{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Åh skal - skal ikke hjæælp {{forumTopicSubject}}

Åh da, jeg er kommet i den situationen jeg er blevet tilbudt en hund (gratis) det er en islandsk fårehund på 7 år...
Han fejler intet og der kan fremviser papir fra dyrlægen om at hunden er tjekket og fejler intet... Den er kastreret, er renlig, kan med børn...

Meen åh 7 år?? Men synes bare det er så synd den måske bliver kaste boldt, og guderne må vide hvorlænge familie ikke har ønsket den 100% ?

Vil da så gerne give den et dejligt hjem, masser af kærlighed, og et dejligt hundeliv. - men 7 år smiley

Hjælp. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh skal - skal ikke hjæælp
  • #1   9. feb 2013 hvad er det specielt der forskrækker dig med de 7 år?

min japanske spids Bianca bliver 7 år her i februar, hun er frisk og ungdommelig og har forhåbentlig mange dejlige år foran sig

• #2   9. feb 2013 Jeg tænker i forhold til opdragelse ..

• #3   9. feb 2013 Og tak for dit svar smiley - er bare i syvsind over det

• #4   9. feb 2013 tjah- jahh har selv gjort det i år 2011 da var hun 7 år...hun har det stadigvæk fint og er en lab. -dgs. og var min svigerindes, tog imod henda da hun ellers skulle aflives,
    har absolut ikke fortrudt det Blackie er alleteders glade dejlige hunde-pige.....eneste minus hun stjæler alt der kan spises fra bordene ene kan hun ikke være uden opsyn, meeen.... hun går selv ind i sit bur....håber du fik mere mod på islænderen for tror ikke du fortryder det. smiley

• #5   9. feb 2013 kender du intet til familien og hvordan han er blevet opdraget.

Det er klart, hvis den opdragelse han er vant til at få, ligger milevidt fra det du vil gøre, så kommer du på en opgave, hvor du skal gøre op med dig selv om du har energien til det.

er han ganske almindelig opdraget og ellers haft det godt (her tænker jeg uden overgreb) vil jeg ikke tro, det var en umulig opgave

• #6   9. feb 2013 Hvis man er i tvivl.... skal man lade være.....:)...........

Hvis du skulle KØBE den..... ville du så det ??....... ( F.eks give Kr 3000,- for den )??
    Eller er det fordi den er GRATIS ?....:)

• #7   9. feb 2013 Jeg kender intet til familien...

Grunden til han sælges er bl.a. Fordi han er for meget alene hjemme og de har ikke tid til ham. - deres børn er lige flyttet hjemmefra og derfor er det nu valgt er taget om han skal sælges....

Jeg er dæleme i tvivl, og vi har jo ikke de helt optimale rammer for en hund mere nu, vi er jo ved at bygge hus, og tænk hvis den stakkels hund bliver skrub forvirret hvilket han jo vil gøre..... Øv øv med øv på. smiley

• #8   9. feb 2013 Nittib, det spurgte jeg min kæreste om, for vi er jo to om det her...

Det er nok medlidenheden der trykker, og den største bekymring jeg har er at vi bygger hus, og hans alder smiley - også selvom han havde kostet 3000

• #9   9. feb 2013 uha jeg kan også godt komme i tvivl, selvom det er den rigtige beslutning ...

men hvis i kun vil gøre det af medlidenhed, så vil jeg også sige lad være

i skal tage hunden hvis i oprigtig ønsker jer en hund nr 2 og synes i har tiden til at tage et nyt væsen ind i familien.

med det du skriver om jer selv, så tror jeg i skal takke nej

• #10   9. feb 2013 Vi ønsker en hund nummer to, og vil også have nummer to....planen var bare det FØRST skal være når huset er bygget færdigt ..

Ja, det går ikke, det vil være synd i det flytte og bygge cirkus... - men i guder han er sød

• #11   9. feb 2013 Jeg vil sige, at alder ikke er noget problem. Jeg adopterede en hund på 10, som ikke var renlig og aldrig havde levet indenfor. Hun vænnede sig lynhurtigt til det, og var renlig på 2 uger. Hun lærte hurtigt at følge min dagligdag, og jeg og hende knyttede meget hurtigt et lige så stærkt bånd som jeg ville have haft med en jeg havde haft fra hvalp.

• #12   9. feb 2013 Jeg tog imod en Husky på 8 år og han ændrede sig RADIKALT i det første år jeg havde ham. Da jeg fik ham kunne han ikke gå løs, han kunne ikke med andre hanhunde og var generelt uopdragen.
    Da han havde boet hos mig et år var han velopdragen og kunne gå løs i hundeskoven uden at lave ballade. Han løste konflikter uden at hævde sig og kunne sågar lege med andre hunde (altså var ikke bare reserveret.). Så jeg ville ikke være bange for det. Overhovedet.

• #13   9. feb 2013 Min onkel har også lige fået en hund på 8, og de står også med et nyt hus de er ved at bygge, og den er slet ikke forvirret eller noget over de er flyttet fra det hus den boede i først.
    Så det kan lade sig gøre. smiley

• #14   9. feb 2013 Min himmelhund overtog jeg da han var 9. En stor hanschæfer, som ikke havdevhaft det forv smart, men han knyttede sig til os lynhurtigt og der var aldrig problemer med ham. Selv når vi mødte tidl ejer var det SÅ tydeligt at han var min. Eneste unode var at han tyggede i sten og herreste Gud, det var da til at overleve:-) hunden vil hellere være med sin flok i byggerod end lades alene hjemme , som du skriver er en af årsagerne til han skal flyttes

• #16   9. feb 2013 Nu ved jeg ikke hvor langt i er med jeres hus, og de har haft den i 7 år, så hvis det kunne vente lidt, til i var mere færdig, ville det jo være perfekt. SÅ kunne du jo lufte den, tage den med hjem til jer en gang imellem og lære den at kende, inden i overtog den. Så bliver det også en mild overgang for hunden, at skifte hjem

• #17   9. feb 2013 Det ville være en rigtig god ide, men vi er langt fra færdige smiley

• #18   9. feb 2013 7 år? Det er ingen alder.

• #19   9. feb 2013 Ville overhovedet ikke have nogle betænkeligheder ift. alderen. smiley

• #20   10. feb 2013 Laika vr omkring 6 år og Sherwood 10,5.

• #21   10. feb 2013 Jeg ville ikke turde gøre det. Af en simpel grund. Hunden kan ikke blive syge forsikret i den alder.
    Men hvis den ER forsikret og denne kan fortsætte i mit navn.. ja så tror jeg godt jeg turde

• #22   10. feb 2013 Jeg synes bare ikke jeg kan tilbyde ham det optimale , i det vi bygger hus, for så skal han bo med os hos min mor (her bor vi indtil vi flytter i huset , der går ca. En måneds, så kan vi Bo der- men bestemt ikke færdig) så skal han flytte først til min mor, og derefter ud i huset smiley

• #23   10. feb 2013 Du har helt ret - jeg synes ikke jeg kan tilbyde hunden det optimale grundet vi bygger hus..

Ja havde tænkt tanken men annoncen er taget af nettet og ejeren svare mig ikke længere så ved ikk hvad der er sket - den har forhåbenligt fået et nyt godt hjem smiley

Kommentér på:
Åh skal - skal ikke hjæælp

Annonce