{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanhund og tæve
  • #1   8. jun 2013 Nej, mener hanhunde først etisk blive kastreret efter 6 måneder ved små hunde (altså der hvor de bliver kønsmodne) og store hunde er det vidst først ved 1 år... Må lige melde pas på den!

    Men hvorfor vil du kastrere hanhunden og ikke sterilisere tæven?


  • #2   8. jun 2013 Jeg ville mene, tæven skal sterilliseres. Peanut er kastreret og har hængt sammen med en hundhund på et tidspunkt alligevel. Han har aldrig vist interesse for tæver i løbetid, heller ikke selvom de gjorde sig til og stod med bagdelen oppe i hovedet på ham. Men lige pludselig var han altså interesseret alligevel. Trods han blev kastreret som ganske ung. Men der var hunhunden heldigvis noget større end ham,. Det havde været voldsomt, hvis det havde været en lille chihuahua-tæve, han var hoppet på.

  • #3   8. jun 2013 Jamen hvis jeg skal have hanhund, vil jeg have den kastreret. Så synes jeg bare det ville være mere skånsomt, hvis jeg kun behøvede at gøre det ved en af dem smiley

  • #4   8. jun 2013 Uanset om hanhunden skal kastreres eller ej, vil det være bedst at få sterilliseret hunhunden. Kastration af hannen er ingen garanti for, at han ikke vil finde hende interessant.

  • #5   8. jun 2013 Har du læst mulige bivirkninger ved kastration? Det er tævens altså meget mindre - hun slipper for livmoderkræft smiley

    Jeg har en kastrat og viser INGEN interesse i min Lilo, først lige når hun ligger numsen op til ham - så sidder de altså STADIG sammen! Det er sket én gang, vel og mærke den første løbetid efter kastrationen, så du er ikke sikker på at undgå noget selvom der (hvis dyrlægen har gjort sit job) ikke kommer nogle hvalpe..

    Jeg havde ikke læst om kastrationer på det tidspunkt for det var bare "normalt" for de katte vi altid har haft!

    Men min hanhund er bestemt blevet en mere usikker og en mere nervøs hund end han var engang... Han er bestemt ikke "ødelagt" eller på nogen måde skadet, en rigtig dejlig hund! Men der er ingen tvivl om at han ER nervøst anlagt hvilket har resulteret i meget hård træning i gø/hyle-stop og jeg har lært at skulle acceptere at jeg altså HAR en alarmhund nu..

    Der står bl.a. lidt her: http://www.omhunden.dk/html/kastration_af_hunde.html


  • #7   8. jun 2013 Ja okay så steliration er den eneste mulighed... det var egentlig bare for at høre muligheden for en hanhvalp, men synes stadig jeg er mere på en tæve, efter a have læst lidt... Fordi mine forældre passer dem, og de har en tæve, og pasningen skal gerne være uafhængig af deres hund smiley men tak for jeres svar, holder mig til udgangspunktet, en tæve hvalp

  • #8   8. jun 2013 I princippet kan an kastrere så snart stenene er faldet ned -og det er de oftest allerede når man henter hvalpen som 8-ugers.

    Problemet med den model, er at kastration har nogle bivirkninger, og kastration SÅ tidligt, ville jeg absolut ikke byde min hund. Det øger risikoen for knoglekræft, hunden vil med stor sandsynlighed vokse anderledes, og dertil kommer så de sædvanlige bivirkninger som øget produktion af underuld, sænket stofskifte og man skal osse være obs på at kastratuon kan ændre adfærd både positivt og negativt.

    så man må veje for og imod før man kastrerer. Og kastration meget tidligt, mener jeg har flere ulemper end fordele.


Kommentér på:
hanhund og tæve

Annonce