{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Marie P
Marie P
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Henter hund i morgen - gode råd;) {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri;)

Så har jeg lige oprettet mig herinde, jeg er nemlig normalt kun på babygalleri, da jeg har 2 små børn;)

Men vi har idag været ude og møde vores nye hund, for at tjekke kemien(som var super), så vi henter den i morgen;)

Der er tale om en lille chihuahua hvalp! Og vi har ikke haft hund de sidste 4 år, så jeg er lidt rusten i noget af det;) Hunden (som vi kalder Ludvig) sover egentlig pænt fra 22-7.30 hver dag, men hvordan sørger jeg for at den bliver ved med det?

Hvad kan jeg gøre for at den får den nemmeste start hos os? Hvor er det bedst den sover? I et rum for sig selv, eller soveværelset hos os? Den er jo bedst til små rum?

De har "potte" trænet den, da hvalpene har syntes det var alt for koldt ude, så den går i en bakke når den skal af med noget. Men hvordan træner jeg den så bedst muligt til at lave det udenfor i stedet??

Og har i ellers nogle gode råd, til opdragelsen, osv? Vi har som sagt 2 børn, og det er en ren familiehund. Men den lille pjævs, skal jo også opfører sig ordentligt, og have respekt for os;)

Tak på forhånd for jeres hjælp;)

Mvh. Marie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Henter hund i morgen - gode råd;)
  • Marie P
    Marie P Tilmeldt:
    jan 2013

#1   12. jan 2013 Forresten, den er jo chippen men skal "omregistreres" i vores navn? Hvordan gør vi det, og skal jeg have noget med fra ejeren?

• #2   12. jan 2013 Mht papirarbejdet, så skal du have følgende med fra opdrætter:
    Stambog, hvis den har en.
    Ejerskifte til Dansk Kennel Klub, hvis hunden har stamtavle
    Ejerskifte til Dansk Hunderegister
    Købskontrakt, meget vigtigt! Se fx DKKs købskontrakt, så du har et udgangspunkt.
    Sundhedsbog, pas.

• #3   12. jan 2013 Din hund skal ikke have respekt for jer, men ønske at samarbejde med jer og se jer som dens livs stjerner. Søg på nettet om hundesprog og positiv forstærkning, det er guld værd, når man får en hvalp. Lad den sove i soveværelseet med jer og pas på børnene ikke er for meget for den, det er en meget lille race I har valgt til en børnefamilie. Meld dig til et hvalpemotivationshold hurtigst muligt. Jeg anbefaler DKK, der vil du lære en masse og få opbygget en vigtig relation til din hund. Tillykke med ham smiley

• Marie P
    Marie P Tilmeldt:
    jan 2013

#4   12. jan 2013 "Ejerskifte til Dansk hunderegister" er det noget de har fået da den blev chippet, eller??

Har alle hunde pas?

• Marie P
    Marie P Tilmeldt:
    jan 2013

#5   12. jan 2013 Tak Lotte, det vil jeg kigge på;) Og ja, det er det, men vores dreng er bange for store hunde, og derudover ønsker vi en sofahund, som ikke kræver så meget motion;)

• #6   12. jan 2013 En chihuahua skal have ligeså meget motion som andre hunde. Bare på dens måde. En chihuahua er en lille hund ja, men den skal også ud at gå rigtig tit, hvis I har en lukket have er det godt nok at lukke den ud og lade den rende derude, men det er vigtigt at I også tager den med ud at gå i hvert fald hver anden dag. smiley

• #7   12. jan 2013 Håber I får glæde af ham og kan bruge rådene. Hvis han skal have pas, skal du snakke med dyrlægen, da det kræver en speciel vaccine.

• #8   12. jan 2013 Camilla
    Man går tur med sin hund hver dag uanset race!

• #9   12. jan 2013 Dansk hunde register registrerer alle hunde med chip dvs, alle opdrættere får deres hvalpe registreret dér. Sammen med stambogen (hvis der er sådan én) ligger som regel papir fra DHR, dem skal du kontakte og fortælle at hunden er din - dvs opgive navn adresse og tlf nr. Du får derefter et brev med et kort, hvor din hunds chipnummer er på, samt kode til DHR på nettet.

Nej, ikke alle hunde sælges med pas, men de fleste gør. Det koster små 125 kr at få et pas, dette er meget vigtigt at have, hvis du vil have hunden med til udlandet. Der er plads til registrering af diverse vaccinationer samt rabies.
    Alle hundens stamdata står der: chipnummer, race og dit navn

• Marie P
    Marie P Tilmeldt:
    jan 2013

#10   12. jan 2013 Jeg skrev jo heller ikke at den kun skulle ligge på sofaen, vi har en kæmpe terrasse hvor den får lov at lege hver dag, og selvfølgelig går vi tur med den hver dag;)

Mange tak for rådene;) Hvilke vitaminer giver i jeres hunde? Evt. Tilskud?

• #11   12. jan 2013 Lotte D > Jeg har aldrig sagt det modsatte!!!! Jeg forstod det bare som Marie P skrev "Derudover ønsker vi en sofahund, som ikke kræver så meget motion", at de måske ikke havde mulighed for at gå med den hver dag, og så skrev jeg at hver anden dag godt kunne gå an! Så slap lige lidt af, og læs mellem linjerne. smiley

• #12   12. jan 2013 jeg har 4 gange fået ny hvalp... de 3 gange sov de om natten i en kurv ved siden af min seng, og jeg lå med en hånd nede hos dem så de kunne føle der var nogen... nogle af dem peb lidt de første nætter, men mindre og mindre... ville de ud af kurven lige npr vi gik i seng sagde jeg nej, og holdt hånden er, når først lyset var slukket lagde de sig hurtigt... mine kunne ikke holde sig hele natten, så når de begyndte at røre på sig efter nogle timer, så havde jeg tøj parat ved siden af sengen, tog det på, hunden i armene og ud... når den havde gjort hvad den skulle, så ind igen, i kurv og seng og samme procedure... ikke noget hygge midt om natten, der sover man. og det fandt de hurtigt ud af..

En gang havde jeg ladet mig overtale til det med at hunden da skal lære at sove alene, den peb og hylede så det var en ynk, så var der en hundepsykolog der sagde, at den jo er et flokdyr, at den lige var taget fra mor og søskende og den varme og lyde den var vant til, så tog jeg den i soveværelset som de øvrige, og så var der ro..
    Det er min erfaring at hvalpe der sover for sig selv er mere tilbøjelige til at få et "natteliv" at npr de vågner så går de rundt, og er længere om at falde i søvn igen, så her vil de altid som hvalpe være i soveværelset, når først de er store og har fået en normal døgn rytme kan man jo lade dem sove hvor de viser de gerne vil sove.... men mine er nu stadig i soveværelset...

• #14   12. jan 2013 Er du ikke lidt sent ude med at spørge om råd og vejledning?? Det er jo IMORGEN i henter den.

Først og fremmest skal den have lov til at vænne sig til sit nye hjem og dem der er i det. Lad den snuse sig omkring og accepterer at den måske ikke er "overglad" de næste par dage. I har jo fjernet den fra sine vante omgivelser og skal lige have tid til at vænne sig til det nye. Det er forskelligt fra race til race hvor længe det tager. For at træne den til at lave uden for, skal den ud HVER GANG den har spist, sovet, leget og så skal den faktisk ud en ekstra gang. Når den så gør det den skal roser du selvfølgelig rigtig rigtig meget. I kan nok også godt forvente at dn ikke sover helt igennem de næste par dage selvom den plejer at gøre det, men måske skal ud og tisse om natten også, men det plejer hurtigt at gå over. Put den evt. i en stor papkasse og stil den ved siden af sengen. Den skal have blødt leje, put en trøje/klud ned med dufte fra jer og en klud ned der dufter af dens mor. VI fik en klud med da vi hentede Ricky som avleren havde lavet til os på forhånd. Grunden til at jeg synes du skal putte den i en kasse de første par dage er fordi så finder den hurtigt ud af hvor den skal sove og ikke fiser rundt i huset om natten. Samtidig skal man høre hvs den roder rundt, hvilket betyder den nok skal ud og tisse. HVis hvalpen bliver urolig kan man passende strække armen ned i kassen til den og berolige den.

Jeg sov på luft madras da jeg fik min hvalp, men han vejede jo immervæk også 12 kg som 9ugers så at putte ham i en papkasse var lidt for lille en plads synes jeg, så istedet sov hunden i min arm istedet for.

• #15   12. jan 2013 Her har vi også sovet de første par nætter sammen med den nye hvalp - inde i stuen på en madras. Det har fungeret upåklageligt. Efter de 3-4 nætter, har jeg lagt en t-shirt ned til hvalpe, og derefter har den sovet alene uden problemer.

Vi har altid lagt et hav at aviser ud på gulvet for eventuelle uheld. Efter hvert måltid, leg, søvn eller andet - har vi luftet, men uheld sker! Og når man så lufter hvalpen ude, så bliver den skamrost, når der besørges udenfor. Sker det inde, og vi opdager det imens den gør det - siger vi "nej" - og bærer hvalpen ud.
    Opdages det ikke, så tørres pytten/pøllen op, og vi håber på at være hurtigere næste gang.

• Marie P
    Marie P Tilmeldt:
    jan 2013

#16   12. jan 2013 Hanne: Mange tak for det gode råd, det vil jeg forsøge;)

• Marie P
    Marie P Tilmeldt:
    jan 2013

#17   12. jan 2013 Tak for alle de gode råd:) Og jo, er måske lidt sent ude, men det er jo heller ikke fordi vi er dumme, vi ved jo godt mange af tingene, men vil måske gerne bekræftes, og hører andres erfaringer;) Man køber jo ikke hund hver anden dag:p

Men tak;)

Kommentér på:
Henter hund i morgen - gode råd;)

Annonce