28. jan 2010 Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
Hyrdehund = Jagthund??? Hyrdehund = Jagthund???
Haha .. Ja som overskriften så pænt fortæller, er jeg en smule i tvivl om hvorvidt Watson længere går ind under hyrdehund kategorien.
Vi var ude på vores daglige tur, hvor jeg slipper hundene fri på en mark, og træner fri ved fod, indkald osv med Watson. Da jeg ville træne med Tyson, lod jeg Watson få "fri" kommandoen - så han løb bare rundt og hyggede sig.
MEN LIGEPLUDSELIG kommer han rendende som om fanden har taget ham, med en "kæmpe" død fugl i munden. AAAD! Han løb rundt over hele marken i raketfart, indtil han tilsidst lystrede på mit PLADS, og satte sig så med denne klamme fugl i munden ved min side. AD.
Ved godt jeg er sippet. Men føj hvor jeg synes det er ulækkert
Synes aldrig han har gjort det, men den var nok lækker, lige netop denne fugl
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.080
Nelly har også en gang fanget en fasan, men det var fordi den havde brækket benet. Min kæreste gik tur med hende i snor, imens han gik og snakkede med nogle venner. Og så skulle Nelly lige snuse til noget (troede han) men HAPS der lå en fasan, og da den sagde en sjov lyd, da Nelly prikkede til den med næsen, ja så var det hurtigt overstået:)
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
At jeg så er en forfærdelig sippe, det jo bare hvad det er. :D:D
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Alle hunde har jo jagtgener. Min, som er en blanding af vagthund(spids) og retriever elsker at jage/fange mus, muldvarpe m.v. og har da også prøvet at jage en hare, men hun blev stoppet inden.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Det siges jo at den værste hund til at tage får er en hyrdehund hvor instinktet er kammet over.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 261
Rally er Buhund = Hyrdehund + = Jagthund
Hun har muntert sig med at fange agerhøns, gråspurve, muldvarper, rotter og mus - Velbekomme!
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
gemma er en collie
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Godt det ikke er mig. Min store har noget af et jagtinstinkt, men han KAN ikke fange noget, han er simpelthen for dum. Det gør mig ikke noget
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
Men har bare aldrig oplevet ham ville ha det i munden og bære rundt på det, og sågar aflevere i en plads så fint. Men en gang skal vel være den første
Det er lidt sjovt når de overrasker en.
Hyrdehund = Jagthund???