{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Stefan K
Stefan K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

Boxer bliver den let syg {{forumTopicSubject}}

jeg har tænkt mig at få en boxer men mit forsikrings selvskab siger de har mange sygedomme med sig ?
men jeg har hørt jeg ikke må vælge en boxer med en for flad snudse og hva skal man mere gå efter eller er det en dum hund for ville heller ikke hvis den bare koster penge ud a kassen for ville gerne ha boxer men ikke hvis den er syg hele tiden,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxer bliver den let syg
  • #1   17. jun 2013 Du skal købe en med stamtavle efter tjekkede forældre, og en god opdrætter. Så er der ingen problemer der smiley

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#2   17. jun 2013 okay så bare en med stamtavle eller hva alle siger bare deres snuder og pels og de får knudler er det rigtig?

• #4   17. jun 2013 Altså hvis du for en boxer med for flad snude kan den let blive påvirket af alt den varme. Og faktisk synes jeg du skal se 101 dejlige hunde. Der har lige været meget om boxerens og dens sygdomme.

• #5   17. jun 2013 Boxere af ordenligt opdræt er generelt ret sunde. De har ikke problemer vejrtrækningen osv. Der er dog visse arvelige sygdomme man skal tage højde for.

Og ja, køb med tavle. MEN! tavlen er ikke en garanti. Tavlen er et redskab til at finde den rette hund.

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#6   17. jun 2013 okaay ja jeg skal ha med stamtavle.
    og jeg skal bare være sikker på at der ikke er en masse sygedomme med ,. men hvis jeg køber den med tavle hva skal jeg elleres gøre

• #7   17. jun 2013 Jeg vil anbefale dig at snakke med Carina/Krumme herinde fra. Bare søg efter boxeren Cult shaker i galleriet. Hun ved noget nær alt om boxere. smiley

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#8   17. jun 2013 jeg kan ikke finde hende .. kan du ikke sende et link med hendes profil

• #9   17. jun 2013 Her er Krumme (Carina)

http://www.hundegalleri.dk/bruger/1027-krumme

Hun har en stor viden om boxere, og hun har en super opdrætter i ryggen..:-)

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#10   17. jun 2013 okaay jamen har skrevet kan man osse købe en ved en kennel eller er privat bedst ?

• #11   17. jun 2013 Du kan sagtens købe ved en kennel, der er mange gode..
    At hunden kommer fra en kennel, betyder jo ikke ret meget andet end at dem der opdrætter den har kennelnavn, mv..
    det betyder ikke nødvenligvis at det er et sted med mange hunde..

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#12   17. jun 2013 okaay Javel ja ;D

• #14   17. jun 2013 Har du ikke en hvalp på 6 måneder? Er det så ik lidt tidligt at få den næste hund? Men du drømmer måske bare om en bokser når tid bliver ret...!?

• #15   21. jun 2013 Jeg har haft 4 boxere igennem de sidste 20 år, nr. 1 havde aldrig en sygedag, blev 12 år og var frisk til den sidste uge han levede - vi tror det var en svulst i hovedet der tog ham til sidst ud fra de symptomer der kom.
    nr. to havde en del problemer med maven, og som fik skånekost en stor del af sit liv, han fik en blodprop i hovedet som 9 årig, blev lam fra halsen og ned, og til trods for lynhurtig blodfortyndende behandling, kom han aldrig til at stå rigtigt på poterne, og havde problemer med ballancen, så han fik fred efter en måneds genoptræning.
    nr. 3 har jeg stadig, han er 9 og har aldrig fejlet noget som helst, har hverken allergi, maveproblemer, luftvejsproblemer, eller ledproblemer af nogen art.
    nr. 4 blev 7, en jeg overtog fra andre, og som stammede fra en af de her ulovlige tjekkiske importer, HOLD JER VÆK fra disse hunde!!. Hun var stiv i ryggen som 1 årig og som 3 årig havde hun en slem spondylose, samt at hendes bugspytkirtel ikke fungerede som den skulle. Men jeg formåede trods alt at holde hende rimeligt godt fungerende på stram diæt og masser af glucosaminprodukter. Det var ryggen der sagde stop. hun var alle år en sprudlende glad finke, bortset fra perioderne hvor hun var nede sygdomsmæssigt.

Så, jeg har oplevet begge dele. og jeg er helt enig i de andres synspunkt, få en boxer fra en opdrætter med sundheden i højsædet, som har tjekket deres avlsdyr for de gængse problemer OGSÅ hjerte, og spørg ind til allergier og maveproblemer hvad de også kan have ind over.

Og dernæst; en boxer kræver MEGET! nogle mere end andre, men generelt er det ikke en hund man skal købe uden at tænke meget over det, og møde en masse af dem, snakke med forskellige opdrættere og andre ejere.De kan blive ekstremt røv irriterende og destruktive (for at sige det rent ud) hvis de ikke trives, eller mentalt lukket ned. Der skal være tid og overskud, det er en intelligent hund, som skal have noget at lave og lære.

det var blot mit indspark i den sag (o;

Kommentér på:
Boxer bliver den let syg

Annonce