Hvordan tackler i snor agression/hanhunde.. {{forumTopicSubject}}
Vi har lige en lille diskussion herhjemme om hvordan man bedst tackler møde med andre hanhunde i snor, når ens hund er usikker og knurrer og bider ud efter andre hanhunde(i snor)
Jeg spørger altid om det er en hanhund hvis jeg ser nogle, for så skal de ikke hilse. Men det hænder jo at man bliver overrasket bagfra af en hund i flex eller løs, eller dem hvor ejeren ikke forstår et pænt nej.
Eksempel: Vi møder en løs hanhund som kommer bagfra fx. Petri stivner. Rejser børster, knurrer og hakker så ud efter den anden hund, som i "jeg vil æde dig"...
Skælder man sin hund ud i denne situation?
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Min hund skal heller ikk være sammen med andre hanner der ikk er kastreret så jeg plejer bare at gå videre
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jan 2007
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Men nej, jeg ville bare få fjernet min hund, snor på, undskylde overfor ejeren og gå. Og så aldrig gøre det igen.
Min mister fuldkommen hørelsen, når han laver ballade, og hvis jeg stiller mig op og råber, så bidrager det bare til kaoset.
jan 2013
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 740
Jeg har altid Fredo i snor, når jeg ved han kan møde andre hunde og ligesom du spørger jeg om det er han eller hunhund og er det en hanhund går vi bare videre.
Kommer der en af de der, der bare lader deres hund løbe frit uden snor mod min hund. Går jeg imellem og siger Nej til hunden, der er på vej....
Går Fredo amok selvom begge hunde er i snor. Stiller jeg mig foran ham med ret ryg og viser jeg har styr på det, når han så falder til ro. Roser jeg ham..
Puha, det blev langt
jan 2013
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 740
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 379
jeg var blevet meget gal hvis det var min hund den "angreb"
jan 2007
Jeg tager ham aldrig op, og han kan fint gå forbi andre hanhunde på fortovet uden hverken at gø, knurre eller stirre. Han fokuserer bare på mig
Var fordi min kæreste var ved at sætte snoren på ham idag, da en hanhund i 5 m flexi Line kommer flyvende. Petri fryser, stivner, rejser børster, knurrer og hapser ud, og min kæreste skælder ham så ud for det.
Jeg råber også HEY hvis jeg ender i lignende situation, eller løs hund mod min i snor, men skælder ikke ud.
Vi er bare lige på dette punkt uenige, da min kæreste mener at han IKKE skal bide ud, og dette vil han skælde ud over, fordi det er forkert.
dec 2007
jan 2007
Han kan IKKE lide når fremmede hunde kommer over til ham, men jeg spørger bare om man skal skælde ud eller ej?
Jeg prøver jo at sige at han ikke skal snakke med hanhunde osv, men nogle mennesker fatter jo ingenting?!
Der er aldrig sket noget uden snor! Han er kun 1,5 år, så det er jo for nyligt at han er blevet "snor sur" .. Indtil for 2 uger siden har han jo kunnet med alle, så ønsker bare lidt råd
dec 2007
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
Han får ros for at ha fokus på mig og belønnes med sin bold, kiks eller pivert..
De andre hunde SKAL være "beige" for ham og jeg skal nok sørge for at løse hunde ikke kommer tæt på..
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 270
Jeg ville gøre sådan her:
I møder en anden hund som er i snor, og i har snor på. Hvis det er for tæt på til at han kan overskue at skulle passere den anden hund, så vend om og sig 'kom' til ham (ingen ballade eller kommando). Hvis der er passende afstand så forsøg at afled hans opmærksomhed med de supergode godbider, mens den anden hund går forbi, og ros ham for at være opmærksom på dig. Igen ingen skæld ud, men et nej og så en godbid foran næsen som lokker hans opmærksomhed tilbage på dig ville være ok.
Hos schæferen ligger den psykiske kønsmodning fra 17-22 måneder, og det er der hanhunde hjernen for alvor sætter ind. Jeg skal passe på mine mennesker/bolig/osv. det kunne vi mærke meget på vores hanhund i den periode, og lige siden.
Snak evt. med en sød nabo og aftal at gå tur sammen, på hver sin side af vejen, men så hundene kan se hinanden - og så øv dig i at aflede hans opmærksomhed med godbider.
Hanhundesprog:
halen løftes - nakkehår stritter - hunden knurrer - hunden snapper ud - slåskamp
Lær disse signaler, og stop ham ved haleløft med et roligt nej. Hvis han fortsætter så drej hans hoved mod dig (ikke hårdt) og sig nej igen, og afled med godbid mens du bevæger dig væk fra den anden hund.
Dette hanhundesprog regner jeg da med at skulle kigge efter resten af hans liv, han er jo hanhund og ligepludselig en dag møder han en anden hanhund som er lige så stærk, og så skal de da slås - de er jo mænd ik?
jan 2007
Hvordan tackler i snor agression/hanhunde..