Man undres.... {{forumTopicSubject}}
Hvorfor folk bliver ved med at købe hunde/hvalpe af racerne på forbudslisten, eller blandinger deraf.
Vi er enige om, at det kun kan gå for langsomt med at ændre hundeloven, men så længen man køber en hund, der er en af de racer, eller en blandinge deraf, så mener jeg at man spiller rusisk roulette med hundens liv.
Se nu bare Louise som ejer Fido her (link fjernet) .....
JA; det er dybt tragisk, at denne hund skal lade livet, blot fordi den løb hjemmefra - men Louise burde aldrig have købt den, og man kan jo undres over <i>"Da Louise Bluhme Sørensen henvendte sig for at få sin hund med hjem, fortalte hun nemlig politiet, at hun mente, at hunden var en krydsning af Amerikansk Staffordshire Terrier (Amstaff) og Alaskan Malemute."</i> man skal jo ikke opfordre folk til ulovligheder, men her havde det måske bare været smart at undlade at fortælle hundens herkomst, når nu loven er som den er.
Første synder er den der vælger at lade sin hund få den slags hvalpe - næste er hvalpekøber. Det er JERES skyld, at vi konstant skal læse om usklydige hunde bliver aflivet, så længe i laver/køber hvalpe. Forøvrigt må den laver de hvalpe slet ikke sælgedem/give dem væk.
Drop det nu - indtil loven er ændret.....
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.692
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.316
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 977
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
Hun troede helt klart at det kun var rene kamphunderacer der er ulovlige, ellers havde hun ikke selv fortalt at han var/er en amstaff blanding.
Forhåbentlig har massehysteriet i medierne den effekt at folk ikke køber ulovlige blandinger ud af uvidenhed.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.692
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
- Kender flere (især unge fyre) der anskaffer sig disse hunde, fordi de blæser helligt på hundeloven.
En af mine venner vil endda avle på hans, jeg har spurgt hvorfor og sådan, men han forstår jo slet ikke det jeg siger til ham og konceptet i at have tavle. Han sagde ligeud til mig at han blæser på hundeloven, hans grund hans regler.
Jeg synes det ærgeligt, men det jo heller ikke fordi der bliver gjort en indsats for at stoppe det rigtigt. Der er optil flere dyrlæger der intet har i imod at tage dem ind så.
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Det er jo sådan nogle klaphatte, der ødelægger det for andre. Denne mand har jo tydeligvis ikke forstået, hvad det kan medføre - ej heller, at han rent faktisk kan få sit kuld og tæve konfiskeret, og at alle hvalpe aflivet
Jeg bliver RASENDE over den slags tåber. JA; det er en lortelov, i den form den er nu - men det gør jo bare det hele værre, når personer som ham skider på loven. Det er mig ubegribeligt, at de ikke har VILLE overholde loven, i den korte periode, som det jo egentlig er, og dermed er rigtig mange hunde blevet aflivet, helt uden grund.
F.eks. er den en mand her på Lolland, som har lavet flere kuld hvalpe, der blev konfiskeret og og alle hvalpe aflivet. De viste det sågar i TV, og den kvidelige dyrlæge græd snot, de hun sendte den dræbende væske ind i årerne på de livsglade hvalpe.... Men det var loven, og hun passede bare sit job
nov 2006
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
nov 2006
Man undres....