864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

små hunde og barf små hunde og barf

Jeg syntes ideen med at barfe er rigit god, jeg har ikke sat mig meget ind i det, men sys det lyder lokkende, at give råt.

Er her nogle med små hunde der barfer?
Hvad fodrer i med, hvorfra (fx rigtighundemad.dk) og hvad ligger prisen i måneden ca på for det?

Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg vil prøve at kaste mig ud i det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  små hunde og barf
  • #1   13. mar 2013 Tæller Funky (16 kg) som en lille hund? For hun er blevet BARFet siden hun var 11 uger.
    Her igang med oksestrubehoved.

profilbillede
  • #2   13. mar 2013 Har to dsg og en dober som jeg barfer. Bruger ca 600 kr hver måned, bestiller dog alt foder i tyskland.

• #3   13. mar 2013 Hov og vi fodre for 600-1000 kr om mdr (alle 4 inkl.så funky må stå for 2-300 kr. af det samlede. Vi køber via 2 slagtere og dagligvarebutikker.

Jeres skal have omkring 100-200 g. om dagen cirka alt efter aktivitetsnivaeu og f.eks 2 kg. kylling i fakta koster 30 kr. der er så til omkring 10 dage.

alt det andet vil du jo så også skulle have i minimale portioner..

• #4   13. mar 2013 Hvor meget får dsg´erne ca kg-mæssigt ? og hvad?

Havde forventet en højere pris, så det er jo ik så galt.

Vil det være fint, bare at købe kød fra sin slagter?

• #5   13. mar 2013 Det du skal bruge er jo varrieret kost og med så små mængder som du skal bruge er det jo langt nemmere at være kreativ med kødtyperne men du skal gå efter at det skal indeholde meget ben (fra dyr som f.eks : fjerkræ, hest,ko, lam, og evt. fisk.) dertil kommer indmad (fra ovennævnte dyr) og så kød.
    Et eksempel på et kyllingemåltid her i huset vil være: kyllinge ryg med ben, æg og kyllinge lever og nyre.

• #6   13. mar 2013 så det må ikke være ren kød, men det SKAL være med knogle?

• #7   13. mar 2013 Jeg har Albert en dansk/svensk gårdhund på 8 kg. Han får ca 175 g pr dag. Jeg handler altid på tilbud, og henter indimellem billigt ved slagter. Pris pr mdr. 300,- kr og så lakseolie ved siden af. Kan ikke huske prisen på det.

• #8   13. mar 2013 nej nej det må det godt, men der er hovedideen er at du skal gå efter det hele dyr. hvis hun f.eks fangede en mus ville hun jo æde, ben, indmad, kød..

• #9   13. mar 2013 Pia og Natasja kan de der procenter i hovedet måske de kommer senere i tråden og lige kan smide deres besyv med. De er gode retningslinier i starten ihvertfald.

• #10   13. mar 2013 Jeg bruger 250gram per dag til en dsg.

• #12   13. mar 2013 barfer 2 skotter, e får ca 180 gr hver dagligt ...køber både fra en forhandler på landet, og fra supermarkeder og slagtere... kyllinge lår, andelår, kyllinge dele på tilbud, ben på tilbud osv... ved ikke hvor meget jeg bruger om måneden, det er forskelligt da jeg også af og til giver tørkost.. N&D ....

men vil tror jeg fodrer dem begge for 600 mdr

• #13   13. mar 2013 hun vejer 5 kg, så hun er jo ikke så stor smiley

Natasja : Tak for en rigtig god beskrivelse, dvs jeg rent faktisk kan købe det i en alm butik,(hvis ik jeg lige er ved slagteren) altså fisk, kylling, hjerte osv?
    har en ok stor kumme fryser som vi ikke engang har dækket bundet til på, så der er plads nok.
    Og generelt set så skal jeg bare kigge på hendes huld og afføring for at se om hun får nok?
    hvor mange kyllinge stykker vil være godt tænker fx på dem man kan købe i alm butik, de der kylling med ryg/lår?

Hvis jeg starter op, hvordan gør jeg så, så hun ikke ender med diarre?

• #14   13. mar 2013 nårh ja dumme mig, der skal jeg jo så regne på gram... kan man finde et sted hvor man kan se hvad hun ca skal have i gram?
    eller er det bare at vurdere selv?

• #15   13. mar 2013 En voksen hund med alm. aktivitet skal have ca.2 % af kropsvægt. men husk at fodre på øjet og hold øje med om hun bliver for tyk eller tynd.
    Kylling er godt at starte op på.

• #16   13. mar 2013 Med 5kg hund ville jeg nok starte med 125-150 gram og så se om hunden tager på.husk at mængden kan variere alt efter aktivitetsniveau. Til tider har den måske brug for mere/mindre .

• #17   13. mar 2013 Ellers meld dig ind ibarf grupperne,der kan du læse en del omkring mængder og hvad du skal fodre

• #18   13. mar 2013 ok tak for jeres svar smiley

• #19   13. mar 2013 Alberts og missernes absolutte livret er hest. De første 3-5 gange de fik det havde de meget tynd mave ( pga det store blodindhold i hestekød), men det var kun til de havde fået det nogen gange.

• #20   13. mar 2013 vil vil gerne selv have hest, men kan ik lige finde nogen i nærheden der slagter hest (trods vores slagter ligger lige overfor rideskolen hehe)

• #21   13. mar 2013 Lobar: hvis du finder et kreaturslagteri så er det dem der slagter heste.

• #22   13. mar 2013 OKay, jamen så er det jo slet ikke så vanskeligt, hvis jeg kan lokke hende til det..pt har jeg kunne få tørret oksestrube i hende (som lidt lækkert at hygge med) og en enkelt knogle, fra en gris tror jeg..

hun vil jo helst have det tilberedt (vane fra tidligere ejer)
    Hun får jo lidt rester fra os af også, medmindre det er krydret, så får hun ikke noget.

• #23   13. mar 2013 hvad med pølser? er det ok også at fodre med eller?

• #25   13. mar 2013 mht mængde så er det 10 % af kropsvægt til hvalpe og så graduerer man ned til 2% af kropsvægten når hunden er helt udvokset, eller hvis man synes det ikke skal tage mere på ... kan se din måske ikke er helt voksen, så måske du skal give lidt mere end de 2% af kropsvægten...

• #26   13. mar 2013 og vil lige sige vi bruger pølser til f.eks træning og det er de efter 10 år stadig ikke døde af.

Hunde er ikke strikte carnivore (kødædere) de er omnivore (altædere) OG opitunister. De spiser hvad de kan få fat i. Dvs. de kan godt få råt og alt muligt andet.
    Forleden fik mine f.eks kylling, et halvt æble, lidt honningmelon og youghurt og en skive franksbrød.

Ingen døde;-)

• #27   13. mar 2013 ha ha sarah ... vil da lige tilføje at mine også får både frugt og grønt indimellem...

• #28   13. mar 2013 ej er der løg i pølser ?!?! nårh der kan man bare se det vidste jeg slet ikke...jeg stopper bare i munden hehe

jeg er heller ikke så stiks med det, og elsker rester, men hun får kun en smule da jeg ik vil have hun får dårlig mave.
    Sys bare det frister lidt at råfodre end kun tørfoder..
    Kan man evt gøre begge dele? altså både give tørfoder nogle dage og råt andre dage?

• #29   13. mar 2013 har prøvet at give en gulerod, og det gider hun bestemt ikke, hører eller tit om hunde der elsker at lliggge og gnaske sådan en rod, men det gider hun ikke smiley

• #30   13. mar 2013 Lobar: det er heller ikke alle vores der gider grønt. Nova spiser udenom med mindre det er smurt ind i æg,hakket kød eller lign;)

• #31   13. mar 2013 og heldigvis kan de sagtens undvære det.

• #33   13. mar 2013 jeg har ikke sat mig mere end i pølser så jeg troede bare de bestod, sådan groft, af svinekød,brusk,fedt og ja tarm... så der lærte jeg da lidt nyt smiley

• #34   13. mar 2013 Lykke rolig nu.. mine får så også broccoli og rosiner en sjælden gang imellem.. og lever nu alligevel.men ja så er folk jo advaret.

• #35   13. mar 2013 jeg blandingsfodrer...dvs at jeg de fleste dage giver tørt morgen og råt aften ... men ved jeg at de fx skal have et godt og lidt stort ben, eller andet råt så springer jeg det tørre morgenmåltid over ... altså hvis det er planlagt .... falder jeg over noget godt og billigt i et supermarked og de får det uplanlagt til aften så springer jeg måske det tørre over næste morgen...

Så ja man kan godt blandings fodre, men som andre skriver, det vigtigste er at holde øje med hunden og dens trivsel....

• #36   13. mar 2013 Natasja LIge den debat med Carnivore osv. DER bliver vi aldrig enige, men vi er dog jo enige om at være uenige;) ha ha

Ellers er vi jo så enige at det er til at kaste op over pt;-) Fnis.

• #37   13. mar 2013 lidt skitzo er man vel altid;-)

Kommentér på:
små hunde og barf

Annonce