{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Hårdt at have pensionisthund :-'( {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo min kære dejlige og helt fantastiske Bellidreng på 10 år. I år har han fået konstateret slem slidgigt i venstre hofte.

Jeg har fået ham på Hills J/D, han har fået cartrophenbehandling(som jeg ikke har set effekt af) og han går til fysioterapeut 1 gang ugentlig med waterwalk og massage.

Igår var han til sin ugentlige behandling, og der opdagede vi hurtigt på løbebåndet at han trak på højre bagben.. Der var 2 muligheder for hvad det kunne være- et revet/flosset ledbånd eller en forværring af hans smerter i hofterne..

Jeg blev sendt hjem med restriktion om at han skal have ro og smertestillende, og så må vi se hvordan det går. Jeg fik en tid til imorgen igen, men har udsat den, for der skal jo lidt mere tid og virkning af de smertestillende, inden man kan håbe på forbedring. Så i næste uge skal jeg afsted igen.

Hvorfor har han så et evt. flosset/revet ledbånd ? Det kan sagtens være fordi jeg belønner ham med boldleg. Det er noget jeg har besluttet at fortsætte med, på trods af at jeg ved at det er risikofyldt. Det er en stor fælles glæde. Men det kan godt se ud som om at risikoen efterhånden er så stor at jeg er nødt til at i det allermindste at skære drastisk ned på det.. Det allerbedste er at undgå det HELT..

Og til hundetræning er jeg nødt til at acceptere at han er en hund der skal passes bedre på end jeg gør..

Jeg har godt kunne mærke de sidste uger at han er blevet hurtigere træt, langsommere til at rejse sig og vender sig mere om natten.

Jeg synes bare at det er hårdt !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårdt at have pensionisthund :-'(
  • #1   15. maj 2013 Et par billeder af Belli til fys

    profilbillede
  • #2   15. maj 2013 et mere

    profilbillede
  • #3   15. maj 2013 Åh det er så uretfærdigt når hundene begynder at være mæt af dage.
    Men jeg synes det er utroligt vigtigt at lytte til hundens signaler, så nok er nok.
    Når man står tilbage efter et langt liv sammen, skal det være de ti friske år man skal kunne huske, og ikke det sidste år med sygdom. For så har man trukket den for langt.
    Der skal være livskvalitet for hunden, og det er der kun, hvis hunden kan bevæge sig.
    De bedste tanker til jer smiley


  • #4   15. maj 2013 Kunne ikke skrive det bedre end Malene! smiley
    Sender også varme tanker herfra!


  • #5   15. maj 2013 Tak Malene smiley

    Jeg tror og håber at smertestillende vil give en mere frisk Belli. Og jeg tror også på det.
    Jeg har før talt om at sætte Belli på pension, bare leve sine sidste år som en hyggehund. Men jeg har trukket i land igen fordi jeg NYDER at arbejde med min hund, og Belli vil gøre alt for mig- og det er jo egoistisk af mig.. Ihvertfald hvis det skader ham mere end det glæder ham og gør ham gavn..

    Jeg har sat ham på metacam og overvejer at gå over til Onsior


  • #6   15. maj 2013 er det en fuldstændig umulig tanke at få endnu en hund til træning, og så lade Belli få den pension og "bare" være hyggehund, han kan jo givetvis ikke modstå fristelsen i træning og boldleg som han nok om muligt elsker højere end dig ... men det lyder til at belaste ham mere end godt er ...

    Kender nogen med en lab blanding, den fik for 2 år siden guld i hofterne, det gik virkelig godt, den elsker også at løbe efter bolde og pinde, kan blive ved i timevis, men nu er der konstateret slidgigt i forbenene, og nu må den altså ikke løbe så meget mere ... sker det en dag at det ikke lykkedes dem at begrænse den, så kan de tydeligt mærke det på hunden om aftenen og dagene efter ....men når tingene er rolige så har den stadig et godt liv, det skal bare være på dens niveau, men det er ejere der er nødt til at sætte grænser, hunden kan jo ikke selv ....


  • #7   15. maj 2013 Du har helt ret Hanne- det er ejeren der er nødt til at sætte begrænsninger.

    Endnu en hund har været på tale længe, men pt. ser det ikke ud til at kunne blive lige foreløbig- DESVÆRRE

    Jeg har prøvet lånehund- altså låne en hund til træning, men det duer jeg ikke til.. det mest af træningen foregår jo i dagligdagen og kontakten får man også i hverdagen..


  • #8   15. maj 2013 Det er jo med gamle hunde som med gamle mennesker.

    Man kan simpelthen ikke det samme, som da man var ung - hvor gerne man end vil.
    Gamle mennesker toner gradvist ned, men gamle hunde gør sig ekstra anstrengelser for stadig at tækkes sin ejer, og jeg synes IKKE, det er fair at lade den gøre det.

    Du må sidesætte dine egne behov i den tid, Bellidrengen har tilbage og lade ham nyde sin alderdom med hyggelige gå-ture i hans eget tempo samt støtte ham med optimal kost og smertestillende medicin, når det værker i de gamle led og knogler.

    Kan du så ikke i stedet for at træne med ham hjælpe andre, selv om det ikke vil være det optimale for dig?
    Det vil der sikkert være nogle, der vil være glade for.


  • #9   15. maj 2013 Kan godt forstå at det med lånehund ikke er det samme, det er jo det daglige liv med hunden der skaber helheden, og det gode liv, samhørigheden ...

    Det er virkelig en hård tid når det går ned af bakke for ens bedste dyreven...


  • #10   15. maj 2013 Natravnen

    Du har helt ret

    Jeg er hjælpetræner 2 gange ugentlig- det hjælper lidt.

    Hanne
    Ja, det må man nok sige at det er.. smiley


  • #11   15. maj 2013 Åh jeg husker tydeligt alle bekymringerne og overvejelserne, der følger med når hunden bliver gammel og får diverse skavanker. Øv hvor er det træls,men omvendt er detden tid man husker som den tid,hvor man virkelig connectede med sin elskede ven,jeg gjorde ihvertfald. Trods bekymringer og frustrationer villejeg aldrig have været den tid foruden, nu bagefter, men øv hvor jeg føler med dig:-(

  • #12   16. maj 2013 Åh, det er så trist at se, når den tidligere så aktive hund ikke kan det den og du gerne vil.

    Men hvad med en anden slags træning, gør mere ud af sporarbejde, træn tricks, intelligensspil etc. med ham, alting der ikke strabadserer hans ben så meget som boldarbejdet.

    Jeg ved godt det ikke tilfredsstiller din lyst til træning, men glæd dig i stedet over, at du stadig har ham, og han ellers trives.


  • #13   16. maj 2013 Tak Lotte !

    Kirsten
    Jeg er begyndt at lægge mere spor til ham, det er nemlig lige præcis en af de ting han gerne må.

    Jeg tror faktisk at det er mig der har det sværest med at pensionere ham. Jeg tror ikke han lider nogen nød af at være pensionisthund- han gider ikke ligeså meget som han har gjort. Hvis han får nus og sine gåture så tror jeg at han er glad.



  • #14   16. maj 2013 Bella, jeg tror også han holder meget af sin tilværelse trods de nødvendige ændringer, nus og gåture har stor værdi! smiley

    Og hvor jeg misunder dig at have din dejlige hund op i alderdommen, vi har desværre måtte sige farvel til vores tre sidste hunde alt for tidligt.



Kommentér på:
Hårdt at have pensionisthund :-'(

Annonce