{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

At være en ansvarlig forbruger....? {{forumTopicSubject}}

Når man køber hund er man jo også forbruger, men hvordan forholder i jer til det?

Jeg har det f.eks sådan at jeg ikke (igen) vil støtte useriøs/dårlig avl. Mest for min egen skyld, men også fordi jeg ikke vil være med til at holde forretningen kørende til skade for flere hunde.
Jeg vil heller ikke støtte ups-kuld, og det er dels fordi at jeg mener at man leger gud hver gang man sætter liv i verden, og så har sgu at gøre det ordenligt! Dels fordi jeg ikke vil støtte folk i deres unsvarlighed. Så hvis jeg engang skulle have en hund uden tavle ville det klart blive fra internat, for der støtter man ikke direkte folks anvarsløshed.

Jeg mener bare at man har pligt til at tænke sig om, ellers kommer vi aldrig hvalpefabrikker, hundehandlere og BYB's til livs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være en ansvarlig forbruger....?
  • #1   25. jan 2011 Har det på nøjagtigt samme måde som dig. Har også købt min hund der er balnding da jeg var uvidende og vil i fremtiden kun have tavle eller internats hunde

  • #2   25. jan 2011 Ved hvad du hentyder til og smadder ærgeligt tråden er væk..
    Det er jo lige det der ville være godt at lade stå, så fremtidige købere måske tænker sig om en ekstra gang.

    jeg er ikke imod blandinger, men meget imod hovedløs avl og i særdeleshed mod hvalpefabrikker, hundehandlere, ulovlig import og kuperinger udført i lande hvor det ikke er lovligt ( også selv om der er en fin kuperingsattest med )


  • #3   25. jan 2011 Er i ikke søde at holde jer nogenlunde til emnet, jeg er nemlig ikke interessere i at der går alt for meget personfnidder i den. Det jeg gerne vil vide er hvilke tanker om folk gør sig om emnet.

  • #4   25. jan 2011 Mangler en thumbs up knap smiley

  • #5   25. jan 2011 Ej, en medløber...: hensigten med denne tråd er ikke at diskutere tavle kontra ingen tavle.


    Malliois fan: Jeg forstår ikke hvad du mener med det du skriver om internat, for mig at se så støtter man ikke direkte folks upsere. Folk betaler for at aflevere deres hunde på internat og man ved ikke hvem den tidligere ejer er hvis man køber via internat.


  • #6   25. jan 2011 Hvad er BYB?? Undskyld mit lidt useriøse spørgsmål.

  • #7   25. jan 2011 Back yard Breeder (det er sådan nok avl uden ansvar)

  • #8   25. jan 2011 Nå men , jeg skal op lidt i 5 imorgen så jeg smutter i seng. Kigger til tråden imrgen.

  • #12   26. jan 2011 Det er da en vigtig overvejelse at gøre sig. Faktum er, at der er alt for mange hunde, katte og heste, der ikke har et godt hjem.

    Derfor mener jeg, at man bør stræbe efter at købe hunden hos en seriøs/ansvarlig opdrætter - at jeg så også synes, at det indimellem kan være lidt svært at skelne mellem opdrætterne er så en anden sag smiley det er jo de færreste, der render rundt med og skilter med at være dårlige eller mindre seriøse opdrættere smiley


  • #14   26. jan 2011 Jeg er helt enig med TS.

    Jeg har intet imod hunde uden tavle, har selv to af slagsen. Men det har bestem også gjort mig klogere.
    Den første hund købte vi på en hvalpefabrik. Og havde jeg haft den viden den gang, som jeg havde i dag, så havde vi ikke købt ham. Jeg vil ikke støtte sådanne steder.
    Reelt set kan vi ikke vide, om han er ægte. Det er hvad det er. Men forholdene derude, og de mulige sygdomme, som jeg egentlig godt kunne forestille mig, kunne fremkomme sådan et sted. Det synes jeg er uacceptabelt.

    Derfor har vi også valgt at kasterer ham. Vi skal ikke have nogle ups hvalpe efter ham. Selv om han er jordens dejligste hund, så aner vi ikke, hvilke gener ham bære på.

    Så jo synes man har pligt til at tænke sig om! Jeg fik bare først øjnene op for det, da jeg havde begået fejlen!


  • #16   27. jan 2011 Palle:
    Vi var uerfarne, første gangs købere. Også var alle hundene jo dejlige, så vi så det ganske enkelt ikke.
    Og jeg tænkte den gang ikke over, at det ville have noget at sige.
    Men vi er begge blevet klogere siden.


Kommentér på:
At være en ansvarlig forbruger....?

Annonce