6.650 visninger
|
Oprettet:
Min hund er kan ikke slappe af {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen. Min lille hund på 3 måneder, har gået rundt i nogle timer helt forvirret og kan slet ikke finde ro. Han vil op i sofaen, ned igen også går han lidt rundt og piver. Har luftet ham mange gange, men han skal ikke tisse eller komme af med afføring. Nogle der kan give nogle råd om hvad det måske kan være? Hans snude er kold og våd, så han har ikke feber.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.966
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.030
Tjek om han har vand, kan han være sulten? Har du haft en stresset dag så han måske ikke har fået den aktivering som han behøver i forhold til hans aktivitets niveau. og så skal du tjekke om han har ondt.. har han ondt i maven ved berøring... logre han eller hvorda ner hans almene tilstand..?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.300
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 290 Svar: 8.350
Ved mig hjælper det at jeg tager ham op i armene og nusser ham stille og snakker helt stille til ham, så falder han ret hurtigt til ro og falder i søvn.. men jeg kan så også tydeligt se når han bliver træt eller overgearet.. når han bliver rigtig træt bliver hans øjne helt våde og løber nærmest i vand, og så skal han lige op og putte lidt til han falder helt til ro..
Når han er overgearet skal der bare ske noget, han begynder at bide i fingre og løbe rundt som om han slet ikke kan finde ro i kroppen.
apr 2013
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 19
Han har ikke haft problemer med at komme af med ans afføring i dag. Men han havde hårdt mave i lørdags, hvor vi måtte hjælpe ham med at få det ud. Siden har det ikke været noget. Og det er ikke længe siden han har skidt. Han har spist, og har stadig lidt mad i hans madskål og vand har han også.
Ligenu er der ikke noget, han tuller bare rundt og leger med sit legetøj. Men vil ikke rigtig gå i seng inden han er blevet træt, eller i hvert fald kan falde til ro.
Og har heller ikke haft en stresset dag. Vi har været sammen med ham hele dagen, og bare været hjemme
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.115
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 290 Svar: 8.350
man siger jo at når de er så små, skal gå turene være ca. 1 min pr uge.. det vil sige 8 = 8 min, 12 uger = 12 min osv.
Udover den lange tur har han leget med en hund, det tager meget energi, og der er mange indtryk den får ind ved det.. Så han har fået utrolig mange indtryk i dag og det kan være derfor han ikke kan falde til ro.
prøv at tage ham op og sid stille med ham til han falder til ro.. tror han er rigtig træt, han kan bare ikke selv falde til ro fordi han er overstimuleret.
apr 2013
apr 2013
Han har vant til at lege med den hund, og vi var der en halv time. Ellers har vi bare været hjemme i dag, og set film. Så vil ikke sige han har lavet for meget. Da vi snakker om 40 minutter hvor han har været væk hjemmefra
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.154
Pas på ikke at lave for meget trækkeleg o.lign. inden der skal være lidt ro på. Så finder han sikkert efterhånden ud af rytmen og lægger sig, når I slapper af.
Han er jo stadig kun en lille bebs
apr 2013
maj 2008
Følger: 129 Følgere: 127 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 16.808
Da Dina var lille, kunne jeg ikke forstå at hun farede rundt, fra den ene ting til den anden, om aftenen. Jeg tænkte, at hun slet ikke var træt nok, så jeg aktiverer hende med alle mulige opgaver og leg.
Det blev bare værre og værre, indtil jeg fandt ud af, at hun faktisk var overtræt, og ikke selv kunne falde til ro.
Hun opførte sig nærmest som et overtræt barn.
Man siger, at en hvalp må gå ture på en længde, der svarer til 5 minutter, pr måned den er gammel. Dvs en 3 måneders hvalp, må gå tur i 15 minutter af gangen.
Nogle hvalpe er ikke gode til at sige fra, så den vil sikkert følge ejeren helt til månen, hvis den kunne.
Min Dina satte sig pladask på måsen, når hun havde gået i 5-10 minutter, og så ville hun ikke mere.
I den alder drejer det sig ikke om motion, men om oplevelser.
Typisk, vil hvalpen også kun besørge de steder, hvor den føler sig helt tryg.
Det er tit lige udenfor døren i starten, og som tiden går, bliver den mere og mere tryg ved omgivelserne.
Min Dina ville kun tisse på vores terrasse da hun var lille. Langsomt rykkede hun længere og længere ud i haven. Og skal hun lave noget i haven nu (tidlig morgen og sen aften), så foregår det i det fjerneste hjørne, bag noget krat.
Vi går lange ture hver dag, men tidlig morgen og nat foregår i haven. Den er 7000 kvm, så det er vel nærmest en mark.
Min hund er kan ikke slappe af