{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man have fin tøj på (Udstilling)
  • #1   26. jun 2013 Man skal have pænt tøj på ved det fordi min kusine er handler og hun SKAL have pænt tøj på

  • #2   26. jun 2013 tja, det kommer an på hvem du er smiley
    Det er hunden de ser på, men det er et menneske der bedømmer og derfor bliver helhedsindtrykket vigtigt. Man kan efter min mening også klart være overdressed.


  • #4   26. jun 2013 Det bestemmer man helt selv.
    Men at man selv tager sig ok ud, kan give et pænere samlet billede, og vil kunne gøre en minimal forskel..
    Lige som tøsen i stiletter på lydighedsbanen, nok vil få dommeren til at tænke sit.

    I øvrigt er der stor forskel på hvad folk synes er pænt tøj... Nogle kommer i habit og spaserdragt, andre synes et par pæne bukser og en pæn skjorte er pænt..



  • #5   26. jun 2013 Nej man SKAL ikke. Det er op til hver enkelt hvad man synes er nødvendigt. Jeg kunne ikke drømme op at møde op i joggingbukser f.eks.
    Men jeg er klædt pænt på som jeg ellers er når jeg skal i byen altså f.eks. jeans og en pæn bluse/skjorte og sommetider en pæn jakke eller habitjakke.


  • #7   26. jun 2013 En grå schæfer:

    Bor dine hunde ikke sammen med dig i dit hus eller...?

    Jeg udstiller mine hunde i hverdagstøj.....


  • #10   26. jun 2013 Tøj kan vaskes... Mine hoppe ikke op og boldleg gider de heller ikke. De får guffere, også på udstilling.

  • #11   26. jun 2013 Har du en sort hund så tager man ikke sort på for så går man i et med hunden, ligeledes med hvide hunde m.v.
    Man kan komme i hvad tøj man har lyst til, nogen går så over gevind, men i sidste ende er det hunden der bliver bedømt - det burde det i alt fald.

    Der kan så altid opstå diskussioner udenfor ringen om hvorfor den lille "fikse blondine med dyb udskæring" kunne vinde frem for "hende den lidt buttede med rullekravesweater" på, men det er en helt anden historie smiley


  • #12   26. jun 2013 er man for fin hvis man tager kjole på ? Jeg ejer ikke fint tøj, eller jo men det er alt sammen kjoler. ellers går jeg bare i baggy jeans og en top smiley ..
    jeg har sort hund, så skal selvfølgelig være en anden farvet kjole. men hvad farve er ok ?


  • #14   26. jun 2013 Til en sort hund har du mange valg. Ville nok droppe at have noget på der er multifarvet. Jeg havde et par stribede bukser på engang og blev BIS4 hvalp og da jeg kom til ringtræning gangen efter sagde min ringtræner "og så tager du ALDRIG de stribede bukser på igen vel" smiley

    profilbillede
  • #15   26. jun 2013 Almindeligt pænt tøj er det, de fleste tager på udstilling i smiley

    (og så er der nogle af os, der altså går op i det her med udstilling og har suits på, men det er jo åbenbart ikke så velset.... Eller nowet smiley )


  • #16   26. jun 2013 Sikke nogle fine bukser, Madam Mim smiley

  • #17   26. jun 2013 hehe smiley nej hvor sødt. Jeg har altid forestillet mig damer i kjoler og mænd i jakkesæt. smiley har endnu aldrig været med til en udstilling. smiley

  • #18   26. jun 2013 Ja jeg synes da jeg var vældig "leifi" men det var der åbenbart ikke andre der synes.

    Jeg synes det er et smukt syn når feks. Gitte Morell kommer i en ring med hendes hvide samojeder og de suits hun har på. Jeg synes bestemt alle skal tage det tøj på de befinder sig bedst i og om de så befinder sig bedst i stiletter og campinghabit så må de jo tage det på.

    Det jeg nu allerbedst synes om er at se en hund der ELSKER at vise sig frem, når jeg ser det, så kan jeg ærlig talt ikke huske bagefter hvad ejeren har haft på smiley


  • #19   26. jun 2013 http://hund.webgallerier.dk/marked/fuldskaerm/58/289235-kennel-lapinkaunis-forventer-hvalpe

    Kjole, narj smiley mere spadsér dragt, hvis det skal være heelt rigtigt.. Denne på billedet jeg har linket til er tredelt - top, nederdel og jakke.. Jeg går op i at det skal se godt ud, efter jeg så mit sørgerlige selv på billeder med blå cowboybukser og grøn trøje - NEVER again, kan jeg godt sige dig.. Det ser bare ikke godt ud..

    (arh okay, spadser dragt er nu så meget sagt, men det er der henad)


  • #20   26. jun 2013 så det er faktisk vidt forskelligt hvad folk tager på af tøj. smiley sikke jeg lære en masse her inde. Jeg må med på den næste udstilling der kommer og se hvordan det hele foregår inden jeg tager springet og tager min "jomfru rejse" ind i en hel ny verden smiley

  • #21   26. jun 2013 Jep, og det er en fantastisk verden, hvis man begiver sig ind i den "open minded" smiley

    Madam Mim - Jeps, Gitte Morell er også én af dem jeg synes ligner en million når hun løber i ringen med sine Samojeder! Der må gerne være elegant stil, uden at være for meget! smiley


  • #22   26. jun 2013 Netop Melanie H og det hjælper også på det at Gittes hunde ELSKER simpelthen rampelyset og især Yager hun kørte med forstod om nogen at vise sig frem. Løb altid et par skridt foran Gitte, hvilket virkelig viser han vidste hvad han var værd.

    Man skal netop gå ind i det "open minded" for der er plads til ALLE efter min mening.

    Læste engang på en hjemmeside fra en i en ikke anerkendt FCI klub at hun ikke havde "mercedes eller pink satin bukser" og det skulle man have for at være i DKK.................. Jeg har ALDRIG ejet et par pink farvet satinbukser og jeg kører el scooter.....................!


  • #24   26. jun 2013 sikke nogle dejlige forskellige billeder der kommer op af udstillere smiley

  • #25   27. jun 2013 Juniorhandling er også lidt noget andet end blot udstilling.

  • #27   27. jun 2013 Ja - helt sikkert. Du trak du bare selv juniorhandling frem.. Og det synes jeg ikke kan sammenlignes. Hvordan ville du egentlig selv se ud hvis du skulle udstille - du trækker altid dine børn frem.

  • #29   27. jun 2013 Jeg har haft helt almindeligt tøj på når jeg har udstillet. Dvs. fx fjällrävenbukser/jeans, T-shirt og praktiske sko (kondisko, vandrestøvler e.l.). Enkelte gange har jeg da også haft træningsvest på (den er jo dejlig praktisk til guffer o.l.). Jeg har indtil videre kun udstillet irske terriers, der jo er en trimmerace=den er trods alt en af dem der skal styles lidt inden en udstilling ;-). Nogle af mændene kommer i jakkesæt (jeg ved at for flere af dem er det deres helt normale hverdagstøj). Kvindelige udstillere kommer for det meste i almindeligt pænt tøj og jeg har dog aldrig set noget overdrevet som fx nederdele eller kjoler. Mine hunde hopper op af mig når de er glade og det får de lov til. Skidt med tøjet; det kan vaskes. Mine hunde har da vundet BIR/BIM hvor jeg har været iført 'hundetøjet', så noget må hundens udseende da betyde smiley Jeg har aldrig overvejet at 'farvekoordinere' noget som helst. Men OK hunden er rød og jeg ejer nærmest ikke andet end sort tøj.
    Nå, men nogen vil gerne have mig til at udstiller doberdutten en enkelt gang. Har på et par udstillinger kigget lidt med gru på dobermannringen og her ser det ud til at udstillerne gør lidt mere op i deres eget udseende end man gør i irer-ringen....... Nå, jeg kommer jo nok i det jeg plejer.


  • #30   27. jun 2013 Er så glad for at jeg har jagthunde!
    Der er det helt ok at stille i whatever du vil smiley
    Er nemlig glad for mine pæne comboybukser, grønne sweater og praktiske kondier smiley


  • #32   27. jun 2013 En grå schæfer - jeg er helt med på, hvad du siger, jeg fanger heller ikke behovet for at have pænt tøj på. Jeg ville foretrække hundetøj til en udstilling, det er jo fremstilling af hund - dermed samvær med hund.
    Desuden sveder de fleste tran, når de løber med dem... Så hundetøj, der kan tåle at hunden er glad, gode sko at løbe i og så derudaf smiley

    Dommeren skal se på hund, ikke mennesker smiley


  • #36   27. jun 2013 Må nok indrømme at jeg ikke har specielt hundetøj... Skubbe en hund væk på grund af savl? Nej, hvorfor dog gøre det - det er da nemmere bare at tørre hundens mule smiley

  • #39   27. jun 2013 Der er jo nogle gange noget ventetid mens de enkelte hunde fremvises i ringen, og der er der rigtig mange der vælger at tumle med hunden inden det er dem, der skal til standmønstring - og efter - inden de sidste runder løbes. Der kan man dårligt nå at skifte tøj.


  • #40   27. jun 2013 Synes også mit indtryk kommer meget an på racerne smiley
    Er yderst sjældent at rottefolk har andet end almindelig hverdagstøj på smiley



  • #42   27. jun 2013 Ja, der er nok helt forskellig kultur.

    Og det er der sikkert også på udstillingsstederne - jeg har kun set udstillingerne i brugshundeklubberne og aldrig en DKK-udstilling.


  • #43   27. jun 2013 Jeg har altid jakke og butterfly på, medmindre jeg kun skal udstille en unghund eller lignende, som jeg ikke forventer vil gå i store ring.
    Wimbledon spilles heller ikke i træningstøj, selvom det det er spillet der vinder kampene.


  • #44   27. jun 2013 Wimbledon???

    Altså de største udstillinger i vores race - Siegerschau og de øvrige nationale hovedalvsskuer, eksempelvis, kræver ikke at man er klædt anderledes på end normalt.

    Det er hunden, der fremvises. Det er den, det handler om, ikke handleren... Jeg begriber det simpelthen ikke, synes det er en sær kultur. (Og ja, vi har også sære ting i schæferklubben smiley )


  • #46   27. jun 2013 Der er også meget jeg ikke forstår.

  • #47   27. jun 2013 Og joggingtøj, som er hamrende godt at bevæge sig i? Vil man blive set skævt til, hvis man kommer i det på en DKK-udstilling?

  • #50   27. jun 2013 En grå - åhh, min hjemmebane smiley

    Ungdomsskuet sidste år kan jeg regne ud smiley


  • #52   27. jun 2013 Man burde jo så ikke kunne fremvise en sort hund i sorte bukser smiley

  • #53   27. jun 2013 Det tøj jeg udstiller i er for mig hundetøj..:-)
    blaser jakke og sorte bukser eller nederdel...-)
    -og med min race ligger man på knæ ved siden af hunden når den står..


  • #56   27. jun 2013 Maj-Britt, ja undtaget i brugsklassen, hvor der er nogle omgange hvor den løber fri ved fod. Ellers er den som oftest foran - men den må være hvor som helst.

  • #57   27. jun 2013 !7 meter foran den ene handler. 17 meter bagved den anden handler og 8 meter til siden for den tredje smiley

  • #59   27. jun 2013 Maj-Britt - det har du nok ganske ret i. Dybest set forstår jeg ikke udstillingsporten i det hele taget, så der er et stykke vej *GG*

  • #60   27. jun 2013 Altså det er ligesom at diskuttere hvordan man ser ud til hver dag.. Personligt hadede jeg da min lillebror havde langt hår, jeg synes det ser håbløst sjusket ud på drenge - uanset hvad. Har endnu ikke set nogen bære det pænt. (jo okay. jack sparrow måske smiley ) Eller lyserøde skjorter for den sagsskyld. Eller tykke damer i alt for småt tøj. Men det ville jeg ikke bryde mig om, om jeg var på en udstilling eller i gågaden smiley
    Så derfor er der ingen retningslinjer - der er ligeså mange forskellige smage som der er mennesker smiley


  • #62   27. jun 2013 hehehe, men dem der har tøjet på synes jo nok det var meget smart smiley

Kommentér på:
Skal man have fin tøj på (Udstilling)

Annonce