881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Fransk bider - MEGET! Fransk bider - MEGET!

Så bliver der lige lavet et indlæg igen, igen - det er ikke sådan at være førstegangshundeejer smiley

Nu er vi så nået der til at min lille vapper bider i ALT og helst i hans mennesker. I starten ignorerede vi det og ham når det skete og så stoppede han straks. Nu er det så blevet vanvittigt underholdende at bide ofte og bide hårdt! Det er praktisk talt umuligt at klappe ham uden at han flyver i flæsket på en - går man på gulvet flyver han på fødderne i stedet og bukseben elsker vi også.
Er der nogen som har gode tricks til hvordan man bedst vænner ham af med den vane? Han har jo masser af legetøj beregnet til lige netop at bide i så tænderne ikke klør, hvis det skulle være årsagen (han er 10 uger på søndag).
Vi har også prøvet at bytte ud med legetøjet hver gang han bider i os eller f.eks. playstation, spisebord, sofa og what not - men det er bare som om det absolut intet hjælper.

Hvis nogle af jer kloge hoveder skulle have oplevet lignende og fået det løst hører vi vældigt gerne fra jer. Alle herhjemme skulle jo helst have det godt - så jeg en anden gang ikke bliver bidt så hårdt at han med hans bittesmå hvalpetænder får bidt hul i mig, min finger hæver og jeg sidder og tuder i hjørnet smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bider - MEGET!
  • #1   17. maj 2013 Velkommen til hvalpeverdenen smiley
    Det lyder som om i har prøvet de mest almindelige metoder, men prøv at give et piv, som en anden hvalp ville have gjort, og så ignorer ham.. Han forstår jo nok ikke at det gør ondt på jer, og så skal han have det afvide, men begynd endelig ikke at skælde ud eller lign. Det kan nemlig tit godt have den modsatte effekt, end hvad man ønsker smiley

• #2   17. maj 2013 TR - han må desværre ikke få godbidder endnu, hans mave kan ikke tåle det. Vi fik at vide af opdrætter at vi lige skulle vente et par uger. Men vi har prøvet med hans almindelige mad og hans almindelige mad blødt op i vand og frosset ned i en kong. Men vil jo helst heller ikke "belønne" hans hysteriske-buller-øjeblikke, hvis du forstår smiley

• #3   17. maj 2013 melanieH - haha jo tak. Var indstillet på at han bed, bare ikke lige at det ikke var mine sko som blev ødelagt men mine hænder som skulle bløde haha smiley
    jeg prøvede det lidt i går, og i starten var det som om det virkede. Men så var det som om det gik over til at han synes den der lyd var ganske spændende og "gad vide om hun kan sige den igen" opfattelsen. smiley

• #4   17. maj 2013 Haha! Jeg siger også velkommen til hvalpeverdenen smiley

Vend dig til små bidemærker i hænder, huller i sokker og strømpebukser....det går over! Faktisk kan jeg ikke engang huske hvornår det gik over med Bella? Mener ikke det varede så lang tid, men jeg kan huske at jeg mange gange afledte hendes bideri i mig, til fordel for bideri i et tyggeben eller noget legetøj.

Han skifter jo også tænder og det kan klø/gøre lidt ondt og det kan han jo kun afhjælpe ved at bide. Min gamle hund Minnie fik faktisk en fugtigt viskestykke, der havde ligget i fryseren til det var helt frossent. Det nød hun at ligge og gumle lidt på, når tandskiftet kløede.

• #7   17. maj 2013 Han skal belønnes INDEN han bider....... Så snart man sætter sig og han tager kontakt uden at bide, så beløn ham. Bider han så ignorer ham. Op på en stol, hvis han er vedholdende.

Hvis man belønner når hunden holder op med at bide, lærer den jo at for at få en godbid skal jeg lige bide først og så holde op.

Eventuelt sæt dig på gulvet med hans foder og spred lidt af det ud over gulvet. Lad ham få lov at arbejde for føden.

• #8   17. maj 2013 Da min hund var hvalp prøvede jeg en del forskellige ting, for at få hans bideri til at stoppe. Han gjorde det i (bukse)ben. Det der virkede var, at ignorere ham 100 %. Og ja det er dælme svært når man har en hvalp til at hænge i benet, for de spidse hvalpetænder gør jo mega ondt. Men det at man stod helt stille gjorde altså, at han ikke synes det var interessant længere.

• #9   17. maj 2013 aksel havde hos opdrætter fået lov til at hænge i bukse ben og sys det var evig skæg smiley
    jeg nægter så pure at have en 10 kgs hvapper slæbende i buksen.. så han fik et bestemt Nej! og blev belønnet med leg ( med legetøj ) når han slap smiley
    det tog 3 dage, så har han ikke bidt i hverken bukser eller mennesker siden smiley

• #10   22. maj 2013 Beklager at jeg ikke lige er vendt tilbage før nu - men vi er meget udmattede herhjemme eftersom baby-hunden bare ikke vil give op. Han har nu videreudviklet hans bideri til 3 timers energi anfald. Det indebærer at han ligger på ryggen og kradser vægge eller sin kurv osv. gør, løber rundt i et voldsomt tempo og skriger med sådan en hvalpehyl når han ikke kan bide i en. Egentlig kan man vel sammenligne det med et hysterisk anfald en 4 årig i Bilka ville få, hvis han ikke måtte få slik. Forskellen er bare at det varer i 3 timer.. Er det helt normalt? For han plejer ikke være vågen i 3 timer ad gangen og da slet ikke med den energi. Vi vil bare gerne være sikker på at det er fordi vi ikke gør noget forkert. Det kan være svært at udmatte ham eftersom man ikke må gå så lange ture med ham. Vi har allerede hver dag søgeøvelser i mindst to af hans måltider, mindst 3 korte gåture udenfor haven - han er jo kun 10 uger så de må ikke være så lange, mange lege, bidelegetøj, aktivitetsbold og så træner vi en del med ham - altså kommandoer såsom indkald osv. for at stimulere ham mentalt også. Men lige lidt hjælper det altså og nu er vi lidt på bar bund om hvorvidt det bare er muligt at det er hvalpeadfærd som forhåbentlig snart går over eller om det er fordi vi håndterer ham forkert...

og forresten tak for alle de gode råd ift. at stoppe hans bideri! smiley

• #11   22. maj 2013 Når min har haft hvalpeflip der er gået over gevind, så har det fået noget at tygge i. Det virker beroligende. I hvert fald på mine....:)

Bare undgå tyggepinde med meget sukker i. Sukker virker nemlig på samme måde hos hvalpe, som det gør hos børn. *gys*

• #12   22. maj 2013 Anne - det har vi også prøvet men han er flyvende ligeglad. Han gider ikke tygge i de ting - opsøger man ham når han er i det humør bliver man bidt i stykker. Han er umulig når han er sådan, han reagerer ikke på sit navn, på at vi finder klikkeren frem, at han ser godbidder eller andet mad som han ellers altid kan lokkes med. Han er fuldstændigt ligeglad med alt, desværre smiley

• #13   22. maj 2013 Nå men, så er det vel tid til en "time-out", selv om det måske ikke er så politisk korrekt.
    Han er vel stadig så tilpas lille at i bare kan løfte ham og sætte ham i en kravlegård eller noget. Så det i gør at at når han bliver vild og ikke høre efter, så løfter i ham op, uden at tale til ham eller på anden måde vise ham opmærksomhed, og så sætter i ham ned i kravlegården ind til han er rolig.
    Bliver han vild igen gør i det samme. Han skal lære at det sjove stopper, når han bliver vild og ikke lytter.
    Kravlegår kan også erstattes med børnegitter for døren.

Men humlen er at i er über-konsekvente.

• #14   22. maj 2013 Anne der er så meget der ikke er politisk korrekt men til tider når man jo et punkt hvor man ikke kan følge med og man bliver nødt til at tage yderligere handling. Skal det være et sted hvor han kan se os? Altså mere ment som i at han skal have kontakt til os og ikke bare proppes ud i gangen hvor han kan se os gennem en glasdør, hvis du forstår smiley

• #15   22. maj 2013 Jeg ville vælge et sted hvor han kan se jer. Det er jo ikke en straf som sådan, det er bare et vink med en vognstang om at nu er det dælme slut.

Kommentér på:
Fransk bider - MEGET!

Annonce