{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Amalie C
Amalie C
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24

Kan biddet rette sig?? {{forumTopicSubject}}

Som nogle måske har set har jeg tidligere oprettet en debat omkring min hund der har nogle fejl, bla. indadvendt hjørnetænder(som bidder op i ganen).
Opdrætter er enig i at jeg skal have en eller anden form for kompensation.

Men nu sidder jeg og tænker, hvis nu jeg får kompensation, og biddet så retter sig - så skal pengene vel retur.

Men er der overhovedet en chance for det kan rette sig?
Opdrætters hundetandlæge mener godt at det kan rette sig af sig selv, og vores at det umiddelbart ikke gør - men vil alligevel gerne se det an et par måneder endnu.

Hun er i øvrigt 8 måneder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan biddet rette sig??
  • #1   23. jun 2013 Det kommer naturligvis an på hvor meget det er, men jo det kan rette sig.
    Nu ved jeg ikke lige hvilken race der er tale om, men jeg har set det på ulvehunde i den alder og når så den er 1 år gammel har det pludseligt rettet sig.

• #2   23. jun 2013 Du kan jo nå at rette det, men det er stadig en fejl og bor kompenseres. Så jeg ville få det afklaret nu, inden at du hjælper rettelsen og opdrætter så mener at kompensationen var en misforståelse. Forstået således at hvis opdrætter giver kompensation nu, så anerkender han/hun at det var en fejl og så kan han/hun ikke beklage sig bagefter.

• Amalie C
    Amalie C Tilmeldt:
    jul 2010

#3   23. jun 2013 Tina: Nå det var sent! var slet ikke klar over at det stadig ændrede sig så sent.. men det er vel atypisk?

Kennel Hijacks: Rette det?? mig? Hvordan i alverden gør man dog det? Ok ja, så opdrætter har anerkendt fejlen, men forstår slet ikke hvordan man kan rette en bidfejl?

• #4   23. jun 2013 Næ, man kan aldrig være sikker på sådan noget før hunden er udvokset

• #5   23. jun 2013 Det er set før at man selv kan hjælpe med at rette tænderne. Vedkommende jeg kender havde hund med samme bidfejl. Hun sad flere gange om dagen og trak tænderne på plads og agerede derfor som en tandbøjle. Tænderne kom næsten helt på plads og i hvert fald så meget at de ikke længere var faretruende, for vokser de op i ganen, kan det være rigtig farligt for hunden - luftveje kan f.eks. blive ødelagt og vand kan komme derind, hvilket ikke er godt

• #6   23. jun 2013 Jeg ville også komme af sted og få det rettet, ikke mindst gener på langt sigt, men også smertefuldt for hunden...

Også derfor Opdrætter vil giver kompensation, idet at gernerende fejl på bidet skal give kompensation....Og ikke noget opdrætter kan komme uden om...

http://www.tanddyreklinikken.dk/

• Amalie C
    Amalie C Tilmeldt:
    jul 2010

#7   23. jun 2013 DKK: Du mener ikke at biddet vil kunne rette sig af sig selv? Opdrætter synes vi bør vente og se hvad der sker med hendes bid - men vil stadig gerne kompensere pga de dyrelægeregninger vi har haft - og nok vil få.

Når i siger rettet, mener i så "hundebøjlen"? Eller bare at få hevet tanden ud. Vi ville jo gerne udstille hende, og det er derfor opdrætter (til dels) råder os til at vente, da de før har set rigtig skidte bid udligne sig helt naturligt i takt med hoved og underkæbe udviklede sig.. De har dog som sagt tænkt sig at refundere os alligevel

• #8   23. jun 2013 Jo yngre hunden er jo nemmere er det at få det rettet, og at det bliver der... Når de går op i ganen som du skriver, så er det en af de "slemme" og tror altså der skal hjælp til.. (men man ved jo aldrig) Så jeg vil klart tage kontakt til tandklinikken, og høre hvad de siger, jeg vil ikke råde og vejlede for meget, da det ikke er ting jeg har prøvet selv, men læst og hørt meget om, da jeg selv har en race der kan være i risiko for dette..

Hvad race er det, min race feks. siges der, at det kan rette sig ind vanvittig meget... Og omvendt har jeg mistanke om at mange lige får et "skub" til dette smiley

Og ja, jeg taler om tandbøjle, det er først når hunden er ældre, at de begynder at tale om at hive tænder ud....

• #9   23. jun 2013 Hvis opdrætter er klar over problemet, så er det ikke særlig godt. Dette er jo arveligt, så hvis de har prøvet det før, avler de bevidst med denne risiko i mente. Trist!

• #10   23. jun 2013 Kennel Hijacks

Kommer nu altså an på hvilken race der er tale om... Ved vores feks.. er det ganske enkelt et lotteri, og du kan ikke vide hvem der kommer ud med godt eller dårligt bid, og det er heller ikke sikkert at der altid vil komme dårlig bid fra forældredyr de kan sagtens give kuld med godt, og pludselig et kuld eller en hvalp med dårligt..

... Som sagt et lotteri, som man prøver at gøre det bedste man kan, for at vinde smiley

Og omvendt har jeg hørt fra mange opdrættere at deres har ændret bid helt op til 2-3 års alderen(dette har jeg kun deres ord for, da jeg ikke selv har oplevet det)

• #11   23. jun 2013 Man kan som ejer af en hvalp også selv være medskyldig i fejlbid.

Hvis ikke man i tide ser, at den taber mælketænderne som den skal, så er det med at få dem rykket ud, så de nye ikke vokser skævt ved siden af dem. Så hold øje med jeres hvalpe i tandskiftningsperioden smiley

• Amalie C
    Amalie C Tilmeldt:
    jul 2010

#12   24. jun 2013 Hijacks: Der er ingen problemer i tavlen, overhovedet. Det står udspecificeret i min anden tråd smiley
    Jeg ved ikke om "lotteriet" som DKK beskriver er gældende, eller om det simpelthen bare er et rigtig uheldigt tilfælde, hundene i hendes tavle har ihvertfald ikke fejlbid.

DKK: Vi har haft fat i tandklinikken, lige for at høre hvad vi var "oppe" imod rent prismæssigt, og puha.. det var lidt pebret. Og tænker det er mange penge at ofre hvis vi alligevel ikke må udstille hende..

Gitte H: Det er jeg bestemt godt klar over smiley det var vi bestemt også opmærksomme på

• #13   24. jun 2013 Amalie

Udstilling eller ej, hvis det er så slemt som du skriver, og at de går op i ganen, er det ganske enkelt ikke ok at lade hunden leve med dette, så uanset hvad vil jeg da klart få gjort noget ved det !

• #14   24. jun 2013 Helt korrekt DKK Racevinder, det lød bare til at når opdrætter kendte til problemet, var det ikke helt nyt for dem.

Man skal virkelig have ladet hvalpetænderne sidde længe, hvis de ligefrem vokser op i ganen. Min egen havde sine hvalpetænder siddende lidt for længe, men lige så snart at hvalpetænderne var fjernet, rettede biddet sig helt normalt efter et par uger. Det lyder dette tilfælde ikke at være, så du må hellere tage en beslutning snart. Uanset hvad, så får du vel ikke så meget ud af at udstille med det bid

• Amalie C
    Amalie C Tilmeldt:
    jul 2010

#15   24. jun 2013 DKK: Nejnej, men så ville jeg vælge at få tanden slebet ned eller evt, hevet ud smiley Hun skal selvfølgelig ikke have ondt, ligemeget om hun skal udstilles eller ej - det er da klart smiley

Hijacks: Det er umiddelbart første gang opdrætter har problemer af nogen art med en hvalp, men de har forhørt sig hos alle deres opdrætterkollegaer hvad hhv. de og jeg bør gøre. De refunderer mig ligemeget hvad, men en del mener at jeg (for min egen pengepungs skyld) lige bør se det an lidt tid. Hun har ind til videre ikke ubehag ved leg, tygning, spisning eller andet og virker ikke generet. Hun gnaver gladeligt kødben med begge sider, og egen dyrelæge vurderer ikke at det genere hende endnu. Tanddyrelægen vil først slibe ned (hvis det er den løsning jeg vælger) om 2-3 måneder - noget med nerven i tanden eller sådan noget..

• Amalie C
    Amalie C Tilmeldt:
    jul 2010

#16   24. jun 2013 DKK: Den anden besked var om ´hvorvidt jeg ville ligge 20.000 til en bøjle eller ej. Tanden skal selvfølgelig fikses på den ene eller anden anden måde smiley

Kommentér på:
Kan biddet rette sig??

Annonce