{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

C&C
C&C
Tilmeldt:
3. mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206

Søger hjælp ang. 2 hanhunde {{forumTopicSubject}}

Ja, sagen er den at vi har sagt ja til at passe en westie han på lidt over 1 år. Han er en meget mild hund og kan sagtens med andre hunde.
Selv har vi Charlie på knap 8 måneder. Han er, som hunde i den alder nu er, en vildbasse, men han kan sagtens med andre hunde. Derfor vurderede vi at det nok ikke kunne gå galt.

Vi lod de to hunde mødes på neutral grund og det gik såmænd også fint nok. De snuste og de løb lidt rundt, men så sker det, at Charlie lægger begge forpoter på westiens ryg (tænker at det må være dominans eller leg?), og da bliver westien sur, knurre og snapper efter Charlie.
Vi skiller dem ad og lader dem efter et par minutter hilse igen. De snuser og det går fint. Episoden gentager sig så og vi vurdere at det nok er bedst at holde dem adskilt, men jeg er alligevel utrolig meget i tvivl om den adfærd begge hunde har udvist.
Vil Charlie dominere, eller har det bare været leg? Og hvordan skal vi forholde os i forhold til westien?
Har de begge forsøgt at vise hvem der bestemmer eller markere westien overfor Charlie fordi den er ældst?
Bør vi forsøge igen og lade dem selv finde ud af det, eller har vi gjort det rigtige ved at skille dem ad?
Jeg er lidt fortvivlet, så jeg håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp ang. 2 hanhunde
  • #2   2. feb 2013 Har I indelukket have? For jeg ville bare lade dem løbe lidt løst så, og så gribe ind hvis der skulle ske noget? Tror dog bare de lige skal have et herakia?


  • #3   2. feb 2013 ham der er ælst vil nok bare vis det er ham der bestemmer det er jo ikk altid den der er støst der bestemmer men for det menst den der er ælst prøv og se hva der sker og skild dem ad vis det gå helt galt men hunde kan jo godt snappe uden der er noget fraligt i det

  • #6   2. feb 2013 Tak for jeres svar.
    Jeg har aldrig stået i en lignende situation, så jeg ville ikke risikere at gøre noget forkert, derfor skilte vi dem ad. Det lyder jo så voldsomt når de knurre smiley
    Men det lyder jo til at vi roligt kan give det et nyt forsøg, og så se hvordan det udvikler sig?
    Hvornår bør man så skille dem ad? Og så tænker jeg hvor lang tid der kan gå før de "finder ud af det"?


  • #7   2. feb 2013 Det er forskelligt, alt efter hundene! Men det er sikket til af ske et par gange, alt efter hvor længe i skal passe westien!

  • #8   2. feb 2013 Vi skal kun passe ham til i morgen, så jeg håber det er begrænset hvor galt det kan gå smiley

  • #11   2. feb 2013 Vi har forsøgt at sætte dem sammen igen, desværre uden held. Charlie bliver simpelthen kanøflet, så det dur ikke at have dem sammen. Jeg vil vurdere at de har fået styr på hierarkiet, da Charlie lægger sig ned når westien nærmer sig. Nu er der så opstået et nyt problem.
    Det virker lidt som om at westien vogter over mig og min kæreste, så når Charlie går hen imod os smutter westien ind foran og gør udfald mod Charlie.
    Jeg kender intet til terriere må jeg ærligt erkende, så jeg ved ikke om det er normal adfærd, men nu har vi igen skilt dem ad, så jeg er ovenpå med Charlie og kæresten nedenunder med vores lille gæst.

    Basse: tusind tak. Mopsen er en skøn lille hund og Charlie kan jo normalt med alt og alle, så det er simpelthen så frustrerende at det ikke lige går som ønsket. Vi havde ellers glædet os til en hyggelig weekend med de to kræ.


  • #12   2. feb 2013 Hvis det kun er til imorgen er jeg ikke sikker på at jeg ville orke at "kæmpe" videre. Jeg ville holde dem adskilt.

    Havde I skullet have westien i længere tid, ville mit svar havde været anderledes smiley


Kommentér på:
Søger hjælp ang. 2 hanhunde

Annonce