{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.268 visninger | Oprettet:

Når ejer ikke henter sin hund {{forumTopicSubject}}

Halløj .. Står i en lidt træls situtation.. Jeg har forgæves prøvet at søge på google efter nogle svar, men syntes ikke jeg kan nå frem til noget ..
Jeg blev komtaktet af en tidligere veninde, som spurgte om jeg kunne passe hendes hun fra pågældende dag (fredag) og til tirsdag senest onsdag fordi hun skulle på arbejde og den pasnings mulighed hun havde, ikke kunne alligevel. Jeg henter hunden D. 9. Feb. Hun kommer ikke efter hunden tirsdag eller onsdag, og jeg skriver til hende. Hun skriver IKKE tilbage ??.. Skriver flere gange til hende over nogle dage.. og hun skriver først til mig den. 26. Feb. Hvor hun skriver: jeg har ikke haft noget taletid og min mobil vil ikke lade. Skriver når jeg kommer til en computer. Det skal så siges hun har været på messenger (aktiv) MANGE GANGE ! .. -jeg skriver okay. Nu sidder jeg her D. 2. Marts og har ikke hørt noget endnu. Hun er på mange gange om dagen og jeg skriver til hende men hun hverken åbner mine beskeder eller lader hører fra sig. Hvad gør jeg ? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når ejer ikke henter sin hund
  • #1   2. mar 2018 Sikke en mærkelig hundeejer. Gad vide om hun betragter dig som en gratis hundepension..
    Hvis ikke du vil beholde hunden, vil jeg foreslå dig at sende et anbefalet brev med besked om at hunden afhændes hvis ikke du har hørt fra hende inden for x antal dage. Så har du det juridiske på plads i hvert fald. Derefter kan du aflevere den på internat med besked om at ejer frasiger sig sin hund.


  • #2   2. mar 2018 Kan kun tilslutte mig Malenes indlæg.

  • #3   2. mar 2018 Koster det ikke noget at aflevere en hund på Internaterne?
    Hold op en lorte situation. Især for hunden da.


  • #4   2. mar 2018 Jeg ville skrive at hunden skulle hentes inden den og den dag ellers røg den på internat

  • #6   2. mar 2018 Det er da bare at indlevere som hittehund hvis ikke du selv vil beholde den.

  • #7   2. mar 2018 Hold kæft en skød ejer smiley

    Ddaa i Århus har gjort det gratis at indlevere dyr, så jeg ville, hvis du ikke selv vil beholde den indlevere den der, efter at have gjort som Malene skriver. Eller ringe til politiet og forklare og så må de tage sig af det.


  • #8   2. mar 2018 Enig med Malenes forslag, og i det anbefalede brev kan du jo også vedlægge en faktura på f.eks. 100 kr. pr dag for pension ud over de dage, I har aftalt. Og selvfølgelig med oplysning om, at beløbet stiger for hver dag, hund er hos dig.
    100 kr. pr. dag er en rimelig billig pensionspris.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #9   2. mar 2018 Kan du ikke aflevere hunden på hendes adresse?

    Jeg er nysgerrig!

    Nu er i jo gamle venner.
    Er sådan noget her typisk hende?


  • #10   2. mar 2018 Jeg tænker også om du ikke har mulighed for at møde op på hendes adresse med hunden?


  • #11   2. mar 2018 Hun er flyttet siden dengang vi snakkede sammen, og da jeg hentede hunden skulle vi mødes på tanken fordi hun sagde hun havde meget travlt og skulle på arbejde .. smiley .. Altså har lånt hende penge engang i mellem før i tiden og det er desværre samme situtation ????

  • #12   2. mar 2018 Da jeg prøvede det, fik jeg en husky. En dag lå hans papirer i postkassen og jeg så aldrig ejer igen. Han var 8 år

  • #15   2. mar 2018 En anden og mere sneaky mulighed.. er at hunden jo 'desværre kan løbe væk uden halsbånd' og derefter blive indleveret som hittehund. Er den chippet, så bliver ejer jo bon'et for diverse ting ved en sådan indlevering. Og i bedste fald vil det indebære at hunden får et nyt hjem.

  • #16   2. mar 2018 Pia - jeg ville godt nok være ked af at være ny ejer til sådan en hund, for du risikerer jo at få en helvedes ballade med den tidligere ejer en dag.

    Jeg tænker som Malene - send et anbefalet brev, at hunden skal afhentes inden *dato* (angiv gerne et beløb for pasning af hunden også) og hvis ikke dette sker, vil den blive afhændet. Så burde du have dit på det tørre ift. at ejeren er behørigt informeret og det er så op til dig, om du vil betale for aflivning/aflevering på internat eller om du selv vil finde et nyt hjem til hunden.


  • #17   2. mar 2018 Giv hende besked om at hun har x antal dage til at hente sin hund, og hvis ikke hun gør det, så aflever hunden til politi/dyreinternat hvis ikke du vil beholde den..

  • #18   2. mar 2018 Hvorfor til politiet - der er da ikke sket nogen forbrydelse, så hvorfor skal de nu involveres?

    Ang at aflevere som hittehund synes jeg helt ærligt også det er lidt lusket at tørre regningen af på internatet, fordi man ikke selv vil betale for en andens hund - man kan jo prøve at forklare situationen og håbe på, at de vil tage imod den gratis, men hvis ikke, så må man jo betale eller selv finde et hjem. Der er jo netop IKKE tale om en hittehund


  • #19   2. mar 2018 Michelle, de kan vel tage hunden eller køre den hjem til ejer. Politiet sørger også for at få hittehunde på internat og de bliver efterlyst hos dem, så jeg tænker da de ville være et bud. Desuden ved jeg at hvis man skal aflevere et dyr som hittedyr på de fleste internater skal du have haft fat i politiet først, ellers skal du selv betale. smiley
    Men hvis man er villig til at betale er det da bare at køre den på internat, hvis hun ikke selv vil beholde.


  • #20   2. mar 2018 Fordi hvis politiet finde ejer, så får hun som minimum en bøde eller skal i hvert betale for et ophold hos dem.. Så kunne man jo håbe hun vælger ikke at tage hunden hjem, lyder ærlig talt til at den er bedre tjent med et nyt hjem..

  • #22   2. mar 2018 sådan set i bakspejlet, så er det godt nok ikke en 'veninde' som jeg gad at have på min venneliste.
    Det kunne nemlig godt lugte af at det har været en billig/gratis løsning at komme af med en hund man ikke gad længere.


  • #24   2. mar 2018 Indlever den på internat , med ejers navn og tlfnr. Forklar situationen , tror ikke de tager betaling i dette tilfælde.

  • #25   2. mar 2018 Jeg ville nok bare ringe til nærmeste internat og høre hvordan de ville håndtere en situation som dette. Det er nok ikke første gang de høre om det.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #26   2. mar 2018 Hvis du ikke ved hvor hun bor, så er brev heller ikke en mulighed.

    Jeg havde nu fundet hendes adresse alligevel og afleveret hendes hund.

    Skriv til hendes Facebook venner og forklar dem kort det med hunden, og spørg om en adresse.

    Gå på kommunen og betal det lille beløb det koster, og få hendes adresse der.

    Google Google Google..


  • #27   2. mar 2018 Jeg tænker også som Malene
    Varsel hende at du afhænder hunden.
    Kontakt et internat og hør om de hjælper i sådan en situation, ellers må den omregistreres og sælges


  • #28   2. mar 2018 Hvis hun ikke åbner sine beskeder kan du jo skrive på hendes fb væg smiley mon ikke der kommer en reaktion så

  • #29   2. mar 2018 Sunshine - men det er jo ikke en hittehund. TS ved godt hvem der ejer den og hun har faktisk selv indvilliget i at passe den, så den kan aldrig gå under at være hittehund/bortløbet eller what ever.

    Crazy - en bøde for hvad? Ikke at hente sin hund? Det er super dårlig stil, ingen tvivl om det, men det er altså ikke ulovligt og derfor ikke politiets opgave at tage sig af. Igen: TS ved godt hvem ejeren er, også selvom ejeren er en tumpe der åbenbart ikke vil have sin hund igen... i hvert fald ikke lige nu. Det er et mellemværende mellem TS og "veninden" og ikke noget kriminelt/strafbart.



  • #30   2. mar 2018 Lars - spørgsmålet er jo så, om hun har beskyttet adresse, for så kan de jo ikke bare udlevere den (og hvis ikke hun har, kan man så ikke altid slå adressen op på de gule side, krak osv?)

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #31   2. mar 2018 Man må jo starte et sted smiley

  • #33   2. mar 2018 Hvilken race taler vi egentlig?

  • #34   2. mar 2018 Lars - men hvis adressen er beskyttet kan man jo ikke få den. Og hvis den ikke er beskyttet, så kan man vel lige så godt prøve med google, krak e.l. -eller hvad?

  • #35   2. mar 2018 33 - Mener det er en papilon eller lign


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #36   2. mar 2018 Ja Michelle.

    Men Google hjælper ikke altid, selvom adressen ikke er hemmelig.
    Så kan man evt. Spørge i kommunen.

    Nå. Jeg skal nok ikke kommentere mere i aften. Hehe

    Skål og god weekend


  • #37   2. mar 2018 Man kan jo også finde frem til hendes IP-adressen når hun er på nettet.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #38   2. mar 2018 Offentligt opslag på facebook hvor hun tagges! Havde jeg valgt. Med de krav om afhentning inden x antal dage og en pris.

    Hvis man laver sådan et opslag kan hun vel ikke bare sådan lige fjerne det, højest fjerne tagget. Måske hendes venner når at se noget?!

    Sgu en spøjs måde at dumpe sin hund smiley


  • #40   3. mar 2018 ........ og så ville det være passende, at TS giver lyd fra sig...

  • #41   6. mar 2018 Jeg håber det er okay for TS at jeg opdatere smiley

    Hun har skrevet dette i en gruppe på facebook:

    "Sååå syntes jeg i fortjener en opdatering ! Har lagt et par opslag op herinde..
    Jeg var meget i tvivl om hvad jeg skulle gøre med den smukke hund, min “veninde” havde efterladt hos mig .. Vil lige sige MANGE TAK for alle jeres input og beskeder og hjælp.. Det har betydet meget .. Det har været nervepirrende ikke at vide hvad der skulle blive af den søde hund !

    Kan nu glædeligt fortælle:
    Vi tog en lille tur til dyrlægen, for at finde ud af om han havde en chip ..
    Det havde han .. Men det viste sig at “veninden” aldrig har fået ham over i sit navn , og nummeret på chippen tilhørte en meget sød dame, som kunne fortælle at det er hende der har solgt hunden til “veninden”.
    Hun havde stadig moren, og har aldrig modtaget nogle penge for hunden tilbage til dengang hvor den blev solgt .. (Igen har “veninden” været selvisk!)

    Så nu sender jeg overdragelses papirerne til hende som hun med glæde ville underskrive efter at have sat hende ind i situtationen. Så nu er det endelig over, og den skønne hund bliver VORES ! ????????<3<3

    (PS. Jeg har stadigvæk ikke hørt noget fra “veninden” :/) !!"


  • #42   6. mar 2018 Fik ellers et indtryk af at det var fordi hun ikke ville have/kunne have hunden længere..

    Men godt det hele løste sig, er glad for at vovse nu forhåbentligt har fundet sit sidste hjem smiley


Kommentér på:
Når ejer ikke henter sin hund

Annonce