{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.437 visninger | Oprettet:

Ville i gemme hunden væk... {{forumTopicSubject}}

...Hvis i fik gæster på besøg som ikke er så glade for hunde?

Det er noget jeg har tænkt over i lidt tid, fordi når vi holder fødselsdag for min mand, så kommer der jo nogle fra hans familie som ikke er så begejstrede for hunde.
Sidste gang var Asmund kun en hvalp, og vi kunne have ham inde i stuen med børnegitter for åbningen (ingen dør).
Men men, den tid er forbi, Asmund springer bare over smiley
I princippet kan vi lukke ham inde i vores soveværelse, men rummet er ikke særligt stort, og han er ikke vant til at blive lukket væk i et andet rum...

Hvordan løser i selv problematikken (hvis i kender til den)?

Pasning er ikke en mulighed, da de pasningsmuligheder vi har, også vil være der til givne fødselsdag.

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville i gemme hunden væk...
  • #1   22. feb 2013 Nej, det ville jeg ikke.
    Men jeg ville sørge for at hunden lod de gæster i fred, som ikke er så vild med den smiley
    Mine hunde bor her og gæsterne må acceptere at de er i samme rum som dem smiley

• #2   22. feb 2013 Hvis hunden ikke stresser over gæster så ville jeg lade den være der, gæster som ikke bryder sig om hunde må gå tidligt hjem:)

• #3   22. feb 2013 de må tage med der er hund... jeg har også nogle i min familie som ikke er så glad for den ældste af mine... og de må tag med hun er der for det er hendes hjem... selvfølgelig holder jeg hende tilbage når de kommer på besøg men der efter gør jeg ikke noget for hundene går bare i kurven og ligger sig ned men kunne aldrig finde på og smide dem i et andet rum bare på grund af besøg af folk som ikke kan lige hund

• #4   22. feb 2013 Når der kommer "fine" folk i hjemmet, kommer hundene i bilen... Her mener jeg ejendomsmægler/forsikringsmand eller andet af den "slags" som kun er her en times tid eller sådan noget.

Får vi almindelige gæster (familie/venner o.s.v.) må de acceptere at vi har hund... Men som Lise, ville jeg selvfølgelig så vidt muligt holde hundene fra dem.
    Men direkte lukket væk bliver de ikke... De er en del af familien smiley

• #6   22. feb 2013 Min hund skal være der, gæsterne må være der...
    Her kan de blive væk hvis de ikke kan lide hund, jeg vil gerne bede Trille om at gå væk fra gæsterne, men aldrig lukke hende i et andet rum eller få hende passet fordi der kommer gæster.

• #7   22. feb 2013 Hold da op, der er mange uhensyntagende mennesker her, alle skal bare acceptere deres hund ellers kan de bare blive væk.....

Vi kan altså godt lide både vores familie og venner, og vil gerne have besøg af dem.

Vi har så både en enkelt hundeallergiker samt en, der er nærmest panisk angst for hunde i familien, så vores hunde har lært, at de skal blive "på kontoret" med børnegitteret for, når netop de personer er her. Det ledsages så altid af gode kødben/guffere, så det er nu ikke så tosset. Og da de fleste af vores gæster alligevel er hunde elskere, så er det sjældent hundene er alene ret længe, og ellers kan de bare følge med gennem gitteret.

Det er ikke nogen tosset ting at lære hundene, altså det med at acceptere et børnegitter. Selvfølgelig kan vores hoppe over, men lær dog hunden IKKE at gøre det. Så kan den følge med og alligevel ikke være så tæt på, at folk føler sig generet.

• #8   22. feb 2013 Min hund skal sgu være der, så vil jeg hellere besøge folk i deres hjem. Nu har vi hverken allergikere eller panisk angste i vores familie..
    Men min hund kan ikke lide at være lukket inde i et rum hvis vi er hjemme, så står hun og piver ved dørn og hun vil ikke spise noget som helst hvis vi ikke er ved hende.
    Min hund skal ikke stå og pive ved en dør en hel fødselsdag igennem, fordi der er nogen der ikke kan lide hende! NIXEN.

• #9   22. feb 2013 Hvis hunden er stille og rolig omkring gæster, så ville jeg ikke lukke den væk.

Min egen er temmelig glad for mennesker, og virker grænseoverskridende på folk, der ikke bryder sig om hunde, så der lukker jeg ham væk. Men ikke hvis de kommer ofte, så må de lære ham at kende.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #10   22. feb 2013 Kirsten.Hvad folk vælger at at gøre i deres ejet hjem må være op til dem selv.Jeg har det sådan at jeg godt kan lukke hunden i haven hvis folk er bange for den,men ellers skal den have lov til at være her.Det er faktisk hundens hjem og kan folk ikke acceptere det, så kan de rigtig nok blive væk.Mit hjem,mine regler.

• #11   22. feb 2013 Vores bliver heller ikke lukket væk. Kun hvis der er små børn.

• #12   22. feb 2013 Jeg lukker min hund væk, hvis der kommer gæster, der ikke er tryg ved hende.

Jeg har jo inviteret gæsterne, fordi jeg gerne vil se dem...

• #13   22. feb 2013 Folk man invitere, ved jo godt at der er hund i ens hjem og så må det da være op til dem selv at melde fra.
    Lige når der kommer gæster får min hund lov til at være i gangen med børnegitter for så han kan se hvad der sker i hans hjem. I weekenden var min nevø og niece på besøg og de er ikke så glade for hunde men en masse godbider fra dem til hunden, gjorde at de søndag ikke var bange for ham og sagde at han skulle gå væk når han kom for tæt på

• #14   22. feb 2013 Mine er inde - de eeeelsker gæster. Men gæsterne får selvfølgelig at vide, at de er velkomne til at skubbe dem ned (de hopper på skødet af alt og alle).... bliver advaret om at de fælder smiley Og kysser i ansigtet hvis de får chancen...

De fleste mennesker der besøger os er heldigvis "hundemennesker", så det har sjældent været et problem... Nogle få af mandens venner har ingen interesse i hunde og det respekterer hundene fint...

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #15   22. feb 2013 ..... jeg er dødsens angst for børn under 6 måneder...

• #16   22. feb 2013 Får jeg gæster der ikke bryder sig om hunde, så bliver hunden lukket væk.

Ser ingen grund til at påtvinge gæster min hund, hvis de er bange for dem

• #17   22. feb 2013 Jeg har kun oplevet det en gang. Og der snakkede jeg med hende om, hvad hun kunne acceptere, for jeg kunne ikke lukke ham inde, da de skulle igennem det rum for at gå på toilettet, så vi aftalte, at jeg bare kaldte ham væk fra hende. Og så fandt han jo hurtig ud af, at hun ikke æææælskede ham som alle de andre, så han ignorerede hende bare på bedste spidshundefacon

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#18   22. feb 2013 Det er nu rigtig nok, men jeg kan jo godt være i samme rum som dem, de skal bare ikke komme for tæt på..

Det sagt, så ville jeg så absolut tage hensyn til folk der var allergiske eller bange for hunde. Men kender heldigvis ikke nogen så har ikke været nødsaget til at forholde mig til det. En af mine veninder er ikke så glad for hunde, og Olivia elsker hende. Hver gang hun er på besøg vil hun hen og ligge ved hende, og i starten prøvede vi virkelig at holde hende væk, men tror min veninde blev lidt smigret, for der gik ikke lang tid før at det var okay, så længe hun bare lå stille ; )

• #19   22. feb 2013 Jeg skelner mellem om folk er bange for hundene eller de bare ikke kan lide dem.

Nu kommer der heldigvis sjældent folk her, der ikke er glade for hundene, men da min ældste niece var lille, var hun meget bange for dem, og det blev der da taget hensyn til. Der blev så også arbejdet på at afhjælpe problemet både fra forældrenes side og fra min, så hun lærte hundene at kende og blev meget glad for dem. Men jeg inviterer da mine gæster fordi, jeg gerne vil være sammen med dem, og sidder de så og er bange for hundene, er det da ikke nogen fornøjelse for dem.

Jeg har gitterlåger, så hundene kan lukkes væk uden at føle sig helt så afskåret fra selskabet, som de ville gøre ved en normal dør.

• #20   22. feb 2013 Hvis du har gæster 3-4 gange om ugen og hver gang lukker din hund væk uagtet hvem der kommer og om de kan lide hunde eller ej, så er det LIGE i overkanten!
    Men her er der jo tale om en fødselsdag og der bliver skrevet, at de ikke er så begejstrede for hunde.
    Det kan jo betyde mange ting - alt lige fra at de ikke gider hundesavl og til at de er rigtig bange...og jeg tror, at hvis man er angst for hunde, så er det rimelig ligegyldigt, om den er rolig eller ej - det forsvinder angsten i hvert fald ikke af til en fødselsdag.

Og hvis man har travlt med fødselsdag og mange mennesker, er det måske en god idé ikke at skulle bruge tid og koncentration på at holde øje med om hunden nu nærmer sig "de forkerte mennesker".
    Så ville jeg klart hellere lukke hunden væk med lidt lækkert at fornøje sig med og så give mine gæster min opmærksomhed og senere, når de var gået, give min hund min fulde opmærksomhed gennem leg/træning/gåtur osv.

Hvis jeg havde mennesker i min omgangskreds, jeg gerne ville se ofte og de var bange for hunde, så ville jeg spørge dem, om de ikke var interesserede i at komme nogle gange alene, hvor de lige så stille kunne blive introduceret for min hund - og på den måde undgå i fremtiden at det var en nødvendighed at lukke hende væk..

Jeg har aldrig selv prøvet det, men sådan ville jeg gøre smiley

• #21   22. feb 2013 Mine bliver ikke lukket væk, den mulighed har vi simpelthen ikke i vores lille rækkehus..
    Dog laver jeg en "hvlapegård" til dem, når vi, som i sommer havde stor havefest.
    -turde ikke stole på at alle (der var mange børn med) fik lukket vores havelåge ordenligt....

• #22   22. feb 2013 Nej hunden er en del af familien, man forlanger jo ikke de skal elske og lege med hunden men respekter den

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#24   22. feb 2013 christina >> kommentaren var fordi jeg tror jeg blev lidt (in lack of a better word) provokeret af at hunden skal i soveværelset når der kommer folk på besøg ; )

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#25   22. feb 2013 Jeg overvejede det lige lidt mere, og ved simpelthen ikke hvad jeg ville gøre. Tror ikke mine hunde ville kunne finde ud af det med at blive lukket inde, for det har vi aldrig gjort.
    Men det er selvfølgelig noget andet når han som hvalp har været vant til at blive bag ved lågen. Jeg tror jeg ville gøre som Kirsten R skriver og træne, at "selvom man godt kan hoppe over, så skal man ikke" : ) - Men kunne forestille mig at du ikke har tid til at træne det med din hund inden gæsterne kommer.. Måske kunne man forhøje gitteret indtil han har lært han ikke må hoppe over?

• #27   22. feb 2013 Noget helt andet er, at jeg også lukker hundene inde for deres egen skyld, når vi har et bestemt vennepar på besøg, og de ind imellem har deres børn med.

Deres børn respekterer absolut ikke hundene, og lader dem ikke i fred, piller og driller, og forældrene reagerer ikke rigtig på det. De har ikke selv dyr, og har slet ikke respekten indbygget.

Det vil jeg ikke udsætte mine hunde for, de bryder sig ikke om det, og efter lige at have hilst på og snakket lidt, så går de selv "på kontoret", og jeg lukker lågen, og så får børnene besked på at holde sig fra dem. Jeg kan ligefrem se hundene ånde lettet op over at "få fred". Så det virker begge veje.

Nu er kontoret for mine hunde så også et godt sted, de kan følge med i hvad der sker både i køkken og stue, de har deres senge derinde og vælger tit selv at ligge derinde, da det er der jeg de fleste dage sidder og arbejder.

Så hvis man kan gøre det at lukke dem væk til en god oplevelse for hunden, så er der jo ingen skade sket.

• #28   22. feb 2013 Jeg skelner også mellem om folk er bange for hunde, eller blot ikke bryder sig om hunde...

Er de bange lukkes hunden væk, eller holdes i snor hvis det er nogen man ser tilpas ofte til man vil arbejde for at angsten går væk..

Bryder de sig ikke om hunde, er det bare ærgerligt Sonny Boy, de må acceptere dem, MEN jeg gør hvad jeg kan for at hundene koncentrere sig om andre eller andet...

• #29   22. feb 2013 Mine bliver så men også lukket væk, men det er ikke for gæsternes skyld:), mine hunde stresser for meget til at de skal være sammen med for mange fremmede:), hvis de ikke stressede ville jeg ikke lukke dem væk

• #30   22. feb 2013 Matilde, det behøver ikke at tage ret lang tid at lære ikke at hoppe over. Et par timers arbejde, så burde det være på plads, hvis man har en kvik hund så er ½ time mere end rigeligt. smiley

• #31   22. feb 2013 Kan læse der er mange forskellige meninger på det her område.

Nu kender vi ikke lige nogle der er angste for hunde, eller jo den ene vennepar vi har, der er den ene ikke så vild med hunde og faktisk mere bange for dem, det har så også smittet lidt af på datteren. Men vores hund har altid været velkommen i deres hjem alligevel, og de har heller aldrig bedt os om at lukke hunden væk hvis de er her.

Det vi har gjort, er at instruere folk i vores hund, og fortælle hvad de bare ikke skal gøre. Samtidig har vi fortalt om hvordan hunden reagerer på forskellige ting, og når den gør sådan og sådan, så er det derfor den gør det (plejer at være leg), og ikke fordi den er sur eller vil bide.
    Det at vi har forklaret det, samtidig med at holde lidt ekstra øje, har gjort, at ingen er dem i dag er bange for hunden.
    Og vil også sige at det havde været ligemeget om hvilken hund vi havde. Netop fordi vi har fortalt og forklaret, og givet plads til spørgsmål. Samtiig med vi har været klar til at tage over, hvis vi kunne se begyndende problemer.

Så hjemme hos os, vil hunden ikke blive lukket væk, fordi der kommer nogle der ikke lige er så glade/begejstrede for hunde. Er de panisk angste, vil vi tage et hensyn.
    Og så ved folk også at her hjemme, der skal man ikke tage pænt tøj på der ikke må blive beskidt.

Min opfattelse er også at hvis man finder ud af hvad det er der gør at folk er utrygge ved hunde, og arbejder med det. Bliver det meget bedre for begge parter.

• #32   22. feb 2013 Mine kommer op til min mor hvis det er gæster der er bange eller allergiske over for dem. Eller hvis min mand har besøg af arbejdsrelaterede bekendtskaber, da de ikke skal være skyld i manglende arbejde o.a..
    Men hvis det bare er fordi folk ikke rigtigt bryder sig om dem, så må de sgu blive væk. Min ene hund er dog ikke glad for fremmede, og bliver det for uoverskueligt for ham, ja så kommer han i soveværelset, det har han det bedst med.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#33   22. feb 2013 Christina >> Det er der så bestemt, men det gør mig ikke mindre bange for babyer ; ) Det samme ville gælde de fleste babyer, men der er bare det problem at ”det lækre at gnaske i” i den situation, jo er den veninde der sidder på den anden side af bordet?

Kirsten R >> jamen så tror jeg det ville være den bedste idé.. Når den i forvejen er vandt til børnelågen, og at være i det rum hvor den bliver lukket ude i. Så tror jeg helt klart at jeg ville prøve det. - Og ellers udtænke en snede måde at forhøje døren på, just in case ; )

• #34   22. feb 2013 Tak for jeres svar alle sammen!

Asmund stresser normalt ikke når vi får gæster - han bliver glad når de kommer ind af døren og vil gerne hilse, men resten af tiden lunter han bare rundt, og ser om han kan snige sig til et kys eller en godbid smiley

• #35   22. feb 2013 Med 3 rottweilere kan det hurtigt virke voldsomt for folk som selv kun har små hunde eller slet ingen hunde, så normalt når vi gæster bliver hundene lukket i bryggerset med børnegitter for og så kan folk selv vælge om de vil hilse på den fra starten eller ej. Når så der er faldet lidt ro på efter 5-10minutter, bliver hundene lukket ind til os andre.

Hvis der kommer gæster som kender hundene godt, gør vi det naturligvis ikke. Der er jo nogen der elsker en stor velkomst smiley

Men det er dejligt med børnelåger at man kan gøre lidt som man vil. Når der kommer forsikringsfolk o.lign. bliver de også lukket bag børnegitteret. Så kan de se/lugte vedkommende og følge med i, hvad der sker.
    Hvis ikke gæster går hen og hilser på dem bar børnegitteret, går der kun 1 minut eller 2 og så lægger de sig alle hen smiley

• #36   22. feb 2013 jeg har ikke de store problemer med Verner og gæster.
    De fleste holder meget meget af ham,og DET forstår jeg god.
    Men jeg har iøvrigt en sød svigersøn,som absolut ikke er "hundemineded",så en brunch dag hos mig,sad så svigersønnen,og læste avis i sofaen.Verner hoppede op,og svigersønnen,puffede ham ned.
    Jeg blev vred,og sagde,at det her Verners hjem,han må være hvor han vil.
    Men hvad min svigersøn IKKE vidste,at Verner må gerne ligge i sofaen,NÅR der tæppe på.
    En mops er klog og kan være snu,og drilagtig,så Verner tog chancen,og brugte sofaen,UDEN tæppe.Og det fik han så lov til DEN dag.

Ja,ja,ved godt at det er inkonsekvent så det batter,og sådan er det,en gang imellem.
    Der KUN to forbud i Verners hjem:

Ligge i sofaen,lige så tit han vil,om dagen,aften,og sove "nat" i den,MEN med tæppe

Og,min fine gamle maghonisofa med hestehårsbetræk,er 100% forbudt.Verner prøver af og til at snige sig op,MEN der er jeg tilgængæld meget konsekvent,ned råber jeg.Mopsen gør det KUN når han vil have opmærksomhed.

hilsen
    vibeke
    der trods alt ikke kan stå for mopsens charme manøvrer

• #37   22. feb 2013 Forstår dig faktisk godt Matilde!
    Jeg lider også af "angst" for børn under 4-5 år. Eller ja, angst er måske ikke det rette ord, men bryder mig virkelig oprigtigt IKKE om dem, hverken babyer eller de ældre af slagsen. Hvilket fører til, at jeg ikke aner hvordan man agerer rundt om dem og dermed angst, fordi man jo har moderens vogtende øje på sig.
    Forskellen er blot, at det er "acceptabelt" at sige, "Jeg er angst for hunde/jeg bryder mig ikke om hunde", men på INGEN måde socialt acceptabelt at sige "Jeg er angst for små børn/Jeg kan ikke lide små børn! (Især som kvinde!!). Men det ændrer jo ikke på at jeg ikke KAN lide små børn, især små børn jeg ikke kender. Og de kan jo "desværre" ikke lukkes væk.

Min hund blev aldrig lukket væk - men kendte heller ingen allergikere. Dog blev han sommetider bedt om at gå over i sin seng, hvis vi havde gæster der ikke var hundemennesker, og så blev han der. Han var også en stor hund, så jeg holdt ham også tit i halsbåndet, når vi fx fik besøg af min far og mine små søskende, for han var jo højere end de var og min far er ikke hundemenneske. Så blev han lige holdt, fik lov til kontrolleret at hilse (da han blev meget overgearet når der kom gæster) og derefter over i sengen med et kødben eller andet. Så kunne alle holde ud at være til stede, både jeg selv, hunden og mine gæster smiley

• #38   22. feb 2013 Det kommer an på tusind ting smiley
    Er personen bange, eller gider den bare ikke have hår på tøjet? Er personen allergisk eller synes de bare hunde er dumme?
    Hvordan forholder hunden sig? - er det fordi den gør noget eller "bare fordi". Er det fordi personen er svagelig eller dårlig gående? Hvad er personen her for? er det en håndværker jeg skal snakke med og vi skal have "fred" til det, er det venner eller hvad. Tilsidst kommer delen med hvordan hunden reagerer ind i billedet også smiley

Kunne godt finde på at sætte hunden ind i et andet rum med noget godt, alternativt kan hun være i sit store bur med noget godt lige ved siden af os. Min lillebror er ret bange for alle mine dyr, men det betyder jo ikke jeg siger "Lillebror, du kan bare ikke komme mere så!".
    Maggie er meget glad og overstadig, og jeg kan godt sætte mig ind i det må være overvældende for folk der er bange.
    Vi prøver os dog pt frem til hvad der fungerer bedst, indtil videre har det været kort snor på når der kommer gæster, og når hun er rolig kan vi gå hen og hilse smiley
    Hvis det er seriøst, håndværker, ejendomsmægler osv, så har det fungeret fint at hun har fået noget godt og kommet ind i sit store bur. Hun falder altid til ro når hun kommer derind, og fordelen er hun kan være lige ved siden af os uden at være forstyrrende smiley

• #40   22. feb 2013 Jeg har ikke gjort det for min (nu ex) svigerfamilie
    Men hvis mine børn har legekammerater med hjemme som er direkte bange for hunde bliver hundene lukket i køkkenet (med børnegitter til stuen)
    Det skal ikke gå ud over mine børns socialliv at vi har hunde smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#41   22. feb 2013 Kan ikke se hvorfor at man skal lukke hunden væk pga bank,forsikrings mand osv,hvis hunden ikke er gør noget.Her snakker de nævnte fint med hunden.Hvis de ikke kan klare at komme ud til et sted hvor der er hund,må de finde et andet sted at tjene deres penge

• #42   22. feb 2013 Max, måske fordi man selv gerne vil have, at forr.forbindelser mm. skal koncentrere sig om deres arbejde i stedet for om vores vidunderlige hunde. Tre store bamser kan virke ret interessante og tidsrøvende.

Erfaring fra det sidste forsikringsmøde, vi have herhjemme, griner....

• #44   22. feb 2013 Max; Fordi pågældende forretningsperson kan have allergi. Eller som de andre siger, hundehår/savl som ikke nødvendigvis skal overdænge personen, det er som sagt mig der vælger at have hund - ikke ham/hende.
    Desuden var min hund MEGET nærgående og var fx helt oppe i hovedet på viceværten dengang han skulle måle vand/varme i min gamle lejlighed. Det kan jo altså være pænt distraherende og måske lidt grænseoverskridende for en ikke-hundeperson at have en stor insisterende Greyhound stående 4 cm fra ansigtet under hele arbejdsprocessen smiley
    Ikke alle elsker ens hund - eller er der for at klappe den. Jeg ville da gerne se at min advokat, bankrådgiver mm. kunne holde fokus på mig og ikke hunden.

• #47   22. feb 2013 Hunden bor der, og så må folk tage med hunden er der. Hvis dine gæster ikke kunne lide dine børn, ville du såos lukke dem inde i soveværelset??
    God fest. Håber i finder en løsning..

• #49   22. feb 2013 Jeg ville ikke have de store skrupler med at lukke hunden væk, jeg har lært man respektere sine gæster især hvis man selv har inviteret dem. De skal ikke påtvinges min hund. Dog har vi endnu ikke lukket Thomsen væk, men hvis det var nødvendigt ville vi gøre det.

Den eneste gæst der ikke har gidet Thomsen indtil videre har været min mormor, men Thomsen lærte efter første dag hun var her efter vi fik ham, at hun ikke ville have noget med ham at gøre, så nu ignorere han hende.

• #50   22. feb 2013 Jeg bor her og det gør mine hunde også...
    Hvis det er fint tøj osv, så er vovserne i deres kurve og ellers så må mine gæster leve med at her er hund...

I særlige situationer med uber-sippede gæster, bliver der udleveret hvide malerdragter og en maske...

Behøver jeg nævne at jeg ikke kender folk hvor det er nødvendigt smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#51   22. feb 2013 Hvis folk er bange for hunde eller har allergi vil jeg selvfølgelig lukke hunden væk.Hvis folk er bange for at få hundehår på tøjet er de velkommen til at stå op.Har heldigvis kun oplevet at folk er positive over for min hund.Min hund bor her og skal være her.

• #55   23. feb 2013 der er dea ingen sammenligning overhovedet mellem dyr og børn, eller dyr og voksne mennesker for den sags skyld. dyr er dyr, mennesker er mennesker

• #56   23. feb 2013 Hvis det er folk som er utrygge ved hunde, vil jeg lukke dem væk. Bryder de sig bare ikke om dem, vil jeg ike lukke væk. Hundene bor her men hvis det er gæster jeg har inviteret (ikke uventede) så synes jeg også jeg skal tage højde for deres forhild til hunde. Jeg lukker da også hunde væk hvis mine drenge har kammerater med hjem som ikke er vant til/bryder sig om/ er bange for hunde. Det skal ikke afskære ham fra at have et socialt liv at hans forældre er "bidt af en gal hun"

• #57   3. mar 2013 Kan se tråden er nogle dage gammel.

Men mine hunde bliver kun lukket væk, oftest i bilen hvis der kommer fine folk som bank, forsikring eller i den dur.

Kommer der gæster må de acceptere hundene.

• #58   3. mar 2013 Jeg gjorde det det første år fordi der kom en der virkelig var rædselsslagen.
    Sidste år gjorde jeg det ikke - tænkte det var på tide at vedkommende fik bearbejdet det lidt, jeg informerede om inden de kom, at hundene kke blev lukket væk.

• #59   3. mar 2013 Hvis det er folk jeg gerne vil have på besøg, så ja, så lukker jeg gerne hundende væk. jeg har en onkel som ikke er så god til dyr (altså behandler dem ikke så pænt -ikke af ond vilje, men simpelthen af uvidenhed og absolut mangel på dyretække) og en tante som er lidt småbange for hunde. Når de kommer forbi lukkes hundene væk, både for deres og for gæsternes skyld.

gaia lukkes væk hvis der kommer vilde børn, for dem er hun altså ikke god til -eller JEG synes hun er fremragende, hun vælter dem, så de ikke er vilde længere smiley
    Men forældrene synes altså ikke det er så fantastisk når Gaia holder styr på dem *G*

Det sker dog sjældent at jeg har gæster der ikke kan leve med hundene.

• #60   3. mar 2013 Hvis det er mange gæster så bliver Kia passet ude. Mit hjem er meget lille og det er nemt at stresse for mig når der er mange mennesker på lidt plads og så stresser Kia dobbelt. Det er ikke fair over for hund eller gæster.

• #61   3. mar 2013 Jeg ville ikke lukke mine hunde væk men sørge for de ikke generer mine gæster. Det er mit og hundenes hjem og de er ikke vant til at blive lukket væk, så det ville aldrig komme på tale.

• #62   3. mar 2013 Tænker sådan lidt .. hvordan kan det være, at I ikke lærer jeres hund at kunne være lukket væk ?

Er det synd for den, hvis man lærer den det ?

Og hold op, der er mange af jer, der ikke sætter jeres familie og venner ret højt .. sjovt at læse egentlig smiley

• #64   3. mar 2013 Her kommer der også sjældent besøg - vi er så meget ude til hundetræning, så når vi endelig er hjemme, hedder det afslapning smiley

Men - kommer der nogen på besøg, så er der da to, der <i>skal</i> stuves af vejen - og det gøres naturligvis uden problemer.

Inviterer jeg folk på besøg behøver mine hunde ikke være i centrum smiley

• #65   3. mar 2013 Man kan vel godt sætte venner og familie højt, selvom man ikke lukker sine hunde væk?Hvis man iøvrigt sørger for de ikke er generende smiley

• #67   3. mar 2013 Primadonnaen -

Hvis man nu har familie eller venner, der af den ene eller anden grund ikke synes det er behageligt at hunden er i stuen når de er på besøg - og man vælger at sige " hunden SKAL være her - de KAN være her " .. så synes jeg ikke det er at sætte sine venner/familie ret højt.

Men hey - du behøver da ikke være enig .. jeg ved da bare hvordan jeg vælger at reagere hvis jeg fik den meddelelse .. smiley

• #69   3. mar 2013 Vi lukker Zico for sig selv med noget lækkert, han er en gammel fyr, og kan ikke længere klare så meget virak, så han får lov at være i fred.

Saga får snor på de første 20 - 30 minutter, hvis her kommer gæster, der ikke er vant til hunde eller utrygge ved hunde. Derefter tuller hun bare stille rundt og kan fint lade folk være i fred.

• #70   4. mar 2013 Mine kan sikkert sagtens lukkes væk, de er vant til at ligge i bilen feks. Men kommer der gæster her så må de acceptere hundene og det gør de os smiley

• #71   4. mar 2013 Kærestens og mine regler når der er hund i huset; Hunden SKAL være her, og gæster MÅ være her. Accepter vores dyr eller bliv væk.

Jeg har da heller ikke tænkt mig at lukke vores kat væk hvis vi får gæster der ikke kan lide katte.

Jeg kunne kun finde på det hvis jeg havde inviteret nogle der var hyperallergiske, men sådan nogle kender jeg ikke smiley

Kommentér på:
Ville i gemme hunden væk...

Annonce