jul 2013 hahaha du skal være velkommen :

    har jo købt en kjole, og jeg er nød til at have en cardigan over for jeg føler mig forkert uden noget på armene..
    først dette forår jeg kan gå rundt i kun top herhjemme foran Kenneth
    im craaazy smiley


  • #254   18. jul 2013 Jeg er vant til at min familie kommer med kommentarer om min vægt - det er normen hjemme hos os og jeg gør det også selv. Jeg ved, at de gør det fordi de bekymrer sig, men det gør det ikke mindre sårende. Jeg har lært selv at sige ting som "de fede må svede", før andre gør det, fordi det så er nemmere at grine af det.

    Til gengæld blev jeg rigtig ked af det, da min søster i sidste weekend midt under et kræmmermarked, højlydt sad og sagde ved bordet (som var fyldt med min kærestes kammerater) at hun havde fortalt en bekendt hun havde mødt, at jeg skulle have en fedmeoperation, som hun så smukt fik det sagt/råbt.
    Herefter gik hun over til at plapre løs om, at hun både var lidt bekymret for det og at hun glædede sig helt vildt, fordi så kunne jeg jo overskue at passe min nevø og niece, fordi det var jeg jo aaaalt for tyk til at kunne overskue at gøre nu. Og sådan blev hun ved, indtil min kæreste bad hende om at stoppe..

    Desuden bliver jeg da ked af, at jeg er så fed, at folk ikke kan se/lægger mærke til/ kommenterer at jeg har tabt 8½ kg nu. Og jeg bliver ked af det, når folk mener jeg tager den nemme udvej ved at blive opereret og kommer med alle mulige gode råd til, hvad jeg i stedet kunne gøre - GUESS WHAT! Det ER prøvet, alt sammen og jeg vejer stadig 60-70 kg for meget, har fået diabetes i en alder af 26 og kan ikke få børn fordi jeg ikke har menstruationer, fordi disse er stoppet pga overvægten. Jeg har taget MIT valg fordi jeg VED, at jeg ikke vil være i stand til at tabe mig alle de kg og fordi jeg rent faktisk gerne vil leve til jeg er mere end 40 år.

    Og det kan da godt være, at en operation koster samfundet 60.000 kr, men tænk hvad jeg ikke ville koste samfundet på lang sigt!


  • #255   19. jul 2013 Fordi det så er nemmere at grine af det, Tine det lyder for mig som om du ikke selv synes det sjovt når du joker med din vægt, hvorfor så gøre det ?
    Man kan hurtigt blive til hende jamen hun synes også selv det sjovt, så derfor giver vi den lige en tand ekstra, men hvis sandheden er du bliver ked af det, så stå ved det.
    Fortæl dem hvad det gør ved dig, og kan de ikke forstå det, så har du det måske bedre uden dem, sagt lidt barsk.
    Fordi du er alt for værdifuld til den slags.
    Husk at det er okay at sige til og fra : )
    Synes det er super fedt du har valgt at blive opereret jeg ser det ikke som en nem løsning, men en måde at få hjælp på, og det trænger man altså virkelig til nogen gange. Mærk at det er det som der føles rigtig for dig, og tro på du er god nok som den du er.
    Kram her fra og held og lykke med operationen : )


  • #256   19. jul 2013 Camilla> Det er nemmere for mig, hvis jeg kommer kommentarene i forkøbet, fordi de så kommer fra mig selv og ikke fra andre - på den måde griner de af mig og min humor og ikke fordi de selv lige kom med en sjov bemærkning til den tykke pige..
    Men ja - Jeg er super dårlig til at sige fra. Jeg sagde heller ikke noget til min søster i sidste weekend fordi jeg blev så paf, men jeg er SÅ glad for at min kæreste sagde fra for mig!
    Og mange tak for de pæne ord! det varmer! smiley


  • #257   19. jul 2013 Tine jeg er også sikker på du er en god humor, men hvis du bruger den for at slippe for de siger noget, så føles det jo ikke rart inden i dig, får sådan en følelser af at du har brugt den metode alt for længe, så ingen skulle opdage du blev såret. Men måske det er på tide at du får stoppet dem der er tættest på dig, fortæl dem at du fremover har rigtig meget brug for at de ikke joker med din vægt, og vælger de ikke at lytte eller forstå dine grænser, så træf dine valg ud fra der, men giv dem en chance først til at lærer en pige at kende der rent faktisk godt kender sine grænser, og snart vil turde at sætte dem : )
    Jeg kender vildt godt til det at blive paf, det gør man nogen gange, men måske kunne du tale med din søster om episoden over en kop the en dag, uden at anklage hende bare fortæl hende hvad det gjorde ved dig.


  • #258   19. jul 2013 Ville en bemærkning så som "Ja ja, så drejer vi lige emnet over på noget andet" ikke kunne gøre det? det er også en måde at oplyse på man ikke gider det andet.... fatter de det så behøver man ikke gå længere med mere forklaring....

    *Krammer* Tine


  • #259   19. jul 2013 Camilla> Det kan jeg ikke med denne søster - hun er ret så tungnem når det kommer til emner som dette. Men så kan jeg heldigvis ringe til min anden søster og så kan vi brokke os lidt over den første søster, som er ret speciel.. Så får vi det ud af systemet sådan! Jeg har heldigvis en god familie, der kun vil mig det godt og så er det jo svært at flippe ud. Som når min mormor fx siger "Du kunne blive SÅ køn hvis bare du tabte dig". Skal da gerne indrømme at jeg mest havde lyst til at tage en pose over hovedet.

    Aino> Det tror jeg, at jeg vil prøve næste gang! Jeg er bare så skide konfliktsky, at det er MEGET svært for mig at sige noget!


  • #260   19. jul 2013 Tine det dejligt med en god familie det betyder bare så meget : )
    Du behøver ikke flippe ud, når din mormor fx siger de ting, bare gøre hende opmærksom på, hvad det er hun siger, en dag når du besøger hende så snak med hende om det, ved du hvad mormor nogen gange siger du de her ting, og det gør mig ked af det og trist inden i, jeg tænkte på om du ikke ville være sød at lade være at sige det mere.
    For mig er kønhed ikke vores kroppe men vores sjæl, man kan være overvægtig undervægtig, osv osv, men det vigtigste er sjælen, og sjælen kan udstråle det smukkeste der findes.



  • #261   19. jul 2013 Tine B - jeg kan dælme godt forstå at du blev ked af, for det var godt nok en ufølsom kommentar fra din søster... og så lyd det ærligt talt som om hun var mere interesseret i at få en babysitter ud af det - not cool!

  • #262   19. jul 2013 Camilla> Det har jeg nu ikke lyst til med min mormor.. smiley

    Megapixel> Ja, og sådan er hun bare.. Og ja, du har helt ret! Det er sådan set det hun gerne vil have ud af det..


  • #263   19. jul 2013 Tine okay smiley

  • #264   19. jul 2013 Ved du hvad... jeg er heller ikke overvældet begejstret for den søster som 'naturen' har prakket mig på - reelt set mener jeg at hun er en [beep] ko og mit liv er bedre uden hende i smiley
    Man kan jo desværre ikke selv vælge sin familie, og ærligt talt, så hænger man ofte på individer som man ikke ville være sammen med, hvis det ikke var fordi man var i familie. Jeg har en god veninde med samme familieproblem som mig, vi har istedet dannet vores egen lille familie, hvis man kan sige det sådan, og har et søsterbånd fordi vi har det godt sammen.


  • #265   19. jul 2013 Megapixel> Ja, jeg har heldigvis også et par få gode veninder og min ældste søster.. Det er bare irriterende, at hendes væremåde går ud over mit forhold til min nevø og niece.. smiley

  • #268   21. jul 2013 Lykkefuglen, hvis jeg lige må komme med et forsigtigt råd ;o) lad være med at vente men snak med hende nu, fortæl hende hvordan du har det og se hvad der kommer ud af det, måske det ændre hendes måde at være på, om ik andet så giver det hende en chance for at I stadigvæk kan ses, og du for at du stadigvæk vil have hende i dit liv :o)

  • #269   21. jul 2013 Og pssst, skide godt gået mht. vægttabet :o)

  • #272   21. jul 2013 Lykkefuglen, jamen (set med mine øjne) så har du så gjort hvad du kunne, kedeligt det skal være sådanne, men man er jo ikke herre over andres væremåder :o/

  • #273   21. jul 2013 Tante, bare det at gå meget skulle man også kunne tabe sig på :o) og nok mere behageligt end at løbe hehe

  • #276   21. jul 2013 Hvor er det da irriterende med stikpiller fra familien omkring din vægt! En ting er, hvis man tog den under 4 øjne på en pæn måde, men det andet der er bare no go.

    Men jeg synes det med vægt er en svær balancegang - for på den ene side er der de sundhedsmæssige/skønhedsidealer og på den anden side er der individuel frihed. For det rager jo i virkeligheden ikke mig, hvis folk (jeg ikke kender) er over/undervægtige, for det må de helt selvom. Det skal jeg ikke blande mig i.
    Hvis det dog var tæt familiemedlem, synes jeg balancegangen er sværere, men det kan gøres på en pæn måde.

    Når det kommer til min egen vægt, er jeg ikke helt tilfreds. Jeg er nok det, der kan kategoriseres som slank, men har aldrig rigtig været tilfreds og har svært ved at finde tøj, jeg har det godt i. Går sjældent i tøj, der er alt for tætsiddende, fordi det frenhæver min mavedelle.
    Derfor synes jeg da også, at det er fedt, hvis folk - uanset om de er tynde, slanke, tykke osv. - har fundet fred med dem selv og deres krop og er ligeglade med andres holdninger til dem!

    Men det kan desværre være svært, når der findes folk, der synes det er fedt at levere stikpiller og er glade for at blande sig i andres liv på en dårlig måde.


Kommentér på:
At være en stor pige...

Annonce