943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Min hund er for tyk Min hund er for tyk

Hej.
Jeg har min skønne, elsket Golden Retriever, men hun er utrolig madglad og man kan virkelig mærke på hende hvis hun har fået mindre mad end hun plejer. Hun får en skål light foder om aftnen og den er væk på under 2 min og spørgsmålet er så skal jeg tvinge mig selv till at give hende mindre mad?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er for tyk
  • #2   14. jun 2013 Giv hende noget normalt kvalitets foder, men i mindre mængde end den anbefalede, giv hende frugt og grønt til at supplere med og så ekstra motion...

Jeg tror ikke på de der light produkter, det er bevist at spiser mennesker dem, så bliver de ofte mere sultne og spiser bare mere ...

• #3   14. jun 2013 Hun vejer omkring 40 kg

• #5   14. jun 2013 Hvor meget motion får hun? For hvis hun nærmest intet forbrænder, så er det jo en ond cirkel. Og får hun meget mad ud over sin aftensmad(og morgenmad hvis hun også får det)? For det kan godt give rigtig meget med en lille godbid hist og pist smiley

• #6   14. jun 2013 Mht. at den spiser sin mad hurtigt, har du så overvejet at få en "Slow down" madskål :)?

• #7   14. jun 2013 Det er ikke synd at give hende mindre mængde mad hvis hun spiser mere end hun forbrænder, det er mere synd hvis hun forbliver "lidt rund i pelsen".

• #8   14. jun 2013 Hun får 3 ture om dagen.

• #10   15. jun 2013 Men 3 ture om dagen kan jo være alt fra nærmest ingen motion (10 min i langsom gang) til meget motion (lange cykelture, løb og hvad har vi)...

Men mindre mad og/eller mere motion er altså vejen frem når vovse skal tabe sig. Der er ikke nogen nemme løsninger (helt som ved mennesker;))

Så ja, du skal være hård og skære ned i fodermængden. Du kan så evt supllere lidt med et par gulerødder eller andet grønt, hvis hun virker voldsomt sulten.
    Og så skal du se på hvor meget og hvor hårdt hun motioneres. Måske hun skal have lært at løbe (i begyndelsen små og korte) ture ved siden af cyklen, måske har i en god sø i nærheden hvor hun kan svømme (det plejer at være et hit for en retriever) eller måske skal i ganske enkelt gå nogle flere eller længere ture. -jeg ved jo ikke hvordan jeres hverdag ser ud, så det er ting du selv må overveje smiley

Hanne -du kan ikke sammenligne menneske-light produkter og light-hundefoder. Light-menneskemad er jo typisk mad hvor man har skiftet sukker ud med andre sødestoffer og dokumentationen (i hvert fald det jeg har læst) går jo på at de kunstige sødestoffer er skyld i at man kan gå hen og blive mere sulten.

Hundefoder i lightudgave er ganske enkelt fedtreduceret -mindre fedt, men ikke ekstra fyld i form af diverse usunde sødestoffer og den slags.

Så lightfoder kan skam give god mening -men der er forskel på lightprodukter. Jeg har set dem med fedtindhold helt ned på 6%, mens andre har ligget på 12-14 (og altså næsten lgeså meget som i de fleste fodermærkers almindelige foder).

Lykke -nu er man jo nødt til at se på hunden og ikke på vægten. At din golden vejer 31, siger ikke noget om hvad TS's hunds idealvægt er, for hunde er bygget forskelligt, ligesom os mennesker.
    Man kan heller ikke bruge hvad der står på fodersækken til ret meget, for hvis hunden er for tyk, så er det altså ligemeget at fodersækken siger 150g -så er det alligevel for meget.
    Det der står på fodersækken er blot en lille vejledning, jeg kender kun meget få hunde der i virkeligheden skal have nøjagtigt det der står på sækken

• #11   15. jun 2013 Og når så vovse er på skrump, skal du have taget et kig på hvad du giver af snacks i løbet af dagen. Godbidder og andre snacks er en af de store syndere i kostregnskabet.
    En god ide kan være at hælde hundens dagsration i en skål om morgenen, og alt hvad der gives af guffer i løbet af dagen, skal komme fra den skål. Hvad der er tilbage om aftenen, kan hunden så få i sin foderskål. INGEN andre snacks gives i løbet af dagen.

Bruger man at give hunden bendage e.l. må det tages ud af dagens foder, så benet enten helt eller delvist erstatter dagens foder-ration

• #12   15. jun 2013 Hej Michelle.
    Hun får 1 lille tur om morgenen og lang tur om eftermiddagen over på volden med cykler, så det kan hun sagtens og så en mellem tur om aftnen. Jeg synes det med den der skål der står hele dagen er en glimrende idé, så det vil jeg prøve smiley

• #13   15. jun 2013 Kan du eventuelt tage et billede af hende fra oven?

• #15   15. jun 2013 Min labrador har fået Essential Contour i ca. 3½ måned nu, og han har tabt sig. Ved dog ikke præcist, hvor meget han har tabt sig. Men nu er han blevet pæn at se på. smiley

Har du evt. mulighed for, at fodre flere gange om dagen??

Kommentér på:
Min hund er for tyk

Annonce