1.160 visninger
|
Oprettet:
Kan biddet rette sig?? {{forumTopicSubject}}
Som nogle måske har set har jeg tidligere oprettet en debat omkring min hund der har nogle fejl, bla. indadvendt hjørnetænder(som bidder op i ganen).
Opdrætter er enig i at jeg skal have en eller anden form for kompensation.
Men nu sidder jeg og tænker, hvis nu jeg får kompensation, og biddet så retter sig - så skal pengene vel retur.
Men er der overhovedet en chance for det kan rette sig?
Opdrætters hundetandlæge mener godt at det kan rette sig af sig selv, og vores at det umiddelbart ikke gør - men vil alligevel gerne se det an et par måneder endnu.
Hun er i øvrigt 8 måneder
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
Nu ved jeg ikke lige hvilken race der er tale om, men jeg har set det på ulvehunde i den alder og når så den er 1 år gammel har det pludseligt rettet sig.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.500
jul 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 24
Kennel Hijacks: Rette det?? mig? Hvordan i alverden gør man dog det? Ok ja, så opdrætter har anerkendt fejlen, men forstår slet ikke hvordan man kan rette en bidfejl?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
mar 2009
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Også derfor Opdrætter vil giver kompensation, idet at gernerende fejl på bidet skal give kompensation....Og ikke noget opdrætter kan komme uden om...
http://www.tanddyreklinikken.dk/
jul 2010
Når i siger rettet, mener i så "hundebøjlen"? Eller bare at få hevet tanden ud. Vi ville jo gerne udstille hende, og det er derfor opdrætter (til dels) råder os til at vente, da de før har set rigtig skidte bid udligne sig helt naturligt i takt med hoved og underkæbe udviklede sig.. De har dog som sagt tænkt sig at refundere os alligevel
apr 2005
Hvad race er det, min race feks. siges der, at det kan rette sig ind vanvittig meget... Og omvendt har jeg mistanke om at mange lige får et "skub" til dette
Og ja, jeg taler om tandbøjle, det er først når hunden er ældre, at de begynder at tale om at hive tænder ud....
mar 2009
apr 2005
Kommer nu altså an på hvilken race der er tale om... Ved vores feks.. er det ganske enkelt et lotteri, og du kan ikke vide hvem der kommer ud med godt eller dårligt bid, og det er heller ikke sikkert at der altid vil komme dårlig bid fra forældredyr de kan sagtens give kuld med godt, og pludselig et kuld eller en hvalp med dårligt..
... Som sagt et lotteri, som man prøver at gøre det bedste man kan, for at vinde
Og omvendt har jeg hørt fra mange opdrættere at deres har ændret bid helt op til 2-3 års alderen(dette har jeg kun deres ord for, da jeg ikke selv har oplevet det)
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 120
Hvis ikke man i tide ser, at den taber mælketænderne som den skal, så er det med at få dem rykket ud, så de nye ikke vokser skævt ved siden af dem. Så hold øje med jeres hvalpe i tandskiftningsperioden
jul 2010
Jeg ved ikke om "lotteriet" som DKK beskriver er gældende, eller om det simpelthen bare er et rigtig uheldigt tilfælde, hundene i hendes tavle har ihvertfald ikke fejlbid.
DKK: Vi har haft fat i tandklinikken, lige for at høre hvad vi var "oppe" imod rent prismæssigt, og puha.. det var lidt pebret. Og tænker det er mange penge at ofre hvis vi alligevel ikke må udstille hende..
Gitte H: Det er jeg bestemt godt klar over
apr 2005
Udstilling eller ej, hvis det er så slemt som du skriver, og at de går op i ganen, er det ganske enkelt ikke ok at lade hunden leve med dette, så uanset hvad vil jeg da klart få gjort noget ved det !
mar 2009
Man skal virkelig have ladet hvalpetænderne sidde længe, hvis de ligefrem vokser op i ganen. Min egen havde sine hvalpetænder siddende lidt for længe, men lige så snart at hvalpetænderne var fjernet, rettede biddet sig helt normalt efter et par uger. Det lyder dette tilfælde ikke at være, så du må hellere tage en beslutning snart. Uanset hvad, så får du vel ikke så meget ud af at udstille med det bid
jul 2010
Hijacks: Det er umiddelbart første gang opdrætter har problemer af nogen art med en hvalp, men de har forhørt sig hos alle deres opdrætterkollegaer hvad hhv. de og jeg bør gøre. De refunderer mig ligemeget hvad, men en del mener at jeg (for min egen pengepungs skyld) lige bør se det an lidt tid. Hun har ind til videre ikke ubehag ved leg, tygning, spisning eller andet og virker ikke generet. Hun gnaver gladeligt kødben med begge sider, og egen dyrelæge vurderer ikke at det genere hende endnu. Tanddyrelægen vil først slibe ned (hvis det er den løsning jeg vælger) om 2-3 måneder - noget med nerven i tanden eller sådan noget..
jul 2010
Kan biddet rette sig??