{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur med hvalp
  • #2   24. feb 2015 Små hvalpe skal ikke på motionsture. De skal ud og opleve verden. Det kan fx. være at sidde på en bænk og kigge på mennesker.

    Men en 8 ugers hvalp må ca. gå 8 min. pr tur.


  • #3   24. feb 2015 Som de andre siger er gåturen slet ikke det vigtigste eller som sådan nødvendig for en lille hvalp. Det vigtigste er at den får en masse god prægning smiley

  • #4   24. feb 2015 Jeg er med på det ikke er som motion men for at den skal ud og se noget. Jeg spørg fordi at jeg ikke vil overbelaste hende. smiley

  • #7   25. feb 2015 Jeg må tilstå at jeg aldrig har hængt mig i detaljerne omkring hvor lang tid man 'må' gå med en hvalp. Jeg har kigget på hvalpen og dens behov. Mine Irske Terrierhvalpe har haft meget større behov for at komme 'langt' omkring og se meget mere end min dobermann havde som hvalp. En Irsk Terrierhvalp på 8 uger vil - og kan - meget mere end blot 8 minutters tisse-/snuse-/oplevetur et par gang om dagen og 6 mdr gamle er en gåtur på 45-60 min med indlagte småpauser og oplevelser meget passende. For min Dobermann var det en stor oplevelse at gå med ud til postkassen og ind igen de første par dage jeg havde hende. Og tog man hende med ud på træningspladsen og lod hende snuse lidt rundt i 10-15 min. så var hun i koma i flere timer. Da hun blev 9 uger tog vi hende med på camping på Fanø. Hun var med rundt på mange ture, men det meste foregik siddende på min eller min mands arm. Min mand ville en af morgenerne være flink og lufte hundene inden jeg vågnede smiley og samtidig hente morgenbrød. Der var ca. 500 m til bageren og det tog ham over en time at komme ud og hjem fordi hvalpen jo lige skulle snuse, gå et par meter, tage en lille pause, hvor hun funderede lidt over det nye den lige havde set, så gå et par meter til, snuse lidt mere osv smiley Da hun blev 11 uger 'rykkede' hun og kunne nærmest ikke få nok af verden og havde brug for en masse oplevelser og kunne sagtens gå med på småture på 20 minutter rundt i omegnen - selvfølgelig i hendes tempo og på hendes præmisser.
    Så det bedste råd må være: 'kig på din hvalp' smiley


Kommentér på:
Gåtur med hvalp

Annonce