{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.775 visninger | Oprettet:

Fie J
Fie J
Tilmeldt:
14. maj 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18

Hvalp - hårdt {{forumTopicSubject}}

Vil bare lige starte med at sige at dette IKKE er en brokke tråd!

I hvilken alder synes i at det var hårdest at have hvalp?
Min er nu 17 uger og synes godt nok hun er en bandit med meget energi. Graver, gør, bider i ting, og ja.. bare meget energi smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp - hårdt
  • #1   24. jun 2013 Well. Min er en bandit som gøer, graver og har manget energi stadigvæk smiley
    den er 2 år smiley


  • #3   24. jun 2013 Siger det samme som Isabelle.

  • #5   24. jun 2013 Jeg synes faktisk ikke nogen af mine har været så slemme som hvalpe.

    Det værste var at Kaya var lidt halv længe om at blive renlig, det var træls.

    Meget energi, graven og gøen kan hun stadig. Men hun er så kun 15 mdr. jeg venter stadig på hun kommer rigtig i lømmelalderen, hvis det sker.
    Det værste hun har præsteret har været at splitte lidt madpapir ad, og stjæle mad på bordet. Det må jeg jo så bare lære af.


  • #6   24. jun 2013 Det værste Tia har fundet på, var for nogle uger siden hvor hun badede i sin balje ude i haven. Lidt efter kunne vi ikke se hende. Så lå hun i vores seng plader våd smiley

  • #7   24. jun 2013 Hele tiden smiley Ej, vi havde meget svært ved at få hende renlig, pga blærebetændelse og strovitter - ikke usandsynligt længe, men der er først som 6 mrd vi følte at nu var hun renlig - hvis hun bare kom ned ofte.

    Men generelt var hun en STOR prøvelse omkring 12-19 ugers alderen. Det var lige før hun stoppede med sit hvalpebideri, og det var tydeligt at hun blev frustreret over at hendes bidelege ikke gav pote, så hun prøvede lige lidt hårdere og vildere..
    Det var også omkring 20 ugers alderen at hun (stort set) accepterede at ting i reoler, hylder osv ikke var til hunde - uanset hvad der så måtte ligge.

    Så efter ca. 20 uger blev det betydeligt nemmere for os. Nu er hun lige blevet 8 måneder og har stadig lidt bullerflip engang imellem, men det er MEGET begrænset smiley


  • #9   24. jun 2013 Det har været forskelligt her.

    To af vores hunde har været nogle tyranner fra de kom og så til de blev knapt et år.

    En anden var et englebarn indtil han blev 6-8 måneder og så var han en fest i et års tid.

    Hvalpen vi har nu er næsten 14 uger og har været ufattelig nem at have, så hvem ved, hvad der venter...


  • #10   24. jun 2013 Ah vi har så også haft lidt problemer med Tia til hundetræning fordi hun hellers ville lave udfald mod de andre hunde end at træne. Hun har været meget usikker over for andre hunde.

    Se så fandt jeg alligevel noget smiley


  • #11   24. jun 2013 Hmm.. Som lille hvalp var hun den største engel! -selvfølgelig en almindelig Mille ballademager, men kun på den sjove måde:)
    Men da hun ramte 6-7 måneder til ca. Halvandet år har hun simpelthen været den støtte terrorist! Hun fylder om ikke så længe to, og er begyndt at falde lidt til ro, 7,9,13! -men jeg er godt klar over, at der nok kommer en periode mere:)
    Det kan også være, at hun bare aldrig blivet rigtig voksen.. Men det ligget nu også lidt til racen:) jeg synes hun er fantastisk! Og jeg ville kede røven ud af bukserne, hvis hun altid var en engel:)
    Synes du skal nyde din hvalp på kun 17 uger.. Det kan blive MEGET værre:) (selvfølgelig ud fra hvilken race det er)
    Min er forresten en schæfer af brugslinjer:)


  • #13   24. jun 2013 Jeg har en hund på ca. 1½ år, og hun er enormt nuttet og elskelig - og det er heldigt, for hun er en tornado af rod og ballade! Nogle gange er det bare for meget og jeg får lyst til at gi' hende et los som ingen er blevet losset før, mens det andre gange bare er super nuttet at hun løber frem og tilbage med en af mine sko i munden og er overlykkelig.
    Det er hårdt med de her energiske balladehunde, men hvis du sørger for ordenlig fysisk aktivitet hjælper det meget. Med min Tinky-tornado er en time eller to på hundelegepladsen (bare en indhegning med græs) nok til at hun er træt resten af dagen og det meste af den følgende dag.


  • #14   24. jun 2013 Ved min første tæve var det da hun var 6-11 måneder. Hold da op... lømmelalder, og hun havde været den nemmeste hvalp indtil da: sovet igennem hele natten, stueren som 10 ugers hvalp, alene hjemme blev lært på 14 dage, aldrig ødelagt noget, men skal love for hun fik taget revanche.

    Ved Lia var det fra 8-16 uger. Foderaggression, sov kun 2x2 timer hver nat, var bundHYSTERISK når der var noget hun ikke ville, mini-blære hvor hun skulle ud hver time i dagstimerne, moooooorsyg, alene hjemme træning tog mange, mange uger, og hun var først renlig i 4 måneders alderen (hvilket dog ikke er helt tosset). Til gengæld har hun været rigtig nem siden da. smiley


  • #15   24. jun 2013 min Balto bliver 1 år på næste mandag, og han er først nu for alvor blevet en rigtig bandit. Han er virkelig en lømmel fortiden, og en der hele tiden prøver grænser af. Som lille hvalp, var han en engel ved siden af,

  • #16   24. jun 2013 Min var nem som hvalp, og er det stadig smiley renlig efter max to uger, ødelagde ikk noget særligt, stoppede hurtigt med at bide.. Men men men.. Som 6 mdr, 1 år og 1,5 år har hun virkelig været teenager og glemt alt hvad hun har lært! Nu er hun snart to og er ved at være voksen smiley
    Savner sgu at have en hvalp smiley


  • #17   24. jun 2013 M.I - du er ikke noget godt menneske *GGGG*

    Her luller jeg mig ind i den tro, at lykken fortsætter helt ind i hundens voksenliv, om ikke andet så fordi, det er en tæve, jeg har nu. Og så skriver du sådan der *GGG*

    Bristede illusioner *GG*


  • #18   24. jun 2013 Silje er 2 år nu.. Tror hendes lømmelalder er ved at komme nu, dog lidt forsinket.. Pludselig er alt mere spændende end mor, og jeg ved da ikke hvad hun ellers finder på. Der er gang i huset. smiley

  • #19   24. jun 2013 Aldrig, jeg syntes det er sjovt og udfordrende smiley de få dage der går før hvalpen sover igennem plejer jeg at være lidt træt, men ellers er det da bare sjovt;)

  • #20   24. jun 2013 Tucker er 10 måneder nu og har endnu ikke givet mig grå hår smiley
    Jeg kan godt mærke, at han er kommet i lømmelalder, men kun i form af at han prøver af, om vi nu virkelig mener de ting vi siger til ham.

    Det kan selvfølgelig nemt ændre sig endnu, men må faktisk indrømme, at jeg havde forberedt mig på at det ville være mere hårdt med hvalp smiley


  • #21   24. jun 2013 For os er den sværeste periode omkring de halvandet år. Den sidste psykiske modning trækker tænder ud.

  • #24   24. jun 2013 Vi har haft det hårdest fra 16 til 24 uger med begge de to vi har nu. Indtil da sov de ind imellem så man kunne lave noget andet end at aktivere dem. Fra de var 16 uger behøvede de lige pludselig ikke at sove mere, uanset hvad vi lavede med dem. Der var vi nødt til at holde øje med dem konstant for at de ikke skulle komme til skade eller ødelægge noget. Til gengæld var de fantastiske at træne med i den periode smiley

  • #25   24. jun 2013 Cody var hvalpen fra helvede. Først renlig 7-8 mdr gammel og har aldrig lært at sige til, hvis han skal noget. Han har bidt i alt - sko, sengeramme, bordben, stoleben, vægge, døre, paneler osv. Lukkede ørerne fuldstændig 6 mdr gammel og har endnu selektiv hørelse alt efter behov og lyst. Var tævegal fra 7 mdr's alderen og det stoppede først, da han blev først kemisk kastreret i maj sidste år og nu fuldt kastreret. Absolut ikke en fornøjelse smiley

    Viktor har været en nem hvalp. Renlig 4 mdr gammel. Begyndte selv at sige til, hvis han skulle ud allerede 10-11 uger gammel. Har kun gumlet i meget få ting, der ikke var hans egne. Har lømmelalder til trods stadig en hørelse.


  • #26   24. jun 2013 Hov, glemte lige. Maggie vågnede hver til hver anden time den første måned, næste måned hver 3 time.. Vores nerver var HELT flossede.. Puha smiley Er glad for at hun har udviklet et godt sovehjerte nu.

  • #27   24. jun 2013 hmm jeg lider også lidt at selektiv hukommelse, den eneste jeg faktisk kan huske jeg synes var anstrengende var Galia - og hvornår var det, det var vel hele det første år, havde fornemmelsen af at man ikke kunne vende ryggen til hende, så fandt hun på tossestreger, hun var en tyv og en gnaver.
    Indtil hun var næsten 2 år kaldte vi hende hvalp, det siger vel lidt om hendes temperament, derefter blev hun skikkeligheden selv.

    Jowina havde lidt svært ved at høre i 1½ års alderen, men har aldrig ødelagt noget og de to små, har været de rene dydsmønstre


  • #29   24. jun 2013 *CH*: Hahaha, åh nej da. Så hjælper det nok heller ikke, at jeg har hørt at det er de nemmeste hvalpe, der bliver de strideste teenagere. smiley

Kommentér på:
Hvalp - hårdt

Annonce