{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Valg af race :-) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Har lige taget en test på nettet for sjov, om hvilken hunde race der passer til mig.

Det blev en bull terie. Haha shit, er så bange for den race..

Kom så til at tænke på, hvorfor har du valgt den race du har valgt, og føler du at du har valgt rigtigt ?

Jeg har selv en chihuahua. Jeg valgte ham, da jeg elsker små hunde, der kan putte i sofaen og sengen. Dens energi niveau passer godt til mit. Derudover kan jeg have ham i cykel kurven, og kan stort set have ham med alle steder, og det hygger jeg mig helt vildt meget med smiley bruger ham os til Hundetræning , og vil gerne starte lidt C klasser. Dog oplever jeg en chihuahua er en hund(hvertfald min) der trækker sig, hvis man kræver for meget. Her har jeg valgt vi bare gør det så godt vi kan, og får det ud af det vi kan smiley sidst men ikke mindst, knytter jeg mig meget til mine dyr. Og har aldrig haft en hund der var så glad for mig. Har heldigvis altid den sikkerhed, at ender jeg på gaden, må jeg flytte hjem til moar med hunden smiley men da det er så lille en hund, er det relativt nemt at finde steder hvor han os må bo, og nu er vi lige flyttet i lækker lejlighed, hvor jeg håber vi kan bo i mange år smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af race :-)
  • #1   3. apr 2013 Jeg har valgt min race af mange årsager. Blandt andet træningsegenskaber, størrelse, sind, aktivitet osv.. Mange mener at det er fuldstændig forkert at gå efter farve, men da jeg vidste hvilken race jeg ville have, og det skulle være brugslinjer da valgte jeg Nelly på grund af farve (det andet alternativ var selvfølgelig grå, da de kun var to hvalpe i det kuld). Håber det er til at forstå..
    Nelly er stadig min skødehund selvom hun ikke er en lille størrelse. Men hun er også min bedste ven og arbejdskammerat.
    Jeg føler at jeg har valgt helt rigtigt, men jeg må også sige, at selvom jeg læste og forberedte mig godt, så har jeg lært meget mere af hende end jeg nogensinde har kunne læse mig til..

• #2   3. apr 2013 Lyder os til du har tænkt dig godt om smiley
    Til tider gad jeg os godt en lidt mere robust hund, jeg kunne træne med i alt slags vejr, men hold kæft hvor er min hund bare god og "nem" for mig i hverdagen smiley
    Elsker ham b.la. Fordi jeg bare aldrig bliver træt af ham, eller føler han kræver for meget af mig smiley

Høre bare tit om folk, der er dybt frustreret over deres hund, tit fordi de ikke kan aktivere den nok, og den kører på væggene. Der tænker jeg altid, godt det ikke er min hund smiley

• #3   3. apr 2013 Hvis ikke min hund bliver aktiveret nok, så løber den også på væggene, det er helt sikkert:) men det gør alle racer med højt aktiveringsniveau, og derfor er det også bare super vigtigt, at stimulere og aktivere sin hund som den har brug for. jeg bliver heller aldrig træt af Nelly.. Hun kan være teenage irriterende af helvedes til, og finder på de åndssvageste ting, men det er det der gør hende til min Nelly. Derudover så er en schæfer med teenage hørelse bare pain in the ass, og sådan er det bare:)
    Jeg respekterer folks valg af race uanset hvad, så længe man tænker sig om. Men jeg ville aldrig selv kunne eje en hund under 20 kg, det ville simpelthen blive for småt. Og jeg vil aldrig eje en selskabshund, for jeg ville dø af kedsomhed.
    Jeg elsker at min hund kræver noget af mig, og vi kan have et samarbejde:)

• #4   3. apr 2013 Min race har jeg valgt på grund af racens arbedsegenskaber. Jeg søgte en hund der vil træne meget og er intelligent. At de så også er smukke er bare et ekstra plus. De har også en passende størrelse til både at ligge i sofa og alligevel kan de holde til en hel dag med træning.

• #5   3. apr 2013 Jeg sagde i en joke for flere år tilbage at skulle jeg nogen sinde (som i aldrig) have en lille hund, så skulle det fandme være den der kiksede Spagetti-hund Bolognese...

Jeg vågnede en dag op og indså at mit liv bare ikke passede til de racer jeg også elsker (slædehundene) pt. (studerende i mini lejlighed, flytten omkring i landet og ingen lukket have, samt perioder med begrænset tid) og at hvis jeg ville have hund inden for de næste mange år - så var det en mindre race jeg skulle finde...

Jeg søgte i starten på de mindre spidser, men ingen af dem hev mig rigtigt med...
    Jeg ville have en race som var venlig men også ret egenrådig sådan lidt "ophøjet" af natur. En race som kunne nøjes med mindre men gerne ville mere. En ikke for populær race. En race med en spændende historie. En race der var frisk på træning og som kunne udstilles uden at skulle klippes og friseres i timevis hver dag, men om stadig havde lidt forberedelse til udstillinger. Som kunne leve en aktiv hverdag i udstillingsfrisure!

Ikke for lille og ikke for stor. Skulle kunne være i en taske og i cykelkurven, men skulle stadig være robust og sundt bygget uden overtypede træk.

Tænke sig jeg sad der og søgte på racerne i klubben for små selskabshunde - og fandme om ikke den der spagetti-hund dukkede op igen.

En hund med permanent morgenhår og 80'er crepekrøller, den mest spændende historie og så matchede den bare mine krav og ønsker.. Jeg var solgt ved første møde med en bolognese!

• #6   3. apr 2013 tja, min første hund Bella var en meget hurtig og spontan beslutning da jeg lige havde solgt min hest, katten var løbet væk, ræven spist kaninen og så stod jeg der med pludselig 0 dyr, og det kunne jeg ikke lige kapere, da jeg altid har haft dyr. På det tidspunkt anede jeg faktisk ikke en dyt om hunde (racetypiske egenskaber, aktivitets niveau osv) så det blev Bella-blandingshund så med hende var der ikke de store overvejelser med i købet, andet end at hun var en Labrador blanding (vi havde haft en labrador blandings hund da jeg var lille)

Men min sidst nye tilkommer Kaito (var faktisk også lidt spontan) en længe ventet drøm, har længe ville have en japansk hund, men da de er spidshunde næsten alle har jeg været meget tilbageholden, for hverken Shibaen eller Akitaen sagde mig noget, men så en dag sidste år, så helt tilfældigt var der en Kai til salg her inde, og den race havde jeg hverken set eller hørt om, så læse, læse, læse omkring racen...... det nu eller aldrig Patricia!.... købt smiley

• #7   4. apr 2013 Jeg tog faktisk en test i går, hvor ingen racer passede til mig.. Så gik jeg på kompromis med et par ting, og vupti - dukkede en Grosser Schweizer Sennen op, og det var jo heldigt.. smiley

• #8   4. apr 2013 de der test har så mange fejl at de ikke rigtig kan bruges til noget.
    jeg plejer at ende ud u noget jagthundenoget, som jeg slet ikke er til.

når jeg i testen kikker på min egen race, så opdager jeg hurtig en 2-3 fejl, både i pleje, temperament og størrelse smiley

det var lidt tilfældigt at vi fik japansk spids, for vi kendte ikke racen før vi så et opslag omkring et kuld.
    vi søgte en hund i mellemstørrelse, der havde et moderat aktivitetsbehov, var en hygge og selskabshund.
    alt det har vi fået i den japanske spids og nu har vi så 4 af slagsen - næste hund bliver også en japansk spids, som vi har forelsket os så højt i.

• #9   4. apr 2013 Hm, hvordan har jeg valgte hund. Tja, min første hund var en Ruhåret Foxterrier. Det var dem vi havde i mit barndomshjem, så da jeg fik min egen 13 år gammel var det selvfølgelig sådan en. Jeg elskede den hund højt og hun flyttede med da jeg flyttede hjemmefra. Sammen med hende blev jeg bidt af lydighedstræning 14 år gammel og vi deltog i mange konkurrencer, med nogle meget blandede resultater gennem årene, da hun jo var en rigtig terrier og jeg skulle jo også først lige lære at lære en hund noget smiley
    Da hun ikke kunne mere købte jeg en Irsk Terrier. Jeg var stadig bidt af Lydighed og agility og der er simpelthen ikke nogen rationel forklaring på hvorfor jeg valgte en Irsk Terrier. Jeg mødte et par stykker og var totalt solgt. Nu er jeg 40 år gammel og har nu min fjerde Irske Terrier. Det er simpelthen 'min' race også selvom det kan være udfordrende at kombinere det med seriøse konkurrencelydighed, men det kan da lade sig gøre.
    Jeg har så begået næsten 'forrædderi' og anskaffet mig en anden race, hvor jeg delvis brugte fornuften også smiley En race der er noget mere minded på lydighedstræning og som jeg måske vil snuse lidt til IPO med en dag. Det er en Dobermann. Jeg siger delvist med fornuften fordi det mest oplagte for mig ville have været Schæfer eller Malinois, men dem bryder jeg mig altså bare ikke om. Og så har jeg aldrig kunnet glemme min mormors fortælliger om sin ungdoms dobermann. Min doberdut er simpelthen lige det jeg egentlig altid har ønsket mig rent træningsmæssigt og så er hun gået lige i hjertet på mig.

Kommentér på:
Valg af race :-)

Annonce