{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblemer.. HJÆLP.. {{forumTopicSubject}}

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig..Vi har en dejlig hanhund (dansk/svensk-lab blanding) på 5 år..dog har vi nogle problemer med ham..
Når vi får gæster, så brummer han af dem..de skal endelig ikke tage kontakt til ham, , for det magter han ikke..
Når vi er ude og gå og vi går forbi andre hunde, så ser han rødt..han er udfarende og vil gerne have fat i den hund..han er fuldstændig udenfor rækkevidde..
Vi har desuden vores lille søn på 7 måneder og vores hund er MEGET ambivalent overfor ham..ligeså snart vores søn græder, så piber vores hund og vil ud til ham..Men når jeg fx sætter min søn ned på gulvet, så lusker vores hund rundt og brummer af ham..
Vi har haft adfærdsbehandler inde over, men inter har hjulpet..Han er kommet på Clomicalm, og det har hjulpet en lille bitte smule..
Vores næste overvejelse er om vi skal få ham aflivet..hvilket vi selvfølgelig ikke vil være særlig glade for..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer.. HJÆLP..
  • #1   23. jun 2013 Det lyder for mig som en noget usikker hund (det bedste forsvar er et angreb ved du nok -så derfor den udfarende adfærd og afstandsøgende signaler)

    Det er godt nok svært at skrive "sådan gør du" når man ikke kender hunden. Har i gået til træning med ham?
    Hvis ikke, er en trænngsplads et fremragende sted at lære hunden at holde kontakt og ikke interessere sig for de andre hunde, fordi de netop ikke påtvinges hunden. Man kan holde en passende afstand, og gå og øve kontakt og "ignorer de andre", og mindske afstanden efterhånden som hunden føler sig mere sikker.

    Hvis ikke i har mulighed for at gå til træning, kan i prøve at finde nogle der vil træne med jer. Start på god afstand af den anden hund, og beøn for at ignorer den. Mindsk afstanden når hunden er i stand til at holde kontakten med jer, fremfor at fokusere på den anden hund.
    Husk at rose og belønne for at ignorere den anden hund.
    Skulle i komme for tæt på, så hunden farer ud, så vend om og øg afstanden, og prøv så igen i lidt mindre skridt at mindske afstanden når ikan holde kontakten.
    det tager tid -for nogle hunde meget lang tid, men er for det meste muligt at lære hunden.

    Hvad gæster angår, ville jeg lukke hunden væk. Hvis ikke den magter kontakten til dem, så lad være at sætte den i en situation hvor det er nødvendigt.

    Børne-problemet tør jeg ikke give bud på. En del ikke-børnevandte hunde synes børns "mærkelige" lyde og bevægelser an virke lidt farlige. Men lige hvordan man lærer den at det er de ikke, ved jeg ikke.

    Om det er bedre at aflive tør jeg ikke give mit bud på -hvis problemet med andre hunde blev trænet, kunne den vel få et godt liv i et hjem uden børn, hvis altså ikke i kan få løst børne-problemet


  • #2   23. jun 2013 Er han kastereret?

  • #3   23. jun 2013 Vi har gået til træning med ham..gik på ey clicker hold for vanskelihe hunde..han var super dygtig deroppe og havde kun fokus på mig..men det er som om han bare ser rødt når han ser en anden hund..han er ikke til at komme i kontakt med, lige meget hvor meget jeg roser ham og lokker med godbidder..
    Vi har prøvet at lukke ham væk når vi får gæster, men så står han bare og gør..
    Han er en super usikker hund men vi har gjort alt hvad vi kan for at støtte ham..tror desværre ikke han ville kunne magte at komme et nyt sted hen smiley

    Nej han er ikke kastereret, det er vi blevet frarådet af vores adfærdsterapeur..vi prøvede en kemisk kastration og den havde absolut ingen effekt..


  • #4   23. jun 2013 en hund skal ikke brumme af et barn på 7 mdr...
    jeg ville klart skille mig af med ham grundet dette ingen tvivl.
    jeg elsker min hund, men jeg elsker altsåmmin datter højere, og ingen hunde skal knurre eller umotiveret brumme af mit barn, så det ud af vagten, om det så er en omplacering eller en afliving, må jo være op til jer, men jeg ville ikke løbe den risiko,


  • #6   23. jun 2013 Hun har givet os nogle redskaber til hvordan vi skal tackle ham når vi får gæster og når vi møder andre hunde, ja vi følger dem.. Har prøvet stort set alt og har brugt rigtig meget tid og ressourcer på at løse problemerne, men lige lidt hjælper det.. Vi lærte også at bruge clicker og da vi trænede deroppe var han så dygtig og vi havde så god kontakt, selvom de andre hunde forstyrrede, men han lukker bare fuldstændig af når vi får gæster/møder andre hunde.. Kan clikke i vildskab, men han ænser det ikke..

    Ja han er blevet undersøgt for smerter og vi prøvede også at give ham noget smertestillende i en periode, men det hjalp heller ikke.. Har overvejet en kiropraktor (bare for at se om det mon kan hjælpe), men problemet er, at han ikke vil lade fremmede komme så tæt på.. Han er også t bange når vi er ved dyrlægen..

    Hmm kan snart ikke huske hvor længe, men nok 3 år hvertfald.. Er også meget utryg ved han brummer af vores søn.. Tror desværre ikke det bliver bedre når han begynder at gå..

    Åhh det er bare en rigtig øv situation, men ved bare ikke hvad pokker vi skal gøre.. Vil jo for dælen gøre alt for min hund, kan ikke helt bære tanken om han skal væk..


  • #7   23. jun 2013 Altså overfor andre hunde og gæster er adfærden den samme, men overfor vores søn er den blevet lidt værre efter han er begyndt at kravle.. Det var lige en god periode, men den er slut.. Men det underlige er, at vores hund piber helt vild når han kan høre vores søn græder og når vi skal ud og hente ham i barnevognen, så hopper han op af barnevognen og kigger ned til vores søn mens han logre helt vildt med halen, men det ændre sig så snart han kommer ned på gulvet for at lege..

  • #9   23. jun 2013 Sorry, så misforstod jeg smiley
    Altså vi har lært at bruge vores kropssprog og en enkelt kommando til at stoppe hans uønskede adfærd, det er det samme ved gæster og fremmede hunde. desuden har vi lært en måde hvorpå han skal hilse på vores gæster.
    Når han er udfarende overfor en fremmed hund, siger vi "slut" og vender front mod ham og prøver at skærme af.. Det gør vi generelt når ham har en uønsket adfærd (også overfor vores søn). Hilse øvelsen går ud på at han gerne skal være i ro (lidt svært for ham, tror han har ADHD :P) og må først gå hen til gæsterne når vi siger "hilse".. Intet af det har givet resultater..

    Han er kun blevet smerteundersøgt af en dyrlæge, men han var meget grundig, han "rykkede" i led og sådan noget for virkelig at undresøge.. Men problemet er, at det er så svært for fremmede at komme til at røre ved ham, så det er svært at få ham rigtig undersøgt.

    Det vi brugte clikkeren til ude i den virkelige verden var, at så snart han kiggede på en anden hund, uden at reagere, så blev han belønnet, så det var ikke kun ved alm. kontakt. vi brugte den til at belønne ham når han ikke reagerede.. Det virkede også rigtig fint når hunden var på god afstand, men når vi kom tættere på, så reagerede han slet ikke på den..


  • #14   26. jun 2013 Ja det kan da i grunden godt være det er Jan Fenell
    Jeg var nu lidt ovre i noget Cesar Milan forgudning. smiley


  • #16   26. jun 2013 Jeg ville sætte et hundegitter op, når der er gæster eller barnet er på gulvet, så hunden stadig kan følge med.
    Og så ville jeg prøve en anden adfærdsbehandler smiley


  • #17   26. jun 2013 Jeg er virkelig glad for alle jeres mange inputs.. Tusind tak for det..
    Vi har desværre besluttet os for at vores lille hund skal have lov til at sove smiley vi havde en grim oplevelse hvor han havde bidt vores søn hvis ikke vi havde været der.. Det tør jeg ikke risikere igen..har snakket med både adfærdsbehandler (skal lige siges, at hun ikke har bedt os opsøge hans problemer, men prøve at forhindre hans udfarende adfærd når vi møder hunde - fik vist skrevet lidt forkert) og dyrlæge, og de mener ikke det er forsvarligt at fortsætte når han viser sådan en adfærd overfor vores søn og de mener begge det nok kun bliver værre når han begynder at gå... Pu ha det er absolut ikke en rar beslutning smiley


  • #18   26. jun 2013 Men er virkelig glad for I alle har brugt tid på at svare mig.. Mange tak..

  • #19   26. jun 2013 som du selv skriver at det nok det bedste for ham så, for slf skal ha ikke snappe eller bide knurre mm af jeres lille søn sljut færdig bum..
    jeg jeg havde uden tvivl valgt det samme..
    et cyperkram herfra, det er bestemt ikke en rar beslutning, men i min verden , den bedste


  • #20   26. jun 2013 Trine -det er trist, men jeg kan godt forstå jeres valg. Og set fra hundens side kan det heller ikke være rart at gå rundt og være bange hele tiden.

    Trøstekram herfra


  • #22   27. jun 2013 Forstår udmærket jeres valg. Og det er hårdt at aflive en "rask" hund.

    Var det samme igennem med min første hund, da jeg blev mor. Han var næsten panisk bange for børn, der bevægede sig rundt og det blev kun værre i takt med, at min datter begyndte at kunne bevæge sig rundt. Vi havde også adfærdsbehandler til ham.


  • #23   27. jun 2013 Ja det er sindssygt hårdt.. Man bliver jo glad for de små kræ smiley Nu er det bare med at nyde de sidste dage med ham og lave de ting han elsker..

    Han er en rigtig usikker hund, han farer sammen bare der falder en pose på gulvet, og der bliver nok en hel del mere larm og pludselige bevægelser når vores søn bliver mere mobil.. Det er nok den bedste beslutning, men stadig ikke sjovt..


  • #24   27. jun 2013 Absolut ikke sjovt, men det er endnu værre, hvis hunden får bidt din søn. Så vil du aldrig tilgive dig selv.
    Min havde "kun" problemet i forbindelse med børn. Det var rigtig hårdt, fordi jeg jo havde haft hunden siden han var 9 uger og han havde været hele mit liv.. Han var 5 år, da han blev aflivet.


  • #25   27. jun 2013 Ja det er jo det..også ville vi også sende Oskar herfra på en rigtig træls måde, og det vil også være synd for ham.
    Han er også 5 og vi har haft ham fra hvalp, så han er jo vores første "barn"..men det duer bare ikke og er også ved at forliges med tanken..Nu skal det bare overstås..


  • #26   27. jun 2013 Hej Trine..

    Hvor er det trist hører at i desværre må gå den tunge vej med jeres vaps..
    Men jeg kan sagtens forstå at i har taget det valg..

    Jeg sidder selv til tider og overvejer det samme med min hanhund.. Og hold kæft hvor det gør ondt i hjertet når man har de overvejelser.. smiley

    Min hanhund er røv usikker, og viser sig derfor aggressivt.. Han er desværre blevet så usikker, fordi han er blevet overfaldet 4 gange inden for 12 mdr..

    - Han ser rødt når vi er ude og gå tur og der kommer fremmede hunde..
    - Han kan ikke lide fremmede mennesker (det ligger til racen at være mistroisk overfor fremmede).. Får jeg f.eks gæster, så fiser han hen for at hilse, men når han så bliver hilst på, så knurre han og viser tænder..
    - Han kan finde på at knurre af folk han kender (ikke i bestemte situationer), og ja, selv mig kan han finde på at knurre af (igen, ikke i bestemte situationer)..
    - Når han skal børstes, så knurre og bidder han ud efter en.. Det sker hvis man skal børste en knude ud af hans pels, men det sker også hvis der ingen knuder er.. Han bidder ikke ud efter børsten som ville være det mest logiske, men ud efter den hånd som børsten IKKE er i..
    Det er kun mig der børster ham..

    Mange af de ting du har skrevet omkring jeres hund, oplever jeg med min..

    Har haft adfærdsbehandler på ham 2 gange, første gang hjalp det (efter første overfald).. Så skete næste overfald, behandler på ham igen, og intet hjalp..
    Har fået ham tjekket for smerter 3-4 gange, og der er heller intet..
    Han er faktisk en meget sund og rask hund, liiiige bortset fra usikkerheden.. smiley

    Han er i bund og grund en fantastisk hund, som er lærenem, kærlig, sjov, dejlig osv.. Og jeg elsker ham over alt på denne jord, ja helt ud i det uendelige og tilbage igen.. Han har været ved min side igennem alle de gode tider, men også i de tider hvor min depression var så slem, at jeg overvejede at gøre nogle meget dumme ting ved mig selv.. Ja, han er virkelig mit et og alt..
    Jeg ved at min verden vil bryde fuldstændig sammen den dag hvor han ikke er her mere.. Og jeg vil gøre alt hvad der står i min magt, for at han bliver ved min side..
    MEN når det så er sagt.. Så ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv, hvis han f.eks en dag bidder en af mine søstre (de er hhv. 7 og 10 år gamle)..

    Har haft ham siden han var 8 uger gammel, og han blev 3 år d. 20/05..
    Så han er jo ALT for ung til at skulle væk herfra..

    Undskyld at det blev lidt langt, men ja.. Jeg ved præcis hvordan du har det.. Og jeg sender en masse varme tanker din vej.. smiley


  • #27   4. jul 2013 Så fik vi sagt farvel til Oskar..det var simpelthen forfærdeligt, hold op hvor er der tomt, jeg mangler lyden af hans poter når han render over gulvet og jeg mangler han altid går i vejen for mig smiley Jeg er så utrolig ked af, at det var nødvendigt..Vi fik heldigvis sendt ham godt afsted, vi brugte weekenden på at svømme, lege og gå lange turer..Han ligger begravet i haven så han kan holde øje med os og han blev begravet med hans yndlings legetøj, så har han det med sig..Vi mangler ham..
    Selvom det jo var den rigtige beslutning, så gør det det ikke lettere smiley
    RIP min lille basse smiley


Kommentér på:
Adfærdsproblemer.. HJÆLP..

Annonce