{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

"Snakker" i hundesprog? {{forumTopicSubject}}

Af ren nysgerighed......

Kan i finde på at "snakke" hundesprog til/med jeres hund?

Fx at smaske eller slikke jer om munden eller lave "små" øjne for at vise at i er venlige?
Eller hvis den har lavet noget den ikke må kan i så finde på fx at stirre på den? :o)

Jeg har også lige et spørgsmål:
Smasker hunden KUN hvis den mener at den anden er for frembrusende og derfor gerne vil vise den selv ikke vil noget ballade eller kan de også finde på at smaske tilbage for at vise at den også er venlig? På samme måde som vi fx ville smile igen hvis vi ser en smile til os.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Snakker" i hundesprog?
  • #1   8. apr 2013 Nej det gør jeg ikke..

• #2   8. apr 2013 Sådan nogle dæmpende signaler laver vi ikke, nej. Men det er også meget sjældent at han selv laver dæmpende signaler. Men vi efterligner hans lyse hvortil han så svarer og så fortsætter vi sådan lidt.

• #3   8. apr 2013 Kun i meget stressede situationer (her er jeg bevidst om det i hvert tilfælde). Fx til nytår vælger jeg at tage en lur for at huske hende på at fyrværkeri kan ikke være farligt hvis Moar bevidst vælger at placere sig i den mest forsvarsløse mulige stilling = ligge ned.
    Her gaber jeg og evt. smasker lidt for at vise at alt er stille og roligt = dæmper ... Man skal ikke overdrive.

Og der går ikke længe så ligger Kia sig også til at sove hvor hun før gøede af fyrværkeriet.

Tror jeg ubevidst reagerer på hendes signaler i det dgl. Men tror det er med menneskesprog bestående af de ord og tegn hun genkender.

• #4   8. apr 2013 Næææh... Hundens tamme gen har vist sig, at gøre selv hvalpe ned til 3-4 ugers alderen i stand til at læse menneskers kropssprog - så jeg beholder mit kropssprog, og reagerer på hundens eget smiley

• #5   8. apr 2013 Ja det gør jeg da:-) det er ret såhyggeligt og Sally " svarer" mig altid!

• #6   8. apr 2013 mine hunde smasker mest når de nusses .... de er ikke ofte i situationer hvor det bruges som dæmpende signal ... dog kan Ipsen af og til gøre det når hun løftes op på bordet hvor hun børstes, lige i starten... hun er ikke vild med det...

Og ja jeg kan godt finde på at nusse med mit hovedet ved deres og smaske ...

• #7   8. apr 2013 Nej, gør som Nina.

Jeg belønner øjenkontakt, den tager mynder glad og gerne, så mine reagerer ikke ved stirren, vi kan kigge hinanden i øjnene i lang tid, det opfatter de på ingen måde som truende.

• #8   8. apr 2013 Som Sanne, kun i meget stressede situationer.

• #9   8. apr 2013 Det med at stirre, det gør jeg ret tit i stedet for at sige noget. Det sker oftest når han kigger på mig når jeg spiser, det må han ikke, men han gør det hvis ikke man stopper ham.
    Men det er en særlig måde jeg stirrer på, for vi kan sagtens kigge hinanden i øjnene uden at der er noget truende i det.

Vi belønner øjenkontakt ligesom Kirsten skriver, det er blandt andet det der skal til før vi giver ham værsgo til at spise.

• #10   8. apr 2013 Jeg gør det , men ikke bevist smiley
    Og Zoe reagere ikke altid på det, så det er pænt useless her smiley

Smasker dog kun en hulens masse, så meget at det nogen hange går ud over kæresten smiley

• #11   8. apr 2013 det med at stirre er ikke et signal om de har gjort noget forkert her, de tager glad og gerne en stirrekonkurrence og jeg kan godt lide at have en god øjenkontakt med dem, så det bliver belønnet. Jeg kan godt finde på at smaske eller blinke til dem og så svarer de tilbage. Men som Nina skriver, så kan hundene også godt læse vores kropsprog, så det er ikke fordi jeg snakker deres sprog så ofte.

• #12   8. apr 2013 jeg taler ofte hunde sprog til mine hunde så kan det jo forstå mig og det gør det næmmer at læse hunde det har jeg altid lært man skal smiley

• #13   8. apr 2013 Nææ.... det troede jeg ærlig talt ikke der var nogen der gjorde..

• #14   8. apr 2013 Jeg kan også godt bruge den der med at stirre på hende lidt hvis hun gør noget hun ikke lige må :o) men vi kan også sagtens bare kigge på hinanden og holde øjenkontakt uden at der er noget truende der. Under vores gåture og træning bruger vi øjenkontakt rigtig meget og der bliver hun også belønnet for god kontakt smiley

Hehe, den gør jeg også, den med at klappe af hende og smile over hele femøren hvis hun er rigtig dygtig og så pjatter vi lidt. Det synes hun også kun er hyggeligt smiley

• #16   8. apr 2013 Nej, det kan jeg ikke rigtig se, at der skulle være behov for.

• #17   8. apr 2013 Nå, dem der skrev de godt kunne finde på det har åbenbart slettet deres svar igen :o) Hehe.

• #18   8. apr 2013 Nej det gør jeg ikke -jeg er ganske overbevist om at mine hunde godt ved at jeg ikke er en hund. Jeg er osse overbevist om at de er dygtig til at læse kropssprog -osse menneskers kropssprog.
    Så jeg mener ikke der er behov for at jeg render rundt og blinker, smasker og slikker mig om munden...

Jeg dyrker i øvrigt osse øjenkontakt, så stirren vil ikke være megen straf her, medmindre det da kombineres med anden "truende" kropssprog.

• #19   8. apr 2013 i øvrigt -uanset hvor meget jeg studerer hundesprog, så kommer jeg jo aldrig til at tale rigtigt "hundsk"... hundesprog er jo SÅ meget mere end de få detaljer vi mennesker på kejtet vis kan prøve at efterligne.

• #20   8. apr 2013 heh.. ja det gør jeg af og til (sådan delvist).. hvis Sølve virkeligt er ude på dybt vand, og jeg siger jer hun kan være en provokerende kælling nogen gange, så kan jeg godt finde på at knurre af hende og vise hende tænder bare for at minde hende om at det altså er mig der bestemmer. Det resulterer altid (nogle gange med lidt undvigen dog) i underkastelse og at hun slikker mig på hagen og halsen.. så opfører hun sig pænere igen bagefter..

• #21   8. apr 2013 Næ... Jeg er bare mig smiley

• #22   8. apr 2013 Jo nogen gange, sådan lidt for sjov, med Sigurt. Vi kan føre hele "samtaler" via blink med øjnene, smasken, gab osv. Jeg har ingen ide om hvad vi taler om, og jeg har en klar fornemmelse af at Sigurt er mildt overbærende. *g*

• #23   9. apr 2013 Det hænder, men ikke så tit.

Jeg er nok ikke så god til "hundsk", for jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor Holly bruger dæmpende signaler, når jeg sidder og ser TV og hun er hoppet op for at ligge i skøddet og blive nusset.

Før hun lægger sig, står hun nemlig altid og kigger mig i øjnene med det ene forben løftet.

Til gengæld taler jeg meget med mine katte på deres eget sprog.

• #24   9. apr 2013 Jeg gør det VIRKELIG tit med min.
    Men det er også fordi, at hvis jeg begynder at strække mig, gabe, lave små øjne. Ja så gør han det også, også får vi en hyggelig lille leg ud af det.

Det er vildt hyggeligt, synes jeg, fordi jeg kan mærke, at han er tryg og har det rigtig rart smiley

• #25   9. apr 2013 Nej og ja.

Altså har aldrig gjordt det før, har ikke tænkt over det, men her for nogle uger siden hvor Enzo atter engang blev syg og ikke ville spise, hvor han havde røde øre og poter osv, da dyrlægen fortalt han måske havde foderallergi, søgte jeg en masse på nettet omkring dette, der faldt jeg over et indlæg omkring det her hundesprog, og synes faktisk det var spænde, og søgte derfor lidt videre i det.

Jeg begyndte at være mere opmærkssom på Enzo signaler, og prøvede så at efterlignde dem, og han svarede igen, rigtig hyggeligt.
    Under alt det her med røde øre osv, skulle vi vaske poter hver dag på ham, det gjorder ondt på ham, og der prøvede jeg det af, det med at smaske, slikke om munden, det var min mand der vaskede og mig der sad og holdte ham, og jeg vil sige jeg synes det hjalp, og han svarede igen, og blev rolig, og nu er det blevet en rigtig hyggestund vi alle tre har samme når vi vasker poter.

• #27   9. apr 2013 Det sker at jeg efteraber hende for at drille. Dumme mig, det må man ikke. Men hun kan tydeligt se at jeg bare gør efter og fnyser altid af mig og puffer til mig for at få mig til at stoppe smiley hun bliver ikke utilpas ved det. Men jeg bruge rigtig meget "hestesprog" når jeg omgåes hestene smiley

• #28   9. apr 2013 Det var sgu da mærkeligt Maj-Britt - det kunne ellers være sjovt at se *GG*

Kommentér på:
"Snakker" i hundesprog?

Annonce