{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

jane p
jane p
Tilmeldt:
11. mar 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12

Gåtur med hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst at man max må gå 15 min med en hvalp på ca. 3 mdr. Nu er min hund MEGET glad for at gå og drøner gerne bare afsted. Er de 15 min over en hel dag eller kan man gå en længere tur, hvor man skiftevis bærer hunden og lader den selv gå/løbe ?
Vi har været på tur, hvor vi var afsted i ca. 5 kvarter, hvor hun sammenlagt gik selv i 20 min.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur med hvalp
  • #2   28. mar 2013 man siger som finger regel 1 minut pr uge gammel hunden er ... men det er i ren gang, og gerne flere ture om dagen med hvil indimellem ...

    når så man er ude, så må man gerne være på et område hvor man leger, hunden snuser, man øver via leg lidt at kalde på den osv ...


  • #5   28. mar 2013 Vores hund elskede også at gå tur da han var hvalp (gør han nu stadig) smiley
    Hvor vi også gik mere end 1 min pr uge/alder

    Han er nu som 1 årig fået konstateret HD, og man siger HD kommer af 1/3 avl, 1/3 foder og 1/3 motion. Og tænker hvis jeg kunne gøre det om havde jeg valgt at gå flere små ture. Nu skal det ikke forstås vi var ude i timevis, tog ikke tid, men var bestemt mere en et min pr uger/alder.

    Kan ikke lade værd med at nævne det. Kan se du har en lille hund, og kender ikke til racen, så sket ikke sikkert HD er en risiko for jer (er jo typisk store hunde)

    Held og lykke med den lille smiley


  • #6   28. mar 2013 @ Mai ... synes bestemt det er værdifuld info .... for synes der er mange herinde der sådan nedgør det med antal minutter pr uge, og som skriver at det behæver man ikke tænke over osv ...

    Og jeg er så af den overbevisning at der nok er grunde til at anbefalingen overhovedet er blevet til ... store eller små hunde... alle kan blive overbelastede, og en hvalp er ikke lige den der selv siger fra, så der er op til ejer at tænke sig om og tage vare på at den vokser op med de bedst mulige vilkår ....

    og at tænke sig om i en 6-8 måneder for modsat risikere det du Mai nu oplever, det kan da ikke være så slemt ...


Kommentér på:
Gåtur med hvalp

Annonce