Valg af race :-) {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Har lige taget en test på nettet for sjov, om hvilken hunde race der passer til mig.
Det blev en bull terie. Haha shit, er så bange for den race..
Kom så til at tænke på, hvorfor har du valgt den race du har valgt, og føler du at du har valgt rigtigt ?
Jeg har selv en chihuahua. Jeg valgte ham, da jeg elsker små hunde, der kan putte i sofaen og sengen. Dens energi niveau passer godt til mit. Derudover kan jeg have ham i cykel kurven, og kan stort set have ham med alle steder, og det hygger jeg mig helt vildt meget med
bruger ham os til Hundetræning , og vil gerne starte lidt C klasser. Dog oplever jeg en chihuahua er en hund(hvertfald min) der trækker sig, hvis man kræver for meget. Her har jeg valgt vi bare gør det så godt vi kan, og får det ud af det vi kan
sidst men ikke mindst, knytter jeg mig meget til mine dyr. Og har aldrig haft en hund der var så glad for mig. Har heldigvis altid den sikkerhed, at ender jeg på gaden, må jeg flytte hjem til moar med hunden
men da det er så lille en hund, er det relativt nemt at finde steder hvor han os må bo, og nu er vi lige flyttet i lækker lejlighed, hvor jeg håber vi kan bo i mange år
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Nelly er stadig min skødehund selvom hun ikke er en lille størrelse. Men hun er også min bedste ven og arbejdskammerat.
Jeg føler at jeg har valgt helt rigtigt, men jeg må også sige, at selvom jeg læste og forberedte mig godt, så har jeg lært meget mere af hende end jeg nogensinde har kunne læse mig til..
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 173
Til tider gad jeg os godt en lidt mere robust hund, jeg kunne træne med i alt slags vejr, men hold kæft hvor er min hund bare god og "nem" for mig i hverdagen
Elsker ham b.la. Fordi jeg bare aldrig bliver træt af ham, eller føler han kræver for meget af mig
Høre bare tit om folk, der er dybt frustreret over deres hund, tit fordi de ikke kan aktivere den nok, og den kører på væggene. Der tænker jeg altid, godt det ikke er min hund
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Jeg respekterer folks valg af race uanset hvad, så længe man tænker sig om. Men jeg ville aldrig selv kunne eje en hund under 20 kg, det ville simpelthen blive for småt. Og jeg vil aldrig eje en selskabshund, for jeg ville dø af kedsomhed.
Jeg elsker at min hund kræver noget af mig, og vi kan have et samarbejde:)
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Jeg vågnede en dag op og indså at mit liv bare ikke passede til de racer jeg også elsker (slædehundene) pt. (studerende i mini lejlighed, flytten omkring i landet og ingen lukket have, samt perioder med begrænset tid) og at hvis jeg ville have hund inden for de næste mange år - så var det en mindre race jeg skulle finde...
Jeg søgte i starten på de mindre spidser, men ingen af dem hev mig rigtigt med...
Jeg ville have en race som var venlig men også ret egenrådig sådan lidt "ophøjet" af natur. En race som kunne nøjes med mindre men gerne ville mere. En ikke for populær race. En race med en spændende historie. En race der var frisk på træning og som kunne udstilles uden at skulle klippes og friseres i timevis hver dag, men om stadig havde lidt forberedelse til udstillinger. Som kunne leve en aktiv hverdag i udstillingsfrisure!
Ikke for lille og ikke for stor. Skulle kunne være i en taske og i cykelkurven, men skulle stadig være robust og sundt bygget uden overtypede træk.
Tænke sig jeg sad der og søgte på racerne i klubben for små selskabshunde - og fandme om ikke den der spagetti-hund dukkede op igen.
En hund med permanent morgenhår og 80'er crepekrøller, den mest spændende historie og så matchede den bare mine krav og ønsker.. Jeg var solgt ved første møde med en bolognese!
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
Men min sidst nye tilkommer Kaito (var faktisk også lidt spontan) en længe ventet drøm, har længe ville have en japansk hund, men da de er spidshunde næsten alle har jeg været meget tilbageholden, for hverken Shibaen eller Akitaen sagde mig noget, men så en dag sidste år, så helt tilfældigt var der en Kai til salg her inde, og den race havde jeg hverken set eller hørt om, så læse, læse, læse omkring racen...... det nu eller aldrig Patricia!.... købt
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 160
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
jeg plejer at ende ud u noget jagthundenoget, som jeg slet ikke er til.
når jeg i testen kikker på min egen race, så opdager jeg hurtig en 2-3 fejl, både i pleje, temperament og størrelse
det var lidt tilfældigt at vi fik japansk spids, for vi kendte ikke racen før vi så et opslag omkring et kuld.
vi søgte en hund i mellemstørrelse, der havde et moderat aktivitetsbehov, var en hygge og selskabshund.
alt det har vi fået i den japanske spids og nu har vi så 4 af slagsen - næste hund bliver også en japansk spids, som vi har forelsket os så højt i.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.758
Da hun ikke kunne mere købte jeg en Irsk Terrier. Jeg var stadig bidt af Lydighed og agility og der er simpelthen ikke nogen rationel forklaring på hvorfor jeg valgte en Irsk Terrier. Jeg mødte et par stykker og var totalt solgt. Nu er jeg 40 år gammel og har nu min fjerde Irske Terrier. Det er simpelthen 'min' race også selvom det kan være udfordrende at kombinere det med seriøse konkurrencelydighed, men det kan da lade sig gøre.
Jeg har så begået næsten 'forrædderi' og anskaffet mig en anden race, hvor jeg delvis brugte fornuften også
Valg af race :-)