{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Hvad må hun koste? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Har lige et spørgsmålet til HG folket..

Jeg har fået tilbudt en ruhårs tæve på 3 år. Kender hende godt i forvejen.
Hun har papir, og fuld vac. HD: B.
Hun går perfekt på marken, og er en fantastisk jagt hund. Halser på vildt:-)
Men men men, hun har nogle minusser smiley
Hendes næse duer ikke til schweiss og spor arbejde. Og hun duer ikke til at stå i hundegård for lang tid af gangen. (Jeg kan tilbyde hende andre forhold)
Og så har hun elipisi (staves??) Så hun kan IKKE avles på nogensinde..

Hvad ville I vurdere hende til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad må hun koste?
  • #2   15. maj 2013 Lille Solstråle, det er da for meget ;o) jeg ville sige Gratis.....

Tilføjer: Synes ikke man tager penge for en syg hund.

• #3   15. maj 2013 Altså hun er 3 år gammel..
    også med de "minusser" som du beskriver vil jeg ikke sige mere end 2000 kr.
    også skal du selvfølgelig ikke tage dig af de useriøse kommentarer der kommer smiley

• #4   15. maj 2013 Et par tusinde;)

• #6   15. maj 2013 Nu er jeg så tilpas overtroisk at jeg tro på at det giver dårlig karma at give dyr væk gratis, så jeg vil mene at et par Franciskaner øl (eller lingende)vil være en passende pris. smiley

• #7   15. maj 2013 Lille Solstråle, det er der jo så masser der gør alligevel ;o) men ok så må jeg være enig med dig, for finder det absolut ikke rigtigt at få mere for at sende "lorten" videre...

• #8   15. maj 2013 ville også mene omkring 1000-2000 da hun jo sagtens kan være en god hun på trods af de minusser der nu er, og epelepsi kan godt behandles så hun kan leve fint med det

• #9   15. maj 2013 Line.bullerlove, jeg er lidt nysgerrig, ville du også give penge for en hund med allergi?

• #10   15. maj 2013 Brian, hvor meget koster det at behandle sådan en hund? og er det et engangs beløb?

• #11   15. maj 2013 hvis der er papirer på hunden, den havde de kvaliteter som jeg søgte, som her for TS er jagt, så ja. så ville jeg give penge for hunden smiley

• #12   15. maj 2013 Maks 2000 kr.

• #13   15. maj 2013 Line.bullerlove, jeg ville heller kigge mig om efter en der ikke var syg.... forstår ikke dem der kan sælge en syg hund.... tyder på ejere af hunden kender TS eftersom TS kender hunden, hvorfor ikke forære TS hunden hvis ejer ikke selv gider den mere?

• #14   15. maj 2013 Den burde være gratis!
    Max 500 kr.

• #16   15. maj 2013 Den skal jo have medicin resten af sine dage formoder jeg!

• #17   15. maj 2013 Aino K
    ved ikke 100% hvad det koster men min mor havde en der led af det hunden fik en pille om dagen og så virkede, det var ikke store summer der blev brugt på det,

• #18   15. maj 2013 Jeg ville ikke betale for en syg hund. Du skal bruge penge på daglig medicin, så det kan blive en dyr fornøjelse.

• #19   15. maj 2013 Epilepsi er virkelig en kælling af en sygdom...! Jeg ville aldrig anskaffe en hund med denne lidelse. Det er SÅ grimt at se sin hund ligge og ralle, velvidende at hjernen bliver ristet hver gang. Og at man ikke ved hvor længe medicinen virker, eller om man en dag kommer hjem til en alvorlig såret eller død hund. smiley

Så Brian, og andre. Epilepsi er ikke bare lige...

• #20   15. maj 2013 Ulla, lige min pointe ;o)

Kaj, tænker jeg også.....

Brian, ok

• #21   15. maj 2013 Tak for alle svarene smiley
    Hun skulle være være jagt hund ved mig, og så lære at gå rundt på gården sammen med mig (så hun kunne være i hundegård så lidt som muligt)
    Det med elipesien, er der jo mange historier på hvor lang tid man har hunden. Nogen har dem jo kun 3-4 år efter første anfald, andre lever med det hele livet… Hende her har haft det ca i et år nu.., så vidt jeg lige ved…
    Han vil af med den pga elipesien da man så ikke kan avle på den, på sigt… Og så vil han ikke ofre pengene på den mht prøver da han ikke kan bruge den alligevel…
    Jeg havde tænkt mig at prøve at gå på nogle mark prøver, bare for at lære det smiley For det kan hun 110% smiley

• #22   15. maj 2013 Anne Julie, tror jeg heller ikke det er....

• #23   15. maj 2013 I det år har der vist været ca 5 anfald hvad ejer kender til… Så det er ikke vildt slemt endnu...

• #24   15. maj 2013 der er lagt tid og penge i en fornuftigt jagt hund lyder det som om TS fortæller smiley
    Og hvis det er en hund som TS rigtig gerne vil have.. Fordi hunden har et godt sind og nogle gode evner.
    Så er det da nok grunde til at give en lille sum penge for den.
    Og hvad så hvis hunden skal have medicin resten af sine dage?
    Hvis det er lige præcis denne hund som TS har forelsket sig i, skal det ikke stoppe hende.
    Min mening, men min firbenede ven er alle pengene værd! rup og stup!

• #25   15. maj 2013 Jeg ville sige max. 500.
    Den hund kan koste meget i medicin pga. epilepsien.

• #26   15. maj 2013 Hunden kan sagtens være en god og dejlig hund. smiley

• #27   15. maj 2013 Janni, det må så kaldes for et underskud ;o) at aflive hende ville koste ham, men forære dig ville lade underskuddet blive hvor det er, og han kan vel følge hende resten af hendes dage? at få noget for hende når hun er syg, det er forkert i mine øjne, men gør selvfølgelig hans underskud mindre.....

• #28   15. maj 2013 anne juile en kan så vel som mennesker godt være vel behandlet så hunde godt kan leve et stort set normalt liv uden anfald

• #29   15. maj 2013 Ja men jeg vil umiddelbart frygte at der er en væsentlig forhøjet risiko for hunden ikke lever så længe den burde (bør man have i mente)
    Jeg synes ikke fem anfald på et år lyder af så lidt, men har aldrig haft sådan en hund! Jeg ville ikke turde lade den være alene!

• #30   15. maj 2013 Syntes faktisk det er ret usmagelig at vil have penge for hunden... Opdrætter burde være glad for at den kan få et godt hjem trods sygedom!

• #32   15. maj 2013 Nu som, helt sikkert den kan det, og fik ens egen hund pludselig sådan sygdom, nå ja men så sælger man den jo bare hvis man ikke "gider" sådan hund med sådan sygdom ik *Griner* aj sry men det er altså helt hen i vejret..... næ var det ens egen hund ville man nok sørge for den så længe den ville havde det godt og sige stop når det var den tid....

• #33   15. maj 2013 Brian: Jeg er ret sikker på det høre til sjældenhederne at en hund kan blive så velbehandlet at den aldrig får anfald. Især ikke når vi taler om hunde der bliver brugt = de bliver udsat for en kraftig stressfaktor.

• #34   15. maj 2013 Tja jeg tager ikke tingene så tungt og jeg tager gerne de hunde ingen andre gider have.

Trods penge og skavanker.

• #35   15. maj 2013 Jeg har siddet i noget tid og læst op og ned om epilepsi og der er mange ting, både den ene og den anden vej.
    Om natten og når jeg ikke er hjemme, bliver det sådan at andre hunde ikke kan komme til hende. Da når de har anfaldene kan virke aggrasivt på andre hunde, og dermed angribe hende.
    Jeg har gjort op med mig selv at jeg vil købe gps til hende, til når vi er på jagt, så jeg altid kan finde hende.
    Det med stres troede jeg også, og det har da også noget at sige. Men andre mener det ikke er relateret.. 2 af de anfald hun har haft, kom ved endt løbe tid. 2-3 andre har været under opstemte siturationer, så vidt jeg har forstået…
    Var ud og besøge en anden hund den anden dag. Det var en familie, hvor manden går på jagt, der havde overtaget en ruhårs han på 4 år som også har epilepsi. Nu var den 11 år, og levede i bedste velgående. Det var ikke hvert år den fik anfald, men det skete meget sjældent.
    Så tænkte hvis man kunne give hunden et roliger miljø, ville det måske aftge en smule??
    Men jeg er indstillet på at jeg måske ikke har hunden så lang tid. Men hvis jeg ikke ville have den, blev nok aflivet smiley

Der var en der skrev at det var opdrætter der havde den, det er det ikke...

• #37   15. maj 2013 Spring ud i det.

Men lov mig at går det ikke så sender du hende over regnbuebroen.
    Præcis samme løfte har jeg givet mine skavank hunde. Hos mig er sidste stop og de skal aldrig nogensinde mere lide eller være kastebolde.

• #39   15. maj 2013 Aino: Helt sikkert hvis det var min hund, ville jeg også beholde den, og få det bedst muligt ud af det. Det er jo ikke hundens skyld af den får det...

• #40   15. maj 2013 True, også hoftedysplasi :o/ *Klik*

• #42   15. maj 2013 True: Hun har ikke hoftedysplasi… hun har b hofter, så vidt jeg ved er det gode nok hofter??

De mener de vil have 5000 for hende… Hvilket jeg synes var lige i overkanten for en syghund. Men så fik jeg jo at vide: Det er jo en god jagt hund…. meen spørgsmålet er jo bare hvor lang tid at den holder til det…??
    Men jeg måtte komme med et bud...

• #44   15. maj 2013 Jeg er helt enig med Flatrunner, at have en hund med epilepsi er en konstant stress-faktor.

• #45   15. maj 2013 Arj 5000 skal du sku ikke give!

• #46   15. maj 2013 Flatrunner, kan godt følge dig, må havde været ubeskrivelig hårdt, ikke noget jeg forestiller mig man trækker i langdrag.... nu ser jeg også sådan på det at piller kan være ok for en lille periode for at blive rask, men som "foder" næ tak det kan ikke være sundt...

• #47   15. maj 2013 Ej, hvor usmageligt at ville have 5000kr for en syg hund...!

• #48   15. maj 2013 Nej B er ikke dårlige hofter.

• #49   15. maj 2013 Ulla, Enig! også med dig Anne Julie, det er "ren forretning"....

• #50   15. maj 2013 Flatrunner: SÅ det engang til noget mark træning hvor de også var, absolut et dårligt syn smiley Altså nu er jeg ikke det store jagt menneske smiley Det bliver kun til 5-6 drivjagter om året. Og havde tænkt 1-2 af dem kunne hun komme med., da jeg også har min "gule bastardt" der skal røres lidt smiley Så det var jo mest som gårdhund og følgesvend på gården og gå turene smiley
    Men er godt klar over at det kan være en mundfuld at komme igang med...

• #51   15. maj 2013 5000 er for meget.. selvom hendes sind sikkert er alle pengene værd!

• #52   15. maj 2013 Det virker lidt som om sælger lige ser sit snit til at tjene en god slat, på TS gode hjerte.

• #54   15. maj 2013 Jeg vil give hunden en chance, har alle ikke behov for det til tider??
    Og så må jeg jo leve med at mit gode hjerte kan koste mig dyrt… smiley
    Nogen hunde kan jo leve fint med det… Og andre ikke smiley

• #56   15. maj 2013 Jeg har haft en epilepsihund, og jeg tog også en igen, om nødvendigt, men aldrig om jeg ville give penge for den, uanset hvordan den er trænet eller ser ud.

Epilepsi er en møgsygdom, hvor du ikke kan forudse hvad situationen er om bare et minut.

Vores gl. dreng gik fra praktisk talt ingen anfald til flere daglige i løbet af et par dage. Vi fik ham stabiliseret på medicin efter et lang og dyrt forløb med hyppige prøvetagninger hos dyrlægen. Der er nemlig hos nogle hunde en hårfin balance mellem for meget medicin = for mange bivirkninger og for lidt medicin = for mange anfald.

Efter godt to år på medicin, hvor han bare havde et par anfald om året, så tog anfaldene til i hyppighed og voldsomhed, trods forøget medicinering.

Prøv at ligge vågen nat efter nat, hvilende på albuerne, fordi du nærmest bare venter på, at din hund skal få et anfald. Anfaldene var voldsomme, alt gik på ham, og han var totalt desorienteret længe efter hvert anfald. Hver anfald krævede vask af ham og hans omgivelser. Og hjertet græder over at se sin dejlige hund udsat for dette.

Vi fik ikke bugt med anfaldene trods meget kvalificeret hjælp fra både vores egen dyrlæge og KU Life, og de sidste voldsomme anfald ændrede hans psyke, så til sidst måtte vi sige farvel til vores skønne, skønne dreng. Han blev kun 6 år....

Er DU rede til det forløb, hvis du skulle blive udsat for det - og vil du betale penge for at udsætte dig for risikoen?

Jeg synes, den nuværende ejer skulle skamme sig over at ville forlange penge for hunden. Hele forløbet med vores epilepsihund kostede langt over 20.000 kr., heldigvis havde vi sygesikring, men det kan du ikke få nu, hvor hunden allerede er syg.

• #57   15. maj 2013 En syg hund skal ikke koste noget, der skal ejer være glad for, at andre vil tilbyde den et godt hjem. .
    Du får ekstra udgifter fordi hunden er syg, så ejer skal være taknemmelig over at du vil have den.

• #58   16. maj 2013 True: b hofter er jo ganske udemærket. Indenfor dansk ruhår må kan de komme i avl register på a og b hofter. det er de færreste der vil kassere en hund på b hofter. den kan jo have a på den ene og b på den anden, det vides jo ikke, men så vil den hedde b…
    De fleste hunde der bliver brugt på jagt er 1-1,5 år gammel når de begynder at komme med…
    Hvad mener du med at racen er disponeret??

• #59   16. maj 2013 Hvis det var hunden jeg ville have, havde jeg købt den trods epilepsien. Den kan behandles.
    Og en veltrænet ruhår sælges, når den er uden fysiske skavanker, for 20-25.000 kr. Og trods epilepsi kan den jo sagtens fungere som en glimrende jagthund.
    Jeg ville så få den steriliseret, hvis det er hormonerne der udløser anfald. Og så ville jeg ellers gå på jagt med min hund til den faldt død om, lykkelig under udførelse af det den er ekspert i. Og som TS siger, så er B hofter ikke HD.

• #60   16. maj 2013 Marietta sagde det..

• #61   16. maj 2013 Jeg har haft en epilepsihund... det er hårdt, kan være dyrt og der er ingen garanti for sygdomsforløbet. Min hund var født med det og levede i 13½ år. Hun døde ikke af epilepsien og havde nok en ret mildt sygdomsforløb i forhold til hvad jeg ellers har hørt.

• #62   16. maj 2013 Marietta: Tak for godt svar smiley Havde ikke lige tænkt at få den steriliseret, men hvis det kan hjælpe den, så er det jo det man skal smiley Skal jo ikke have hvalpe på den alligevel smiley

Tak annelise smiley

Må lige blive enig med ejer om pris, så hun kan komme hjem til mig smiley

• #63   16. maj 2013 Du må gerne give update smiley

• #64   16. maj 2013 B hofter er ikke hd, men 5000 er nu for meget, et par tusinde så kan man få en dejlig følgesvend ud af det;)

Kommentér på:
Hvad må hun koste?

Annonce