{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man have....
  • #1   3. apr 2008 Hvad har du af ting i forvejen?

    Så skal jeg se hvad om der er noget du mangler


  • #2   3. apr 2008 Chevie> har ingen ting :o) Det er første gang jeg får hund

    Men med i prisen får vi af opdrætter: Børste, shampoo, hundefoder, hvalpebog, og snor


  • #3   3. apr 2008 ihh hvor spændene. hvilken slags hund skal du så ned og kikke på hvis man må spørge? Har du nogle ting i forvejen så kan jeg sige hvad jeg syntes du skal have til at starte med... :o)

  • #4   3. apr 2008 Halsbånd og snor så du ved hvor du har vovsen og kan gå ud med den. Og evt. et transportbur/taske til hjemturen og til første dyrelægetur.
    Skåle til mad (behøver jo ikke være det vilde)
    Foder. måske lidt guffere.
    Sengeplads/tæppe
    et stykke legetøj eller to
    og måske er det også en god ide at få en børste/negleklipper i det første stykke tid så du kan træne dette med vapsen.
    Et lager af aviser til tissepølle...




  • #5   3. apr 2008 et sted hvor hunden skal sove om det så er en kurv, pude, tæppe eller hvad i vælger, legetøj, aktiverings lejetøj fx, bold hvor man kan komme tørkosten i, hunde-prutte-poser ;o)

  • #6   3. apr 2008 Køkkenruller - masser af køkkenruller GGGGG

    Husk den skal ALTID ud når:

    Den har sovet
    Den har spist
    Den har leget
    Når den begynder at synke nedad i bagbenene (som oftest pøller)


  • #7   3. apr 2008 Hvor er det spændene med hund for første gang. jeg tog det legetøj som hunden bedst kan lide væk når jeg var hjemme ved den, og så fik hun det når hun skulle lærer at være alene. På den måde var legetøjet mere interesant. Det hjalp for mig, bare et lille god råd i stedet for at give hunden 100 legeting af gangen-

  • #8   3. apr 2008 ejj tusind tak for alle jeres indlæg smiley

    Jeg har en transport taske :o) + foderskåle


  • #9   3. apr 2008 Iben> det er en Lhasa Apso smiley

  • #10   3. apr 2008 Når det er en hvalp, så godt med legetøj og ting som den må bide i. God idé at have legetøj rundt i huset, så hvis den bider/tygger i noget den ikke må, så tag det fra den med et NEJ og så giv den noget som den godt må bide i.

    Hundekurv/pude
    halsbånd/sele/snor
    hundetegn
    mad og vandskål
    foder
    godbidder
    tyggeben - lad være med at købe de kødben med knude i enden, så længe den er hvalp kan den kan få tygget knuden af og få den galt i halsen. Politistave eller okseører sværger jeg til.
    En god idé er en hundeseng ved siden af din seng (medmindre du gerne vil have den i sengen). Når den står ved siden af din seng, kan du om natten hvis den er lidt ked i starten, bare tage hånden ned til den og berolige den. Det har virket for vores hunde og de har nemlig IKKE adgang i vores seng.


  • #11   3. apr 2008 Jamen jeg var jo pænt langsom.. Så der har du det! smiley

    Held og lykke håber da det er en dejlig sund hvalp som du kan få med hjem så!

    smiley


  • #12   3. apr 2008 Glemte lige at skrive én ting:

    Held og lykke med den ;o)


  • #13   3. apr 2008 Et godt råd som jeg selv har brugt flittigt da jeg havde hvalpe, de tynde tyggestænger både dem i hud eller de andre tørrede, put dem i fryseren og giv dem frosne til hvalpen, de lindre når den tænder klør, især når de bliver skiftet og man undgår dermed tit at de bider i andre ting, det har i hvart fald hjulpet på begge mine hunde da de var hvalpe og også på det kuld vi havde sidste år...

  • #14   3. apr 2008 Ja det hele er vist sagt :o) Hvis du har gulvtæpper så skal du nok også have kartoffelmel. Jeg brugte den ene pose kartoffelmel efter den anden de første dage (havde gulvtæpper).
    Held og lykke med vapsen :o)


  • #15   3. apr 2008 Christina N. Ved ikke om opdrætter har fortald dig disse ting mm. men hvis du fx skal udstille eller bare beholde dens lange flotte pels så skal de jo bades og børstes tit, en god ide er at vænne hvalpen til badning, børste, føntørren mm. fra starten. Jeg har også en langhårs race og selvom hun jo ikke trængte til bad så tit da hun var hvalp, fik hun det alligevel (dog uden shampoo hvergang) og blev fønnet. så har aldrig problemer med hende sener når hun skal i bad og når hun skal ordnes. og ja så selvfølgelig held og lykke med det.. smiley

  • #16   3. apr 2008 Jeg må ud og have fat i en masse ting så som:

    Legetøj
    Hundeben
    Rodalon
    Halsbånd (har et som ikke er så stort, det kan bruges når den er hvalp). Den skal vel hele tiden have det på ik?
    Godbider (nogen specielle???)

    Hunden må gerne sove i sengen, det vil vi bare elske :o) smiler




  • #17   3. apr 2008 Det med at have halsbåndet på hele tiden er der mange meninger om. Kia har kun sit på når hun er ude.
    Jeg kan ikke lide at hun har det på når hun er alene hjemme. Min gamle hund mistede en negl da hendes pote hang fast i ringen hvor hundetegnet siddet på halsbåndet da hun skulle klø sig ... Nogle halsbånd slider også på pelsen ...


  • #18   3. apr 2008 siddet = sidder

  • #19   3. apr 2008 sanne> det er vel bare med at vende dem til halsbåndet fra lille hvalp? eller..



  • #20   3. apr 2008 ja det er det. ingen hvalpe kan lide at have det på i starten men det kommer. Jeg bruger sele da jeg ikke bryder mig om de ryk om halsen og så har hun som regl et halsbånd på med hundetegn hele dagen untagen natten. Men det er jo som man ønsker det...

  • #21   3. apr 2008 Der findes godbidder specielt til hvalpe

    Halsbåndet er vel en god idé, hvis den nu skulle smutte ud af døren. Loven siger i øvrigt også at en hund skal være forsynet med identifikation, som de vist så smukt kalder det.

    Legetøj - ja en hyggebamse (i stedet for mor) er ikke at foragte, men derudover kan du evt. binde knuder på noget reb eller groft stof etc. Jo flere trevler jo sjovere - og nok også lidt med piv - det afhænger mere af, hvad du kan holde til at høre på GGGGG



  • #22   3. apr 2008 Jah. Jeg tog halsbåndet af og på Kia mange gange om dagen de første mange uger. Vi legede det ind med ros og guffere at det at få halsbånd på var noget godt og siden har vi sat kommando på.

    For Kia var det nu ikke noget problem. Hun kløede lidt i det i starten pga. den uvante følelse og måske fordi det nev hende i pelsen? Men ellers blev hun afledt og lod til at glemme at hun havde det på.
    Jeg var bare så bange for at hun skulle hænge fast i det da hun jo kravlede ind under sofaen og sengen etc. i starten (nu er jo heldigvis blevet for stor til det pjat den lille rod :o))

    Men som sagt er der mange forskellige måder at gøre det på :o)

    Vi bruger det stadig. Kommandoen "Halsbånd på!" ==> Hun sidder stille med front mod mig mens hun får halsbåndet på :o) Hun kommer ikke ud uden, så halsbåndet er jo stadig den dag i dag forbundet med en belønning, nu i form af at hun kommer ud i stedet for guffere :o)


  • #23   4. apr 2008 mine har aldrig fast halsbånd på.
    når jeg går tur har de sele på. når min mand træner har den halsbånd på der kan trækkes over hovedet.
    jeg bryder mig ikke om det ryk/træk der kan give i nakken på hunden.
    imens vi brugte halsbånd og den lille hvalp troede den kunne løbe efter et eller andet og ikke kendte længden af en hundesnor, føltes det nærmest som om jeg havde jo-jo.

    held og lykke med den lille


  • #24   4. apr 2008 hejsa vi har et halsbånd på vores med hundetegn som den altid går med. også har vi en sele og om morgenen var den det på også om aftenen tager vi den af.

  • #25   4. apr 2008 Peter> ja lige præcis. Sådan har jeg også forestillet mig at min sku have det :o)

  • #26   4. apr 2008 uh jeg er spændt. Jeg skal ud og købe ind i Maxi zoo om få timer :o) smiler

  • #27   4. apr 2008 Hej igen

    Så har jeg været i Maxizoo!

    Fik købt en MASSE! smiley Så har jeg det hele hjemme jo. smil.

    - Fin og blød hundekurv i sort
    - Negleklipper
    - Hundestænger (godbider)
    - Små bløde godbider
    - Ben med kyllingefyld
    - Førstehjælpskasse til dyr
    - Lille hættetrøje (for sjov) :o)
    - Hundebamse i flot farverige farver med pib
    - Aktiveringsbold (hvor man skal putte godbidder i)
    - + en masse forskellige gode lejetøj
    - Rodalon
    - Hundehøm høm poser

    Det var vist det hele :o) Hehe

    Ting jeg selv havde inden:

    Foderskåle
    Transport taske
    Halsbånd

    + vi får en hvalpepakke af opdrætter med i prisen smiley

    Nu er der ikk længe til, glæder mig godtnok!


  • #28   5. apr 2008 Uh hvor fint! så er der ved at være styr på det.. Nu er det kun vapsen der mangler smiley

    Håber det går godt i morgen smiley Du kan garanteret ikk sove i nat!


  • #29   5. apr 2008 Hejsa igen

    Dagen gik suverent! :o) vi fik ham med hjem, og han er bare så kær! billeder kommer snart ind!

    Vi er utrolig lykkelige.... smiler


  • #30   5. apr 2008 Ih! Hvor er i bare heldige..

    Tillykke med den lille ny! Glæder mig til at se billeder smiley


  • #31   5. apr 2008 Chevie> tuusind tak :o) Så er der kommet billeder! smiley

  • #32   5. apr 2008 Ja har budt velkommen og skrevet en bette hilsen til lille Colombus.

  • #33   5. apr 2008 ja han er super skøn har også smidt en kommentar... smiley held og lykke med ham


Kommentér på:
Hvad skal man have....

Annonce