{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hold hanhunden væk! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen! Min hund og jeg elsker at komme i hundeskoven, men efter hun kom i løbetid anden gang så lugter hun åbenbart så godt hele tiden at alle hanhunde er helt vilde med hende. Og hun bliver to år til maj og har været i løbetid tredje gang. Men selvom det er lang tid siden hun har været i løb så bliver hun overfaldet, og der er bare ikke ret mange hundeejere der forstår og korrigere deres hanhunde. Jeg har givet hende klorofyl i lang tid i håb om det ville hjælpe. Er der andet jeg kan gøre, for hun vil bare gerne lege i hundeskoven og ikke voldtages.
Det er en af de eneste steder hun kan lege med andre hunde, og når der kun er hunhunde og evt kastreret hanhunde så går det bare så fint.
Håber i kan hjælpe, kunne være smart hvis man kunne smøre noget fx på halen som lugtede så grimt at hanhunde ville løbe videre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hold hanhunden væk!
  • #2   17. feb 2013 Jo men så ender det med at hun kun skal kæmpe for at holde dem væk og kan ikke få lov til at lege. Fordi de bliver ved, de stopper ikke selvom hun siger kraftigt fra. Og så burde hundeejerne gå ind og sige noget til deres hund. Min søster kan gøre det med hendes hanhund og det fungere så fint..

• #3   17. feb 2013 Jeg sidder og tænker på, om hun måske har noget underlivsbetlndelse, uden at være syg af det.
    Jeg har hørt, at hanhunde kan forveksle den lugt med løbetidslugt.

• #4   17. feb 2013 Vi har vasket hunde flere gange og ville hun ikke have ondt hvis hun havde underlivsbetændelse

• #5   17. feb 2013 Min venindes tæve havde ikke ondt. Den spiste og var glad og havde ikke feber, men da dyrlægen tog en prøve, kunne han se at den havde en infektion.
    Efter den blev behandlet, stoppede lugten og hanhundene var ikke interesserede mere.
    Min veninde kunne knap komme ud af døren med hunden, før der kom en hanhunde løbende og prøvede at parre sig med den, og de sad og ventede foran hoveddøren.

• #8   17. feb 2013 Både Lua og Nanna duftede/dufter godt hele året, så det behøver skam ikke være betændelse. Nogle gange er det bare sådan. Lua sagde fra så hannerne forstod det, men Nanna gør ikke rigtig endnu. Det er ikke et problem, for vi leger kun med udvalgte hunde.

• #10   17. feb 2013 Vores var også plaget af hanhunde tidligere. Det forsvandt faktisk først, da hun blev steriliseret. Nu er hun så også blevet god til at sige fra.

Enkelte hanhunde forstår dog ikke budskabet og humper alt, der har en puls. En dag legede hun med en anden (kastreret) hanhund, mens en tredje forsøgte at humpe hende. Sjovt nok sagde ejeren først noget, da jeg forsøgte at fjerne hans hund.

...men altså, efter at hun blev snittet, vækker hun ikke ret tit den slags interesse - og så er hun i tillæg blevet møgsippet. smiley

• #11   17. feb 2013 Selvfølgelig er det vigtigt, man selv forsøger at hjælpe sin hunhund på alle de måder, man kan, så hun kan være i fred for "liderlige" hanhunde, men når det er sagt, så synes jeg faktisk også, vi med hanhunde godt kan være behjælpelige med at tage lidt hensyn.

Selv ville jeg da tage min hanhund i snor og gå med ham, hvis ikke en høflig henstilling til at tage den lidt med ro var nok - damerne skal jo også kunne være i hundeskoven. smiley

• #12   17. feb 2013 Læste engang herinde om en der sprøjtede noget på tæven bagtil, hun brugte det når de gik til træning, kan selvfølgelig ikke huske hvad det hed...

Derudover synes jeg selvfølge hun skal undersøges, men der er bare tæver der dufter for godt hele tiden, det gjorde min forrige også...

Jeg synes det hanhunde ejere skulle ta´og få styr på deres hunde, når mine tæve er i løb kommer jeg ikke i hundeskoven i 1½-2 mdr for ikke at genere hannerne, så kan de sørme godt tage deres del også... min elsker nemlig også at lege med andre hunde når hun ikke er løbetids påvirket, så hvorfor søren skulle de berøves dette fordi andre ikke kan styre deres hunde... det er ikke fair...

• #13   17. feb 2013 Vi har samme problem.. Bertha dufter meget- også uden for løbetiden. Vi holder os så vidt muligt fra hundeskoven.. En gang imellem er jeg derinde, men hvis der er flere hanhunde, så går vi igen med det samme..
    Det stresser hende og det stresser hanhundene. Det er kun en dårlig oplevelse for alle parter..

Selvfølgelig skal hanhundeejere tage hensyn og kommandere hanhundene ned af tæverne, men det er ikke nemt, når tæven lugter som var hun i løbetid.

• #14   17. feb 2013 Hanne - Jeg tror, du tænker på sprayen med det lidet flatterende navn "Bitch-spray"?

Vi brugte sprayen og klorofyl inden Saga blev steriliseret, og det havde en ok effekt, så vores hanhund kun skulle sendes på ferie under højløb. Jeg købte sprayen på nettet.

• #15   17. feb 2013 TS - jeg har stadig en halv spray stående, men kan se du bor lidt langt fra Silkeborg, ellers måtte du gerne overtage resten, for at teste om det virkede hos jer.

• #16   17. feb 2013 Tak for jeres råd, vi vil have hende til dyrlægen for at sikre at alt ihvertfald er som det skal være. Vi har også overvejet at sterilisere hende, men jeg synes det er et stort indgreb og jeg er bange for hun forandre sig, for hun har et perfekt temperament som hun er nu..
    Men på den anden side, skal hun straffes fordi mange ikke kan styre deres hanhunde, for dem vi kender der har styr på deres hunde der er der intet problem.

• #17   18. feb 2013 Selvom det self ikke fritager hanhundeejere for at holde styr på deres hanhunde så ville jeg osse overveje om ikke der er noget galt med tæven, når det ligefrem er alle hanhundene er "voldtager" hende.

Min mors tæve havde samme problem. Hun lugtede åbenbart godt 365 dage om året, og kunne ikke få fred for hanhunde. Selv min hanhund som ellers ikke engang interesserer sig synderligt for en tæve der ER i løb, medmindre den er højløbsk, forsøgte sig med at springe på hende, og rendte hende i r*ven altid.

Hun fejlede intet (blev undersøgt af dyrlægen for tort set alt der kunne tænkes at give den slags problemer). Hun blev sterilliseret og så var problemet løst.
    Så skal der ikke avles på hende, og såfremt undersøgelserne ikke giver svar på hvad det kan skyldes, ville jeg d overveje at sterillisere. Det må være belastende for tæven altid at være plaget af hanhunde

• #19   18. feb 2013 Er meget enig med Louise H: Os med hanhunde bør altså lære vores hanhunde at de ikke skal humpe alt der ikke lugter af hanhund hele tiden. Det kan faktisk godt lade sig gøre!
    Jeg har altid steriliseret mine tæver og umiddelbart virker det som et stort indgreb, men de har været klar til spas og ballade dagen efter og det værste har altid været at holde dem lidt i ro i to ugers tid smiley
    Rent mentalt synes jeg ikke at jeg har mærket nogen forskel på før og efter. Udover den ene der var totalt depressiv i lang tid inden sine løbetider, under løbetiden og lang tid efter: Det forsvandt fuldstændigt og hun var en glad hund resten af livet. Så hvis ikke man skal avle på sin tæve, så foretrækker jeg at få den steriliseret.

• #20   18. feb 2013 Jeg har også steriliseret min ene tæve, hun var også påvirket 3 mdr hver gang hun var i løb..

Udover at det kan løse problemet med hanhundene, så vinder man 2 ting, du kan gå i hundeskoven året rundt, og der er sundhedsmæssige gevinster hver indgrebet...

De hunde jeg gennem tiden har fået steriliseret, er måske nok blevet mentalt påvirkede men kun til den POSITIVE side, er blevet mere glade, pjattede og ikke mindst humørmæssigt stabile...

• #21   18. feb 2013 Mette Marie -hvis tæven lugter som m den er i løb, så er det jo altså ikke hanhunde der humper alt der ikke lugter af hanhund, men hanhunde der springer på hvad DE tror er enløbsk tæve.
    oh DET kan være svært at vænne dem af med, når der ikke er tale om en hund der er "på arbejde" og under kommando.

Min hanhund humper absolut ikke andre hunde. Det har han ikke gjort siden jeg fik ham som 10-mdr's. Alligevel humpede han altså min mors tæve -han troede rydeligvis hun var i løb, og der var faktisk tale om reelle parringsforsøg, ikke bare at han humpede løs.

Kommentér på:
Hold hanhunden væk!

Annonce