{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Natascha W
Natascha W
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Valg af race {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev et indlæg forleden ang beagle.

Jeg tillader mig at lave endnu et indlæg, men denne gang for at få hjælp til hvilken race I ville synes passer godt til os.

Vi er en børnefamilie med børn fra 2,5 til 8 år.
Vi har lige nu en lille chihuahua pige. Hun er et værre nusse hoved som helst vil ligge under dynen og sove.

Jeg er vokset op med golden retriever så jeg har lidt en "svaghed" for dem smiley

Vi har kig på beagle, golden retriever, labrador eller en cocker spaniel. Det er umiddelbart de racer vi synes bedst om. Men den race vi ender op med skal jo også helst passe til vores familie.
Der vil blive gået tur inden vi tager afsted om morgenen og igen når vi kommer hjem. Skal vi steder hvor det kan lade sig gøre at tage hunden med vil den komme med.
Det skal være en som er glad for børn og finder sig i en del.
Det skal helst ikke være en som der er for meget krudt i. Forstået på den måde at det ikke skal være en som hele tiden er på. Har engang haft en blandings labrador som aldrig blev træt og altid var på og var lidt kuldret i hoved smiley

Håber I kan hjælpe med hvilken race I synes passer til os smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af race
  • #1   27. maj 2013 De racer du nævner er avlet til at udføre en opgave. Derfor skal hundens behov tilfredsstilles dagligt, for at hunden er i balance.
    Prøv at læse op på hundens oprindelse. Det er vigtigt at hunden behov harmonerer med familiens lyst til træning.
    Ingen af retriverne er sofahunde. De er nemme at træne og skal have noget at lave. Det er bare en udpræget misforståelse, at de kan trives med et liv på langs derhjemme.

• #2   27. maj 2013 Måske en cavalier King Charles spaniel.

• Natascha W
    Natascha W Tilmeldt:
    maj 2013

#3   27. maj 2013 Det var nu ikke ment som at det skulle være en sofa-hund.
    Der skal selvfølgelig gåes ture og vi har en mark lige ved siden af hvor vi går med den lille nu, det eneste er bare at det ikke skal være en der kræver noget hele tiden - håber I forstår smiley

• #5   27. maj 2013 Som Malene skriver, så er alle de racer du nævner arbejdshunde, og skal derfor bruges.
    En gåtur eller en tur løs på marken er ikke nok.

De skal ud og arbejde med deres hovede. Gå noget spor eller lignende.

Dog findes der som "Krumme" også skriver udstillingslinier, som ikke er helt så driftige.
    Jeg foreslår at i tager ud og snakker med nogle opdrættere af de racer i er interesseret i. De vil helt sikkert kunne hjælpe jer, og så kan de også udvælge den fra et evt. kuld, som passer bedst til jer.

• #6   27. maj 2013 Hvad med fx en fransk bulldog?

• #7   27. maj 2013 Jeg bider lidt mærke i at du skriver at "Det skal være en som er glad for børn og finder sig i en del".

Finder sig i en del....forhåbentlig lærer dine børn også at respekterer hundens grænser? Men det går jeg ud fra efter som i jo har en chihuahua i forvejen.

Nu nævner du cocker spaniel, men er du/i indstillet på al pelsplejen? Den skal børstes flere gange om ugen, bades og trimmes med jævne mellemrum, hvilket koster ca 800 kr omkring hver anden til tredje måned hos en hundefrisør, hvis ikke man selv står for det (og her kan et trimmekursus gennem Spaniel Klubben være en god ting).

• #9   27. maj 2013 Jeg vil fraråde jer cockerpaniel og beagle og umiddelbart også golden og labrador.
    Labrador eller golden af udstillingslinier KAN være en mulighed, men der synes jeg som Tanja og Bine, at i skal tage ud at tale med opdrættere af de 2 racer.

Det i skal tænke over, især når i tænker i de racer, at i er nødt til at finde noget i kan bruge hundens hjerne til. Ingen af de 2 racer kan trives med lufteture og samvær med jer alene, ikke uden at få en risiko for en understimuleret hund...

Det kan være lydighedstræning, rally lydighed, spor el.andet.

• #10   27. maj 2013 Jeg ville overvejer cavalier king charles..

Nina Rasmine skriver så håber jeg at også at denne sætning:
    "Det skal være en som er glad for børn og finder sig i en del", ikke betyder at hundens grænser ikke bliver respekteret !

Man kan bl.a. hverken ride ranke på en hund eller klæde den ud..

• Natascha W
    Natascha W Tilmeldt:
    maj 2013

#11   27. maj 2013 Tror måske ikke at jeg udtrykker mig helt klart. For mig er det selvfølgelig vigtigt at hunden er glad for børn og finder sig i en del, men samtidig så skal børnene også vide hvad de må og ikke må med hunden. Det ved de i forvejen mht. vores chihuahua og hun er jo meget lille og de er rigtig gode til at være sammen med hende smiley

• #12   27. maj 2013 En collie kan være en mulighed, hvis I vil gå til lidt træning med den og ellers sørger for den for daglige gåture, helst med mulighed for at kunne løbe lidt frit. En collie med god mentalitet elsker børn og elsker en aktiv familie, men det er selvfølgelig meget vigtigt, at børnene ved, hvordan de skal omgåes hunden og lærer at respektere dens grænser og behov for at kunne trække sig tilbage.

Collien er en hyrde der elsker hele sin flok over alt på jorden, den skal have lidt hjernegymnastik og motion, men ike mere end mange andre racer, den er som regel aktiv ude og rolig inde, hvis den ellers stimuleres korrekt.

• Nicoline T
    Nicoline T Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 8
    #14   3. jun 2013 Jeg ville umidlbart ikke sige beagle, da de kræver utrolig meget træning, og ikke er så gode til børn igen! Golden- og labrador retriver kræver en del motion og stimulering, altså de to ture skulle til sammen være 1,5 til 2 timer, hvor de kan gå frit. Cocker spaniel passer nok bedst til jeres familie, efter min mening!

Kommentér på:
Valg af race

Annonce