1.512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Har du en designer hund ? Har du en designer hund ?

sidder lige og laver skole opgave på engelsk om hunde og faldt lige over denne side.
http://www.dogbreedinfo.com/hybriddog/mixdesignerdogsm.htm

Har du en designer hund og hvad hedder dens "designer race navn" ?

min lille Basil må være en Minnie Jack (jack russell/ dværg pincher mix)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du en designer hund ?
  • #1   14. apr 2013 Designerhunde er bare en fancy måde at sige blandingshund på.

• #2   14. apr 2013 Næææ.... men jeg vil gerne have en.... ... en Pugalier....:D smiley

Blanding af en .... Pug = Mops + Cavalier King Charles Spaniel.... smiley .D....= Pugalier

• #3   14. apr 2013 Nittib: hvad er det for en?

• #4   14. apr 2013 Jeg har en papek - er den på listen?

• #5   14. apr 2013 Blanding af en .... Pug = Mops + Cavalier King Charles Spaniel.... .D....= Pugalier

• #6   14. apr 2013 Pugalier er meget populær og den er hammer sød at se på. Men tror den blanding er udsat for så mange arvelige sygdomme.

• #7   14. apr 2013 HVIS jeg nogensinde skulle have det blev det da en af disse:
    Shel-Aussie (Australian Shepherd / Shetland Sheepdog mix)
    Shelillon (Papillon / Shetland Sheepdog mix)
    Cosheltie - (Collie / Shetland Sheepdog mix)
    Sheltie Inu - (Shetland Sheepdog / Shiba Inu mix)

Dog tror jeg den sidste kunne være lidt farlig at blande, da det er hyrde og spidshund o.O

• #8   14. apr 2013 jep. Nova er en dobmatinsk Springschæfer.. LooooL

ej hun er "bare" en helt almindelig blandingsvaps. Hvorfor ikke bare kalde en spade en spade..

• #9   14. apr 2013 ALLE hunde , der eksisterer i dag ..... er " blandingshunde "..... = " Designerhunde "...... ( selv dem med de fineste Stamtavler )
    På nær lige den Egyptiske Pharao hund.... der er over 8000 år gammel....

Så jeg ser ikke noget forkert i at " lave " Designerhunde.... det har man gjort ALTID.. smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #10   14. apr 2013 Er selv meget glad for mine to designer hunde; en Chillihua og en Jaspillon.. men kan ikke finde dem på den meget fine liste.

• #11   14. apr 2013 Vi har Trofast, som er født som "hul-i-hæk-hund"...
    Lige indtil jeg stødte på den hjemmeside du linker til.
    Ifølge den, er han en jack-a-poo, og altså en designer hund...

• #12   14. apr 2013 Jeg har da åbenbart en Brug så. Griffon / mops. smiley

• #13   14. apr 2013 altså ja en designer hund er jo bare en blanding som er blandet for at få et bestemt udsende og temperament og så har denne blanding fået sit eget navn ligesom alle racehunde.

• #14   14. apr 2013 en hund som også er meget populær er en puggle, den er blevet så populær at den næsten er ved at være en ny race. puggle er Mops/beagel mix.
    og den er bare vildt kær

• #15   14. apr 2013 Katrine - Når man blander 2 racer kan man altså ikke være sikker på hvad man får af hverken temperament eller udseende, det er muligt folk blander fordi de vil have noget specielt, men man kan aldrig være sikker.

Derudover er der bare racer som - ærligt sagt - er hul i hovedet at blande. Alt efter sind og temperament, da nogle hunderacer/grupper har modsatte sind af hinanden.

• #17   14. apr 2013 Jeps. Det har jeg. Hun har levet et helt nyt design til vores gardiner eksempelvis. Før var de bare kedelige, almindelige, hvide. Nu har de fået et lidt flænset og rigtig moderne look!
    Hun har også lavet virkelig flotte vægmalerier, med mudder.
    Og støvsugeren har også fået et nyt design, sådan lidt trash-punk med bidemærker.

Hun er helt klart en rigtig designerhund!

• #18   14. apr 2013 Den eneste grund der er til at lave designer blandingen er penge;) en blanding lyder ikke nær så samt som en designerrace;) der er i dag så mange forskellige racer at vælge i mellem at det ikke gir mening at "lave" en ny;) hvis man prøver at se lidt nøgternt på det så er de aller fleste "opdrættere" af disse blandingen med fancy navne ejer af både han og tæve, dvs at det er billigt og nemt ingen rejsen efter hanhund, ingen penge for parring og når der alligevel er Tel om en blanding så er der ingen avlsrestrektioner dvs ingen udgift til sygdomsundersøgelse m.m en smart måde at tjene penge på;)

• #19   14. apr 2013 Fætter Karin her inde fra kom en gang med en god en... Cocker spaniel og pit. Cockpit! smiley haha! Den morede mig meget!

(læs: det var en joke hun kom med...tror ikke nogen har lavet en sådan blanding?)

• #20   14. apr 2013 Nina Jeg har mødt en blanding af rottweiler og irsk spaniel.. hun var en Rockerspaniel i følge ejeren;)

• #21   14. apr 2013 Teorien bag designer hundene er netop ikke at lave en ny race. Man mister fordelen ved "hybrid vigor" allerede fra 2. generation.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#22   14. apr 2013 Okay, troede ikke det var seriøst, derfor lød mit svar som ovenfor. Her er det seriøse svar;

Afhængigt af hvilken Chi og hvilken Lab man blander kan man få nogle meget forskellige hvalpe. Der er mere "tilfældigt" hvad der kommer ud af sådan en parring og at give alle de forskellige blandinger nye, individuelle "race navne" er da virkelig fjollet.

Derudover synes jeg det virker som at der nogle steder bevidst bliver avlet <i>designer hunde</i> med øje for at få nuttede hvalpe, og der er meget mindre fokus på sygdomme og temperament. Der er ikke den samme fokus fordi selvom avleren kalder det en designer hund når man køber den, vil argumentet fra avleren ved eventuelle "fejl" være "sådan er det med <i>blandings hunde </i>"...

<i>Designer hund</i> er noget folk kalder deres gadekryds fordi de synes det lyder bedre end <i>blandings hund,</i> og fordi de gerne vil have en race etikette at sætte på deres rusk-um-snusk. Det er da lidt fjollet, hva?

Mine to er helt og holdent blandings hunde, og jeg har helt selv designet betegnelserne for dem begge, for at de kan få lidt Street Credit blandt alle de tavle-hunde der bor i nabolaget...

• #23   14. apr 2013 Leon Whitney lavede noget mere eller mindre videnskabligt om emnet for snart 100 år siden, og har skrevet bøger om emnet.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#24   14. apr 2013 House >> tror at det er få af de avlere der reklamere med designer hunde, der har overvejet "forskningen" på området.
    Det er et paradoks; eksempelvis "hokus pokus" og "at gøre nogen en bjørne tjeneste" er muterede i større og mindre grad forhold til mening og betydning. Denne mutation kommer af at det blev brugt af folk der ikke forstod den oprindelige betydning, og ikke gad/havde mulighed for at sætte sig ind i det. Ligesådan går formuleringen "designer hund" mistet betydning og mening, og er muteret til noget mindre præcist... ligesom designer hunde i sig selv.... paradoks : )

• #25   14. apr 2013 NITTIB- Pharaoen stammer i sin nuværende form fra Malta, men det er rigtigt at, der eksisterede hunde af samme type i det gamle ægypten, de var dog mindre end nutidens Pharao.
    De gamle egyptere havde også hunde af greyhound og basenji type.

Mange af de afbildninger der ses af guden Anubis ligner Pharaoer, men Anubis har sjakal hoved.

Salukien kan via gravfund dateres med sikkerhed, til ca. 4000 år før kristi fødsel og er i dag næsten uændret i størrelse og bygning

• #26   14. apr 2013 Er basenjien egentlig en myndetype eller en spidshund?

• #27   14. apr 2013 Nej internettet har fået spredt fænomenet så de nu bliver brugt om et hvert gadekryds.
    Eller hul i hækken avl, hvor avleren selv har lavet hullet.

• #28   14. apr 2013 Sarah - Den er i DK placeret i spidshundegruppen, der også indeholder det, der kaldes racer af oprindelig type.
    Den minder mest om mynderne.

• #29   14. apr 2013 Kirsten: ja det er nemlig også det der har forvirret mig lidt. For dens ophav(lande ) er jo også med mynderne, dens adfærd er mynde-like og så synes jeg generelt bare ikke den har spidshunde-attitude.

Havde æren af at passe en i 6 mdr i tidernes morgen. Det er godt nok en sjov fætter. smiley Det er sådan en af de racer jeg overvejer når jeg engang blot skal have en klappe-hygge-træne-gå-tur-ven. Synes dens kattelignende adfærd er alt for morsom.

• #30   14. apr 2013 Det er en sjov og speciel hund smiley
    Der er nogle stykker, som deltager i myndeklubbens aktiviteter, netop fordi hundene faktisk ligner mynder mere end spidshunde og trives bedre i mynders selskab.

Pharaoerne er også gruppe 5(spidshunde/oprindelige), men er med i de racer som myndeklubben repræsenterer af samme årsag.

• #31   14. apr 2013 Jeg har selv bestemt min hunds designer-navn: Schæhuskmalalab
    Hun er MEGET sjælden, og betegnes i daglig tale som en "rundkørsel" smiley

• #32   14. apr 2013 Der er flere nuværende racer som ikke stammer fra blandingsavl, men som er udviklet ud fra brugsegenskaber før man begyndte at avle i racer. Siberien husky er f.eks. et eksempel her på...

• #33   14. apr 2013 Udenfor FCI hører basenji og pharaho også sammen med mynder og støverne i "hound" gruppen

• #34   14. apr 2013 House - Det er også mere logisk.

• #35   14. apr 2013 Jeg synes helt seriøst at nogle af de blandinger nærmer sig mishandling. Fx. meget store hunde som man blander med små eller de meget populære mix af mops eller fransk bulldog og så beagel. Der kan man dælme tale om at blande racer der slet slet ikke passer sammen.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#36   14. apr 2013 Der står btw på den side der linkes til:
    <i> List of Hybrid Dogs (Designer Dogs, Boutique Dogs)
    Please Note: A hybrid dog is not a BREED; it is a hybrid, which means it is a mix of more than one purebred dog.</i>

• #37   14. apr 2013 House og Kirsten: det er sjovt, den er sådan lidt "udefinerbar" åbenbart også for FCI og lign steder:)

• #39   20. jun 2013 Hehe Jeg har en Boxador - (Boxer / Labrador Retriever mix) smiley hæ hæ!!!

• #40   23. jun 2013 mit lille lykketræf bliver kaldt en care tzu.... jeg kalder hende fantastisk smiley

• #41   23. jun 2013 Min Keesha KUNNE være en designerhund kaldet Keestriever, men det er hun ikke ! Hun er en blanding af Keeshond og Golden Retriever - en ener, men ikke en fin blandingsrace, selvom hun er faldet utroligt heldigt ud.

profilbillede
  • #42   23. jun 2013 ..Rettelse.. Jo en fin (heldig) blandingsrace men IKKE en fin designerhund! smiley

Kommentér på:
Har du en designer hund ?

Annonce