Man kan undres... {{forumTopicSubject}}
Jeg fatter seriøst ikke folk der har været herinde i flere år, går ud og køber hund, hvor de mere eller mindre fra start af ikke kan snakke med sælger....
Eller køber en hund et sted hvor de ikke selv ville anbefale andre at købe.....
Hundehandler er jo så i samme "boldgade" , her jeg altid troet i min lille naive verden at det kun var førstegangs købere der røg i fælden, men historierne herinde viser jo desværre at det ikke er tilfældet altid
Har selv haft hund uden tavle, så er slet ikke imod hunde uden tavle, men man står trods alt lidt bedre i en evt. tvist hvis man har en hund med tavle fra f.eks dkk.
Derfor , skal du købe hvalp, så køb et sted hvor du selv ville afleverer din hund
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.316
Jeg har haft flere blandingshunde end renracede tavlehunde, og har som sådan ikke noget problem med at købe en blanding.
Men når det så er sagt, så tror jeg sgu ikke jeg tør.
Både pga. hele listehundeproblematikken, men osse for der er SÅ mange der bare smider revl og krat sammen, uden tanke for arvelige skavanker o.lign.... og så er det altså meget rart at have en klub i ryggen hvis uheldet er ude og sælger stiller sig på bagbenene.
Så ja.. min næste hund bliver 110% en hund med tavle.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.342
Begge Luckys forældre er tjekket for patella, desværre har min lille fis lige fået det konstateret i mild grad på begge ben, da jeg skrev det til hende, sendte hun med det samme besked ud til de to andre hvalpekøbere så de kunne få det tjekket for en sikkerheds skyld.
Lucky er den sødeste og dejligste chihuahua i verden, med krudt i røven og elsker alt og alle og er sjælendt usikker, så hvis ikke det var fordi jeg gerne vil udstille med den næste chi om mange år, ville jeg ikke tøve med at købe derfra igen.
Det var dog ikke fordi han var billig eller lign, og fik ham ikke direkte fra opdætter, men fra den familie der købte ham som fik allergi efter få dage
Men jeg er helt enig i at der er alt for mange dårlige steder, og at folk skal tænke sig om, og virkelig være kritiske.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.913
Det er et sat. og det er jeg fuldt ud opmærksom på - men jeg skal jo alligevel ikke ha ny hund, for Simba har lovet at han mindst blir 50 år
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Selvfølgelig kan tavlehundene også blive syge, men igen er man bare langt bedre "sikret" ved f.eks dkk tavlen, da man jo kan få juridisk hjælp via dkk.
Ja, der er opdrættere der også tjekke deres hunde i hoved og røv inden en parring, men som regel er det jo kun mor/far der bliver tjekket og ikke flere generationer tilbage.
Så længe man bare har gjort de ting op med sig selv inden et køb, så er det helt fint for mig, men derfor kan jeg stadig undres over gamle brugere der når de så bliver snydt, pludselig ikke kan forstå de ikke kan få deres penge tilbage eller selv skal betale advokat omkostninger osv.....
nov 2012
jeg vidste der var en risiko for at lucky stadig kunne få patella, selvom man aldrig håber. Men da hun havde lavet samme parring en gang før, og de hvalpe ikke havde det og forældrene heller ikke havde tænkte jeg nok ikke meget over det.
Men jeg elsker Lucky og opdrætter har gjort hendes for det, og jeg fortryder ham ikke. Men en anden gang vil jeg havde tavle på, både pga sundhed længere tilbage og for at kunne udstille osv.
jun 2007
Især når det gælder "mode"hunde, og hvor der avles på rat og kravl for at tjene hurtige penge....
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Jeg vil aldrig igen købe hund udelukkende på min mavefornemmelse omkring avler.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Lige fra som nu...Cavalier'er...Mops....til ...Berner Sennen...New Foundlænder.....Old English Sheepdog.. og Bull-Mastiff.
Jeg har aldrig mærket forskel på... om de var med DKK-tavle...DRU-tavle..... eller Blandinger.... hvad sygdom angår...
Men jeg har måske bare været heldig........
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.378
Folk sidder rask væk og søger for at se omtale af rejser, hoteller, dagligvarer og andet for at spare nogle få 100 kr, men når det drejer sig om en hund, og gerne en af de i tiden populære racer, så er det som om man slår alt fornuft fra, og slet ikke tænker, er prisen billig så er der nok en grund til det ....
jun 2007
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.378
Man får aldrig garantier, men et forarbejde af en art kunne måske stoppe nogen af de uheldige køb vi hører om herinde af og til .....
Og så igen en sund skepsis når en hvalp sælges en del billigere end prisen generelt .....
De her tråde har en tendens til at ende i disputs om tavle eller ej, DKK eller andre klubber , jeg synes de skal vise at folk skal til at forholde sig mere kritisk når de køber hund/dyr, og ikke købe med hovedet under armen, men forsøge at finde den sunde fornuft frem ....
er der ting der virker suspekte/alarmerende, så er der nok en grund ....
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 512
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 77
Ved Anton, blanding, er svaret nej.
Ved Kato, en DKK hund, er svaret et stort ja.
Så jeg synes selv, at jeg er blevet klogere ift. hundekøb
nov 2012
Vaks blev passet ved familien engang vi var på ferie, han var en upser, men en rigtig sød familie som vi kendte og de bedste forhold for hvalpe at vokse op i
Lucky er som sagt ikke direkte fra opdrætter, men hvis de ikke begge havde boet helt nede i sønderjylland, havde jeg til hver en tid haft tiltro til at aflevere ham til pasning hvis vi skulle noget (og de havde lyst selvfølgelig)
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Alligevel ville jeg aldrig købe andet end en DKK hund. Der har man trods alt avlsrestriktioner/anbefalinger, som de fleste opdrættere overholder. Som køber kan man sætte sig ind i racens avlsanbefalinger, og vide, at der ikke avles på fx D hofter i broholmeren. Man kan beregne indavl på kuldet, tjekke linjer osv - alt sammen giver ledetråde om ens kommende hvalp.
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Og jeg har været herinde nogle år nu...
jan 2006
Jeg har intet imod blandinger og når man har været herinde i mange år og læst forskellige historier, så undrer det mig man vælger at købe en blanding/uden tavle og derefter laver indlæg herinde om hvor svært det lige pludselig er at få penge tilbage, eller i det hele taget at få opdrætter i tale......
Så ja det undrer mig man så pludselig laver sådanne indlæg og søger forståelse for disse.
sep 2005
Der er så mange skrækhistorier herinde allerede, at man undrer sig over hvor folks sunde fornuft nogen gange bliver af.
Lidt lige som internettet... det er utroligt hvad folk kan smide på af intime og personlige detaljer - som man jo ikke ville give til den første og bedste fremmede som man møder på gaden.
sep 2005
Men det er samtidigt osse så frustrerende at rigtigt mange købere ikke undersøger ting før købet.
På mig virker det til at der er flere som IKKE undersøger end omvendt.
Og det er sguda skideærgerligt at mange af de her skrækhistorier kunne være undgået, hvis man lige havde kigget på nettet eller spurgt sig omkring først.
Det er det som jeg finder frustrerende.
jan 2006
Man kan undres...