{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.675 visninger | Oprettet:

Min nabos hund hyler.... {{forumTopicSubject}}

Når deres hund er alene hyler den konstant.
Vi har snakket med dem om det mange gange nu, og der sker ikke noget. de siger hele tiden at de gør hvad de kan, for at få ham til at lade være, og de føler vi prøver at smide dem ud. Det eneste vi vil er bare at få lidt ro. Vi kan næsten ikke holde ud at være hjemme når det er, og vores hunde kan ikke falde til ro.
Hvad skal vi gøre ? Jeg bliver sindssyg !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min nabos hund hyler....
  • #2   7. apr 2013 er det lejebolig eller ejerbolig?

  • #3   7. apr 2013 Optag hundens hylen og lad naboen høre afspildningen. og sker der intet så klag til boligselskabet.
    Ja det er da synd for naboen, men ikke spor mere synd for dem end det er for jer hvis ikke i klager.
    At leve med en hylende hund som nabo er uudholdeligt i længden. Har de fået rimelig tid til at løse problemet uden held må næste skridt være afhænning af hunden, Er naboen for stort et skvat til selv at regne den ud må de jo hjælpes til at fatte det.


  • #7   7. apr 2013 Vi kan ikke passe deres hund, da de er væk alt for lang tid af gangen.
    Det er lejebolig.
    Vi har haft fat i boligforeningen og der er ikke sket noget.
    De har hørt hvor slemt det er, men de siger at den kun lige sagde noget hurtigt og så sagde den ikke noget i lang tid efter. ( og det gjorde den) Optagelserne kan man ikke høre det ordenligt, så det hjælper ikke at vise dem den.


  • #9   7. apr 2013 Vi har fortalt hvor slemt det står til.
    Vi har også sagt at de skulle få ham passet, men de kan ikke få nogen til det tror jeg. Jeg synes jeg har gjort hvad jeg kunne, og boligforeningen gør ikke noget ?


  • #10   7. apr 2013 Der er bare det problem at vi skal have flere naboer til at skrive en klage før de gør noget. Og de gider ikke blande sig i det, og siger vi selv må gøre det. Men det hjælper jo ikke når der skal være flere. (De bor yderst, så de har ikke nogen på den anden side)

  • #11   7. apr 2013 Er i de eneste der er generede af hunden? Tænkte på i evt kunne være flere om at give ejer besked og hvis det ikke hjælper være flere der skrev klagen under?

    Har selv været i samme situation og det er ikke rart...specielt ikke hvis ejer bliver sur. Men enig med de andre. Gå til ejer først og advar før I sender en klage.


  • #12   7. apr 2013 Nåå så lige dit svar...ja det var også det vi fik af vide. Hmm...ja så er det lidt svært.

  • #13   7. apr 2013 Nej. De siger det også irriterer dem, men ikke nok til at klage over det. Men de bor heller ikke op og ned af dem ! Jeg har sendt en klage, men de gør ikke noget før nogle af vores andre naboer også sender en klage smiley

  • #14   7. apr 2013 Det var den samme mølle vi var igennem desværre. Vi havde så desværre bare "glæden" af en meget vred overbo, der blev sur uanset hvordan vi kontaktede ham mht. hunden.

  • #15   7. apr 2013 Du bliver bare ved med at sende klager hver gang det er et problem, nu når ejerne ikke får stoppet hyleriet
    så må boligselskabet/udlejere jo reagere på den ene eller anden måde, på et tidspunkt.


  • #16   7. apr 2013 Jeg er bange for at det også ender sådan her smiley
    Desværre


  • #17   7. apr 2013 Ja, jeg kan prøve at sende nogle flere og se om det hjælper.
    Jeg tror bare desværre ikke på det.


  • #18   7. apr 2013 Ja det er en skam

    Men du kan jo evt printe nogle gode artikler om alene-hjemme træning og give dem, hvis du tror de er åbne for det.

    Hvis de lukker af overfor alt, er der nok ikke meget andet at gøre, end at bombardere udlejer indtil de reagerer


  • #19   7. apr 2013 Op med humøret og klø på...vi gjorde faktisk lidt som Karina skriver. Vi noterer ned hver gang hunden hylede og gøede...selvfølgelig ikke de små bjæf i forbindelse med leg og sådan...men de lange træk. Det sendte vi videre til bolig selskabet. Og det hjalp med til at de sendte klagen videre. De kunne jo se det ikke var uden grund.



  • #20   7. apr 2013 tja ville kontakte politiet så... ved da andre har gjort det og politi så har skredet ind og givet advarsel m.m men ved ikke om det gælder i lejebolig. Men ved andre der bor i huse har gjort sådanne tiltag

  • #21   7. apr 2013 Hvad med at tage en ordentlig snak med naboen om HVAD de gør for at arbejde med alene hjemme træningen og om hvor længe de er væk fra hunden. Lav evt. en liste med gode links, bøger og henvisninger til træningssteder i nærheden af hvor I bor.

    Hjælp til selvhjælp er bedre end trusler.


  • #22   7. apr 2013 Hvis i helt særiøst har forsøgt alle muligheder uden undtagelse. Og talt det godt igennem med jeres nabo og givet dem nogle forskellige forslag.
    Så ville jeg udmelde til naboen at i vil gå til politiet hvis det ikke hjælper, og så er det simpelthen at klage til politiet efterfølgende... Men forsøg nu først at hjælpe dem.


  • #23   7. apr 2013 Spørgsmålet er vel lidt, om din nabo med den stakkels hund er nogen fjolser som du ikke ville satse en krone på forsøgte at lære hunden at være alene, eller om de rent faktisk prøver men det ikke er lykkedes endnu.

    Er de nogen fjolser, så klag og bliv ved med det, for det er både synd for jer og ikke mindst hunden. Men måske prøver de rent faktisk at lære den det? Enten virker det ikke det de gør eller også gør de noget forkert. For prøver de at afhjælpe problemet, så er der ikke noget mere stressende end at naboerne også klager når man selv godt er bevidst om problemet.
    Så er løsningen evt. som en anden skrev, at give dem en håndsrækning og tilbyde hjælp. Evt. I form at støtte til træning eller måske hjælp engang i mellem til pasning så den stakkels vovse ikke er kamp stresset hver eneste dag.
    Stressede ejere smitter unægteligt af på hunden.

    Men desværre findes der også bare mennesker som ikke fatter det at have hund og intet gør for at den skal have det godt smiley


Kommentér på:
Min nabos hund hyler....

Annonce