660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hyrdehund = Jagthund??? Hyrdehund = Jagthund???

Haha .. Ja som overskriften så pænt fortæller, er jeg en smule i tvivl om hvorvidt Watson længere går ind under hyrdehund kategorien. smiley

Vi var ude på vores daglige tur, hvor jeg slipper hundene fri på en mark, og træner fri ved fod, indkald osv med Watson. Da jeg ville træne med Tyson, lod jeg Watson få "fri" kommandoen - så han løb bare rundt og hyggede sig.

MEN LIGEPLUDSELIG kommer han rendende som om fanden har taget ham, med en "kæmpe" død fugl i munden. AAAD! Han løb rundt over hele marken i raketfart, indtil han tilsidst lystrede på mit PLADS, og satte sig så med denne klamme fugl i munden ved min side. AD.

Ved godt jeg er sippet. Men føj hvor jeg synes det er ulækkert smiley

Synes aldrig han har gjort det, men den var nok lækker, lige netop denne fugl smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyrdehund = Jagthund???
  • #1   28. feb 2013 Det lyder som en glad og stolt hund:)
    Nelly har også en gang fanget en fasan, men det var fordi den havde brækket benet. Min kæreste gik tur med hende i snor, imens han gik og snakkede med nogle venner. Og så skulle Nelly lige snuse til noget (troede han) men HAPS der lå en fasan, og da den sagde en sjov lyd, da Nelly prikkede til den med næsen, ja så var det hurtigt overstået:)

profilbillede
  • #2   28. feb 2013 Hehe. Ja jeg kan love dig for han var stolt. Det var så dejligt at se.

At jeg så er en forfærdelig sippe, det jo bare hvad det er. :D:D

• #3   28. feb 2013 Jo, en Sheltie er en hyrdehund, men jeg har ladet mig fortælle at det jo netop er jagtdriften, der udnyttes ved hyrdning, så ikke noget mærkeligt i det.
    Alle hunde har jo jagtgener. Min, som er en blanding af vagthund(spids) og retriever elsker at jage/fange mus, muldvarpe m.v. og har da også prøvet at jage en hare, men hun blev stoppet inden. smiley

• #4   28. feb 2013 Hyrdeinstinktet er jo et modificeret jagtinstinkt. Lia scorede f.eks. maks point i sin hvalpeprøve mht. jagtinstinkt.

Det siges jo at den værste hund til at tage får er en hyrdehund hvor instinktet er kammet over.

• #5   1. mar 2013 Ja tak - det kender jeg godt.
    Rally er Buhund = Hyrdehund + = Jagthund smiley
    Hun har muntert sig med at fange agerhøns, gråspurve, muldvarper, rotter og mus - Velbekomme!

• #6   1. mar 2013 gemma elsker at jage efter fugle,når vi går tur ud over mark og enge,troede engtlig ikke de var jagthunde.
    gemma er en collie

• #7   1. mar 2013 Veronika - Jeg kender nogle der har en buhund, og han ynder at fange og dræbe fugle, kaniner, harer og hvad der ellers er af gode ting i den bornholmske natur. Puha.
    Godt det ikke er mig. Min store har noget af et jagtinstinkt, men han KAN ikke fange noget, han er simpelthen for dum. Det gør mig ikke noget smiley

• #8   1. mar 2013 Vidste godt han har driften.

Men har bare aldrig oplevet ham ville ha det i munden og bære rundt på det, og sågar aflevere i en plads så fint. Men en gang skal vel være den første smiley

Det er lidt sjovt når de overrasker en. smiley

Kommentér på:
Hyrdehund = Jagthund???

Annonce