1.962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Stefan K
Stefan K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

Boxer alene hjemme Boxer alene hjemme

Jeg skal ha en boxer hvalp til september men har ikke ferie. kan jeg ikke bure træne den og så go fra den i 3 timer om dagen ? der er mange der siger de ikke har fået deres Boxer store hunde i ferien men har lært at være alene hjemme a sig selv men hvis jeg ligger i buret så er det vel ikke et problem , kan nemlig ikke vente til efterårsferien? men hva er jeres forslag med alenehjemme ? Fordi det burde lade sig gøre hvis jeg kun arbejder 3 timer tirsdag onsdag torsdag og så mandag og fredag er jeg på skole 8 timer ? Så kan den jo hurtige lære det og kende.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxer alene hjemme
  • Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#2   18. jun 2013 Hvad med hvis jeg tager en uges ferie? eller min kæreste er hjemme gående Til den tid osse måske der er mange der siger de ikke har haft problemer med at få boxer udenfor ferien

• #3   18. jun 2013 Enig med Krumme, og så synes jeg forøvrigt også det er synd for hvalpen.
    Tænk på at den bliver revet væk fra mor og søskende, det er en stor omvæltning i en hvalps liv. Den skal gå fra at have selskab hele døgnet, til pludselig at være alene i flere timer - ikke godt..

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#5   18. jun 2013 hva så hvis jeg tager en uge plus weekenden fri :så har den jo 7 dag til at komme sig og lære sig i at være alene og den har osse en anden hund den kan hygge sig med og det er jo osse kun 3 timer... og så to dage er det 7 timer men der kan jeg altid pjække for jeg har osse en anden hund den kan jo lære den og være alene og hygge sig med den

• #6   18. jun 2013 Boxer eller ej.. En lille hvalp kræver omsorg og selskab.. Husk på den kun har dig..

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#7   18. jun 2013 jeghar en hund i forvejen så den er ikke helt alene hjemme smiley

• #9   18. jun 2013 Din anden hund er 6 mdr og så vidt jeg kan se er der også barn på vej eller tager jeg helt fejl?

• #11   18. jun 2013 Hvis du får en boxer til september er din nuværende hvalp 9 måneder til den tid - så den er lige i lømmelalder - måske ikke det bedste tidspunkt at hente en ny hvalp til hjemmet.. ville nok vente til din hvalp er voksen/kønsmoden som ca 2 årig..

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#12   18. jun 2013 jo og den er alene hjemme i 7 timer og der er ingenting og den fik jeg ikke op til en ferie den har jeg ikke lært at være alene den kunne saktens? så boxeren har selvskab og så er der 2 dage hvor jeg på skole i 7 timer?

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#15   18. jun 2013 jo jeg ville bare gerne ha en boxer hund Heh , og er vilde med stor hunde :). er der andre store hunde der er bedre til at være alene som sådan fordi det er jo ikke alle med et job der lig kan ta 2-3 ugers ferie ?
    og jeg ville jo gerne ha en store hund

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#16   18. jun 2013 er det mig i spørger?

• #18   18. jun 2013 Det lyder fuldstændig hovedløst..

Ved du hvad der skal til for at have en boxer?

• #20   18. jun 2013 En hund på 6 måneder kan sagtens udvikle seperationsangst selvom den ikke viser tegn på det - men når den så bliver kønsmoden kan det være en ganske anden sag. Så hvis du bare efterlod hvalpen uden alene-hjemme træning skal du være forberedt på, at du muligvis må tage ferie for at få den igennem et træningsforløb.. Ikke nødvendigvis, men det er set mange gange..

• #21   18. jun 2013 Er du klar over at man udfra mange erfaringer anbefaler en aldersforskel på 2 hunde i samme husstand på ca 2 år ??

Er hundene samme køn ?

• #23   18. jun 2013 Stefan..
    Må jeg spørge hvorfor det skal være lige nu I skal have en hund mere ? smiley
    Og hvorfor valget er faldet lige på boxer? smiley

Det virker ikke til at du har sat dig særlig meget ind i racen som helhed, eller taget dig tid til at snakke med nogle seriøse opdrættere, og ejere som har kunne forklare dig, hvad sådan en lille størrelse har brug for smiley

Hvis jeg var dig, ville jeg lytte meget til de råd som der er kommet her i tråden, fra Krumme, og selvfølgelig også de andre..
    Det er ikke for sjovt de skriver som de gør smiley

Har du samvittighed og råd til, at din lille hund får en seriøs seperationsangst?

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#24   18. jun 2013 hva for en baby? ¨
    jeg har en søn på 2 år men er i plage ved min mor . så vi skal ikke ha en baby ?

• #27   18. jun 2013 Baby eller ej (jeg har ikke nævnt en baby og ved ikke lige hvor de andre har læst det) SÅ har du allerede en lille hundebebs derhjemme, som skal blive voksen først.. Mon ikke den bliver besværlig nok når lømmelalderen melder sig....!

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#28   18. jun 2013 ja jeg har selv den lille hund det var svært og få vent den a med det det tog os 14 dage sp var det overe Men lytter til jer .

• #30   18. jun 2013 Baby og anden hvalp eller ej. Man køber ikke en hvalp og starter med at smide den i bur for at lære at være alene hjemme! Håber da ikke du er startet sådan med den hvalp du har! Sørg for at have ferie og så lær hvalpen at være alene på en god måde.

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#31   18. jun 2013 mgi og kæresten kan gå hjemm på skift i 2 uger .

• #33   18. jun 2013 Håber gevaldigt at du lægger den drøm på hylden..

Kæmp dog for at få din søn hjem i stedet for at anskaffe dig et hav af hunde.. smiley

• #34   18. jun 2013 Lyder oss til du har udfordringer nok med den hvalp du har, som er blevet utryg ved din stemme og kryber sammen. Det tager tid og mange kræfter at genopbygge god tilld igen..

I din tråd om din nuværende hvalp tager du godt imod al den viden, erfaring og råd som folk kommer med - synes du skal blive ved med det - folk skriver fordi de har erfaringer der gør, at de ved det er en dårlig ide med ny hvalp så hurtigt og så endda nogle her som har stor erfaring med boxeren...

• Stefan K
    Stefan K Tilmeldt:
    feb 2013

#35   18. jun 2013 det er papiliion dvergpinher så jeg skal købe en voksen hund?

• #36   18. jun 2013 Stefan.. tror ærlig talt slet ikke du skal købe en hund før du har 100% styr på den du har.. smiley

• #39   18. jun 2013 nej du skal ikke købe voksen hund, du skal slet ikke købe hund nr 2 før den du har er voksen , ca 2 år, og er i balance med sig selv, og 100 % tryg ved dig ....

• #40   18. jun 2013 Stefan: Du må undskylde min ligefremhed, men jeg synes, at det lyder som en gevaldig dårlig idé at få hund nr. 2 indenfor nærmere fremtid.
    Synes hellere du istedet, skal nyde den du har og lade den blive voksen, og i den tid skal i lære hinanden godt at kende.
    Når du så en gang i fremtiden ønsker en hund nr. 2, så skal du først og fremmest finde ud af, hvilken race du ønsker- dernæst sætte dig ind i den ønskede races behov for at se, om du kan opfylde dem. Og for guds skyld- når du har bestemt dig for en race, og venter en hvalp hjem: Planlæg at få den i en længerevarende ferie! Så der er rig tid til at træne alene hjemme. Husk på hvor stort det er for en hund at blive taget fra sine vante rammer... Ting tager tid, og du skylder hunden den bedste start.
    Det er ikke en menneskeret at have hund- det er et privilegie.

• #41   18. jun 2013 Stefan.. du har fået mange gode råd, tag dem til dig, folk ved hvad de taler om. Det er ingen kritik, det er en hjælp så både du og hvalpen ikke ender i en dum situation..

Hvorfor vil du absolut have en hvalp, og så endda en boxer? Ved du hvad en boxer kræver?

Det kan virkelig trække tænder ud at have en boxerhvalp, jeg snakker af erfaring. Den ene af vores var ekstremt aktiv som hvalp, ja det er hun faktisk stadig som 1,5 års.

• #43   18. jun 2013 Jeg tænker lige umiddelbart... dværgpinscher/papillon-hvalp vs. boxer-hvalp:
    Rimelig stor størrelsesforskel - FOR stor!

• #44   18. jun 2013 Haha Krumme.. Kender det godt, Emmi har også været meget aktiv smiley Hun er i dag kommet i hendes 2. løbetid, er spændt på om hun nu bliver mere voksen smiley

• #45   20. jun 2013 åh,for guds skyld.

Se dog at blive voksen,mand.

Du har en hund,et barn i pleje,og en kæreste.
    Og,så vil du gudhjælpe mig have nok en hund.

Skulle du ikke arbejde lidt på istedet at få en ny hund,som ovenikøbet med det samme skal være alene hjemme,at få dit barn hjem..Hvad siger din kæreste til nok en hund ;;;
    Og kan den ung hund du har nu,accepterer,en hvalp ;;;

Og,det aller vigtigste har du råd til nok en hund.
    Alt hvad der hedder "hundeting",skal du gange med 2.

For at være grov,synes jeg du hellere skulle arbejde på at,skabe nogle trygge rammer for dit barn.

Men det er jo op til dig,hvad du prioterer mest,

en ny hund eller dit barn. ;;;

Et barn er lige så dyr i "drift",som en hund,

• #46   23. jun 2013 Jeg vil sige at det er et meget dumt valg med en boxer sammen med en lille hund. Og specielt når boxeren er den yngste. De er enormt legesyge og har altså nogle voldsomme bevægelser, det kan nemt gå MEGET galt i leg for den lille hund.

• #47   24. jun 2013 Jeg fatter simpelthen HAT af at en af dem der giver de bedste råd til denne unge mand er sat på frost!!!!!!

Der er ikke andet end gode råd her i tråden fra dygtige hundeejere og jeg kan kun holde med dem alle 100%, men hvis Krumme er frosset pga denne tråd, så tror jeg ærlig talt HG admin burde pudse sine briller - eller købe helt nye med en bedre styrke!!

• #48   24. jun 2013 @ madam mim ... det er ikke pga af denne tråd, men pga af en anden denne TS også oprettede om lidt det samme ....

• #49   24. jun 2013 Nå ok, burde det så ikke være TS der var frosset for at genposte?

• #50   24. jun 2013 det skal jeg ikke kunne sige ... har ikke forstand på reglerne ... der var så andre oplysninger i den anden tråd ... men det handlede stadig om muligheden for at den kunne være alene tidligt ....

• #51   24. jun 2013 Det er vel forhåbentlig ikke rigtigt, at TS har genpostet samme emne?
    Han får jo tonsvis af gode råd i den her..

TS..
    Synes det er en skam, hvis du alligevel ikke vil lytte til folks råd, og blot presser igennem at en lille hvalp så hurtigt skal være alene hjemme, og ikke mindst presses i bur, uden bur træning..

Jeg ved godt at mange herinde er imod bur generelt, så måske du har fået hårde ord med på vejen..
    Det er jeg ikke, jeg har selv måtte ty til den løsning..
    Men det krævede altså flere uger at tilvænne hunden til buret, så han var tryg og glad ved at være i det smiley

Det skal ikke bruges som en hurtig løsning, fordi man ikke har tid til alene hjemme træning, for så er det dømt til at gå galt..
    Det tager også tid - ofte lang tid - før hunden er glad og tryg i et bur smiley
    Jeg brugte det udelukkende, fordi Wictor simpelthen ikke kunne overskue store rum når han var alene, ved at vænne ham til buret langsomt, og gøre det til HANS trygge og sikre hule, forsvandt hans stress over at skulle passe på andet end hulen, og derved kunne han overskue at være alene hjemme..

Men ja.. Bur er ikke bare lige.. Håber jeg du vil huske på, da en utryg hvalp/hund, MEGET nemt kommer til skade i et bur, hvis de prøver at komme ud af det..

• #52   24. jun 2013 Jeg synes det er rigtig trist at ts ikke reagerer på vores indlæg !!!

• #53   24. jun 2013 Hvis han har oprettet en tråd før med samme emne, så har han nok ikke fået de svar han havde forventet. Det har han jo så nok heller ikke her i denne!

• #54   24. jun 2013 Den anden tråd kom efter denne, ikke før !

• #55   24. jun 2013 Jeg så ikke den anden tråd, hvorfor skal den være i bur?

• #56   24. jun 2013 den anden trå gik i "ged" og blev slettet, og er grunden til en del af den ballade der er her pt ... så vil ike skrive om den ...

• #57   24. jun 2013 Ok Hanne..

• #59   24. jun 2013 Er der ikke regler for hvor tidligt en hvalp må komme i bur, og hvor længe den må være der?

Ts jeg vil råde dig til ikke at få en boxer, ja faktisk heller ingen anden race..

Kommentér på:
Boxer alene hjemme

Annonce