741 visninger
|
Oprettet:
Boxer bliver den let syg {{forumTopicSubject}}
jeg har tænkt mig at få en boxer men mit forsikrings selvskab siger de har mange sygedomme med sig ?
men jeg har hørt jeg ikke må vælge en boxer med en for flad snudse og hva skal man mere gå efter eller er det en dum hund for ville heller ikke hvis den bare koster penge ud a kassen for ville gerne ha boxer men ikke hvis den er syg hele tiden,
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
feb 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 346
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Og ja, køb med tavle. MEN! tavlen er ikke en garanti. Tavlen er et redskab til at finde den rette hund.
feb 2013
og jeg skal bare være sikker på at der ikke er en masse sygedomme med ,. men hvis jeg køber den med tavle hva skal jeg elleres gøre
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
feb 2013
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
http://www.hundegalleri.dk/bruger/1027-krumme
Hun har en stor viden om boxere, og hun har en super opdrætter i ryggen..:-)
feb 2013
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
At hunden kommer fra en kennel, betyder jo ikke ret meget andet end at dem der opdrætter den har kennelnavn, mv..
det betyder ikke nødvenligvis at det er et sted med mange hunde..
feb 2013
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 211
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
nr. to havde en del problemer med maven, og som fik skånekost en stor del af sit liv, han fik en blodprop i hovedet som 9 årig, blev lam fra halsen og ned, og til trods for lynhurtig blodfortyndende behandling, kom han aldrig til at stå rigtigt på poterne, og havde problemer med ballancen, så han fik fred efter en måneds genoptræning.
nr. 3 har jeg stadig, han er 9 og har aldrig fejlet noget som helst, har hverken allergi, maveproblemer, luftvejsproblemer, eller ledproblemer af nogen art.
nr. 4 blev 7, en jeg overtog fra andre, og som stammede fra en af de her ulovlige tjekkiske importer, HOLD JER VÆK fra disse hunde!!. Hun var stiv i ryggen som 1 årig og som 3 årig havde hun en slem spondylose, samt at hendes bugspytkirtel ikke fungerede som den skulle. Men jeg formåede trods alt at holde hende rimeligt godt fungerende på stram diæt og masser af glucosaminprodukter. Det var ryggen der sagde stop. hun var alle år en sprudlende glad finke, bortset fra perioderne hvor hun var nede sygdomsmæssigt.
Så, jeg har oplevet begge dele. og jeg er helt enig i de andres synspunkt, få en boxer fra en opdrætter med sundheden i højsædet, som har tjekket deres avlsdyr for de gængse problemer OGSÅ hjerte, og spørg ind til allergier og maveproblemer hvad de også kan have ind over.
Og dernæst; en boxer kræver MEGET! nogle mere end andre, men generelt er det ikke en hund man skal købe uden at tænke meget over det, og møde en masse af dem, snakke med forskellige opdrættere og andre ejere.De kan blive ekstremt røv irriterende og destruktive (for at sige det rent ud) hvis de ikke trives, eller mentalt lukket ned. Der skal være tid og overskud, det er en intelligent hund, som skal have noget at lave og lære.
det var blot mit indspark i den sag (o;
Boxer bliver den let syg